Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu
Znalazłem na necie, może się komuś przyda, szukałem wątku żeby dopisać ale nie znalazłem, jeśli jest taki typowo pasujący dajcie znać to przeniosę posta
...
w seacie nie bylo starego BKD, taki jak montowany byl od 2003r w a3 i golfie5 i to on najbardziej narazony byl/jest na pekanie glowic
w 2005r bkd zostal przekonstruowany, teoretycznie pozbyto sie problemu pekajacych glowic, glowica jest taka sama jak w BMN (170ps)
niestety jak sie pozniej okazalo problemu nie wyeliminowano, wszystkie silniki 16V ciagle narazone sa i pekaja glowice, mniej ale jednak
silniki "bezpieczne" 2.0tdi BMM 8V, tu tez byla teoria ze jest niezawodny bo to zwykle rozwiercone 1.9, tak samo bezpiecznym i bezawaryjnym uwazano 170BMN
ale bralo sie to tylko stad ze BKD (AZV , dokladnie ten sam silnik przeznaczony na rynki beneluxu i francji) byl na rynku juz od 2003r i mial wieksze przebiegi itd itp
teraz BMM tez notuje osiadanie glowic, a co najgorsze wyrabianie sie gniazd pompowtryskow
w BMN stala bolaczka sa piezowtryski, nie trzymanie mocy itd itp, no i oczywiscie glowica.
czy wszystko zalezy jak sie trafi, oczywiscie, reguly niby nie ma, ale w przypadku silnikow 16V ryzyko jest wieksze.
kazdy kto mysli powaznie o dlubaniu 2.0TDI wie ze 16V a szczegolnie wlasnie BKD/AZV jest do tego lepszy, bardziej wydajne wtryskiwacze, brak DPF! , mocniejsze sprzeglo..
osprzet jest tak samo zawodny, wszyscy maja problemy z klapami gaszenia (przepustnicami) , wtryskiwaczami czy turbo, ale to juz raczej eksploatacja, trudno zeby przy 200tys i wiecej przebiegu nie dzialo sie nic z turbina czy wtryskami, albo nie bylo do wymiany sprzeglo...
wracajac do glowicy w BKD, nowe glowice firmy AMC z dwuletnia gwarancja za ok 2,2 tys zl, zazbrojona z upustem 2,5tys zl.
opierajac sie na 5letnich doswiadczeniach i zbieraniu jakiejs tam wiedzy o nich szukalbym po prostu zadbanego auta, a nie patrzyl na to jaki on ma kod silnika, oczywiscie mowa o autach z silnikami uzlozonymi poprzecznie, czyli a3, leon, golf itd
w przypadku a4, passata itp silnikow 2.0 w ogole nie bralbym pod uwage, tam dochodza jeszcze awarie napedu pompy oleju , imbusy. walki wyrownowazajace itd itp
ktos kiedys chyba na AKP umiescil taki podzial, jest to bardzo fajne :
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007
...
w seacie nie bylo starego BKD, taki jak montowany byl od 2003r w a3 i golfie5 i to on najbardziej narazony byl/jest na pekanie glowic
w 2005r bkd zostal przekonstruowany, teoretycznie pozbyto sie problemu pekajacych glowic, glowica jest taka sama jak w BMN (170ps)
niestety jak sie pozniej okazalo problemu nie wyeliminowano, wszystkie silniki 16V ciagle narazone sa i pekaja glowice, mniej ale jednak
silniki "bezpieczne" 2.0tdi BMM 8V, tu tez byla teoria ze jest niezawodny bo to zwykle rozwiercone 1.9, tak samo bezpiecznym i bezawaryjnym uwazano 170BMN
ale bralo sie to tylko stad ze BKD (AZV , dokladnie ten sam silnik przeznaczony na rynki beneluxu i francji) byl na rynku juz od 2003r i mial wieksze przebiegi itd itp
teraz BMM tez notuje osiadanie glowic, a co najgorsze wyrabianie sie gniazd pompowtryskow
w BMN stala bolaczka sa piezowtryski, nie trzymanie mocy itd itp, no i oczywiscie glowica.
czy wszystko zalezy jak sie trafi, oczywiscie, reguly niby nie ma, ale w przypadku silnikow 16V ryzyko jest wieksze.
kazdy kto mysli powaznie o dlubaniu 2.0TDI wie ze 16V a szczegolnie wlasnie BKD/AZV jest do tego lepszy, bardziej wydajne wtryskiwacze, brak DPF! , mocniejsze sprzeglo..
osprzet jest tak samo zawodny, wszyscy maja problemy z klapami gaszenia (przepustnicami) , wtryskiwaczami czy turbo, ale to juz raczej eksploatacja, trudno zeby przy 200tys i wiecej przebiegu nie dzialo sie nic z turbina czy wtryskami, albo nie bylo do wymiany sprzeglo...
wracajac do glowicy w BKD, nowe glowice firmy AMC z dwuletnia gwarancja za ok 2,2 tys zl, zazbrojona z upustem 2,5tys zl.
opierajac sie na 5letnich doswiadczeniach i zbieraniu jakiejs tam wiedzy o nich szukalbym po prostu zadbanego auta, a nie patrzyl na to jaki on ma kod silnika, oczywiscie mowa o autach z silnikami uzlozonymi poprzecznie, czyli a3, leon, golf itd
w przypadku a4, passata itp silnikow 2.0 w ogole nie bralbym pod uwage, tam dochodza jeszcze awarie napedu pompy oleju , imbusy. walki wyrownowazajace itd itp
ktos kiedys chyba na AKP umiescil taki podzial, jest to bardzo fajne :
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu
może taki zbiorczy wątek i ujęcie tego w jednej wypowiedzi przyda się, ale dyskusji o BKD i 2.0 było co nie miara, a jakie one są wystarczy spojrzeć.
Piszę o tym dlatego, że ma się to nijak do rzeczywistości opisanej powyżej (bynajmniej jeśli chodzi o klubową brać samochodową), sami właściciele BKD uznają te silniki za bardzo dobre i bezproblemowe i również przed 2007 r.
Tak-wiem, sam mam BKD, ale nie jestem jedyny i nie jestem tu nowy, swoje naczytałem
Piszę o tym dlatego, że ma się to nijak do rzeczywistości opisanej powyżej (bynajmniej jeśli chodzi o klubową brać samochodową), sami właściciele BKD uznają te silniki za bardzo dobre i bezproblemowe i również przed 2007 r.
Tak-wiem, sam mam BKD, ale nie jestem jedyny i nie jestem tu nowy, swoje naczytałem

