Teraz jest Pt sie 01, 2014 09:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 527 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 36  Następna strona

Czy skorzystałeś? Warto było napisać?
Zdecydowanie tak, mam zamiar przerabiać 51%  51%  [ 59 ]
Zdecydowanie tak, nie będę przerabiać samodzielnie 32%  32%  [ 37 ]
Zdecydowanie tak, już przerobiłem 17%  17%  [ 19 ]
Nic nowego się nie dowiedziałem, nie będę przerabiać 0%  0%  [ 0 ]
Nic nowego się nie dowiedziałem, mam przerobione 0%  0%  [ 0 ]
Liczba głosów : 115
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn sty 17, 2011 15:18 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: Touran MY2005 Golf MY2005
Imię: Rołbert
Dołączył(a): Pn sty 17, 2011 15:04
Posty: 3623
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 182 razy
Otrzymał podziękowań: 81 razy
VW Golf Touran Caddy Passat Skoda Octavia Webasto naprawa wymiana rozbudowa dogrzewacz ogrzewanie postojowe instrukcja manual
Jeżeli szukasz części do wykonania tej przeróbki lub naprawy, to może mogę pomóc, szczegóły na samym końcu tego postu.

Jeżeli masz problem i szukasz informacji jak naprawić Webasto to zajrzyj do mojego innego manuala tutaj - > viewtopic.php?t=3721


Utworzono 2010.11.09

Historia ostatnich zmian:
20131128 - dodane informacje o zapotrzebowaniu na energię elektryczną i paliwo
20130207 - opis dostosowania Telestartu do anteny z wtyczką Fakra
20121202 - zdjęcia przeniesione na serwer PhotoBucket.com
20121101 - zdjęcia do wymiany czujników G18, G189; zdjęcia do bezpieczników; opis do BASIC SETTINGS kanał 11
20121021 - demontaż zderzaka 1T2 (poliftowy, GP2)

Witam.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że w kwestii mechaniki pojazdowej jestem kompletnym laikiem, ot do tej pory wbiłem gwoździa w deskę czy coś tam podlutowałem. Tym niemniej niewątpliwa miłość do mojej kochanej żony (która jest okropnym zmarzlakiem) oraz zauroczenie naszym Tourankiem popchnęła mnie w nieznane dla mnie do tej pory rejony mechaniki pojazdowej. Siłą rzeczy tekst ten więc będzie się roił od sformułowań mało fachowych, wręcz amatorskich :) ale za to być może skorzystają z niego osoby które jak ja potrzebują prostych i dokładnych wskazówek co i jak.

Tym konkretnym manualem postaram się pomóc wszystkim, którzy chcą przerobić swoje dogrzewacze w Tourankach z silnikiem diesla na ogrzewanie postojowe. Oczywiście jeśli jesteś posiadaczem auta Golf V, Passat B6, Golf Plus, Octavia II itp. to 99% zawartych tu informacji pasuje także do twojego auta.

Na początek może trochę faktów, aby wyjaśnić o czym w ogóle piszę.

Po pierwsze - co to jest dogrzewacz, czym się różni od ogrzewania postojowego, dlaczego jest tylko w silnikach diesla etc.?

Silnik wysokoprężny ma to do siebie, że jest znacznie sprawniejszy od silnika benzynowego. Przekładając z polskiego na nasze ;) podczas normalnej pracy jako efekt uboczny produkuje znacznie mniej ciepła, które to ciepło po pierwsze nagrzewa sam silnik, aby w okolicach 90°C osiągnął on optymalne warunki swojej pracy (najmniej pali, najmniej truje, największa moc i moment), a po drugie może zostać wykorzystane do grzania kabiny poprzez nagrzewnicę.

W czasie gdy temperatury powietrza utrzymują się w okolicach zera lub poniżej, silnik diesla potrzebuje ładnych kilka kilometrów jazdy aby można było zacząć nagrzewać kabinę, w silnikach benzynowych kilometr, góra dwa najczęściej wystarcza. Nie uszło to uwadze producentów silników i naszych autek :) , mniej więcej po roku 1997 wiodący producenci aut tacy jak Mercedes, BMW czy VAG (Volkswagen Audi Group) zaczęli do swoich nowoczesnych (czytaj: słabo nagrzewających się) silników dokładać dogrzewacze.

Dogrzewacz, to urządzenie, które spalając paliwo (olej napędowy lub benzynę) poprzez wymiennik ciepła zawarty w sobie, ogrzewa płyn chłodniczy znajdujący się w układzie chłodzenia pojazdu.


Czasem mówimy na niego piecyk, a czasem na zasadzie mówienia na każde buty sportowe - adidasy, mówimy na niego Webasto. Webasto to najpopularniejsza firma która produkuje takie piecyki, druga popularna to Eberspächer, ale w świadomości większości kierowców, a nawet handlarzy, produkty jednej jak i drugiej firmy określa się mianem Webasto :D

Obrazek


Jak działa dogrzewacz Webasto w naszych autkach?

Obrazek

Gdy podczas uruchamiania silnika komputer wykryje, że temperatura otoczenia jest niższa niż +5° Celsjusza, a temperatura cieczy chłodzącej w silniku wymaga podgrzania, aby silnik szybciej osiągnął optymalną temperaturę (nie jestem pewien, ale pewnie dogrzewacz działa do jakichś 70-80°C ) to automatycznie, bez naszej ingerencji, uruchamia proces grzania.

Jak to można rozpoznać? W początkowej fazie rozruchu dogrzewacza, mniej więcej minuta-dwie, może pojawić się biały obłok spalin, najczęściej w okolicach prawego przedniego nadkola, tam znajduje się tłumik oraz rura wydechowa dogrzewacza. W droższych wersjach (Highline) często ta rura jest przedłużona zgodnie z torem spalin z silnika głównego, i biały dym pojawia się w tylnej części pojazdu. Czasem ten dym jest uciążliwy z przodu auta, osoby borykające się z tym problemem mogą dokupić w ASO zestaw do przedłużenia wydechu, tak jak jest to w Highline'ie. Przy odrobinie zdolności manualnych można to również osiągnąć inną rurką metalową którą po prostu przedłuża się ten wydech w wybrane przez siebie miejsce. Przy idealnie sprawnym piecu dymienie praktycznie nie występuje. Jednak wraz z ilością godzin przepracowanych piec ma tendencję do zanieczyszczania komory spalania co objawia się nadmiernym dymieniem, zanikiem płomienia aż do braku możliwości uruchomienia pieca. Wtedy niestety nie obejdzie się bez demontażu urządzenia i gruntownego wyczyszczenia komory spalania, sztyftu Q8 i dyszy Venturiego.

