Pękająca głowica 2,0 TDI - jak to jest naprawdę?

xairo
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: wt kwie 22, 2014 13:27
Auto:: aktualnie poszukuję
Imię:: Dawid
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 4 razy

Pękająca głowica 2,0 TDI - jak to jest naprawdę?

Post autor: xairo »

Zastanawiam się czy ta "pękająca głowica" w :20: :tdi: to przypadłość NOWEGO silnika czy OGÓLNIE silnika (czyli nie ważne czy ma 100km czy 200tkm przebiegu).
Dokładniej mówiąc czy jeżeli samochód przejeździł te 10lat to nadal ta głowica może pęknąć? :idea:

A tak w ogóle skoro jest to takie duże forum użytkowników to ilu z was coś takiego się przydarzyło? Może to tylko mit!? :?

p.s.
Użyłem opcji :szukaj: ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Re: Pękająca głowica 2,0 TDI - jak to jest naprawdę?

Post autor: Turanek »

Postaraj się lepiej poszukać np . z pomocą google. Temat(y) jest na forum, nawet z zakresem czasowym tego problemu.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
xairo
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: wt kwie 22, 2014 13:27
Auto:: aktualnie poszukuję
Imię:: Dawid
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 4 razy

Re: Pękająca głowica 2,0 TDI - jak to jest naprawdę?

Post autor: xairo »

Po chu... ludzie logują się na forum, skoro można wszystko znaleźć w google ;] Dzięki ;]
Pomoc administratorów jak zwykle nieoceniona ;]
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Re: Pękająca głowica 2,0 TDI - jak to jest naprawdę?

Post autor: Cesarz »

xairo więcej entuzjazmu w szukaniu...

http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=50&t=15

Jeżeli ten temat nie zaspokoję ciebie to bardzo mi przykro... :P

I dziękuję za docenienie ciężkiej pracy administracji ;)
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
xairo
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: wt kwie 22, 2014 13:27
Auto:: aktualnie poszukuję
Imię:: Dawid
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 4 razy

Re: Pękająca głowica 2,0 TDI - jak to jest naprawdę?

Post autor: xairo »

Ten post akurat czytałem. Nie ma odpowiedzi na to czy nowy czy stary czy każdy.... natomiast użytkownicy sobie raczej chwalą - a ja głupieje.
Damian15
Specjalista
Posty: 558
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
Auto:: Touran '03 AZV
Imię:: Damian
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Pękająca głowica 2,0 TDI - jak to jest naprawdę?

Post autor: Damian15 »

Jak znajdziesz zabanego 2.0 to będziesz jeździł obyś tylko dbał :D
Awatar użytkownika
marnon
Zaawansowany
Posty: 374
Rejestracja: wt lis 20, 2012 16:53
Auto:: Golf V variant
Imię:: Marcin
Lokalizacja: śląsk
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Pękająca głowica 2,0 TDI - jak to jest naprawdę?

Post autor: marnon »

Problem pekajacych głowic miały tylko niektóre 2.0 są różne kody silników. .. raczej jest to problem samochodów z początku produkcji, póżniej to poprawiano choć były głosy że nie do końca to pomogło, ją ostatnio kupiłem co prawda golfa 6 plusa 2.0 tdi 2010 r już na Commonrail śmiało mogę polecić super silnik. W mojej ocenie nie należy się bać każdy silnik może się popsuć nawet chwalone 1,9 tdi też miały przypadki z wycierajacym się walkiem rozrządu czy wychodzaca korba bokiem silnika. .. jak wyżej kup zadbane serwisowane auto a będziesz zadowolony. .. a ludzie piszą co.słyszeli 2,0 tdi nie jeździli a psy wieszaja bo kumpel kumpla mówił...
xairo
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: wt kwie 22, 2014 13:27
Auto:: aktualnie poszukuję
Imię:: Dawid
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 4 razy

Re: Pękająca głowica 2,0 TDI - jak to jest naprawdę?

Post autor: xairo »

Dzięki za zainteresowanie.
Aktualnie rozpatruję opcję Tourana 2004 z silnikiem BKM czyli sprzęt forumowy od KondzioR'a.
Tam siedzi jednostka BKD. Wcześniej szukałem właśnie silnika :19:
No i zastanawiam się po prostu czy skoro auto przejeździło już te 10 lat to czy jest duża szansa, że za miesiąc coś się z nim stanie czy wręcz przeciwnie. Skoro 10lat jeździ to już raczej nie pęknie.
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Re: Pękająca głowica 2,0 TDI - jak to jest naprawdę?

Post autor: niko02 »

Jak auto ma 300tkm 10 lat itd. i nie pękła, to nie pęknie chyba, że potrafisz je dobrze skatować.
Jak poszukasz w necie, to pierwsza opinia na temat 2.0 VW TDI nie kupuj, bo głowica, wtryski, dwumas. Uściślając 2.0 TDI do 2007r to te felerne ale moje zdanie jest takie, że to raczej felerni są ich użytkownicy, którzy od początku nie dbali o auto, a później sprzedają i ładują kogoś innego na minę.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
marnon
Zaawansowany
Posty: 374
Rejestracja: wt lis 20, 2012 16:53
Auto:: Golf V variant
Imię:: Marcin
Lokalizacja: śląsk
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Pękająca głowica 2,0 TDI - jak to jest naprawdę?

Post autor: marnon »

Zaczerpniete z innego forum
Kilka slow o 2.0 TDI
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) - zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym, czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków, awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r, siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny, kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi (np. BPW) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD) lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa - analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami (utrata mocy, zapychanie się dysz).
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM, najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.

A jesli celujesz w calkiem nowe auto to podobno silniki oparte o technologie CR (a takie juz tylko VAG robi) są poprawione. Przynajmniej jesli chodzi o nieszczesny imbusik napedzajacy pompe oleju.
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Re: Pękająca głowica 2,0 TDI - jak to jest naprawdę?

Post autor: Turanek »

Dokładnie ten cytat (z pomyłkami) jest już na forum.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Zablokowany