[Manual] Czyszczenie / wymiana zaworu EGR 2.0TDI

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5606
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

[Manual] Czyszczenie / wymiana zaworu EGR 2.0TDI

Post autor: jeżu »

Witam. :bry:

Manual obejmuje czyszczenie/wymianę zaworu egr oraz klapy gaszącej (przepustnicy) w silniku Vag 2.0TDI.
Operacja dotyczy silników o ozn. AZV, BKD, BKP, BMA, BVE i BWV


Potrzebne narzędzia:
Klucz torx T30
Klucz spline M10
Szczoteczka (do zębów), czyściwo, płyn do czyszczenia ciężkich zabrudzeń np Dimer lub coś podobnego a skutecznego

Czas modyfikacji:
W sumie chyba wyszło około 1h (większość czasu schodzi na dokładne wyczyszczenie zaworu oraz klapy).

Potrzebne części (opcjonalnie):
Oring pomiędzy zaworem egr a kolektorem ssącym: N90927302 (62x3)
Oring pomiędzy zaworem egr a klapą gaszącą: N90978701 (55x2,5)
Uszczelka pomiędzy zaworem egr a rurką łączącą z chłodnicą recyrkulacji spalin: 069131547D

Obrazek :arrow: Zaczynamy od ściągnięcia plastikowej pokrywy silnika. Obrazek :arrow: Oto nasz „pacjent”.
Obrazek :arrow: Odpinamy kostkę od klapy gaszącej.
Obrazek

Obrazek
:arrow: Ściągamy zabezpieczenie i odciągamy lekko w dół przewód IC.
Obrazek :arrow: Ściągamy także przewód podciśnienia z zaworu Egr.
Obrazek :arrow: Odkręcamy dwie śrubki od rury biegnącej do chłodnicy recyrkulacji spalin (spline).
Obrazek

Obrazek
:arrow: Odkręcamy dwie „krótsze” śrubki mocujące zawór Egr do kolektora ssącego oraz jedną „dłuższą”, do której jest nieco utrudniony dostęp (torx).
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
:arrow: Nasi „pacjenci” wymontowani.
Obrazek :arrow: Zabieramy się za dokładne wyczyszczenie zaworu Egr oraz klapy gaszącej.
Można się pokusić o rozdzielenie tych elementów, ale do porządnego wyczyszczenia nie jest to konieczne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
:arrow: Wyczyszczone elementy składamy w odwrotnej kolejności (opcjonalnie wymiana oringów oraz uszczelki) zachowując odpowiednie momenty dokręcania śrub:
-śruby mocujące zawór egr/klapę do kolektora ssącego 10Nm
-śruby mocujące rurę do zaworu egr 20Nm.

Obrazek

Obrazek
:arrow: Dziękuję za chwilę uwagi... :bry:


Autor nie ponosi odpowiedzialności za niepełność niniejszej instrukcji. Podobnie za ewentualne szkody w mieniu i osób związane z wykonaniem przebudowy lub w czasie dalszej eksploatacji.

Autor oświadcza, że użyta dokumentacja (jak np. zdjęcia, rysunki, zestawienia) nie narusza praw autorskich, względnie jest w posiadaniu zgody na ich wykorzystanie w tej formie.
Wszystkie znaki występujące w tekście, obrazach są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej instrukcji w jakiejkolwiek formie i postaci jest zabronione.
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

Posiadam co prawda benzyniaka ale za dobrego manuala należy się :piwo:
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
PIOTREL
Expert
Posty: 1055
Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Koło
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy

Post autor: PIOTREL »

Gratuluję dobrej roboty. Poproszę jeszcze o manuala do silnika BMM :)
Brawo :brawa:
:piwo:
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Szkoda że AVQ jest trochę inaczej bo byc może z manualem by mi się udało, ja niestety poległem na wyciągnięciu EGR, ale i tak coś tam mi się udało wyczyścić. :piwo: za manuala.
Awatar użytkownika
Cyrus
Zaawansowany
Posty: 488
Rejestracja: ndz wrz 11, 2011 20:42
Auto:: 1.9 TDI 105 DSG
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Zabrze
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Cyrus »

Ostatnio czyściłem w swoim. Seba rozkręcił całość na czynniki pierwsze a potem szorowanko EGR i przepustnicy :piwo:
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: Marco_Polo »

Rozumiem, że dla BMN jest to trochę inaczej rozwiązane. Super robota :)
Po wyczyszczeniu są jakieś odczuwalne różnice?

