Witam wszystkich. Proszę o pomoc w usunięciu następującej usterki. Mój problem polega na tym, że w aucie mam ciągle zamknięty obieg powietrza. Po przeczytaniu chyba wszystkich postów, a przede wszystkim świetnego manuala kolegi Krankora zdecydowałem się rozebrać moje auto i sprawdzić co jest grane. Po zdjęciu schowka niestety okazało się, że u mnie wygląda to nieco inaczej, tzn. klapami steruje jeden silnik napędzający koło, na którym wytyczona jest ścieżka (mimośrodowo), po której suwa się rodzaj dźwigni (dwuczęściowej) połączonej dopiero z klapą (tą łukową widoczną od zewnątrz). W moim przypadku ten silnik nie stuka, ani nie jest zawieszony. Silnik pracuje, tyle że niestety jakby posiadał złe położenia krańcowe. Efekt jest taki, że po wciśnięciu przycisku otwarcia obiegu silnik rusza ale pracuje na tyle długo, że moment w którym obieg jest otwarty mija i ponownie go zamyka. Niestety skutkuje to ciągłym parowaniem szyb i jest to bardzo uciążliwe.
Komputer pokazuje błąd 0716 błędne położenie klapy recyrkulacji, jego wykasowanie nie pomaga - co chyba oczywiste.
Problem z klapą obiegu zamkniętego powietrza
- Miki76
- ____________________
- Posty: 1373
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013 21:30
- Auto:: Touran 1,9 BXE 133KM 2006
- Imię:: Damian
- Lokalizacja: Wlkp
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 194 razy
Błąd 00716
Air recirculation Flap Positioning Motor (V113) - Klapka recyrkulacji powietrza silnika Pozycjonowanie {silnik nastawczy możliwości zamkniętego obiegu powietrza - niebieski}
jak widać twój błąd jest związany z silniczkiem V113 jak by co to mam u siebie taki stary leżeć mogę ci go użyczyć do testów
Air recirculation Flap Positioning Motor (V113) - Klapka recyrkulacji powietrza silnika Pozycjonowanie {silnik nastawczy możliwości zamkniętego obiegu powietrza - niebieski}
jak widać twój błąd jest związany z silniczkiem V113 jak by co to mam u siebie taki stary leżeć mogę ci go użyczyć do testów

- bob777
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: pn lut 13, 2012 21:55
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Leszno
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dzięki za podpowiedzi. W międzyczasie rozebrałem to całe dziadostwo i uruchomiłem zdemontowany silniczek. Pracuje między skrajnymi punktami ograniczonymi przez wystający nosek z obudowy z tym że z jednej strony ewidentnie się o niego zapiera, a z drugiej kilkakrotnie dociąga. Generalnie nie podoba mi się jego działanie i faktycznie problem może leżeć po jego stronie. Wizualnie w środku bez zarzutu, bez zanieczyszczeń i uszkodzeń mechanicznych. Próbowałem go poprzestawiać, ale wracał do punktu wyjścia.
Miki chętnie skorzystam jeżeli tylko będzie miał taką samą zewnętrzną zębatkę. Widziałem silniczki z 3 lub czterema różnymi. Fajnie by było jakby pasował, bo nie chciałbym ryzykować zakupu nowego bez dokładnego zdefiniowania problemu.
Zastanawiałem się jeszcze czy może to być błąd sterowania - kod mojego sterownika 1K0907044BH - może ma ktoś informacje na temat jego prawidłowości?
Na zdjęciu poniżej układ dźwigni z kołem sterującym - widok po demontażu silniczka.
Miki chętnie skorzystam jeżeli tylko będzie miał taką samą zewnętrzną zębatkę. Widziałem silniczki z 3 lub czterema różnymi. Fajnie by było jakby pasował, bo nie chciałbym ryzykować zakupu nowego bez dokładnego zdefiniowania problemu.
Zastanawiałem się jeszcze czy może to być błąd sterowania - kod mojego sterownika 1K0907044BH - może ma ktoś informacje na temat jego prawidłowości?
Na zdjęciu poniżej układ dźwigni z kołem sterującym - widok po demontażu silniczka.
- Miki76
- ____________________
- Posty: 1373
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013 21:30
- Auto:: Touran 1,9 BXE 133KM 2006
- Imię:: Damian
- Lokalizacja: Wlkp
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 194 razy
a sprawdzałeś vods-em pracę tego silniczka wtedy ci wyjdzie czy dobrze chodzi bo masz podane wartości skrajne i w teście pokazuje czy dochodzi do nich prawidłowo u mnie leżą dwie sztuki jak ci będą pasowały to będziesz miał problem z głowy ja mam trochę inny układ u siebie bo mam w tym miejscu dwa silniczki a co do zewnętrznej zębatki to one są wymienne i wystarczy przepiąć do innego silniczka sam tak zrobiłem