Opinie o BMN 2.0 TDI 170KM DSG 2007 Highline

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.
Awatar użytkownika
bartito08
Początkujący
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 05, 2012 22:12
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Goleniów

Opinie o BMN 2.0 TDI 170KM DSG 2007 Highline

Post autor: bartito08 »

Zastanawiam się nad zakupem. Proszę o podzielenie się opiniami kto ma ten motor jak to się sprawuje, czy warto?
Awatar użytkownika
viscum
Użytkownik
Posty: 195
Rejestracja: pn kwie 29, 2013 20:12
Auto:: 1.5 evo 7 os. 2020
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Opinie o BMN 2.0 TDI 170KM DSG 2007 Highline

Post autor: viscum »

Jak potrzebujesz mocy i wykorzystujesz ją, to nie masz za bardzo alternatywy w zbliżonej cenie.
"Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black."

Obrazek
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Opinie o BMN 2.0 TDI 170KM DSG 2007 Highline

Post autor: Marco_Polo »

Ja mam takie cudo w wersji Highline tylko z 2008 r. Największy mankament według mnie to pompowtryski piezo Siemens no i dodatek zwany kołkiem w wydechu czyli DPF. Szukaj wersji która jest po akcji serwisowej wymiany pompowtrysków i ewentualnie wyciętym DPF.
Mi jak do tej pory po wymianie pompek odpukać sprawuje się ok. Skrzynie DSG będę polecał każdemu.
Jeżeli masz jakieś pytania to postaram się pomóc.

Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Awatar użytkownika
bartito08
Początkujący
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 05, 2012 22:12
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Goleniów

Re: Opinie o BMN 2.0 TDI 170KM DSG 2007 Highline

Post autor: bartito08 »

Dzięki Marco_Polo. Autko przed akcją na pompki,ale podpinałem się parametry pompek jak najbardziej ok. Gdy będę się na nie decydował to pompki zmienię na akcji serwisowej. DPF-a też ewentualnie wydłubie. Chodzi mi czy nie miałeś np problemów z głowicą (jak wiadomo bolączka 2.0 TDI) lub ogólnie z motorem.Jak się sprawuje skrzynia i ewentualnie manetki przy kierownicy (jeśli posiadasz). Egzemplarz którym jestem zainteresowany ma 150tys km którego jestem pewien. Padło turbo już wymienione na nową Garette. Osobiście jeżdże 1.9TDI BKC poliftem i zastanawiam sie nad przesiadką.
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Opinie o BMN 2.0 TDI 170KM DSG 2007 Highline

Post autor: Marco_Polo »

Nie miałem problemów z głowicą. Auto regularnie serwisuję plus profilaktycznie wlewam dodatki do ON żeby przeczyścić pompowtryski gdyż Siemensy są mniej drożne od Boscha. Ze skrzynią też OK. Niedawno zmieniałem olej w DSG przy 180tys km. Z turbo też nie miałem problemów. Manetek w tym aucie nie mam natomiast miałem w Golfie Plusie i nawet fajny dodatek można się pobawić :)
Jak dla mnie manetki były fajniejsze od zmieniania biegów w trybie tiptronic ale to moje odczucia.
Jak kupowałem samochód to miał ponad 150tys km. Obecnie mam 184tys km.
Jeżeli przesiądziesz się z 1,9TDI to licz się z większym spalaniem w 2.0 TDI 170KM. Mi na trasie nie udaje się zejść poniżej 5,5l/100km przy dynamicznej jeździe, przy prędkościach autostradowych i wyższych średnie spalanie podnosi się przynajmniej u mnie od 6,6-7,5l/100km.
Zawsze możesz też podkręcić programowo swój 1,9TDI np. w Tune Up w Gdańsku.
Ja osobiście gdybym miał się jeszcze raz decydować wybrałbym 2.0 TDI 140KM i ewentualnie go podkręcił programowo jak np. Marynarz75. Jak dla mnie największą bolączką BMN są pompowtryski. Zanim ewentualnie go kupisz zadzwoń i zapytaj się czy auto się łapie na akcje serwisową. Ważne też żeby w przeszłości nic nie było grzebane w pompkach. Mi w ASO powiedzieli, że jeżeli pompki były jakoś modyfikowane to nie wymieniliby.
Tak jak pisałem wcześniej obecnie auto sprawuje się ok.

Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Awatar użytkownika
bartito08
Początkujący
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 05, 2012 22:12
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Goleniów

Re: Opinie o BMN 2.0 TDI 170KM DSG 2007 Highline

Post autor: bartito08 »

Pompki łapią się na wymianę już sprawdzałem w ASO. Pojeżdze chyba z jeden dzień tym BMN-em i zobaczę jak to się zbiera. Tymczasem :piwo: dla ciebie za informacje
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Opinie o BMN 2.0 TDI 170KM DSG 2007 Highline

Post autor: Marco_Polo »

Nie ma sprawy jak by co to pytaj. :)
Testy osiągów sprawdzaj na ustawieniu S w DSG. Na ustawieniach D jest wolniej.

Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Awatar użytkownika
kolber
Początkujący
Posty: 40
Rejestracja: wt sie 13, 2013 16:48
Auto:: CEE'D SW GDI, 2015
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Opinie o BMN 2.0 TDI 170KM DSG 2007 Highline

Post autor: kolber »

Hej.

Co prawda nie mam DSG ale mam BMN ;)

Auto kupiłem po wymianie wtrysków, więc teoretycznie z tym problemów nie powinno być.

Póki co zmieniałem chłodnicę recyrkulacji spalin oraz czujnik temp. przy turbinie... Auto "chlało" płyn chłodzący...

Niestety nowe części dostępne tylko w ASO za astronomiczne pieniądze, ale po wymianie płyn już nie ubywa :)

Generalnie autem jeździ się rewelacyjnie, mocy jest na tyle dużo, że można sobie na wiele pozwolić :)
No i nie pali jakoś przesadnie dużo - po mieście ok. 8l. przy dość ostrej jeździe :)

Kultura pracy w porównaniu z 1.9 czy BMM podobno dużo lepsza - opinie kolegów na śląskim zlocie :)

Pozdrawiam
...:::Paweł:::...
było: DU Espero 1.8CD i DU Nubira 2.0 CDX
był: Mercedes E200 CE i Mercedes C230T
był: VW Passat B5 FL 2.0 i Audi 80 Avant
był: VW Touran 2.0 TDI

jest...
CEE'D SW
i Skoda Octavia kombi

LINK DO MOJEJ GALERII
drops
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: pn lip 20, 2015 21:24
Auto:: Touran, 2.0 TDI BMN, 2007
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Opinie o BMN 2.0 TDI 170KM DSG 2007 Highline

Post autor: drops »

Mam pytanie odnośnie tego silnika a mianowicie na czym polegała dokładnie ta akcja serwisowa na pompki ? Wymienione zostają na takie same czy coś w nich poprawiono?
karl
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: sob sie 10, 2013 22:34
Auto:: BMN,2.0 tdi,2006
Imię:: Karol
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie/Grudziadz
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Opinie o BMN 2.0 TDI 170KM DSG 2007 Highline

Post autor: karl »

Kamil przed wymiana są siemensa piezoelektryczne gdzie paliła się cewka i auto ot tak stawało po wymianie są boscha lub continentala gdzie nie powinna wystąpić usterka.
Jeżeli wcześniej nie były wymieniane czytaj są te wadliwe to wymieniają na w/w. 4 szt.
Zdarzyło się ze komuś wymieniono tylko np. 1 szt. bo wcześniejszej było zmieniane.
drops
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: pn lip 20, 2015 21:24
Auto:: Touran, 2.0 TDI BMN, 2007
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Opinie o BMN 2.0 TDI 170KM DSG 2007 Highline

