Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

Post autor: jarry »

Znalazłem na necie, może się komuś przyda, szukałem wątku żeby dopisać ale nie znalazłem, jeśli jest taki typowo pasujący dajcie znać to przeniosę posta


...
w seacie nie bylo starego BKD, taki jak montowany byl od 2003r w a3 i golfie5 i to on najbardziej narazony byl/jest na pekanie glowic

w 2005r bkd zostal przekonstruowany, teoretycznie pozbyto sie problemu pekajacych glowic, glowica jest taka sama jak w BMN (170ps)
niestety jak sie pozniej okazalo problemu nie wyeliminowano, wszystkie silniki 16V ciagle narazone sa i pekaja glowice, mniej ale jednak

silniki "bezpieczne" 2.0tdi BMM 8V, tu tez byla teoria ze jest niezawodny bo to zwykle rozwiercone 1.9, tak samo bezpiecznym i bezawaryjnym uwazano 170BMN
ale bralo sie to tylko stad ze BKD (AZV , dokladnie ten sam silnik przeznaczony na rynki beneluxu i francji) byl na rynku juz od 2003r i mial wieksze przebiegi itd itp

teraz BMM tez notuje osiadanie glowic, a co najgorsze wyrabianie sie gniazd pompowtryskow
w BMN stala bolaczka sa piezowtryski, nie trzymanie mocy itd itp, no i oczywiscie glowica.

czy wszystko zalezy jak sie trafi, oczywiscie, reguly niby nie ma, ale w przypadku silnikow 16V ryzyko jest wieksze.
kazdy kto mysli powaznie o dlubaniu 2.0TDI wie ze 16V a szczegolnie wlasnie BKD/AZV jest do tego lepszy, bardziej wydajne wtryskiwacze, brak DPF! , mocniejsze sprzeglo..

osprzet jest tak samo zawodny, wszyscy maja problemy z klapami gaszenia (przepustnicami) , wtryskiwaczami czy turbo, ale to juz raczej eksploatacja, trudno zeby przy 200tys i wiecej przebiegu nie dzialo sie nic z turbina czy wtryskami, albo nie bylo do wymiany sprzeglo...

wracajac do glowicy w BKD, nowe glowice firmy AMC z dwuletnia gwarancja za ok 2,2 tys zl, zazbrojona z upustem 2,5tys zl.

opierajac sie na 5letnich doswiadczeniach i zbieraniu jakiejs tam wiedzy o nich szukalbym po prostu zadbanego auta, a nie patrzyl na to jaki on ma kod silnika, oczywiscie mowa o autach z silnikami uzlozonymi poprzecznie, czyli a3, leon, golf itd
w przypadku a4, passata itp silnikow 2.0 w ogole nie bralbym pod uwage, tam dochodza jeszcze awarie napedu pompy oleju , imbusy. walki wyrownowazajace itd itp

ktos kiedys chyba na AKP umiescil taki podzial, jest to bardzo fajne :

- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).

Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

Post autor: Ciapek »

może taki zbiorczy wątek i ujęcie tego w jednej wypowiedzi przyda się, ale dyskusji o BKD i 2.0 było co nie miara, a jakie one są wystarczy spojrzeć.
Piszę o tym dlatego, że ma się to nijak do rzeczywistości opisanej powyżej (bynajmniej jeśli chodzi o klubową brać samochodową), sami właściciele BKD uznają te silniki za bardzo dobre i bezproblemowe i również przed 2007 r.
Tak-wiem, sam mam BKD, ale nie jestem jedyny i nie jestem tu nowy, swoje naczytałem :)
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

Post autor: niko02 »

:oki: :20: :tdi:
Ciapek pisze:może taki zbiorczy wątek i ujęcie tego w jednej wypowiedzi przyda się, ale dyskusji o BKD i 2.0 było co nie miara, a jakie one są wystarczy spojrzeć.
Piszę o tym dlatego, że ma się to nijak do rzeczywistości opisanej powyżej (bynajmniej jeśli chodzi o klubową brać samochodową), sami właściciele BKD uznają te silniki za bardzo dobre i bezproblemowe i również przed 2007 r.
Tak-wiem, sam mam BKD, ale nie jestem jedyny i nie jestem tu nowy, swoje naczytałem :)
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Damian15
Specjalista
Posty: 558
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
Auto:: Touran '03 AZV
Imię:: Damian
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

