Strona 1 z 4

2.0 140 km czy 170km

: pt kwie 04, 2014 13:17
autor: dawid
Witam, wiem ze temat silnika 2.0 byl przerobiony w każdą strone chyba, ale poniewaz czeka mnie jakis zakup to i rożnych watpliwosci coraz wiecej, i tak kombinujac chcialem poznac Wasza opinie czy lepiej wybrac 140KM i ewentualnie w przyszlosci zawirusowac, czy od razu 170km? Czy ta orginalna 170 jest mocno wyżyłowana, w sensie szybszego zużywania sie podzespołów, i ewentualnie wiekszych kosztów i kłopotow? Czy jezeli macie obecnie 2.0. 140KM , to zmienilibyscie zakup na 170 i odwrotnie? Dodam ze celuje w polifta rocznik 2007 moze 08, przebiegi kolo 200tys juz maja auta przegladane srednio, z góry dzięki!

Re: 2.0 140 km czy 170km

: pt kwie 04, 2014 13:25
autor: GioW
Ja mam 140 i już nie mogę się doczekać aż dodane mu będzie więcej kucyków... po prostu wszystko zależy od Ciebie - kto jaki ma sposób jazdy.

Re: 2.0 140 km czy 170km

: pt kwie 04, 2014 13:33
autor: Damian15
140 Ci wystarczy rajdówki z Tourana nie zrobisz a i przy tylu koniach jest czym jechać nie jeden już taki był co się zdziwił :haha: w trasie wyprzedzać jest czym no ale nie ma co ukrywać po kilku przejazdach 140 będzie mało w 170 na pewno całkiem inna jazda. Ja bym kupił ego który będzie w lepszym stanie a jak długo masz zamiar jeździć program i ogień dalej :-D

Re: 2.0 140 km czy 170km

: pt kwie 04, 2014 13:41
autor: viscum
Moje 140 ma około 170 i przestały mnie wyprzedzać służbowe Oktavie, a tak serio, to musisz sobie odpowiedzieć czemu mają służyć te 170 km. Jeżeli zdarza Ci się jeździć po autostradach "niemieckich" to jeszcze skrzynia ma znaczenie, jak chcesz być szybki spod światem to DSG itd. Jak mało jeździsz to pytanie czy TSI nie będzie lepsze...

Re: 2.0 140 km czy 170km

: pt kwie 04, 2014 13:50
autor: Dodi
tak jak napisał kolega Damian15, wybierz tego który będzie w lepszym stanie technicznym... ja miałem i 140 KM i 170 KM, zaden mi sie nie zepsuł, a ceny czesci eksploatacyjnych sa na tym samym poziomie... w 170 KM masz tylko te nieszczesne wtryski ale one sa wymieniane za darmo na takie bez wad wiec problem rozwiazany... powiem tak... jezeli stałyby koło siebie 2 tourany w takim stanie technicznym to na 100% wybrałbym 170 KM...

Re: 2.0 140 km czy 170km

: pt kwie 04, 2014 14:00
autor: dawid
Spod swiateł raczej mnie juz nie interesuje :) bardziej patrze pod wgledem trasy i "zapasu" mocy w razie w. Troche autostrad mnie czeka w sumie bo chcemy sie przeniesc do Niemiec.. A orientujecie sie moze czy sa jakies inne roznice w tych autach , nie wiem inne hamulce , cos tam mocniejsze, czy to tylko roznica KM w senie fabrycznego dostosowania, i czy ida za tym koszty ekspoatacji na przyklad ze szybciej siądzie sprzęgło czy bzdura, wiem ze te 170 konne to chyba BMN tylko szly.
Dodi rozumiem :) orientujesz sie przy jakim przebiegu one siadają, czy nie ma reguły..

Re: 2.0 140 km czy 170km

: pt kwie 04, 2014 14:43
autor: niko02
Miałem 140KM, jest 178KM. Różnica konkretna, jest co odczuwać ale ja traktuje to auto jak swoje dziecko (niczego mu nie braknie), więc nie powiem Ci nic o zużywaniu, bo u mnie zanim się zużyje, to staram się to wymienić.
Start spod świateł?
Nigdy tego nie spróbowałem moim Touranem.
Przyspieszenia i prędkości...?
A3 2004 2.0 BKD w serii objeżdżam bez problemu ( w ramach testu).
Passat B6 2.0 TDI (nie wiem co konkretnie) też wącha dym.
Spalanie... Przy porównywalnej jeździe jest lekko niższe. powiedzmy do 0.5l/100km
dawid pisze:szybciej siądzie sprzęgło
Kwestia Twojego operowania pedałem gazu i sprzęgła... U mnie przy 244000 sprzęgło siedzi dalej to samo, z czego ostatnie 40000 jest na programie...