Post autor: drops »

Dziękuję, czyli jeśli bmn ma wymieniony komplet wtrysków w aso to generalnie nie ma co się bać tego silnika?
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: Opinie o BMN 2.0 TDI 170KM DSG 2007 Highline

Post autor: jaras99 »

drops pisze:Dziękuję, czyli jeśli bmn ma wymieniony komplet wtrysków w aso to generalnie nie ma co się bać tego silnika?
drops ja też mam BMN-a po wymianie pompek jakieś 1,5 roku temu. Wymieniono mi 3 z 4 bo wcześniej Niemiec jedną wymieniał przy 150kkm (sprawdziłem w historii). Wiem, że siedzą teraz u mnie z oznaczeniem CONTINENTAL, wszystkie 4 i wymieniono stare z końcówką T na TX (tak mam w historii napisane). Pompki mają bardzo dobre odczyty, wręcz idealne.

Poza tym niedawno miałem zmienianą głowicę. Ogólnie standard w 2.0 TDI 16v. Płynu nie ubywało ale:

- ciężko palił na zimnym
- kopcił na niebiesko
- nierówna praca silnika, czasami chodził jakby na 3 cylindry

Wszyscy znawcy oczywiście podejrzewali, że to pompki, uszczelniacze pod nimi, wiązka elektryczna pompek.

Okazała się głowica. Spawanie, wymiana gniazd zaworowych, wszystkie zawory wymienione na nowe, planowanie. I autko zaś śmiga aż miło.

Koszty duże.

Regeneracja głowicy 1800 zł
Robota 1500 zł (w tym wycięcie DPF, wymiana rozrządu przy okazji, części rozrządu, uszczelki i inne duperele)
Awatar użytkownika
chr
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: pn lip 27, 2015 14:22
Auto:: Touran 1.9 BXE 139KM 2006
Imię:: Chr
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 5 razy

Re: Opinie o BMN 2.0 TDI 170KM DSG 2007 Highline

Post autor: chr »

Bartito 08 wspomniałeś że zastanawiasz się nad przesiadką, a kiedy planujesz swoje 1.9 TDi BKC sprzedać? Skoro po lifcie to rozumiem że rocznik 2006-2007? Daj info bo niektórzy będą takiego autka szukać ;)
Keep Ya Head Up
drops
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: pn lip 20, 2015 21:24
Auto:: Touran, 2.0 TDI BMN, 2007
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Opinie o BMN 2.0 TDI 170KM DSG 2007 Highline

Post autor: drops »

Czyli przy oględzinach BMN zwrócić trzeba uwagę na ewentualne kopcenie, prace silnika i zjadanie płynu chłodniczego choć auto krajowe i serwisowane wiec nie powinno być źle. Dzięki za wskazówki
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: Opinie o BMN 2.0 TDI 170KM DSG 2007 Highline

Post autor: jaras99 »

drops pisze:Czyli przy oględzinach BMN zwrócić trzeba uwagę na ewentualne kopcenie, prace silnika i zjadanie płynu chłodniczego choć auto krajowe i serwisowane wiec nie powinno być źle. Dzięki za wskazówki
To, że krajowe i serwisowane nie znaczy, że wolne od wad. Na oględziny najlepiej wziąść kogoś kumatego i niech go obsłucha i najlepiej podpiąć pod vaga jak jest dostęp do niego.

Zjadania płynu chłodniczego to nie zaobserwujesz tak od razu, trzeba troche pojeździć.

Na zimnym silniku poobserwuj spaliny, na ciepłym to samo. Przegazuj i obserwuj.

Jak silnik pracuje nierówno to nie problem to stwierdzić. Tak przynajmniej było w moim przypadku. Trzęsło mocno silnikem.

Warto również bliżej się przyjrzeć filtrowi DPF ale to vaga trzeba
ODPOWIEDZ