Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

Awatar użytkownika
MarcinW
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: sob paź 12, 2013 19:50
Auto:: 2.0 TDI BKD 140KM HL '05
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Zielona Góra/Poznań/Berlin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

Post autor: MarcinW »

Witam, Panowie
Byłem dzisiaj odbierałem Tourana od wujka mechanika który mi go naprawiał
Prace jakie były wykonywane:
1)Demontaż i montaż turbiny z powodu błędu poniżej, problemy dotyczyły przeładowania :

skan z dnia 01-01-2014r. przed demontażem turbiny pokazywał takie błędy
01-Engine -- Status: Malfunction 0010
1 Fault Found:
16618 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
Freeze Frame:
RPM: 3654 /min
Torque: 314.0 Nm
Speed: 78.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 14.21 V
Bin. Bits: 00001000
Absolute Pres.: 2121.6 mbar
Absolute Pres.: 2590.8 mbar

Readiness: 0 0 0 0 0

logi dynamiczne

http://vaglog.rtnet.pl/wajzer_155688.html
http://vaglog.rtnet.pl/wajzer_155690.html



2)Demontaż i montaż + czyszczenie EGR ( przy okazji demontażu turbiny dorzuciłem do zadań czyszczenie EGR tak dla spokojności) - zadanie wykonane
3)Wymiana webasto na sprawne czyli demontaż i montaż - ta czynność zakończyła się sukcesem wymieniony piec działa, grzeje i nie ma błędów w auto skanie
4) Demontaż i montaż chłodnicy wymiana na niecieknącą ( układ zalany G12+)- w tym temacie zobaczymy , jak nowo założona chłodnica będzie się sprawować bynajmniej stara była nieszczelna po zdemontowaniu było widać że była klejona na uchwytach mocujących oraz nieszczelna
5) wymiana kloszy podświetlenia tablicy na nowe _+ żarówki led- zadanie wykonane
6) wymiana żarówki pozycyjnej lewy tył - zadanie wykonane
7) Wymiana pyłu hamulcowego- zadanie wykonane


Problem z mocą wygląda następująco:
Z uwagi na błędy przeładowania została zdemontowana turbina, pierwotnie myślałem iż wystarczy wyczyścić "środek, czyli wirnik i żaluzje zmiennej geometrii" wujek zawiózł turbinę do firmy która się tym specjalizuje, bynajmniej do zakładu który dla niego od zawsze turbiny weryfikuje, i okazało się iż czyszczenie nie pomoże gdyż jest wypalony wirnik i coś tam jeszcze, bynajmniej trzeba było te elementy wymienić na nowe, wszystko wyważyć poskładać,
W serwisie stwierdzili iż to wypalenie mogło powstać w wyniku niewłaściwych dawek paliwa, bynajmniej Touran jak go sprowadzono miał problem z pompo wtryskiem który został wymieniony.

Po zamontowaniu turbiny zrobieniu jazdy testowej występuje problem w dalszym ciągu poniżej błąd:

Błąd Nr 1

01-Engine -- Status: Malfunction 0010
1 Fault Found:
16683 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached
Freeze Frame:
RPM: 2898 /min
Torque: 256.0 Nm
Speed: 91.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 14.52 V
Bin. Bits: 00001000
Absolute Pres.: 2233.8 mbar
Absolute Pres.: 1305.6 mbar

Readiness: 0 0 0 0 0

błąd wyskakiwał praktycznie za każdym razem jak jechałem :

Błąd nr 2:

1 Fault Found:
16683 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached
Freeze Frame:
RPM: 3738 /min
Torque: 222.0 Nm
Speed: 81.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 00001000
Absolute Pres.: 2009.4 mbar
Absolute Pres.: 1234.2 mbar

Błąd NR 3

1 Fault Found:

16683 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached
Freeze Frame:
RPM: 2163 /min
Torque: 216.0 Nm
Speed: 69.0 km/h
Load: 54.1 %
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 00001000
Absolute Pres.: 1825.8 mbar
Absolute Pres.: 1162.8 mbar

samochód przyspiesza i przy osiągnięciu 2000 obrotów zaczyna szarpać, "słychać tak jak by ciśnienie gdzieś uciekało" coś tak syczy nie wiem wiem do czego to wam przyrównać, samochodzie jest DSG i przy tej wartości zaczyna głupieć przerzuca biegi za chwile wraca najniższy bieg szarpie,
przełączyłem na tryb manualny i próbowałem delikatnie dodawać gazu tak aby sprawdzić co będzie się działo jak będę zwiększał obroty i udało się przejść wartość obrotów tak do 2500 obr/min wtedy przestaje szarpać, słychać dalej syczenie , samochód przyspiesza i później brak mocy,
Czytając wcześniejszy log można wywnioskować iż turbina przeładowuje, a teraz w obecnym dzisiejszym logu wnioskuje ale nie wiem czy słusznie iż nie doładowuje