Strona po niemiecku m.in. omawiająca przedłużony wydech z Webasto

Podczas pracy dogrzewacza wprawne ucho wychwyci również pracę pompki paliwa dogrzewacza, będzie to charakterystyczne puk-puk z częstotliwością około 1 Hz. Będzie też słychać coś co przypomina dźwięk startującego samolotu odrzutowego tylko znacznie ciszej ;) , jest to dźwięk NIE jak często się myśli pompy czynnika chłodzącego tylko jest to dźwięk pompy powietrza która tłoczy powietrze do komory spalania w dogrzewaczu. Niestety przy pracującym silniku nie da się praktycznie usłyszeć pompy czynnika chłodzącego, która znajduje się przy dogrzewaczu. Piszę niestety, gdyż jest ona częstą przyczyną usterki systemu dogrzewania silnika, i gdyby ją było słychać to zdiagnozowanie usterki byłoby o wiele prostsze.

Czym w takim razie różni się ogrzewanie postojowe od dogrzewacza?

Hmm, w zasadzie można by rzec niczym :) , ale producent (nie jestem pewien czy VW czy Webasto) zadbał o to by jednak różnice były, czyli by dało się wycisnąć z klientów parę tysięcy złotych praktycznie za nic. Otóż producent zablokował programowo w urządzeniu możliwość uruchomienia go przy wyłączonym silniku samochodu. W tradycyjnym ogrzewaniu postojowym mamy możliwość uruchomienia niezależnego ogrzewania zarówno przyciskiem na sterowniku, jak i zaprogramować sobie dla wygody uruchomienie ogrzewania o wybranej porze, tak aby rano nie skrobać szyb w aucie, nie marznąć dopóki silnik się nie nagrzeje, i w końcu by móc jechać wykorzystując w pełni walory naszego silnika (na zimnym silniku zalecana jest ostrożna jazda aż do osiągnięcia optymalnej temperatury) oraz spalać mniej paliwa i mniej zatruwać środowisko.

Multimedia :)

Na poniższym filmie przedstawiono sposób działania ogrzewania postojowego

[video]http://www.youtube.com/watch?v=mDt1wDAPoQc[/video]



YouTube - Reklama Webasto Standheizung

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Rzl_meEy7_I[/video]



YouTube - Inna reklama Webasto

[video]http://www.youtube.com/watch?v=ERoYLYkz82U[/video]



YouTube - Reklama urządzenia Eberspächer Hydronic wraz z animacją działania pieca

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Pk0c6GnVbuA&NR=1][/video]



Firma VW proponuje nam zestaw do rozbudowy dogrzewacza do funkcji ogrzewania postojowego, zestawy opisane są w programie ETKA na stronie 054-20. Zestawy zaczynają się od 360 Euro i zawierają płytę CD z programem oraz wiązkę kabelków. Można również dokupić sterownik-timer lub pilota, są to kolejne setki Euro :)

Czy jest aż tak źle? No Polak, i nie tylko Polak potrafi, i są tańsze rozwiązania o których dalej piszę.

Chwileczkę! Ale ja mam naklejkę pod maską Webasto więc nie muszę chyba przerabiać?

Wielu z nas odnajdując tę naklejkę pod maską tak właśnie myśli, niestety jak już pisałem oznacza to jedynie że w aucie zamontowano urządzenie firmy Webasto, w 99% przypadków będzie to jedynie dogrzewacz :(

Obrazek


Ile energii zużywa Webasto? Czy mi nie rozładuje akumulatora?

Oczywiście jeśli mamy sam dogrzewacz to praktycznie nie ma możliwości aby nasz akumulator ucierpiał od pracy dogrzewacza, jak pamiętasz dogrzewacz działa jedynie podczas pracy silnika oraz do 180 sekund od jego wyłączenia gdy trwa proces chłodzenia i przewietrzania urządzenia po cyklu pracy. Zakładam że masz sprawny alternator ;)

Zupełnie inaczej ma się sprawa przy ogrzewaniu postojowym. Jak zapewne wiesz akumulator w czasie mrozów traci nawet 50% swojej pojemności czyli jest sporo słabszy niż latem, do tego właśnie wtedy chcielibyśmy uruchamiać Webasto. Nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi dla wszystkich, czy i ile można uruchamiać piec aby nie rozładować nadmiernie akumulatora. Co do zasady przyjmuje się że używanie ogrzewania postpojowego jest neutralne dla naładowania akumulatora gdy cykl jazdy samochodem jest równy lub dłuższy niż czas pracy ogrzewania. Jednak pamiętaj aby używając ogrzewania postojowego przyglądać się pracy rozrusznika i jeśli masz wątpliwości to podładuj akumulator. Przy napięciu niższym niż 11,3 V urządzenie wyłączy się aby nie rozładować nadmiernie akumulatora.

Dane techniczne pieca Webasto (dogrzewacz i ogrzewanie postojowe) typ TTV.

Moc grzania przy pełnym obciążeniu - 5000 W
Moc grzania przy częściowym obciążeniu - 2500 W
Pobór mocy przy pełnym obciążeniu - 26 W (bez uwzględnienia pompy V55 oraz dmuchawy w kabinie)
Pobór mocy przy częściowym obciążeniu - 18 W (bez uwzględnienia pompy V55 oraz dmuchawy w kabinie)
Zużycie paliwa przy pełnym obciążeniu - diesel 0,59 l/h, benzyna 0,67 l/h
Zużycie paliwa przy częściowym obciążeniu - diesel 0,30 l/h, benzyna 0,34 l/h

Dane techniczne pompki cieczy V55

Przepływ nominalny - 500 l/h
Przepływ maksymalny - 980 l/h
Prąd nominalny - 1A ( czyli moc około 12 W)
Prąd maksymalny - 2,5A (moc około 30 W)
Zakres temperatur - od -40 do + 125 stopni Celsjusza


Jak zrobić przeróbkę?

Pierwotnie gdy robiłem sam u siebie przeróbkę używane sprawne piece postojowe były dość drogie (około 500zł), a płytkę z niesprawnego pieca można było wyrwać za około 150zł. Dodatkowo, nie zdawałem sobie sprawy, że Webasto zaczęło wprowadzać zmiany konstrukcyjne w piecach i tak naprawdę jest kilka wersji płytek sterujących i czasem ich dopasowanie może być trudne lub niemożliwe. Dlatego w pierwotnej wersji tego manuala oparłem się właściwie tylko na podmianie płytki z elektroniką. Dziś mądrzejszy o kilkanaście udanych przeróbek :), wasze uwagi z bojów przeróbkowych oraz korzystając z innych realiów rynkowych ZDECYDOWANIE polecam wymianę całego pieca z dogrzewacza na ogrzewanie postojowe.

Po pierwsze takie piece potaniały, u mnie kosztują 330zł z gwarancją i są to piece demontowane z w miarę nowych aut, co za tym idzie posiadają najnowsze zmiany konstrukcyjne i są nie zużyte.

