Strona 1 z 1
Wiatrak dmuchawy przestaje działąć jesienią
: śr paź 19, 2011 23:07
autor: condi
Witam!
Mam nietypowy problem z nawiewem, w okresie jesiennym co kilka odpaleń auta przestaje się kręcić silnik od nawiewu, po paru godzinach jazdy sam się włączy lub trzeba parę razy zgasić i odpalić auto. Problem występuje pomiędzy październikiem a marcem

Jeden z elektryków zdiagnozował problem ze sterownikiem dmuchawy i podam mi symbole z niej: Bosch 9140010507 (F011-020853) niestety w VW nie mają czegoś takiego i zaproponowali wymianę całej klimatyzacji za kosmiczne pieniądze.
Pytanie czy to na pewno ten sterownik jest winny oraz gdzie coś takiego dostać
(na szrotach nikt nie posiada takiej części)
: czw paź 20, 2011 20:34
autor: Turanek
A może napiszesz czy masz climatic czy climatronic? Może rocznik byś uzupełnił?
Nie mam szklanej kuili

: pt paź 21, 2011 10:14
autor: condi
Jest to climatronic 2 strefowy, auto z 10/2005.
Od 2 dni nadmuch nie włączył się ani razu (może padł do końca)
Postaram się wybebeszyć ten sterownik to napisze dokładnie co to jest
: pt paź 21, 2011 15:01
autor: Muti
Jak dla mnie to może być padnięty rezystor w dmuchawie...Wymiana w sumie bardzo prosta...
Najlepiej jakbyś podmienił od kogos na próbe

: pt paź 21, 2011 22:42
autor: Turanek
No właśnie, Muti, climatronic nie ma rezystora

: pt paź 21, 2011 23:11
autor: Muti
Turanek pisze:No właśnie, Muti, climatronic nie ma rezystora

Kurde nie jestem pewien czy to u mnie wyciągałem czy u kolegi w a3,ale na 80% wydaje mi się,ze u mnie i że ktoś już miał problem w touranie własnie z rezystorem,że dmuchawa działała mu stopniowo i bodajże co kilka"kwadracików" mu przeskakiwała,ale mogę się mylić i możliwe,że to w climaticu..
A czy to nie jest przypadkiem to 1KO 959 263 A jako opornik wstępny??

: sob paź 22, 2011 15:43
autor: condi
Element, który pozbawił mnie ciepłego powietrza w aucie

wygląda tak:
Jest to część silnika dmuchawy, kupno osobnej części graniczy z cudem tak samo jak naprawa
elementy są zalane i nie ma dostępu do płytki drukowanej.
Pozostaje mi chyba kupno całej dmuchawy

: śr lut 08, 2012 17:45
autor: borut
koledzy możecie powiedzieć czy ten rezystor to na 220 czy 240 stopni?
1.9 tdi 2006 r... z góry dzięki za info chodzi o climatic
: pt wrz 13, 2013 22:59
autor: eSJot
Gdy przestała mi działać dmuchawa, wymontowałem ją i przesmarowałem. Pomogło tylko na kilka dni. Za nową w ASO wołali 1800 zł więc kupiłem zamiennik za 370. Przez pierwszy miesiąc było ok a potem coraz częściej zaczęła się zatrzymywać podczas jazdy. Nie ma to związku z kręceniem czy przyciskaniem czegokolwiek na panelu climatronika. Pozwala się uruchomić dopiero przez "restart" to znaczy wypięcie i wpięcie kostki przy silniku dmuchawy. Teraz właściwie muszę to robić codziennie. Jest na gwarancji ale skoro działa zaraz po wpięciu kostki to sprzedawca uzna, że jest sprawna.
Jaka może być przyczyna takiego wyłączania się dmuchawy w trakcie pracy? Czytałem coś o opornicy mogącej wybić dmuchawę ale nie wiem który to dokładnie element. Czy mogę coś sprawdzić wykorzystując elementy starej oryginalnej dmuchawy?
: sob wrz 14, 2013 09:26
autor: Tomas
Podpinałeś kompa ?
: sob wrz 14, 2013 20:46
autor: eSJot
Podpinałem do kompa jak padła stara dmuchawa i wyskoczyło:
01273 - Fresh Air Blower (V2)
014 - Defective
Nowej jeszcze nie. Dzisiaj chciałem to zrobić ale... jak na złość

chodzi bez zastrzeżeń. Chyba, że przy pracującej też mi pokaże wcześniejsze błędy to zaraz podepnę.
Edit.
Właśnie podpiąłem gdy dmuchawa działała. Poprzedni błąd:
01273 - Fresh Air Blower (V2)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Skasowałem błąd, zrobiłem kółko po mieście i jeszcze raz zeskanowałem. Na razie jest ok ale pewnie usterka wróci. Jakieś zwarcie? Przeciążenie? O co może chodzić? Ręką obraca się bardzo lekko.
Dodam jeszcze, że nowa dmuchawa (mimo tego samego kodu części) nie ma na obudowie czegoś w rodzaju kanałów powietrza, które miała fabryczna.
[ Dodano: Sro Wrz 18, 2013 23:47 ]
Sorry, że tak naciskam ale może ktoś miał podobnie i jakoś to rozwiązał. Problem wrócił i znów raz na dzień muszę dawać nura pod schowek i restartować dmuchawę. Już nawet nie montuję osłony bo to traci sens
Problem z dmuchawą
: śr wrz 25, 2013 19:23
autor: bartkat
Witam,podepne sie pod temat bo mam podobny problem.U mnie przestał wiatrak działać całkowicie żadne resety niepomagają.Kody błedów na climatronicu 4f9 i na prawym OAh.Wymontowałem i podpiołem na krótko sam silniczek i działa.Macie jakieś pomysły?
: śr wrz 25, 2013 21:21
autor: pilot44
Miałem ten sam problem co @bartkat, 4f9 na klimatroniku i "01273 - Fresh Air Blower (V2)" w VCDS. Z racji tego że nie mogłem sobie poradzić ze znalezieniem opornicy w mojej starej dmuchawie (a jazda z zaparowanymi szybami robiła się nieco niebezpieczna) musiałem kupić używkę dmuchawy na allegro.
btw.
Ma ktoś może fotkę lub rysunek z etki gdzie znajduje się ta opornica w dmuchawie?
: wt paź 08, 2013 00:32
autor: eSJot
Wygląda na to, że uporałem się z problemem. Wymontowałem wirnik z silnikiem z nowej i wsadziłem do starej obudowy... tej oryginalnej z kanałami powietrza i całą resztą pod jeżem. Liczyłem się z tym, że stracę 2-letnią chińską zamiennikową gwarancję ale już nie miałem innego pomysłu.
Od tego momentu, tzn od 3 tygodni, dmuchawa działa bez zarzutu. Wcześniej, tak jak pisałem, musiałem ją resetować co kilkadziesiąt godzin. Z ciekawości zrobiłem jeszcze kilka razy skan i cisza w temacie Fresh Air Blower (V2)... czego i Wam życzę