Absolute Pres.: 2233.8 mbar
Absolute Pres.: 1305.6 mbar

Czyżby był problem z zaworem doładowania?? albo z czujnikami doładowania?
można byłoby wnioskować iż problem jest z zaworem bo takie odczucie jest przy tych 2000 obr/min jak by coś puszczało ciśnienie i blokowało puszczało i blokowało hmm, samochód wogole nie ma kopa, zanim ta turbina została zdjęta to samochód szedł do czasu kiedy się turbnina nie przeładowała

w którym miejscu szukać czujników i zaworu, mógłby mi ktoś z ETKI ( Jeżu, albo Jarry) podesłać PDF

W ogóle przeglądałem jeszcze forum odnośnie pompowtryskiwaczy

http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3430

i u mnie są inne wartości niż w poradniku
poniżej print screen, wartości odczytane podczas pracy skrzynia ustawiona na P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czy te wartości są prawidłowe? bo możne też przy okazji dawka paliwa jest nie właściwa przy tych 2000 obr/min i dlatego zaczyna szarpać

bynajmniej zapisałem jeszcze logi do excela przy pracy na postoju ale muszę je wkleić do
http://vaglog.rtnet.pl/
wtedy podeśle linki


Poniżej wklejam pełen skan:

Dodatkowo mam jeszcze błąd w :

42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010

Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN1.lbl
Part No: 1T0 959 701
Component: Tuersteuergeraet 09 0157
Coding: 0000116
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: F4ED2D7497A0B0E

2 Faults Found:
00096 - Drivers Door Central Locking (Safe) Motor (V161)
012 - Electrical Fault in Circuit
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
008 - Implausible Signal


I tu moje pytanie czy błąd wskazuje na zamek klapy tylnej?
bynajmniej na pilocie jest przycisk do otwierania tej klapy bez konieczności otwierania pozostałych drzwi i po wciśnięciu tego przycisku nic się nie dzieje, klapa jest zamknięta, próbowałem 2 pilotami

tylko ze Front Driver Side wskazuje na przód

Jeżeu mi podpowiedział kiedyś e-mailowo przy okazji innego pytania :

W grupie 42 masz problem z tkz podwójnym ryglowaniem Wszystko jak na tą chwile działa (zamek zamyka Ci się z ale z lekkim opóźnieniem w stosunku do innych). Trzeba wyciągnąć zamek i albo sprawdzić w nim działanie mikrostyku albo wymienić na nowy. Dobrze że akurat "zablokowała" Ci się funkcja save w pozycji off bo tak to byś drzwi nie otworzył)

Pytanie gdzie szukać tego zamka czy mógłbym poprosić o plan z ETKA

za wszystkie podpowiedzi z góry podziekowanie ;)





VCDS Version: Release 11.11.0
Data version: 20111111
Saturday,01,February,2014,13:31:43:37412
Chassis Type: 1K0
Scan: 01 02 03 08 09 15 16 17 18 19 25 42 44 46 52 62 69 72
VIN: WVGZZZ1TZ5W184794 Mileage: 238810km/148389miles
00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: Malfunction 0010
02-Auto Trans -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
18-Aux. Heat -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Part No SW: 03G 906 016 HK HW: 028 101 225 1
Component: R4 2,0L EDC G010AG 9971
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0E2078442
Coding: 0000078
Shop #: WSC 00066 001 57865
VCID: 73EFAE6812AE376

1 Fault Found:
16683 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached
Freeze Frame:
RPM: 3738 /min
Torque: 222.0 Nm
Speed: 81.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 00001000
Absolute Pres.: 2009.4 mbar
Absolute Pres.: 1234.2 mbar

Readiness: 1 1 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans Labels: 02E-300-0xx.lbl
Part No SW: 02E 300 050 E HW: 02E 927 770 AD
Component: GSG DSG 041 1404
Revision: 04004010 Serial number: 00000504090243
Coding: 0000020
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 142DCDF4376090E

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
Part No: 1K0 907 379 K
Component: ESP FRONT MK60 0104
Coding: 0023238
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 3A71434C754486E

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No: 1K0 907 044 AG
Component: ClimatronicPQ35 066 0505
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 6CDDB5144F90E8E