Po drugie wymieniając samą płytkę narażamy się na to, że kupiona nie będzie pasować, albo nawet może być niesprawna co będzie nam bardzo trudno sprawdzić.

Po trzecie w końcu dostanie się do pieca jest czynnością żmudną i w trakcie przeróbki praktycznie nie możemy korzystać z auta, sytuacja gdy coś nie zadziała i trzeba odsyłać płytkę, szukać innej itp. jest mocno niekomfortowa.

Zostawiam w manualu dział poświęcony wymianie płytki ale tylko dla hardcorowców ;)
99,9% z was zrobi lepiej po prostu przekładając cały piec.

Jak rozpoznać czy piecyk Webasto to jest dogrzewacz czy ogrzewanie postojowe?

Na naklejce powinien być opisany, dogrzewacz to Zuheizer, a ogrzewanie postojowe to Standheizung. Inna metoda to patrzenie na nr części, jeśli 7 i 8 cyfra numeru to zera, to będzie to najprawdopodobniej ogrzewanie postojowe.

Obrazek

Przykładowy nr ogrzewania postojowego czyli Standheizung 1K0 815 007 BH.

Nasze nowe Webasto czyli ogrzewanie postojowe będzie oczywiście działało również jako dogrzewacz, i aby tak działało nie potrzebujemy nic więcej. Ale przecież nie o to nam chodziło, prawda ;) ?

My chcemy sobie włączać grzanie przede wszystkim aby nagrzać w autku zanim do niego wsiądziemy, nie chcemy skrobać szyb z lodu. Miło by też było jakby nasze autko samo pamiętało że trzeba się nagrzać np. na 7:00 rano :)


W jaki sposób można sterować pracą ogrzewania postojowego?

Sterowanie pracą Webasta drogą radiową.

Aby wysterować nasze Webasto możemy użyć pilota, nazwa Webasto to Telestart. Występują różne wersje zarówno centralek jak i pilotów. Najczęściej będą to centralki Telestart 70, 90 i 91 do których pasują dowolne piloty. Czyli nie ma problemu żeby mieć centralkę np. Telestart 90 i do tego pilota T91. Lub na odwrót. Wadą centralki T70 jest brak potwierdzenia komunikacji z pilotem, w T90 i T91 po odpowiednim mignięciu diody na pilocie wiemy czy urządzenie odebrało sygnał i się załączyło czy też wyłączyło. W T70 musimy działać na "czuja".

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przyuczanie pilotów do centralki Telestart

1. Odłączyć zasilanie centralki Telestart na minimum 5 sekund.
2. Po podłączeniu zasilania w ciągu 5s nacisnąć na pilocie przycisk "OFF" na co najmniej 1s.
3. Przyuczanie 2-go lub 3-go pilota następuje analogicznie.
4. Przyuczanie można powtarzać dowolną ilość razy. Kasuje się "najstarszy" pilot w pamięci.

Jak widać piloty wprogramowuje się do centralek bardzo łatwo, nie ma potrzeby kupowania sparowanych zestawów. Jak się trafi tanio centralka, a gdzieś indziej tanio pilot to śmiało można kupować. Pilot działa oryginalnie z odległości około 900m w terenie otwartym, jednak firmowo antena jest zamontowana w dachu (rekinek). My najczęściej ukryjemy antenę gdzieś wewnątrz auta, więc siłą rzeczy zasięg nam się obniży ale nie powinno to być mniej niż 300-400m w otwartej przestrzeni.

Sterowanie Webastem z menu w zegarach auta - tylko FIS alias MFA+ alias MFD+

Inny sposób to zaprogramowanie godziny startu poprzez menu w zegarach, o ile posiadamy zegary w wersji tzw. MFA+ lub zamiennie nazywane FIS lub MFD+.

Obrazek


Oprócz możliwości zaprogramowania czasu załączenia urządzenia w menu możemy również zaprogramować czas pracy ogrzewania, standardowo jest to 30 minut, możemy +- 5 minut zmieniać w zakresie 10-60 minut. Możemy także wybrać czy chcemy grzać, czy tylko wentylować. Latem możemy tę opcję wybrać, aby auto nam się przewietrzyło zanim do niego wsiądziemy.

Obrazek

W menu Aux. Heating mamy następujące opcje:
  • Activation - aktywacja urządzenia
  • Pre-set time 1 - predefiniowany czas aktywacji nr 1
  • Pre-set time 2 - predefiniowany czas aktywacji nr 2
  • Pre-set time 3 - predefiniowany czas aktywacji nr 3
  • Weekday - ustawienie bieżącego dnia tygodnia
  • Factory setting - przywrócenie nastaw fabrycznych

Obrazek

W menu Activation możemy wybrać czas aktywacji z tych ustawionych w Pre-set, możemy wyłączyć uruchamianie timerem Webasta, po aktywacji lub deaktywacji zobaczymy ekran potwierdzający wybór.

Obrazek

W menu Pre-set ustawiamy czas aktywacji urządzenia, dzień tygodnia (jeśli puste to codziennie), godzinę oraz minutę, możemy też od razu dany czas aktywować.

Obrazek

Dalej ustawiamy:
  • menu Running time - czas pracy urządzenia w zakresie 10-60 minut z krokiem 5 minut (fabrycznie 30 minut)
  • menu Mode - grzanie lub wentylacja
  • menu Weekday - bieżący dzień tygodnia aby system wiedział jaki mamy dzień

Jeśli masz licznik bez FIS nic straconego, przeczytaj mój Manual jak wymienić licznik na MFA lub MFA+

Sterowanie za pomocą panelu Climatronic

Możemy również jeśli mamy klimatyzację automatyczną czyli Climatronic wymienić sobie panel na taki z obsługą Webasto. Wtedy naciskając przycisk włączamy urządzenie, powtórne naciśnięcie wyłącza Webasto. Działanie urządzenia sygnalizowane jest diodą także nawet jeśli nie planujemy za często korzystać z ręcznego wywołania Webasto to łatwo można kontrolować stan pracy urządzenia. Poza tym gdy temperatura powietrza jest wyższa niż 4°C a chcemy szybko nagrzać auto to możemy w dowolnej chwili uruchomić Webasto z panelu co jest bardzo wygodne.

Obrazek

Przy wymianie panelu climatronic'a na taki z przyciskiem ogrzewania postojowego należy pamiętać aby w 20-sto pinowej wtyczce "A" panelu zamienić miejscami kabelki nr 16 z 20. Jeśli tego nie zrobimy, to po wyłączeniu stacyjki panel się będzie resetował do ustawień 22°C oraz zamknięty obieg powietrza :) Najłatwiej rozciąć te kabelki i połączyć je na krzyż.