Post autor: Damian15 »

Czyli reasumując AZV była robiona na rynek Beneluxu i Francji więc jest duże prawdopodobieństwo że są wykonane lepiej niż te które by szły na nasz rynek ?
motoria
Przeglądacz
Posty: 111
Rejestracja: wt gru 24, 2013 16:11
Auto:: touran 1,9 BXE 2006
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Biała/Kaltenkirchen
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

Post autor: motoria »

A i tak chyba wszystkie motory są z Polkowic. ;)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
sWALERYc
Początkujący
Posty: 38
Rejestracja: pn gru 16, 2013 18:16
Auto:: VW Touran 1.9 TDI BLS 07r
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: DG/SC
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

Post autor: sWALERYc »

Jak szukałem auta po sprzedaży Jeepka w benzynce z gazem 4.7v8 to szukałem i wertowałem neta na temat silników TDI z grupy VW i nie wiem gdzie ale na którymś z forum (może i naszym :haha: ) ale tyle tego przewertowałem, że naprawdę nie pamiętam znalazłem takie o to strony:
Tu o :19: http://warsztatvw.blogspot.com/2013/03/ ... tylko.html
a tu o :20: http://warsztatvw.blogspot.com/2013/03/ ... tylko.html
Może komuś też się przydadzą :ok:
Ostatnio zmieniony śr mar 12, 2014 15:10 przez sWALERYc, łącznie zmieniany 1 raz.
Damian15
Specjalista
Posty: 558
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
Auto:: Touran '03 AZV
Imię:: Damian
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

Post autor: Damian15 »

Czyli AZV miały dwa rodzaje głowic 16 i 8 zaworowe ?? A w Touranach montowano tylko 16 ?? Czy źle rozumiem link ten co podał Łukasz :)
Awatar użytkownika
winetu_vip
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: sob sie 24, 2013 10:16
Auto:: Touran 2.0, AZV+, 2004
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Cieciułów
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

Post autor: winetu_vip »

Damian15 pisze:Czyli AZV miały dwa rodzaje głowic 16 i 8 zaworowe ?? A w Touranach montowano tylko 16 ?? Czy źle rozumiem link ten co podał Łukasz :)
Z tego co wiem to AZV są tylko 16 zaworowe!
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

Post autor: Turanek »

motoria pisze:A i tak chyba wszystkie motory są z Polkowic
Nie, nie wszystkie. Z PD'ków np. żaden z 16V.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

Post autor: Muti »

Co do BMM nie mogę się zgodzić, że ma słabsze sprzęgło, bo ma takie samo jak bkd.
Bmn zdaje się ma inną głowicę niż bkd i w nich pęknięcia nie były "popularne" ;)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
DLUGI-74
Expert
Posty: 1073
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:27
Auto:: VW Touran Cross
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Wielkopolska
Podziękował: 54 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

Post autor: DLUGI-74 »

Ma ktoś z was wiedzę na temat 2.0 tdi BMT...? 140 konny ?
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

Post autor: Muti »

Dla mnie BMT to BlueMotionTechnology, a nie symbol silnika ;) Przynajmniej nie słyszałem o takim.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

Post autor: KriSSo »

Dokładnie, bo nawet jak się zagoogla, BMT, to masz 2.0 BMT o mocy 140, 150, 177 km itd. Zatem nie może to być kod silnika :).
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
DLUGI-74
Expert
Posty: 1073
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:27
Auto:: VW Touran Cross
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Wielkopolska
Podziękował: 54 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

Post autor: DLUGI-74 »

Muti pisze:Dla mnie BMT to BlueMotionTechnology, a nie symbol silnika ;) Przynajmniej nie słyszałem o takim.
też to gościowi tłumaczyłem przez telefon a on uparcie że to kod silnika.....
dzięki muti krisso :piwo:
ODPOWIEDZ