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
Part No SW: 1K0 937 049 N HW: 1K0 937 049 N*
Component: Bordnetz-SG H37 0803
Revision: 00H37000 Serial number: 00000001822210
Coding: 018B8F020004100000120C000000000000087F075C
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 3A71434C754486E

Subsystem 1 - Part No: 1T0 955 119 C Labels: 1KX-955-119.LBL
Component: Wischer VW358 012 0401
Coding: 00065493
Shop #: WSC 00000

1 Fault Found:
01504 - Bulb for License-Plate Light (X)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 1T0-909-605.lbl
Part No SW: 1T0 909 605 C HW: 1T0 909 605 C
Component: 02 AIRBAG VW62 0506 1500
Revision: 09025000 Serial number: 0038BD0D1XRN
Coding: 0012338
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 356B50705C5A696

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
Part No SW: 1K0 953 549 F HW: 1K0 953 549 F
Component: Lenksäulenmodul 021 0050
Coding: 0010042
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 356B50705C5A696

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl
Part No: 1T0 920 861 A
Component: KOMBIINSTRUMENT VDD 0814
Coding: 0007103
Shop #: WSC 00011 888 96745
VCID: 30656164A3384CE

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Part No: 1K0 815 071 H
Component: Zuheizer 031 1312
Revision: A Serial number: 09010046
Coding: 0000011
Shop #: WSC 21068 000 1048576
VCID: 2A51730C85E436E

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
Part No SW: 1K0 907 530 E HW: 1K0 907 951
Component: Gateway H11 0110
Revision: 11 Serial number: 290010542105F0
Coding: 3F3F5300078002
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 29538C0080E23D6

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer Labels: 1K0-920-xxx-25.clb
Part No: 1T0 920 861 A
Component: IMMO VDD 0814
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 30656164A3384CE

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN1.lbl
Part No: 1T0 959 701
Component: Tuersteuergeraet 09 0157
Coding: 0000116
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: F4ED2D7497A0B0E

2 Faults Found:
00096 - Drivers Door Central Locking (Safe) Motor (V161)
012 - Electrical Fault in Circuit
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
008 - Implausible Signal

-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x-44.lbl
Part No: 1K1 909 144 H
Component: EPS_ZFLS Kl.6 1502
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 30656164A3384CE

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1K0-959-433-MIN.lbl
Part No: 1K0 959 433 BL
Component: 01 KSG 0301
Coding: 80E802087F2D8404084F016011
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 7BFF86483AFE7F6

Component: Sounder n.mounted

Component: NGS n.mounted

Component: IRUE n.mounted

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN1.lbl
Part No: 1T0 959 702
Component: Tuersteuergeraet 09 0157
Coding: 0000116
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: F5EB10709CDAA96

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN1.lbl
Part No: 1K0 959 703 B
Component: Tuersteuergeraet 06 0214
Coding: 0000048
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 2F676218BE06536

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 69: Trailer
Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------
Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN1.lbl
Part No: 1K0 959 704 B
Component: Tuersteuergeraet 06 0214
Coding: 0000048
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 30656164A3384CE

No fault code found.

End ---------------------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony ndz lut 02, 2014 01:16 przez MarcinW, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin .W Touran 1T1H43 Highline 2.0 103kW/140KM Silnik BKD 16V (PD) Pompowtryski rocznik maj 2005r. Skrzynia 6 biegowa 02E DSG.

Touran BY MarcinW
ZWzPD :mrgreen:
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

Post autor: jarry »

MarcinW pisze:00096 - Drivers Door Central Locking (Safe) Motor (V161)
012 - Electrical Fault in Circuit
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
008 - Implausible Signal
I tu moje pytanie czy błąd wskazuje na zamek klapy tylnej?
zamek drzwi kierowcy
MarcinW pisze:na pilocie jest przycisk do otwierania tej klapy bez konieczności otwierania pozostałych drzwi i po wciśnięciu tego przycisku nic się nie dzieje
jak długo trzymasz wciśnięty? trzeba tak z 1-2 sekundy trzymać
MarcinW pisze:Pytanie gdzie szukać tego zamka
pomiędzy klamką drzwi kierowcy a wewnętrzną stroną drzwi na wysokości tej klamki :)

gdzieś na forum powinny być zdjęcia z demontażu, ktoś wstawił o ile mnie pamięć nie myli, poszukaj
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
MarcinW
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: sob paź 12, 2013 19:50
Auto:: 2.0 TDI BKD 140KM HL '05
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Zielona Góra/Poznań/Berlin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

Post autor: MarcinW »

jarry pisze:jak długo trzymasz wciśnięty? trzeba tak z 1-2 sekundy trzymać
z 3 sekundy trzymałem
Marcin .W Touran 1T1H43 Highline 2.0 103kW/140KM Silnik BKD 16V (PD) Pompowtryski rocznik maj 2005r. Skrzynia 6 biegowa 02E DSG.