Obrazek

Obrazek

UWAGA! Jeśli masz aktywną opcję ECON na panelu to zarówno nie odpala klimatyzacja jak i Webasto, ponieważ są to dodatkowe urządzenia które nie sprzyjają oszczędzaniu paliwa. Jeśli zamiast przycisku ECON masz przycisk A/C to gdy jest aktywny możliwy jest start sprężarki, natomiast z doświadczeń użytkowników wynika że jego stan nie wpływa na włączanie lub wyłączanie dogrzeawacza Webasto.

Panel Climatic czyli tzw. klimatyzacja manualna też oczywiście występuje w wersji ze sterowaniem Webasto

Obrazek


UWAGA!!! Jeśli nie zamontujecie panelu Climatronic'a w wersji ze sterowaniem ogrzewaniem to mimo odpalenia ogrzewania z pilota lub z zegarów auta NIE załączy się ogrzewanie wnętrza!!! Aby to zrobić musi być dedykowany panel do Webasta. Woda w obwodzie silnika będzie się oczywiście grzać i jak odpalicie silnik to od razu dmuchnie ciepłem, ale żeby wnętrze auta było nagrzane wymagany jest panel Climatronic'a lub Climatic'a ze sterowaniem Webasto!!!

Ewentualnie można dokupić sobie moduł IPCU który wysteruje nam wentylatory Climatronic'a, jednak uprzedzam że jest on droższy od ceny panelu Climatronic z Webasto (w używce) więc takie rozwiązanie polecam... hm nie wiem komu ;)

Obrazek


Sterowanie za pomocą dodatkowego panelu firmy Webasto

Możemy również dokupić zegar firmy Webasto model 1533 (nr katalogowy 1301122c). Tego zegara-timera osobiście nie podłączałem, ale ze słyszenia wiem że niektórzy z powodzeniem używają. Styk czwarty tego zegara jest stykiem wysterowującym nasz piec, czyli należy go podłączyć ze stykiem drugim na ośmiostykowym złączu pieca.

Przerabianie czas zacząć :) - podmiana pieca

Gdy mamy już piec na podmianę możemy zabrać się za przeróbkę. Radzę również przed przeróbką zaopatrzyć się w rurkę łączącą piec z tłumikiem, ona wytrzymuje kilka lat pracy i najczęściej jest już dziurawa, a przy demontażu tłumika najczęściej rozpadnie nam się w rękach. Jest to rurka o średnicy wewnętrznej 22mm i długości 15cm. Nie udało mi się znaleźć żadnego sklepu z tymi rurkami poza ASO i siecią serwisó Webasto. Jeśli masz kłopot z jej zdobyciem to skontaktuj się ze mną, na pewno mam ją dostępną.

Tak wygląda rurka po demontażu

Obrazek

Tak wyglądała "rurka" ;) u jednego z naszych forowiczów

Obrazek

A tak nówka sztuka :)

Obrazek

Gdzie w ogóle znajduje się nasz dogrzewacz?

Niestety łatwo do niego dobrać się nie da :( . Znajduje się on w okolicach prawego przedniego nadkola, pod zbiornikiem z płynem do spryskiwaczy. Aby się do niego dostać należy zdjąć osłonę silnika, oba przednie nadkola, odpiąć po jednym nicie rozprężnym łączącym nadkole z osłoną zderzaka, zdjąć atrapę chłodnicy (grill),

Obrazek

zdjąć osłonę zderzaka,

Obrazek

Obrazek

Dla wersji 1T2 - polift - GP2 postępujemy ciut inaczej, pokazałem to na zdjęciach poniżej

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


dalej należy odkręcić zbiornik na płyn do spryskiwaczy, odpiąć przewody wodne idące od piecyka w stronę tyłu auta (wyleci płyn chłodzący, trzeba podstawić jakieś wiaderko, ja dodatkowo ściskami stolarskimi ścisnąłem te rury, wyleciało mi mniej niż pół szklanki płynu),

Obrazek

odpiąć rurę wydechową od tłumika spalin piecyka, odkręcić pompę wody od pieca, odpiąć przewód paliwowy od zbiornika na płyn do spryskiwaczy (ułatwi do dostęp do niektórych śrub), odkręcić piecyk wraz z uchwytem i tłumikiem od pojazdu, jedna śruba 10-tka w przestrzeni nadkola, jedna od góry widoczna po odchyleniu zbiornika na płyn do spryskiwaczy,

Obrazek

jedna 13-stka do sięgnięcia dłuuugim kluczem od dołu tuż przy tłumiku spalin pieca, niektórzy aby ją odkręcić odejmują tłumik ale da się i nie ruszając tłumika.

Obrazek


Ja, jak się okazało miałem uszkodzoną pompkę V55 czyli płynu chłodzącego. Uszkodzenie było "przeźroczyste" dla VCDSa, dopóki nie rozbudowałem dogrzewacza nie wiedziałem o tym, po odpaleniu silnika płyn tłoczyła pompa mechaniczna, dopiero odpalenie ogrzewania postojowego i zagotowanie piecyka w kilkadziesiąt sekund ujawniło usterkę.

Obrazek

Obrazek

Miejsce na pin nr 2

Obrazek

Tak wygląda pin - widać silikonową żółtą uszczelkę

Obrazek

Przesunięcie blokady pinów we wtyczce

Obrazek

Trzeba jeszcze wyjąć silikonową zaślepkę pina

Obrazek

Najłatwiej wypchnąć czymś od przodu

Obrazek

Pin na swoim miejscu, blokada zatrzaśnięta

Obrazek

Jeśli mamy drugi piec na podmianę (polecane rozwiązanie) to odczepiamy nasz dogrzewacz od układu i wstawiamy nowy piec, zapinamy wtyczki, węże i przystępujemy do testów.

Jeśli próbujesz zadziałać z podmianą płytki to postępuj tak jak opisałem poniżej.

Ta przeróbka polega na zmianie oprogramowania w samym piecu, program zaszyty jest w płytce drukowanej z elektroniką, całość znajduje się w obudowie dogrzewacza.

Obrazek

O ile mi wiadomo nikt (poza tymi którzy produkują te zestawy po 400 Euro) nie umie tego tak zrobić aby podmienić oprogramowanie np. poprzez złącze diagnostyczne. Pozostaje nam zatem fizyczna podmiana płytki z programem.

Skąd wziąć płytkę z programem pełnego ogrzewania postojowego?

Najprościej wymontować z piecyka, który ktoś sprzedaje jako uszkodzony. Najczęściej uszkodzeniu ulegają świeca czyli palnik, czujniki temperatury, pompa powietrza. Zachodnie serwisy w takim przypadku często wymieniają cały piecyk na nowy a te uszkodzone ale ze sprawną elektroniką chyba wyrzucają. W każdym razie na wiadomym serwisie aukcyjnym często za 150-250zł można taki piecyk zakupić. Ja swego czasu, nie będąc pewnym jak to z tymi uszkodzonymi Webastami jest, zakupiłem okazyjnie 3 piecyki, okazało się, że wszystkie miały płytki elektroniki sprawne :).

