Touran
- KriSSo
- Specjalista
- Posty: 706
- Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
- Auto:: Golf MK7.5 variant
- Imię:: Kris
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
Touran
Witam szanownych Kolegów,
Chciałbym zamówić w nadchodzącym tygodniu samochód - TOURAN. Rozważam zakup diesla z DSG.
Wątpliwość dotyczy skrzyni DSG6 i kosztów jej eksploatacji. Wiem, że wymieniać należy olej co 60 000 km i orientacyjny koszt to 800 pln (ASO). Nad zaletami i przyjemnością jazdy nie trzeba się rozwodzić. Jechałem na próbę (co prawda Tiguanem 2.0 TDI DSG7) i wiem co potrafi. Czy zdarzają się wśród użytkowników DSG jakieś problemy ze skrzynią? (na pewno tak). To, że ktoś ma na liczniku 60 000 km i żadnych problemów - sprawa oczywista. Interesuje mnie, czy jest na forum ktoś, kto zrobił np 200 000 km z DSG i może z czystym sumieniem powiedzieć "brać, nie ma z nią żadnych problemów"? Słyszałem, że po 100 000 km potrafi szwankować mechatronika i koszty naprawy są bardzo wysokie. Zamierzam samochód posiadać około 5-6 lat, zrobić nim w granicach 250 000 km - czyli dużo. Stąd mój dylemat. Wziąć 2.0 TDI w DSG, czy manual i mieć święty spokój na lata.
Może Koledzy coś podpowiecie?
A może jeszcze inaczej, można wziąć 1.6 TDI z DSG7, która podobno jest bezobsługowa i odpadają koszty zmian oleju, jest ponoć bardziej efektywna i nie zwiększa zużycia paliwa. Tylko mam wrażenie, że z motorem 1.6 TDI to będzie męczarnia, a nie jazda - za słaby.
Chciałbym zamówić w nadchodzącym tygodniu samochód - TOURAN. Rozważam zakup diesla z DSG.
Wątpliwość dotyczy skrzyni DSG6 i kosztów jej eksploatacji. Wiem, że wymieniać należy olej co 60 000 km i orientacyjny koszt to 800 pln (ASO). Nad zaletami i przyjemnością jazdy nie trzeba się rozwodzić. Jechałem na próbę (co prawda Tiguanem 2.0 TDI DSG7) i wiem co potrafi. Czy zdarzają się wśród użytkowników DSG jakieś problemy ze skrzynią? (na pewno tak). To, że ktoś ma na liczniku 60 000 km i żadnych problemów - sprawa oczywista. Interesuje mnie, czy jest na forum ktoś, kto zrobił np 200 000 km z DSG i może z czystym sumieniem powiedzieć "brać, nie ma z nią żadnych problemów"? Słyszałem, że po 100 000 km potrafi szwankować mechatronika i koszty naprawy są bardzo wysokie. Zamierzam samochód posiadać około 5-6 lat, zrobić nim w granicach 250 000 km - czyli dużo. Stąd mój dylemat. Wziąć 2.0 TDI w DSG, czy manual i mieć święty spokój na lata.
Może Koledzy coś podpowiecie?
A może jeszcze inaczej, można wziąć 1.6 TDI z DSG7, która podobno jest bezobsługowa i odpadają koszty zmian oleju, jest ponoć bardziej efektywna i nie zwiększa zużycia paliwa. Tylko mam wrażenie, że z motorem 1.6 TDI to będzie męczarnia, a nie jazda - za słaby.
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5615
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 679 razy
Dokładnie ,żadnych problemów.... Naprawdę sama przyjemność z jazdy A o wymianę oleju się nie martw Ja Ci wymienię jak zaistnieje potrzeba Tylko kawałek masz .... Bierz DSG !!piurko2 pisze:KriSSo , ja zrobiłem ok. 15 tk swoim autkiem i nie ma żadnych problemów . Auto ma na liczniku 190 tk , w książce serwisowej nie ma wzmianki o naprawie skrzyni , tylk,o wymiana oleju i filtra. A przyjemność z jazdy.....zajefajna.
- Eljot
- Władca postów
- Posty: 3968
- Rejestracja: ndz lut 27, 2011 09:15
- Auto:: 1T1 BLS 1,9 2006
- Imię:: Lesław
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 780 razy
- Otrzymał podziękowań: 344 razy
- Kontakt:
Co prawda zrobiłem osobiście "tylko" jakieś 3 tyśki, ale jak inni powiem jedno...piurko2 pisze:KriSSo , ja zrobiłem ok. 15 tk swoim autkiem i nie ma żadnych problemów . Auto ma na liczniku 190 tk , w książce serwisowej nie ma wzmianki o naprawie skrzyni , tylk,o wymiana oleju i filtra. A przyjemność z jazdy.....zajefajna.