Touran BY MarcinW
ZWzPD :mrgreen:
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

Post autor: Muti »

Marcin,a na pewno podciśnienie dobrze jest podłączone do gruszki? gruszka szczelna? Wygląda,że jest problem z podciśnieniem. N75 tak samo do podmienienia z innego auta i sprawdzenia.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

Post autor: jarry »

MarcinW pisze:z 3 sekundy trzymałem
na wszelki słuczaj potrzymaj z 5 dobrych sekund, jak nic to zobacz czy masz klapę wkodowaną w CCCM
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
MarcinW
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: sob paź 12, 2013 19:50
Auto:: 2.0 TDI BKD 140KM HL '05
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Zielona Góra/Poznań/Berlin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

Post autor: MarcinW »

Muti pisze:Marcin,a na pewno podciśnienie dobrze jest podłączone do gruszki? gruszka szczelna? Wygląda,że jest problem z podciśnieniem. N75 tak samo do podmienienia z innego auta i sprawdzenia.
Wujek stary mechanik nie jedna turbinę wymieniał wiec sądzę ze podciśnienie dobrze podłączył, bardziej obstawiałbym gruszkę i N75, kto mógłby wypożyczyć takie rzeczy na naszym forum?

a Muti przy okazji wizyty u wujka zaszedłem do kolegi od opon, i generalnie cienizna, będzie miał na uwadze jak trafi da znać
Marcin .W Touran 1T1H43 Highline 2.0 103kW/140KM Silnik BKD 16V (PD) Pompowtryski rocznik maj 2005r. Skrzynia 6 biegowa 02E DSG.

Touran BY MarcinW
ZWzPD :mrgreen:
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

Post autor: Muti »

Marcin,mógł jakiś przewód pęknąć przy majstrowaniu,także profilaktycznie bym podłączył vacuometr i sprawdził podciśnienie na poszczególnych przewodach. Powinno być ok. -800mbar.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
MarcinW
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: sob paź 12, 2013 19:50
Auto:: 2.0 TDI BKD 140KM HL '05
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Zielona Góra/Poznań/Berlin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

Post autor: MarcinW »

Muti pisze:Marcin,mógł jakiś przewód pęknąć przy majstrowaniu,także profilaktycznie bym podłączył vacuometr i sprawdził podciśnienie na poszczególnych przewodach. Powinno być ok. -800mbar.
Zapytam go czy ma taki przyrząd w warsztacie,

Muti a z tymi pompowtryskami jest ok?
Marcin .W Touran 1T1H43 Highline 2.0 103kW/140KM Silnik BKD 16V (PD) Pompowtryski rocznik maj 2005r. Skrzynia 6 biegowa 02E DSG.

Touran BY MarcinW
ZWzPD :mrgreen:
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

Post autor: Muti »

PD wyglądają OK.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

Post autor: jeżu »

Gruchę mam....
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

Post autor: Turanek »

Po pierwsze przypominam: jeden temat = jeden problem
Użyj szukajki i dopisuj się do tematów,w ostateczności załóż nowy wątek, jeśli nie znajdziesz takowych pasujących.
MarcinW pisze: "słychać tak jak by ciśnienie gdzieś uciekało"
Zlokalizuj miejsce syczenia. Być może węże doładowujące nie zostały dobrze zapięte (raczej mało prawdopodobne) albo któryś jest dziurawy. Przy sprawdzeniu możesz użyć roztworu mydła, płynu do mycia naczyń z wodą, w miejscu nieszczelności będą tworzyć się bańki.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

Post autor: jarry »

dobrze myślę że mówimy raczej o podciśnieniu?
jak rozumiem wtedy z baniek nici?
pytam bo jest podejrzenie że u mnie w Golfie też coś na podciśnieniu nie halo i będę się przyglądał
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

Post autor: Muti »

Nie..Marek mówi raczej o nieszczelności na doładowaniu ;)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

Post autor: jarry »

Muti pisze:Nie..Marek mówi raczej o nieszczelności na doładowaniu ;)
słuszna uwaga dobrodzieju ;)
Turanek pisze:Być może węże doładowujące nie zostały dobrze zapięte
:oops:
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
MarcinW
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: sob paź 12, 2013 19:50
Auto:: 2.0 TDI BKD 140KM HL '05
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Zielona Góra/Poznań/Berlin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

