Nie świeci się kontrolka ładowania
-
- Kandydat
- Posty: 5
- Rejestracja: śr wrz 26, 2012 14:12
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Gostynin
Nie świeci się kontrolka ładowania
Mój problem to :
1. "Nie moc" kontrolki od ładowania, nie świeci się po włączeniu zapłonu.
2. Auto pracuje nierówno i samo podnosi obroty z 860 do 970 ( tak mniej więcej)
A teraz rozwinę :
Po odpaleniu samochodu na Vag-u mam:
860 obr/min , 12,65V czyli nie ma ładowania, obciążenie z alternatora 0,00%
po około 30 sekundach nierównej pracy poszarpywania obroty rosną do 970 obr/min. ładowanie i obciążenie zostaje bez zmian.
I tu dopiero jak dodam gazu tak do 1300 obr/min. Pojawia się obciążenie tak około 45% i prąd ładowania jest 14,15V, ale obroty zostają na 970 min.
Macie jakieś pomysły jak od czego zacząć i gdzie szukać
Bo zacząłem od sprawdzenie alternatora. Kontrolką 12V , ( pomiędzy + z alternatora a pinem L z regulatora napięcia) po odpaleniu światełko na kontrolce gaśnie.
Sprawdzałem również masę na karoserii przy akumulatorze.
1. "Nie moc" kontrolki od ładowania, nie świeci się po włączeniu zapłonu.
2. Auto pracuje nierówno i samo podnosi obroty z 860 do 970 ( tak mniej więcej)
A teraz rozwinę :
Po odpaleniu samochodu na Vag-u mam:
860 obr/min , 12,65V czyli nie ma ładowania, obciążenie z alternatora 0,00%
po około 30 sekundach nierównej pracy poszarpywania obroty rosną do 970 obr/min. ładowanie i obciążenie zostaje bez zmian.
I tu dopiero jak dodam gazu tak do 1300 obr/min. Pojawia się obciążenie tak około 45% i prąd ładowania jest 14,15V, ale obroty zostają na 970 min.
Macie jakieś pomysły jak od czego zacząć i gdzie szukać
Bo zacząłem od sprawdzenie alternatora. Kontrolką 12V , ( pomiędzy + z alternatora a pinem L z regulatora napięcia) po odpaleniu światełko na kontrolce gaśnie.
Sprawdzałem również masę na karoserii przy akumulatorze.
Ostatnio zmieniony śr wrz 26, 2012 21:57 przez Eugeniusz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Kandydat
- Posty: 5
- Rejestracja: śr wrz 26, 2012 14:12
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Gostynin
160 tyś. Przewody sprawdzałem przy samym alternatorze. Dalej nie wiem gdzie szukać.
Napisałeś " Posprawdzaj jeszcze wtyczki/kable".
Napisz konkretnie które i gdzie.
Przepraszam ale dopiero poznaje to auto, dlatego mogę się czasem dopytywać.
Ostatnio wymieniali mi "sprzęgiełko" na alternatorze. Czy ono może powodować takie objawy?
Napisałeś " Posprawdzaj jeszcze wtyczki/kable".
Napisz konkretnie które i gdzie.
Przepraszam ale dopiero poznaje to auto, dlatego mogę się czasem dopytywać.
Ostatnio wymieniali mi "sprzęgiełko" na alternatorze. Czy ono może powodować takie objawy?
- Cesarz
- Władca postów
- Posty: 4415
- Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
- Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 629 razy
- Otrzymał podziękowań: 223 razy
Chodziło mi właśnie głównie o te przy alternatorze, ale mozesz jeszcze "pomacac" te przy skrzynace bezp. pod maska w komorze silnika po prawej stronie stojac przodem do samochodu - takie grubsze czerwone z blaszkowymi bezp.
Nie pamieram jak sprzegielko jest osadzone na wałku i czy jest mozliwe np za słabe jego dokrecenie tak zeby sie np. slizgalo po wałku, ale to powinienes cos usłyszec jakis pisk albo poczuc smrodek od przegrzanego wałka alternatora
Nie pamieram jak sprzegielko jest osadzone na wałku i czy jest mozliwe np za słabe jego dokrecenie tak zeby sie np. slizgalo po wałku, ale to powinienes cos usłyszec jakis pisk albo poczuc smrodek od przegrzanego wałka alternatora
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
-
- Użytkownik
- Posty: 179
- Rejestracja: pn mar 28, 2011 16:33
- Auto:: Touran 2.0 2011
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Leszno
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy