Strona 1 z 3

Podwyzszenie tourana

: czw mar 24, 2011 09:56
autor: Chybi
Witam
zastanawiam sie nad kupnem Tourana z 2008 roku i chciałem podwyższyć w nim podwozie gdzieś o 10cm, jak sie da to i troche więcej. Praktycznie nie jeżdże na trasie, samochód służy mi do zarobkowania. Pracuje w Norwegii i z myślą o zimie chciałem podwyższyć autko. Wiem że kilka centymetrów da sie uzyskać odpowiednimi oponami. Z gory dziękuje za pomoc.
pozdrawiam

: czw mar 24, 2011 22:30
autor: admin
Kup Tourana w wersji Cross ;)

: czw mar 24, 2011 22:52
autor: Turanek
Do Tourana (innych modeli też) można fabrycznie zamówić tzw. zawieszenie utwardzone. Wówczas podobnie jak w Crosie jest podwyższone o 15 mm.
Nie wiem czy w ogóle da się podwyższyć o 10 cm. Do obniżania są zawieszenia gwintowane, pytanie czy da się odkręcić w drugą stronę?

: pt mar 25, 2011 01:49
autor: Rauko
10 cm to chyba jak Tourana na ramie postawisz :)
Na zawieszeniu chyba się nie da tego osiągnąć.
Zresztą chyba by to nie było praktyczne, aż o 10 cm w górę.

: pt mar 25, 2011 11:19
autor: Chybi
Myślałem że nowymi sprężynami albo amortyzatorami da sie coś takiego zrobić. Podoba mi sie Touran, ale mam taką prace że szybko zostawie podwozie za sobą jak nie będzie wysoki. Pozostaje mi chyba kupić jakąś terenówke.

: sob mar 26, 2011 21:47
autor: aawol
nie wiem jak w touranie ale podnoszenie samochodów z niezależnym zawieszeniem nastręcza kłopotów z przeniesieniem napędu - półosie mają różne długości i co za tym idzie po podniesieniu kąty krótszej mogą uniemożliwiać jej prawidłową pracę. Przerabiałem citroena AX na terenówkę to było bardzo proste auto (belka skrętna z tyłu) a mimo to nie obyło się bez kilku grubszych wpadek... Podejrzewam że temat jest czysto akademicki bo nawet podniesiony touran nie będzie miał wystarczającej trakcji na norweską zimę. Jeśli chcesz robotnika to poszukaj T4 /caravelle syncro.

: pn mar 28, 2011 20:59
autor: skorpion1vw
Czekaj bo się pogubiłem szukasz Tourana z zawieszeniem Tarpana spalaniem Tiguana a jakości Touarega ;-) :mrgreen: Po co kombinować kup sobie Touarega lub Skodę YETI i tyle ;-)

: pn mar 28, 2011 21:30
autor: spacewalker
No nie porównuj skody Yeti do Touarega.... no porsze. Tiguan tak mało nie pali. Touaran na krawęzniki niestety nie jest, a "spiących policjantów" da się przejechac.

: pn mar 28, 2011 22:07
autor: skorpion1vw
Próbowałem koledze podpowiedzieć co nie co, bo widzę że ma dylemat.....;-)
jak na lekki off road to Touareg a jak kasa nie ta to YETI bo jak by nie było to YETI wyższa od Touranka ;-).
Sie wie że Touran i tak rządzi hehe

: wt mar 29, 2011 13:08
autor: spacewalker
Na lekki ofroad to własnie Tiguan, Ale gdzie on Touranem jeździ ze na ofroad potrzebuje ? Szkoda auta.

: wt mar 29, 2011 21:49
autor: skorpion1vw
Tylko że Tiguan to taki mały trochę-ciasny,a Touareg jak podwyższy trochę np. o kolejne 10cm to i na Dakar pojedzie hehe

zmiana na miększe

: pt lip 06, 2012 22:22
autor: mikel24081
Panowie, potrzebuję ZMIÊKCZYÆ mojego turka mam niby standardowe zawieszenie m.in. przód - sprężyny o oznaczeniu czerwony-biały-czerwony na jak pamiętam 670kg. Poradźcie coś proszę, za cholerę nie mogę przywyknąć do tej twardości auta, byle golf4 płynie po drodze, a ja się "trzęsę" .... Jeździłęm Civic`iem który uchodzi za auto z twardym zawieszeniem, ale takiej taczki nie było.... ;/ Doradźcie - proszę jakie springi, o jakich oznaczeniach włożyć???

: wt lis 13, 2012 20:07
autor: TOFIK_wlkp
Kolego mam ten sam problem w moim touranie chłopaki nie mogą spokojnie wziąć łyka piwa gdyż zęby sobie wybijają, a na kacu nie mam zamiaru w nim podróżować jako pasażer gdyż podejrzewam że mógłbym się z lekka przeczyścić, proszę o poradę czy wszystkie tourany to takie taczki?? mój 2004r 2.0 TDI HIGHLINE

: pt lis 16, 2012 15:44
autor: shaman82
TOFIK_wlkp pisze:Kolego mam ten sam problem w moim touranie chłopaki nie mogą spokojnie wziąć łyka piwa gdyż zęby sobie wybijają, a na kacu nie mam zamiaru w nim podróżować jako pasażer gdyż podejrzewam że mógłbym się z lekka przeczyścić, proszę o poradę czy wszystkie tourany to takie taczki?? mój 2004r 2.0 TDI HIGHLINE
A jaką masz średnicę felgi i profil opony?
Ja zauważam sporą różnicę między letnimi 205/55 R16 a zimowymi 195/65 R15, w komforcie oczywiście na korzyść R15. Być może to wina wzmocnionych boków moich letnich opon, ale z pewnością profil nie jest bez znaczenia. Jeżeli masz 17" to obserwowana przez Ciebie twardość jest zrozumiała.
Zauważ proszę, jak wysokie (w porównaniu np. do kompaktowego Golfa) jest zalecane ciśnienie opon.

: sob lis 17, 2012 17:51
autor: jarry
coś za coś, auto wysokie a prowadzi się bardzo pewnie, zawieszenie jest zestrojone dla bezpieczeństwa, na tej samej platformie Golf jest znacznie niższy i dzięki temu może mieć "miękciej" zestrojone zawieszenie

miałem kiedyś Grand Voyagera, auto płynęło a nie jechało, było to super... oczywiście do pierwszego zakrętu lub gwałtownego manewru...