Post autor: MarcinW »

Turanek pisze:Po pierwsze przypominam: jeden temat = jeden problem
Użyj szukajki i dopisuj się do tematów,w ostateczności załóż nowy wątek, jeśli nie znajdziesz takowych pasujących.
dzięki za przypomnienie "jeden temat = jeden problem" pierwotnie tak miało być jednak z rozpędu ilości zagadnień, wyszło upakowanie wszystkiego do jednego tematu.
Dokładam starań aby nie poruszać wielu spraw w danym wątku,

Sam zresztą to proponowałem odnośnie sugestii stworzenia nowego działu tak aby był porządek
http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=7749

Mogę zmienić temat tak aby były ujęte 3 sprawy np:
Problem z mocą 01-Engine błąd 16683, 42-Door Elect, Driver, Stan PD



Wracając do problemu:

MarcinW pisze:Muti napisał(a):
Marcin,mógł jakiś przewód pęknąć przy majstrowaniu,także profilaktycznie bym podłączył vacuometr i sprawdził podciśnienie na poszczególnych przewodach. Powinno być ok. -800mbar.

Zapytam go czy ma taki przyrząd w warsztacie.



nie ma vacuometr ale znalazłem stronkę gdzie można kupić za 22,14zł
http://www.meraserw.szczecin.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=18

jest wyskalowany od 0 do -1bar


w pierwszej kolejności sprawdzę przewody czy nie ma nieszczelności
za pomocą podpowiedzianych sposobów:
MarcinW pisze: "słychać tak jak by ciśnienie gdzieś uciekało"
Zlokalizuj miejsce syczenia. Być może węże doładowujące nie zostały dobrze zapięte (raczej mało prawdopodobne) albo któryś jest dziurawy. Przy sprawdzeniu możesz użyć roztworu mydła, płynu do mycia naczyń z wodą, w miejscu nieszczelności będą tworzyć się bańki.[/quote]


oraz vakunometrem kupię no chyba ze Muti jak byś miał na wyposażeniu i mógłbyś go udostępnić
Muti pisze:Marcin,mógł jakiś przewód pęknąć przy majstrowaniu,także profilaktycznie bym podłączył vacuometr i sprawdził podciśnienie na poszczególnych przewodach. Powinno być ok. -800mbar.

Odnośnie turbiny: to wymienili wujkowi całą na zregenerowaną na miejscu wypiaskowali stronę żeliwną złożyli w całość, jak regenerują to gruszkę zakładają nową bynajmniej wujek mówił iz optycznie wygląda jak nowa wiec można byłoby ja wstępnie wykluczyc


Plan działania jest następujący:
1) wujek sprawdzi szczelność przewodów sposobem Turanka
2) kupie vakumanometr, bądź może ktoś będzie mi mógł pożyczyć
3) z tym zaworem N75 jak by był problem to nie występowałby błąd? a Auto skanie tak jak w tym wątku był poruszany

http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=8072&p=122575&hilit=N75#p122575

Mógłbym was poprosić Jezu albo Jarry o podesłanie w Pdf rozrysowanego podłączenia zaworu N75? oraz jaki jest numer katalogowy który powinienem kupić.

VIN:WVGZZZ1TZ5W184794

na allegro jest ego sporo np:

http://allegro.pl/nowy-orginalny-zawor- ... 68278.html

Jak posprawdzam szczelność na wężach, złączkach i bedzie ok.
To problem jaki występuje bedzie zwiazany z zaworem N75 ?

Przy wymianie czyszczeniu EGR oraz wyminie Turbiny zostały profilaktycznie wymienione uszczelki:

Do turbiny podczas demontażu/montażu można wymienić ( info od Jeża)
- uszczelkę kolektora wydechowego do silnika 03G253039
- uszczelkę rurki olejowej 028145757
- uszczelkę pomiędzy rura wydechową a turbo 7H0253115B

Przy demontażu i ponownym montażu EGR wymieniono uszczelki: informacje z maluala:
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6381

Oring pomiędzy zaworem egr a kolektorem ssącym: N90927302 (62x3)
Oring pomiędzy zaworem egr a klapą gaszącą: N90978701 (55x2,5)
Uszczelka pomiędzy zaworem egr a rurką łączącą z chłodnicą recyrkulacji spalin: 069131547D
Marcin .W Touran 1T1H43 Highline 2.0 103kW/140KM Silnik BKD 16V (PD) Pompowtryski rocznik maj 2005r. Skrzynia 6 biegowa 02E DSG.

Touran BY MarcinW
ZWzPD :mrgreen:
ODPOWIEDZ