Jak to ktoś kiedyś mądrze napisał trzeba mieć zrównoważony potencjometr typu głowa - noga...
dawid pisze:orientujesz sie przy jakim przebiegu one siadają,
dawid pisze:czy nie ma reguły..
Raczej to drugie, czyli kiedy im się spodoba...

Re: 2.0 140 km czy 170km

: pt kwie 04, 2014 14:44
autor: viscum
Pod uwagę bedziesz brał prawdopodobnie 4 silniki :
AZV - 138 KM (nie mam pewności czy były w poliftach)
BMM - 140 KM 8V z DPF
BKD - 140 KM 16V bez DPF
BMM 170 KM 16V z DPF.

DPF - to jest jedna z różnic - da się tego pozbyć w cenie około 1000 pln (wymiana dużo droższa)
Skrzynia biegów manualna - są różnice - z tego wynika z tego wątku:
http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=181
i tego wątku:
http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=5084

AZV - zajrzyj na wpisy Muti- idealny przykład powiedzenia "jak dbasz tak masz".
BMM ma krótszą skrzynię więc będą większe obroty i niższa maksymalna, ale jest uznawany za bezawaryjny.
BKD (naczytasz się strasznie dużo jaki to beznadziejny silnik) - ja osobiście jestem bardzo zadowolony ze swojego
BMN - to 170 KM - nie masz wyboru.

w nowszych są jeszcze silniki CR, ale to od 2010.

Touran jednak swoje waży i nie jest najbardziej opływowym samochodem ze stacji VW, sportowy też raczej nie będzie, ale do dynamicznego poruszania jak najbardziej się nadaje. Jak jeździłeś już czymś co ma 150 i więcej KM to 140 będzie za mało, pytanie czy zawirusowane 140 (na około 170) czy Ci wystarczy.

Z tych które są sprowadzone zza granicy 80-90% to BMM, więc ciężko lub bardzo ciężko odszukać w dobrym stanie silnik jaki sobie wymarzysz.

Re: 2.0 140 km czy 170km

: pt kwie 04, 2014 14:49
autor: Dodi
dawid pisze:orientujesz sie przy jakim przebiegu one siadają, czy nie ma reguły..
kto dba tak ma...

Re: 2.0 140 km czy 170km

: pt kwie 04, 2014 15:03
autor: Marco_Polo
Ja mam 170KM BMN po wymianie pompek i wyrzuceniu DPF i chodzi teraz jak zegarek :)
Autko z DSG :)

Pozdrawiam

Re: 2.0 140 km czy 170km

: pt kwie 04, 2014 15:50
autor: JacaTouran
niko02 pisze:Jak to ktoś kiedyś mądrze napisał trzeba mieć zrównoważony potencjometr typu głowa - noga...
Moje słowa ;), wziąłeś sobie do serca ;)

Zdecydowanie 140PS w 2.0tdi

2.0tdi 170PS już nie to wykonanie (mowa o siemensie)

Jak z 2.0tdi to 2.0tdi BKD 16v

:ok:

Re: 2.0 140 km czy 170km

: pt kwie 04, 2014 16:12
autor: dawid
Dzieki Panowie za szeroki wachlarz, cos tam mam nakreslone, Marco_Polo jak dlugo czeka sie w kolejce na wymiane pompek?

JacaTouran , mowisz ze 170 przez Siemensa lepiej nie mimo akcji serwisowej i wymiany?

Re: 2.0 140 km czy 170km

: pt kwie 04, 2014 16:23
autor: szczpak
Kolego ja mam 170 km i przejechane ponad 200 tys bez problemów maszyna idzie jak przecinak nie zamieniłbym na inny .Pozdrawiam

Re: 2.0 140 km czy 170km

: pt kwie 04, 2014 16:29
autor: JacaTouran
dawid pisze:Dzieki Panowie za szeroki wachlarz, cos tam mam nakreslone, Marco_Polo jak dlugo czeka sie w kolejce na wymiane pompek?

JacaTouran , mowisz ze 170 przez Siemensa lepiej nie mimo akcji serwisowej i wymiany?

Moja wizja zakupu auta jest taka... kupujesz je po to aby nie musiec korzystac z akcji serwisowych lub korzystac w jak najmniejszym stopniu.
szczpak pisze:Kolego ja mam 170 km i przejechane ponad 200 tys bez problemów maszyna idzie jak przecinak nie zamieniłbym na inny .Pozdrawiam
I oby tak dalej.

Moja wypowiedź bierze się z doswiadczeń z tymi silnikami i z ich usterkowości, ale każdy ma swoje doświadczenia ;)

Re: 2.0 140 km czy 170km

: pt kwie 04, 2014 16:34
autor: Muti
Tak w ramach uscislenia. Silnik BMM ma taką samą skrzynie i sprzęgło jak bkd. Bmn z tego co piszą koledzy tez. Passat w 170km miał dłuższą..

NzTT