Poleciał :piwo:
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

jeżu jak zwsze pełna profeska

:piwo:
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5606
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Post autor: jeżu »

Marco_Polo pisze:Rozumiem, że dla BMN jest to trochę inaczej rozwiązane. Super robota :)
Po wyczyszczeniu są jakieś odczuwalne różnice?

Poleciał :piwo:
Troszkę jest inaczej dla BMN... Raczej nic nie odczuwam bo zrobiłem to profilaktycznie (dla lepszego samopoczucia mojego autka) a nic się "złego" nie działo... :bry:
Awatar użytkownika
kowet
Zaawansowany
Posty: 348
Rejestracja: sob lip 16, 2011 21:31
Auto:: Touran 2,0 TDI DSG
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: kowet »

jeżu, wielki szacun, jak zawsze :)
Już nie Touran :( ale Sharan...
Awatar użytkownika
kurik
Zaawansowany
Posty: 388
Rejestracja: czw lis 10, 2011 18:58
Auto:: VW Touran 1,9 TDI 2004
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Podbeskidzie
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: kurik »

jeżu, :brawa: :piwo:
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

Zrobiłbym takie czyszczonko ale już mam wykodowany i zaślepiony EGR. Oczywiście :piwo:jak najbardziej się należy.
Powiedz tylko czemu popełniłeś to: :arrow:
jeżu pisze:Autor nie ponosi odpowiedzialności za niepełność niniejszej instrukcji. Podobnie za ewentualne szkody w mieniu i osób związane z wykonaniem przebudowy lub w czasie dalszej eksploatacji.

Autor oświadcza, że użyta dokumentacja (jak np. zdjęcia, rysunki, zestawienia) nie narusza praw autorskich, względnie jest w posiadaniu zgody na ich wykorzystanie w tej formie.
Wszystkie znaki występujące w tekście, obrazach są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej instrukcji w jakiejkolwiek formie i postaci jest zabronione.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
RedArt
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: RedArt »

Piwo postawione :) EGR wyczyszczony .... poradnik przydał sie idealnie ...

co prawda nie miałem żadnych błędów ani problemów ale czyszczenie tak zapobiegawczo ..

zastanawia mnie tylko jedno czemu ta rura u wejscia klapy gaszacej i okolice klapy były w oleju ? to normalne ze jest tam olej ? czy turbina nie domaga ?
Najnowsze POI do RNS - 21.10.2013
Mój chomik - redart_vw

Obrazek
pavloroz
Przeglądacz
Posty: 71
Rejestracja: czw sie 02, 2012 22:45
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Ełk
Podziękował: 3 razy

Post autor: pavloroz »

No przydał by się jeszcze dla silnika BMM, ale piwo poleciało, pozdro
Awatar użytkownika
qoocam
Użytkownik
Posty: 182
Rejestracja: sob mar 09, 2013 12:07
Auto:: 1,9 TDI AVQ
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Wołomin/Kobyłka
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: qoocam »

ja przymierzam się do wyrzucenia tego ustroństwa :) Z różnych opinii wynika, że auto bez EGR jest "zdrowsze", że EGR to wymysł nadgorliwych ekologów, że niszczy turbinę, że zamula silnik... itp... Faktycznie, nie mam o tym szerszego pojęcia, więc chętnie poczytam o Waszych spostrzeżeniach. :roll:
Touran by Qoocam - QOORAN

"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz..."
Awatar użytkownika
Bastek
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: śr lis 21, 2012 23:46
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 1 raz

Re: [Manual] Czyszczenie / wymiana zaworu EGR 2.0TDI

Post autor: Bastek »

Dzięki jeżu bardzo mi pomogłeś swoim tutorialem. http://www.touranklub.pl/forum/viewtopi ... 98#p143598
ODPOWIEDZ