Zapowietrzanie się sprzęgła ?
: ndz maja 25, 2014 17:41
Witam. Mam problem w swoim touranie ze sprzęgłem. Wygląda to tak, jakiś czas temu wymieniałem pompkę sprzędła pod pedałem bo nie pompowała płynu, sprzęgło było odpowietrzone, pedał sprzęgła twardy, biegi wchodziły bez zarzutów. Po jakimś czasie biegi zaczęły stawiać opór, pedał sprzęgła brał bardzo nisko, wręcz przy podłodze i nie odbijał do końca - zostawało ze 2-3cm pedala i kiedy jechałem bez gazu pedał delikatnie opadał, a kiedy dodawałem gazu to się pedał podnosił. Wymieniłem także wysprzęglik przy skrzyni, odpowietrzyłem i identyczna sytuacja, przez jakiś czas było ok, a potem znowu problem. Mam wrażenie jakby się zapowietrzał układ sprzęgła. Przy wymianie wysprzęglika obejrzałem też dwumasę. Wiem, że powinna się delikatnie przekręcać jak kierownica lewo/prawo, a u mnie rusza się tak samo jak na filmiku :
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KlIvPMzqIhk[/youtube]
Problem jest dosyć irytujący, czasami na skrzyżowaniu nie mogę zredukować biegu i muszę kilka razy pompować sprzęgłem, aby zmienić bieg. Czasami nawet podczas manewrów na parkingu czy podwórku wsteczny potrafi się zablokować wsteczny bieg i samochód cały czas ciągnie do tyłu, a wtedy muszę gasić samochód. Wrócę do domu, odpowietrzę sprzęgło i znowu przez jakiś czas wszystko chodzi płynnie, a po czasie znowu jest problem. Zauważyłem też przy dodawaniu gazu na wyższych biegach między 4-6 drganie pedału sprzęgła, a czasem także podbijanie lewarka od zmiany biegów. Trochę dziwny przypadek bo kiedy odpowietrzę sprzęgło wszystko jest ok i nie wskazuje na uszkodzoną dwumasę, a jak się pojeździ to zaczyna się to co opisałem. Może gumki na wysprzęgliku zasysają powietrze ? Pompkę mam założoną nową, a wysprzęglik pożyczyłem od znajomego używany po niewielkim przebiegu (na swoim miałem odbite słoneczko, a ten w porównaniu do mojego wyglądał na nowy). Chciałbym, aby ktoś kto może przerabiał ten temat się wypowiedział i opisał swoje działania. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Przebieg samochodu około 250k
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KlIvPMzqIhk[/youtube]
Problem jest dosyć irytujący, czasami na skrzyżowaniu nie mogę zredukować biegu i muszę kilka razy pompować sprzęgłem, aby zmienić bieg. Czasami nawet podczas manewrów na parkingu czy podwórku wsteczny potrafi się zablokować wsteczny bieg i samochód cały czas ciągnie do tyłu, a wtedy muszę gasić samochód. Wrócę do domu, odpowietrzę sprzęgło i znowu przez jakiś czas wszystko chodzi płynnie, a po czasie znowu jest problem. Zauważyłem też przy dodawaniu gazu na wyższych biegach między 4-6 drganie pedału sprzęgła, a czasem także podbijanie lewarka od zmiany biegów. Trochę dziwny przypadek bo kiedy odpowietrzę sprzęgło wszystko jest ok i nie wskazuje na uszkodzoną dwumasę, a jak się pojeździ to zaczyna się to co opisałem. Może gumki na wysprzęgliku zasysają powietrze ? Pompkę mam założoną nową, a wysprzęglik pożyczyłem od znajomego używany po niewielkim przebiegu (na swoim miałem odbite słoneczko, a ten w porównaniu do mojego wyglądał na nowy). Chciałbym, aby ktoś kto może przerabiał ten temat się wypowiedział i opisał swoje działania. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Przebieg samochodu około 250k