Strona 1 z 1

Miska olejowa

: czw paź 27, 2011 19:02
autor: rumun_58
Czy przy wymianie miski olejowej trzeba wymienić jakąś uszczelkę miski olejowej? Czy nie ma tam żadnej uszczelki?

: czw paź 27, 2011 21:35
autor: Turanek
Nakładany jest silikon i miska przykręcana jest do bloku silnika

: czw paź 27, 2011 21:55
autor: jeżu
I polecam Ci Masę uszczelniającą Reinzosil. Najlepsza.... Są różne wielkości tuby. Fajnie się nakłada tym z ta niebieską nakrętka..Na foto są też inne produkty

: ndz sty 22, 2012 21:35
autor: mat20055
Witam!

MAm pytanie czy przy sciaganiu miski olejowej mam uzyc sily zeby ja oderwac? odkrecilem wszystkie sruby, ale jakos nie chce sie oderwac a nie chce nic dodatkowo uszkodzic. czy ten silikon ja tak mocno trzyma? podwazyc ja jakos?
Ktos zna na to dobry sposob?
z gory dzieki za odpowiedz:)

: ndz sty 22, 2012 21:52
autor: jeżu
Puknij lekko w miskę np gumowym młotkiem.... Pamiętaj aby usunąć resztki silikonu oraz oczyścić powierzchnie uszczelniające. Powierzchnie dokładnie odtłuść przed nakładaniem nowej masy uszczelniającej.

: ndz sty 22, 2012 22:24
autor: Turanek
Zobacz, czy odkręciłeś też śruby od strony tylnej flanszy nieuszczelniającej - trzeba odpowiednio okręcić koło zamachowe, żeby pojawiły się w nim wpusty ułatwiające odkręcenie tych śrub. Obejrzyj krawędź miski, są tam takie małe "okienka" na włożenie np. dużego płaskiego śrubokręta i podważanie.

: ndz sty 22, 2012 22:56
autor: mat20055
Turanek pisze:Zobacz, czy odkręciłeś też śruby od strony tylnej flanszy nieuszczelniającej - trzeba odpowiednio okręcić koło zamachowe, żeby pojawiły się w nim wpusty ułatwiające odkręcenie tych śrub. Obejrzyj krawędź miski, są tam takie małe "okienka" na włożenie np. dużego płaskiego śrubokręta i podważanie.
No musze przyznac ze eksspresowo dzialacie.
Oprocz kilkunastu srub odkrecilem trzy duze po boku, oraz dwie po drugiej stronie, czyli podejrzewam, ze to te od kola zamachowego o ktorym piszesz.

Wrocilem pod samochod i okazuje sie ze niezauwazylem czterech ostatnich z tych kilkunastu ktore sa bardziej niedostepne. po dluzszym mocowaniu odkrecilem trzy z nich i zostala mi jeszcze jedna najbardziej niedostepna, do ktorej musze dojsc troche pod skos. No i tu mam najwiekszy problem, bo mam lipne narzedzia, probowalem ja ogarnac inbusem, ale zjechalem w niej gwint no i wydaje mi sie ze musze kupic specjalny klucz ktory sie wygina. czy da rade jhakos inaczej to zrobic? przepraszam za niefachowe slownictwo, jestem tylko zapalonym amatorem bez doswiadczenia jakiegokolwiek:)
moze ktos ma jakis pomysl? mam nadzieje ze wszystko dobrze opisalem
pozdrawiam i czekam na podpowiedzi
Mateusz

: ndz sty 22, 2012 23:35
autor: jeżu
Potrzeba długiego imbusa SW5 Coś takiego. Jak już odkręcisz w załączniku masz jak to poprawnie złożyć.... Przyda się.. 8)

: ndz sty 22, 2012 23:50
autor: mat20055
No ta instrukcja to na pewno mi zaoszczedzi zmartwień. Piwo za to masz:)
Apropo tego inbusa to rozumiem ze na koncu jest koncowka 10tka?
Juz cos w tym stylu probowalem robic tj. na dlugi srubokret nalozylem koncowke 10ke, ( w sumie odkrecilem w ten sposob wiekszosc reszty srub) ale problem jest taki ze tam trzeba podejsc pod skos, a ja boje sie ze zjade gwint tej sruby tak jak zjechalem juz gwint wewnetrzny tj tam gdzie wkladam inbusa. nie wiem czy dobrze wyjasnilem...
wtedy to dopiero bede mial problem, a jestem juz tak blisko celu. zostala mi jedna sruba/;

: pn sty 23, 2012 00:12
autor: jeżu
Dzięki. Jest to śruba m7x28 imbusowa. W główkę śruby wkładasz długiego imbusa średnicy 5mm. Poza tym na główkę można założyć tkz "10"-tkę. Ale imbus będzie odpowiedniejszy

: pn sty 23, 2012 21:07
autor: mat20055
Dobra, sprawa załatwiona.
Inbusa wbilem troche mocniej młotkiem i ostatnia śruba poszla.
Dzieki chlopaki:D

Teraz czekam na miske i pojutrze mam nadzieje wymiana miski olejowej bedzie za mna.

Rozwalilem dla brata miske i choc za robocizne przyoszczedzi.

Mam nadzieje ze mi sie da jeszcze kiedys przejechac:D

Moze mu naprawie wspomaganie kierownicy ktore mu juz niedziala poltora roku . Moze ktos zapoda jakiegos linka do How to?

Od czego zaczać? może od nowego tematu? czy sa juz jakies na ten temat?
Czy lepiej nie ruszac, bo np. zbyt skomplikowana sprawa?

Pozdrawiam
MAteusz

: pn sty 23, 2012 23:04
autor: jeżu
fajno,ze poszło.....
mat20055 pisze:Moze mu naprawie wspomaganie kierownicy ktore mu juz niedziala poltora roku
Zapodaj nowy temat...