Strona 1 z 1
Problem z klapą obiegu zamkniętego powietrza
: czw lip 11, 2013 16:12
autor: bob777
Witam wszystkich. Proszę o pomoc w usunięciu następującej usterki. Mój problem polega na tym, że w aucie mam ciągle zamknięty obieg powietrza. Po przeczytaniu chyba wszystkich postów, a przede wszystkim świetnego manuala kolegi Krankora zdecydowałem się rozebrać moje auto i sprawdzić co jest grane. Po zdjęciu schowka niestety okazało się, że u mnie wygląda to nieco inaczej, tzn. klapami steruje jeden silnik napędzający koło, na którym wytyczona jest ścieżka (mimośrodowo), po której suwa się rodzaj dźwigni (dwuczęściowej) połączonej dopiero z klapą (tą łukową widoczną od zewnątrz). W moim przypadku ten silnik nie stuka, ani nie jest zawieszony. Silnik pracuje, tyle że niestety jakby posiadał złe położenia krańcowe. Efekt jest taki, że po wciśnięciu przycisku otwarcia obiegu silnik rusza ale pracuje na tyle długo, że moment w którym obieg jest otwarty mija i ponownie go zamyka. Niestety skutkuje to ciągłym parowaniem szyb i jest to bardzo uciążliwe.
Komputer pokazuje błąd 0716 błędne położenie klapy recyrkulacji, jego wykasowanie nie pomaga - co chyba oczywiste.
: czw lip 11, 2013 16:45
autor: pabloxxx
Spróbuj podmienić silniczek i zobacz jak będzie się zachowywał.
Silniczki masz takie same , przekładasz dzwigienkę i mocowanie.
Prawdopodobnie masz nowszy model , w którym inżynierowie Vw zaoszczędzili i dali jeden silniczek

: czw lip 11, 2013 18:09
autor: krankor
Czy tak jak piszesz (otwarty mija i ponownie go zamyka) masz od początku, jak posiadasz auto? Bo może ktoś to rozebrał przed Tobą i składając przestawił położenie. To co ja rozbierałem z kołami zębatymi, też można było źle złożyć.
: czw lip 11, 2013 19:14
autor: Miki76
Błąd 00716
Air recirculation Flap Positioning Motor (V113) - Klapka recyrkulacji powietrza silnika Pozycjonowanie {silnik nastawczy możliwości zamkniętego obiegu powietrza - niebieski}
jak widać twój błąd jest związany z silniczkiem V113 jak by co to mam u siebie taki stary leżeć mogę ci go użyczyć do testów

: czw lip 11, 2013 21:32
autor: bob777
Dzięki za podpowiedzi. W międzyczasie rozebrałem to całe dziadostwo i uruchomiłem zdemontowany silniczek. Pracuje między skrajnymi punktami ograniczonymi przez wystający nosek z obudowy z tym że z jednej strony ewidentnie się o niego zapiera, a z drugiej kilkakrotnie dociąga. Generalnie nie podoba mi się jego działanie i faktycznie problem może leżeć po jego stronie. Wizualnie w środku bez zarzutu, bez zanieczyszczeń i uszkodzeń mechanicznych. Próbowałem go poprzestawiać, ale wracał do punktu wyjścia.
Miki chętnie skorzystam jeżeli tylko będzie miał taką samą zewnętrzną zębatkę. Widziałem silniczki z 3 lub czterema różnymi. Fajnie by było jakby pasował, bo nie chciałbym ryzykować zakupu nowego bez dokładnego zdefiniowania problemu.
Zastanawiałem się jeszcze czy może to być błąd sterowania - kod mojego sterownika 1K0907044BH - może ma ktoś informacje na temat jego prawidłowości?
Na zdjęciu poniżej układ dźwigni z kołem sterującym - widok po demontażu silniczka.
: czw lip 11, 2013 21:55
autor: Miki76
a sprawdzałeś vods-em pracę tego silniczka wtedy ci wyjdzie czy dobrze chodzi bo masz podane wartości skrajne i w teście pokazuje czy dochodzi do nich prawidłowo u mnie leżą dwie sztuki jak ci będą pasowały to będziesz miał problem z głowy ja mam trochę inny układ u siebie bo mam w tym miejscu dwa silniczki a co do zewnętrznej zębatki to one są wymienne i wystarczy przepiąć do innego silniczka sam tak zrobiłem
: czw lip 11, 2013 22:19
autor: bob777
O ile dobrze kojarzę to kolega, który mi podpiął auto do kompa mówił że ten silnik nie reaguje w ogóle na polecenia z komputera. Pozostałe od sterowania klapami oraz prędkości wentylatora działały bez zarzutu.
Jak możemy się skontaktować?