Jak już mamy Webasto odkręcone to rozkręcamy je aż dojdziemy do płytki sterującej. Podmieniamy na właściwą i skręcamy. Nawet jeśli nie planujecie w tym momencie sterowania z pilota to i tak polecam włożenie kabelka z pinem na miejsce nr 2 we wtyku do pieca i przeciągnięcie kabelka w okolice CECM (Central Electric Control Module) który znajduje się nad bezpiecznikami na lewo od kierownicy. Później jak już się złoży całość do kupy to będzie sporo zachodu jak w późniejszym czasie będziecie chcieli doczepić pilota bo akurat dostaniecie go w prezencie :) A tak to będzie 5 minut roboty.

Ja jeszcze wyprowadziłem sobie pin nr 6 z tej wtyczki do wysterowania zaworu N279, ale to już dla baaardzo wymagających tylko. Na ten moment tylko napomknę że mając ten zawór można tak uruchomić Webasto że obwód grzania będzie ograniczony tylko do pieca i nagrzewnicy w kabinie. Silnik będzie odcięty od tego obwodu. Oczywiście ma to plusy i minusy, 99,99% ludzi nie montuje tego zaworu, oryginalnie jak auto wychodzi z instalacją ogrzewania postojowego z fabryki to ma ten zawór. Ja ten zawór założyłem i powiem wam że różnica jest KOLOSALNA. Po odpaleniu webasta dosłownie po minucie już włączają się dmuchawy i leci ciepłe powietrze do kabiny :) Postaram się rozszerzyć ten manual o opis dołożenia N279.

Nadmienię jeszcze w tym momencie, że występują wersje piecy z zaworkiem i podgrzewaczem paliwa oraz bez tego elementu. Ja się "nadziałem" i nie patrząc za bardzo wymieniłem płytkę elektroniki 1:1. Po montażu soft z płytki "wypluł" błędy związane z brakiem zaworka i podgrzewacza paliwa.

Address 18: Aux. Heat Labels: None
Control Module Part Number: 1K0 815 007 BH
Component and/or Version: Standheizer 042 4404
Software Coding: 0000012
Work Shop Code: WSC 70572 146 95136
2 Faults Found:

01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 213
Mileage: 178655 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
Malfunction
Temperature: 19.0°C
Temperature: 16.0°C
Voltage: 12.50 V

02754 - Fuel Pre-Heating Heater (Z66)
010 - Open or Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 01101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 173
Mileage: 178655 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
Malfunction
Temperature: 19.0°C
Temperature: 16.0°C
Voltage: 12.50 V

Jak się zorientowałem o co biega, to przełożyłem króciec na który zakłada się wężyk paliwa a w którym znajduje się zaworek i podgrzewacz do mojego webasta i wtedy dopiero wszystko odpaliło. Także jak macie do wyboru to najlepiej wybrać płytkę (kupić piec) który jest tego samego rodzaju co wasz. Można to poznać po króćcu na który zakładamy wężyk paliwa. Jak jest cienka dziurka jak po szpilce to jest to wersja bez zaworku N109 i podgrzewacza, jak w króćcu jest dość duży otwór z metalową siateczką to jest tam zaworek N109 i podgrzewacz. Gdzieś po roku 2007r. zaczęto montować wersję z N109. Albo najprościej kupić cały kompletny sprawny piec i go wymienić 1:1, oszczędzicie sobie pracy i unikniecie takich niespodzianek.

Obrazek

Obrazek

Jak zamontujecie piecyk z powrotem do auta to zanim skręcicie całość proponuję zrobić testy. Po pierwsze jak macie MFA+ to od razu w komputerze powinno wam się pojawić dodatkowe menu związane z ogrzewaniem. Ja mam po angielsku więc u mnie to wygląda tak:

Obrazek


Po niemiecku trzeba szukać menu Standheizung, w innych językach nie wiem :)

Obrazek

Jeśli macie licznik bez komputera lub tzw. MFA lub 1/2 FIS to nic wam się tam nie pojawi. Wtedy ratuje nas interfejs diagnostyczny gdzie jak się połączymy ze sterownikiem nr 18 to urządzenie zamiast Zuheizer powinno nam się przedstawić jako Standheizer.

Sterowanie radiowe - Telestart

Centralkę montujemy najlepiej w kabinie, w przestrzeni za włącznikiem świateł, nad bezpiecznikami i modułem CECM. Po otworzeniu drzwi kierowcy zdejmujemy plastikową klapkę boczną, tam jest odpowiednia przestrzeń, oczywiście dobrze jest centralkę dobrze przytwierdzić aby podczas jazdy nie stukała. Kabel nr 2 do pieca przekładamy przy przejściu wiązki głównej przez gródź, powyżej pedału hamulca. Od strony komory silnika aby dobrze było widać miejsce przejścia kabla, demontujemy górę filtra powietrza z kawałkiem rury oraz akumulator. Pamiętaj aby +12V do Telestartu zabezpieczyć bezpiecznikiem 1A.

Podłączenia centralek Telestart:

Pin 1 podłączyć do stałego plusa
Pin 2 podłączyć do pinu num 2 w 8 pinowym gniazdku webasto
Pin 3 - sterowanie analogowe dla aut bez szyny CAN, my tego nie podłączamy!
Pin 6 podłączyć do masy

Obrazek

Niebieską wtyczkę zamówisz podając nr 6Q0972706, piny do niej 000979009E.

Do centralki Telestart potrzebujesz też antenę, zamiast kupować dedykowaną antenę w postaci "śledzia" czy też rekina o wiele prościej jest podpiąć kawałek (minimum 10cm) przewodu antenowego z wtyczką Fakra. Wtyczki są kodowane poprzez wpusty tak żeby mając kilka kabelków mechanik nie miał możliwości zamienienia wtyczek przy kilku instalacjach np. GPS, webasto, GSM. Dla nas nie ma to najmniejszego znaczenia i jeśli wtyczka nie pasuje to po prostu nożykiem usuwamy jedną lub obie wypustki na gnieździe centralki Telestart.

Obrazek
Gotowa antena typu "śledzik" dostępna w sklepach po około 60-100zł



Obrazek
Przykładowe różne wtyczki Fakra, każda inaczej kodowana




Obrazek
Ja użyję w przykładzie bordowej, jak widać trzeba usunąć jedną wypustkę aby wtyk pasował





Obrazek
Tak wygląda wtyk na centralce przystosowany do naszej bordowej Fakry


Aby antena nam zestroiła się z pasmem Webasto czyli 868MHz trzeba zdjąć izolację i ekran z 82mm rdzenia

Obrazek
Odmierz 82 mm i zdejmij czarną izolację oraz ekran, białą izolację na rdzeniu ZOSTAW!