Pozdrawiam!
- niko02
- Władca postów
- Posty: 4501
- Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
- Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
- Podziękował: 384 razy
- Otrzymał podziękowań: 325 razy
Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu



Ciapek pisze:może taki zbiorczy wątek i ujęcie tego w jednej wypowiedzi przyda się, ale dyskusji o BKD i 2.0 było co nie miara, a jakie one są wystarczy spojrzeć.
Piszę o tym dlatego, że ma się to nijak do rzeczywistości opisanej powyżej (bynajmniej jeśli chodzi o klubową brać samochodową), sami właściciele BKD uznają te silniki za bardzo dobre i bezproblemowe i również przed 2007 r.
Tak-wiem, sam mam BKD, ale nie jestem jedyny i nie jestem tu nowy, swoje naczytałem![]()
-
- Specjalista
- Posty: 558
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
- Auto:: Touran '03 AZV
- Imię:: Damian
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu
Czyli reasumując AZV była robiona na rynek Beneluxu i Francji więc jest duże prawdopodobieństwo że są wykonane lepiej niż te które by szły na nasz rynek ?
-
- Przeglądacz
- Posty: 111
- Rejestracja: wt gru 24, 2013 16:11
- Auto:: touran 1,9 BXE 2006
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Biała/Kaltenkirchen
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu
A i tak chyba wszystkie motory są z Polkowic. 

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- sWALERYc
- Początkujący
- Posty: 38
- Rejestracja: pn gru 16, 2013 18:16
- Auto:: VW Touran 1.9 TDI BLS 07r
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: DG/SC
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu
Jak szukałem auta po sprzedaży Jeepka w benzynce z gazem 4.7v8 to szukałem i wertowałem neta na temat silników TDI z grupy VW i nie wiem gdzie ale na którymś z forum (może i naszym
) ale tyle tego przewertowałem, że naprawdę nie pamiętam znalazłem takie o to strony:
Tu o
http://warsztatvw.blogspot.com/2013/03/ ... tylko.html
a tu o
http://warsztatvw.blogspot.com/2013/03/ ... tylko.html
Może komuś też się przydadzą

Tu o

a tu o

Może komuś też się przydadzą

Ostatnio zmieniony śr mar 12, 2014 15:10 przez sWALERYc, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Specjalista
- Posty: 558
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
- Auto:: Touran '03 AZV
- Imię:: Damian
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu
Czyli AZV miały dwa rodzaje głowic 16 i 8 zaworowe ?? A w Touranach montowano tylko 16 ?? Czy źle rozumiem link ten co podał Łukasz 

- winetu_vip
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: sob sie 24, 2013 10:16
- Auto:: Touran 2.0, AZV+, 2004
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Cieciułów
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu
Z tego co wiem to AZV są tylko 16 zaworowe!Damian15 pisze:Czyli AZV miały dwa rodzaje głowic 16 i 8 zaworowe ?? A w Touranach montowano tylko 16 ?? Czy źle rozumiem link ten co podał Łukasz
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu
Nie, nie wszystkie. Z PD'ków np. żaden z 16V.motoria pisze:A i tak chyba wszystkie motory są z Polkowic
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu
Co do BMM nie mogę się zgodzić, że ma słabsze sprzęgło, bo ma takie samo jak bkd.
Bmn zdaje się ma inną głowicę niż bkd i w nich pęknięcia nie były "popularne"
Bmn zdaje się ma inną głowicę niż bkd i w nich pęknięcia nie były "popularne"

Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu
Dla mnie BMT to BlueMotionTechnology, a nie symbol silnika
Przynajmniej nie słyszałem o takim.

Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- KriSSo
- Specjalista
- Posty: 706
- Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
- Auto:: Golf MK7.5 variant
- Imię:: Kris
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu
Dokładnie, bo nawet jak się zagoogla, BMT, to masz 2.0 BMT o mocy 140, 150, 177 km itd. Zatem nie może to być kod silnika
.

- DLUGI-74
- Expert
- Posty: 1073
- Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:27
- Auto:: VW Touran Cross
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Podziękował: 54 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu
też to gościowi tłumaczyłem przez telefon a on uparcie że to kod silnika.....Muti pisze:Dla mnie BMT to BlueMotionTechnology, a nie symbol silnikaPrzynajmniej nie słyszałem o takim.
dzięki muti krisso