Przyjemność z każdego kilometra!
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3421
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 117 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
1.6 TDI to są chyba nowe CR- po 2010 roku. Ty szukasz uzywanego. DSG 7 to zadko kiedy się pojawia w TDI, zazwyczaj w TSI. Tiguana to nie porównuj do Tourana, całkiem inna klasa.
Reasumujac. Touran pow 105kM, inaczej do 140 się nie rozbujasz. Wiem co Caddy 90KM potrafi ...a raczej tego nie potrafi.
Reasumujac. Touran pow 105kM, inaczej do 140 się nie rozbujasz. Wiem co Caddy 90KM potrafi ...a raczej tego nie potrafi.
Ostatnio zmieniony ndz paź 23, 2011 00:37 przez spacewalker, łącznie zmieniany 1 raz.
- KriSSo
- Specjalista
- Posty: 706
- Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
- Auto:: Golf MK7.5 variant
- Imię:: Kris
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
Prawdę pisząc, nie szukam auta używanego. Chcę zamówić nowe auto. Rozważam 2.0 TDI DSG 170 KM. Natomiast można zjechać z silnikiem w dół, czyli wziąć 1.6 TDI CR ze skrzynią DSG7, podobnież mniej problemową i prawie bezobsługową (odpada wymiana oleju), tyle że nie ma jazdy.
Przy okazji wlazłem też na forum Superba i pełno tam kłopotów z DSG. Wymiany w autach z przebiegami po 30-40 tyś km, jakieś stuki przy wolnej jeździe i muskaniu gazu itd. Ciekaw jestem, czy Touran ma podobne problemy.
Autko chcę zamówić w przyszłym tygodniu, dlatego chciałem się poradzić. Ten 1.6 raczej odpuszczę, więc pozostanie 2.0 TDI 140 manual (bo 170 w manualu nie ma
) i święty spokój na długie lata, albo 2.0 TDI DSG 170. 
Przy okazji wlazłem też na forum Superba i pełno tam kłopotów z DSG. Wymiany w autach z przebiegami po 30-40 tyś km, jakieś stuki przy wolnej jeździe i muskaniu gazu itd. Ciekaw jestem, czy Touran ma podobne problemy.
Autko chcę zamówić w przyszłym tygodniu, dlatego chciałem się poradzić. Ten 1.6 raczej odpuszczę, więc pozostanie 2.0 TDI 140 manual (bo 170 w manualu nie ma
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5615
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 679 razy
Przecież jak zamówisz nowe autko to spokojnie pewnie do 150tys będziesz się nim bujał za czym sprzedasz. Koledzy ma ja na DSG 200-300tys km i jeżdzą. Co ci się w tej skrzyni do tej pory ma popsuć? Dużo km robisz rocznie? Skoda to skoda, Vw to Vw. Nie bierz manula
. To z mojej strony. 105KM na CR to już fajna kultura pracy silnika ze skrzynia DSG7. Kusząca i niezła propozycja. Ale jak bym miał mieć 170KM lub 105KM to już wiesz co bym kupił... PZDR
- rekin
- Użytkownik
- Posty: 186
- Rejestracja: ndz maja 08, 2011 18:34
- Auto:: Touran 1, 9 TDI BKC , 200
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Ścinawa DLU
Dokładnie tak. Jam mam zrobione 355 tyś. i nie było w skrzynce nic gmeranejeżu pisze:Przecież jak zamówisz nowe autko to spokojnie pewnie do 150tys będziesz się nim bujał za czym sprzedasz. Koledzy ma ja na DSG 200-300tys km i jeżdzą. Co ci się w tej skrzyni do tej pory ma popsuć? Dużo km robisz rocznie? Skoda to skoda, Vw to Vw. Nie bierz manula. To z mojej strony. 105KM na CR to już fajna kultura pracy silnika ze skrzynia DSG7. Kusząca i niezła propozycja. Ale jak bym miał mieć 170KM lub 105KM to już wiesz co bym kupił... PZDR
a wcześniejszy właściciel nie zbyt o nią dbał, olej wymieniał tylko jak auto było na gwarancji, później nie był wymieniany wcale. Dopiero po zakupie przeze mnie wymieniłem olejek i skrzyneczka hula jak malowana, a zrobiłem już na niej ok 15 tysi