Obrazek
Na tym zdjęciu rdzeń jest po prawo i NIE POTRZEBNIE jest z niego ściągnięta biała izolacja rdzenia, najlepiej jest ją zostawić


Tak przygotowane anteny testowałem i wyniki są w granicach 500m w otwartej przestrzeni



Kodowanie

Teraz sprawdźmy sobie kodowanie według wzorca:

000?112 - sterowanie radiowe - Telestart
1 - jest telestart
0- nie ma telestartu

0001?12 - blokowanie zaworu N279
0 - zawór nie jest blokowany (także gdy brak zaworu)
1 - blokada zaworu po włączeniu webasto

00011?2 - pompa cyrkulacyjna V55
0 - bez pompy
1 - z pompą

000111? - zasilanie
1 - zarządzanie energią przez J644 (CECM)
2 - zarządzanie zasilaniem - inny sposób

Przykładowe popularne kodowanie to 0001012 - sterowanie pilotem, bez zaworu N279, z pompą wody V55.

Obrazek

UWAGA! Jeśli w menu FISa nie pojawi się podmenu STANDHEIZUNG czy Aux Heating to spróbujcie w kodowaniu dodać na pozycji trzeciej cyfrę 3 lub 2 lub 1. W autach które spotkałem i miały taką dolegliwość to pomogło. Czyli 003xxxx lub 002xxxx itd.

W białych zegarach (Touran 1T3 po 2010r.) ogrzewanie będzie w menu od wersji softu w piecu - SW3905.


Teraz można wejść w testy (output tests) i sobie potestować elementy ogrzewania.
Dokładny opis tej procedury znajdziesz w moim manualu o naprawie i diagnozie Webasto pod tym adresem - viewtopic.php?t=3786



Jak uruchomić dogrzewacz Webasto gdy jest ciepło?

Możemy też wejść w Basic Settings i na 11-stym kanale możemy wymusić włączenie jak i wyłączenie Webasta. Działa to niezależnie od temperatury zewnętrznej także możemy to wykorzystać zarówno do uruchomienia ogrzewania postojowego jak i dogrzewacza w celach testowych, również w warunkach gdy temperatura zewnętrzna jest wyższa niż 5°C.

Po uruchomieniu procedury testowej piec w niej pozostaje aż do skończenia tej procedury, nie wiem ile to trwa bo nigdy nie czekałem do końca. W tym czasie jeśli powtórnie wejdziesz w BASIC SETTINGS kanał 11-sty to na czerwono pojawi się napis ERROR, jest to całkowicie normalne. Aby przerwać procedurę uruchomienia pieca można albo zdjąć klemę z akumulatora albo wyjąć bezpiecznik od pieca na kilka sekund.



Bloki pomiarowe

Podczas testów dobrze jest podglądać co się dzieje w blokach pomiarowych

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Multimedia :)


YouTube - Hardcore! Tak pracuje twoje Webasto - wiwisekcja :)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=z23lX86184g[/video]



YouTube - Praca Webasto na stole testowym z komentarzem

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Z2ROVXbKMag[/video]


Typowe usterki - problemy z Webasto

Bezpiecznik - gdzie, jaki?

Skrzynka B w wersji Low - bezpiecznik SB 11 - 20A
Skrzynka B w wersji High - bezpiecznik SB 30 - 20A

Skrzynka B znajduje się pod maską, lokalizację bezpiecznika przedstawiłem na poniższych zdjęciach.

Obrazek


Obrazek



Odblokowanie zablokowanego Webasto

Czasem zdarza się, że piecyk ma błędy których nie można normalnie skasować. Najczęściej tak się dzieje gdy webasto odnotuje poważny błąd. Wtedy należy w 18-dogrzewacz --> 10 - Adaptacje -> 42 kanał -> zapisać 1 i jeszcze raz spróbować skasować błędy. Powinno się udać. Po ponownym zablokowaniu piecyka należy tę procedurę powtórzyć.

Obrazek


Uszkodzona pompa cieczy V55

Dość często zdarza się że uszkodzona jest pompa cieczy V55, sprawdzamy ją np. wybierając jej test w Output Tests i dotykamy ją ręką, powinniśmy wyczuć że pracuje. Niestety czasem jak wirnik się zerwie to poczujemy że chodzi a i tak nie będzie pompować cieczy. Można ją do wanny/miski i podać 12V i zobaczyć czy "sika" :)

Można też obserwować odpowiednie pola pomiarowe w VCDSie lub nasze auto jak się zachowuje ogrzewanie, przy zepsutej pompie bardzo szybko nagrzewa się sam piec, osiąga w kilkanaście sekund 120°C, następnie piec przestaje grzać i powoli się schładza do około 70° by potem znowu podgrzać do 120° i tak w kółko. Temperatura cieczy w obiegu nie będzie rosła. Gdy pompa jest sprawna temperatura w piecu rośnie znacznie wolniej, osiąga około 70°C i piec cały czas grzejąc zaczyna ogrzewać wodę w obiegu, po 2-3 minutach temperatura w obiegu powinna zacząć wyraźnie rosnąć.

Jeśli pompa do wymiany to kupujemy pompę np. na portalu aukcyjnym, cena to od 200zł nawet do 400zł za nową w zależności od pory roku i szczęścia, dokupujemy wtyczkę o nr VW 1J0973702 oraz piny 000979019E lub rzeźbimy podłączenie po swojemu i powinno hulać. Biegunowość to czarny przewód +12V, brązowy masa. Jeśli masz pompkę z gniazdem to [1]=+12V a [2]=masa.

Te pompki oryginalnie montowane o numerze 1K0965561A okazały się bardzo awaryjne. W Tiguanach i Touranach 1T3 montowane już są nieco inne pompki które wyglądają na dużo trwalsze. Mają nieco inny kształt ale udaje się je wmontować w standardowe mocowanie przy piecu. Obejma jest minimalnie za krótka aby użyć oryginalnej śruby ale można zastosować kawałek drutu i go zacisnąć odpowiednio. Można oczywiście też użyć dłuższej śruby z nakrętką i całość skręcić. Odradzam plastikowe opaski, w warunkach gorąca i mrozowów takie opaski dość szybko kruszeją i pękają. Zdjęcie poniżej przedstawia nowszą pompkę już zamontowaną.

Obrazek

Jeśli szukasz takiej pompki to proszę o kontakt, często mam takie pompki.


Uszkodzenie czujnika G18 i/lub G189

W piecu umieszczone są czujniki:
  • G18 - czujnik temperatury cieczy
  • G189 - czujnik przegrzania
Rejestrują one aktualną temperaturę płynu chłodzącego w urządzeniu grzewczym i warunki temperaturowe w wymienniku ciepła.
Czujnik temperatury G18 nadzoruje temperaturę płynu chłodzącego. Czujnik przegrzania G189 chroni urządzenie grzewcze przed przegrzaniem i nadzoruje czujnik temperatury cieczy. Sygnały z czujników wykorzystywane są przez sterownik -J364-
do regulacji poziomów mocy grzania. Oba czujniki są rezystorami typu NTC (Negative Temperature Coefficient –
ujemny współczynnik temperaturowy) i są zbudowane identycznie. W przypadku uszkodzenia piec wykrywa błąd i nie uruchamia się. Czujniki występują jako część zamienna, trzeba rozkręcić piec i wymienić czujniki (są na jednej wiązce).

Obrazek

Wartości nominalne dla czujników wynoszą odpowiednio:

G18 - od 1998 do 4050 ohm
G189 - od 0 do 250 ohm

Należy również sprawdzić czy nie ma zwarcia do masy czyli obudowy pieca.

Przykładowy pomiar czujników na poniższych zdjęciach.

Czujnik G18 - niebieskie kabelki

Obrazek
Obrazek


Czujnik G189 - czerwone kabelki

Obrazek
Obrazek



Uszkodzenie świecy żarowej Q8

Jest to część o numerze 1K0 819 230, niestety od dnia 01.02.2010r. VW zaprzestał oferowania świecy jako części zamiennej, jest za to w ofercie cała komora spalania z tą świecą, numer części to 1K0 261 433C, cena to 158,60 €.

Błąd 01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533) No Signal/Communication

Jeśli nie miałeś tego błędu przed wymianą pieca to znaczy żę twój Gateway jest za stary, wymień go na wersję z literką "L" na końcu lub nowszy. ( 1K0907503L )

Uwagi eksploatacyjne - dla przypomnienia

Jeśli wyjeżdżasz z zimnego garażu i nie chcesz aby Webasto ci nasmrodziło, wystarczy aktywować opcję ECON lub zdeaktywować opcję AC (w zależności od wersji) na panelu climatronica. Po wyjechaniu z garażu wracamy do nastawy bez ECON lub z AC i dopiero wtedy Webasto odpali (po spełnieniu pozostałych warunków, ale to już wiecie z manuala).

Jeśli napięcie w systemie będzie za niskie Webasto nie odpali (przy sprawnym alternatorze to raczej tylko o wersji postojowej mówimy).

Jeśli w baku jest mało paliwa (rezerwa) to Webasto nie odpali. Po dolaniu wszystko wróci samo do normy, tym niemniej w sterowniku będziemy mieli zapisany błąd z opisem tego zdarzenia.

Jeśli masz mniej niż pół baku paliwa i będziesz jeździł dynamicznie to może dojść do zapowietrzenia układu paliwowego Webasto, w takim przypadku może się to objawiać błędem braku płomienia. Trzeba kilkakrotnie powtórzyć odpalanie i powietrze zostanie wydalone z układu, skasować błędy.

Posiadając zegary z FIS/MFA+/MFD+ oraz ogrzewanie postojowe możesz w łatwy sposób poprzez menu wybrać tryb przewietrzania (bez grzania!), w upalne dni można wykorzystać do wstępnego przewietrzenia auta o ustalonej porze. Można także zmieniać czas pracy układu od 10 do 60 minut w krokach co 5 minut.



Szukasz części? Czasem mam różne części. Po szczegóły zapraszam na email, gg lub telefon.

Często mam: piec ogrzewania postojowego, centralka Telestart T91, pilot T91, pompka płynu V55, piny, wtyczki, anteny




Linki do innych manuali i artykułów na forum Touran Klub Polska

viewtopic.php?p=39016#39016



Jak zrobić sobie łatwo zrzut tego manuala lub innych stron WWW?

Często możesz chcieć zrobić sobie zrzut strony aby móc ją przeglądać szczególnie w momencie gdy jest brak internetu. Na przykład robisz coś w aucie przy pomocy VCDSa i masz internet wyłączony lub jesteś poza zasięgiem a chciałbyś coś doczytać z mojego lub innego manuala.

Najprościej jest zapisać stronę WWW w postaci jednego zarchiwizowanego pliku wraz ze zdjęciami.
Do Firefoxa trzeba doinstalować wtyczkę np. Mozilla Archive Format i z menu Plik wybrać opcję Zapisz jako "MAFF".

Obrazek

W Internet Explorerze wybierasz opcję Zapisz jako... "MHT".

Obrazek

Później już możesz łatwo przenosić i przeglądać w ten sposób zapisane strony bez połączenia z internetem.



Jeśli uważasz, że warto było poświęcić czas na napisanie tego manuala i chcesz dać znać o tym autorowi to postaw mu PIWO :) To taki mały przycisk na dole. Lepiej się pisze jak się wie, że ktoś skorzystał albo chociaż docenił :)[/center]

_________________
pozdraVWiam, jarry tel. 66(4+4) 403 66(3*3)
Image

*mam wyłączone PW - proszę pisać na email
*moje auto viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1


Ostatnio edytowano Cz mar 21, 2013 12:51 przez jarry, łącznie edytowano 46 razy


Za ten post autor jarry otrzymał podziękowania - 2 k00zi(Pn maja 19, 2014 10:42), KIX(Śr lut 26, 2014 17:06)
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 17, 2011 18:48 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: Tourany ;)
Imię: Maciek
Dołączył(a): So sie 28, 2010 20:00
Posty: 1919
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Konkretny opis, ale roboty sporo :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 18, 2011 20:57 
Offline
Przeglądacz

Auto:
Imię:
Dołączył(a): N lis 28, 2010 13:05
Posty: 59
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Masz odemnie duuuuużego browara za ten opis!!!! Kurde mam dylemat ponieważ auto prawdopodobnie będe sprzedawał w lato i niechcę w nie zbyt bardzo inwestować bo przecież i tak mi nikt za to nie zapłaci.Muszę chyba sprawdzić pogode na 2miesiące do przodu :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 15, 2011 12:40 
Offline
Początkujący

Auto:
Imię:
Dołączył(a): Śr mar 09, 2011 15:02
Posty: 37
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Rozumiem, że jak nie ma org. panelu klimatronika z włącznikiem "webasta" to na FIS nie pojawi się dodatkowe menu????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 15, 2011 12:58 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: Touran MY2005 Golf MY2005
Imię: Rołbert
Dołączył(a): Pn sty 17, 2011 15:04
Posty: 3623
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 182 razy
Otrzymał podziękowań: 81 razy
pojawi się dodatkowe menu, będzie można uruchomić piec o zadanym czasie, ale nie załączą się wentylatory i nie będzie dmuchało w aucie ciepłem

_________________
pozdraVWiam, jarry tel. 66(4+4) 403 66(3*3)
Image

*mam wyłączone PW - proszę pisać na email
*moje auto viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 18, 2011 11:13 
Offline
Początkujący

Auto:
Imię:
Dołączył(a): Pt mar 18, 2011 10:56
Posty: 16
Lokalizacja: Stavanger
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Witam,

Przeszedłem cały proces rozbudowy dogrzewacza webasto do pełnego ogrzewania i mogę podzielić się swoim doświadczeniem.
Zakupiłem w tym celu zestaw do rozbudowy (zawiera on okablowanie, zestaw bezpieczników, moduł IPCU dla wersji z climatronikiem do załączania wentylatorów oraz oprogramowanie do aktualizacji sterownika pieca) i osobno Telestart 100.

Więc w powyższym opisie brakuje takich elementów jak bezpieczniki i moduł IPCU. Więc chciałbym zapytać autora rozbudowy jak poradził sobie bez tych elementów.
W przypadku pytań śmiało pytajcie.

Pozdrawiam
PM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 18, 2011 11:54 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto:
Imię:
Dołączył(a): Śr wrz 08, 2010 21:48
Posty: 1039
Lokalizacja: Warszawa / Łodz
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Powyzszy opis jest do org wersji webasto VW. IPCu to produkt Ebera a Moduł IPCU zamawia się do odpowiedniego auta i wtedy symuluje on sygnałem cyfrowym pracę climatronic po CAN.

IPCU jest do wersji gdzie nie masz panelu z guzikiem Webasto. Przerabiałem to 2 lata temu. Problem z IPCu jest taki ze Climatronic nie wyświetla Ci temp, a jedynie załacza. Dobrą sprawą zaś jest to ze z pilotra Webasto (tego białego) mozesz właczyc wentylacje i grzanie. Z pilota webasto musiałes to wczesniej kodowac na MFA i potem tylko On,OFF i czas pracy webasto o czym jest napisane w instrukcji. Zostawiłem ten moduł w instalacji a przesiadłem się na org VW (pilot + climatronic

_________________
...itp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 18, 2011 14:47 
Offline
Początkujący

Auto:
Imię:
Dołączył(a): Pt mar 18, 2011 10:56
Posty: 16
Lokalizacja: Stavanger
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
W moim Touranie jest zamontowany dogrzewacz Webasto Thermo Top-V. Na panelu klimatronika w miejsce przycisku włączającego webasto mam przycisk włączający dwustrefową klimatyzację.

W VCDS webasto zgłasza się tak:

Address 18: Aux. Heat Labels: None
Part No: 1K0 815 071 T
Component: Standheizer 050 2504
Revision: 00050000 Serial number: 09009839000000
Coding: 0001012
Shop #: WSC 00220 218 55170
VCID: 366824867E1D6BAC

Pilot z telestart pokazuje temperaturę gdyż w zestawie był czujnik temperatury, który zamontowałem wewnątrz Tourana.

Nie widzi go jednak FIS i nie wiem dlaczego, pewnie trzeba to dokodować ale nie znalazłem jeszcze jak?

Pojawiły się też błędy:
01406 - No Flame
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 37
Reset counter: 161
Time Indication: 0

Freeze Frame:
Start
Temperature: 18.0°C
Temperature: -48.0°C
Voltage: 12.21 V

01407 - Flame Extinguished
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 14
Reset counter: 200
Mileage: 126000 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
Start
Temperature: 33.0°C
Temperature: 31.0°C
Voltage: 14.31 V

01409 - Repeated Flame-Out
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 191
Mileage: 126075 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
Start
Temperature: 82.0°C
Temperature: 75.0°C
Voltage: 14.24 V

22 marca jestem umówiony w serwisie bo auto jest jeszcze na gwarancji, pytanie czy gwarancja obejmuje te usterki :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 23, 2011 10:03 
Offline
Początkujący

Auto:
Imię:
Dołączył(a): Śr mar 09, 2011 15:02
Posty: 37
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Witam. I co było powodem tego, że FIS nie widział Webasta i nie szło nic programować?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 05, 2011 11:01 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Auto:
Imię:
Dołączył(a): Pt mar 25, 2011 17:34
Posty: 28
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
No, no jarry nie bądż taki skromny z tym laikiem ;) dzięki Twojemu fotostory wymieniłem tylne lampy i hokej na poliftowe :!: Duuuże pifko :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 05, 2011 12:35 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto:
Imię:
Dołączył(a): Śr wrz 08, 2010 21:48
Posty: 1039
Lokalizacja: Warszawa / Łodz
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Nic racej. To Webasto wg VW wystepuje jako "Dodatkowe ogrzewanie postojowe", a nie "ogrzewanie postojowe" i wygląda na to ze nie musi wpsółpracowac z FIS.

_________________
...itp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 08, 2011 10:38 
Offline
Początkujący

Auto:
Imię:
Dołączył(a): Śr mar 09, 2011 15:02
Posty: 37
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Czyli kwestia wyświetlanie na FIS zależy od programu (wersji) jaki jest w sterowniku Webasto?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 08, 2011 13:36 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto:
Imię:
Dołączył(a): Śr wrz 08, 2010 21:48
Posty: 1039
Lokalizacja: Warszawa / Łodz
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Wiesz - specem nie jestem, ale jakos kazdy kogo znam i kto wymieniał sterownik wymienial własnie na 005 i nie było problemu. Nawet duzo nowsze niz auto. Ty masz ten i jest problem, no i opis w Etce jest inny.

_________________
...itp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 12, 2011 23:44 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: Touran MY2005 Golf MY2005
Imię: Rołbert
Dołączył(a): Pn sty 17, 2011 15:04
Posty: 3623
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 182 razy
Otrzymał podziękowań: 81 razy
W imieniu Pawła, w serwisie powiedzieli mu że na FISie mu się nie pojawi, bo ta rozbudowa/upgrade softu tak na prawdę nie daje 100% oryginalnego oprogramowania i funkcjonalności ogrzewania postojowego. Cóż, jest to chyba kolejny argument aby dać sobie spokój z oryginalną przeróbką.

pozd, jarry

_________________
pozdraVWiam, jarry tel. 66(4+4) 403 66(3*3)
Image

*mam wyłączone PW - proszę pisać na email
*moje auto viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 24, 2011 17:05 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Auto: Touran, AVQ , 2004
Imię: GASIOR
Dołączył(a): N mar 06, 2011 00:58
Posty: 427
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Chciałbym zamontować do telestartu REKINA na dach i podłączyć . Ale nie wiem czy posiadam instalacje do "REKINA" anteny na dach.

_________________
Jak pomogłem to podziękowanie - browarek! Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 527 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 36  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

regeneracja turbosprezarek | regeneracja wtryskiwaczy