Przepraszam za jakość zdjęć ale miałem tylko telefon pod ręką i proszę o wyrozumiałość gdyż jest to mój pierwszy manual
W miarę możliwości będę dodawał nowe informację związane z waszą pozytywną walką z tym ustrojstwem
Przed wymianą zamka to podstawa zrobić scan (niestety nowe auta opierają się na samej elektronice która jest zawodna) i obejrzeć kabelki czy któryś się nie przetarł zwłaszcza w gumowej harmonijce
Dla osób z zablokowanymi drzwiami: jest możliwość zdjęcia z tyłu tapicerki bez uszkodzenia przy zamkniętych drzwiach wiem bo specjalnie dla jednego kolegi z naszego forum wykonałem taką czynność aby się przekonać czy jet to możliwe. Problemem jest dopasowanie klucza torx konkretnie jego długości, żeby odkręcić śruby na dole no i dużo cierpliwości, z przodu nie robiłem bo to więcej przeszkód bo dodatkowo deska blokuje.
temat pokrewny tu
Więc do dzieła:
demontaż tapicerki bocznych drzwi zaczynamy od odkręcenia dwóch śrub w dolnej części tapicerki - torx 20


Następny punkt to podważenie plastiku z przyciskami do otwierania okien. Najlepiej zacząć od szerszej strony z płaskim śrubokrętem w ręku lub narzędziami do demontażu tapicerki. Plastik ten mocowany jest na kilku zatrzaskach, takich samych jak te które trzymają ramkę wkoło radia.

Następnie gdy już plastik nam odskoczy mamy do rozłączenia kostkę elektryczną, która rozmontowujemy najpierw pociągając za pomarańczowy element, potem za całą

Pod zdemontowanym plastikiem ukażą nam się 3 srebrne śruby (Torx 25), które również musimy odkręcić. UWAGA ! ! ! nie demontujcie 5ciu czarnych śrub - nie mają znaczenia na demontaż tapicerki. W moim przypadku miałem tylko 2 śruby T-25

To były wszystkie śruby jakie trzymają boczek tapicerki. Teraz najtrudniejszy element - poza śrubami boczek ma zatrzaski - zapinki, które trzeba podważyć by wyskoczyły ze swoich mocowań. Rozmieszczenie zapinek przedstawione jest na kolejnym fotce. Tak jak w przypadku śrub zacząłem podważać od spodu, gdyż od góry tapicerka jest zaokrąglona i zachodzi jak hak o metalową część drzwi.



Po zdjęciu tapicerki dokładnie widać gdzie się znajdują spinki 6szt

Gdy uda nam się szczęśliwie oderwać tapicerkę od drzwi pozostaje nam rozpięcie kostki elektrycznej wciskając najpierw ząbek, a później różową lub fioletową dźwignię opuszczamy na dół, kostka sama wyskoczy. Następny krok to rozłączenie linki do otwierania zamka, która połączona z klamką jest za pomocą haczyka.(niestety zapomniałem zrobić zdjęcia)
Uzyskujemy taki widok i zdejmujemy 2 zaślepki

Podłączmy z powrotem przełącznik szyb i opuszczamy szybę do momentu ukazania się 2 śrubek 10 należy je poluzować ale UWAGA nie wykręcać całkowicie

Odłączmy przełączniki i akumulator następnie wyciągamy szybę w górę i łapiemy taśmą, żeby nie spadła.

Następny krok to wyjęcie wkładki zamka oraz klamki zdejmujemy zaślepkę i luzujemy śrubkę Torx poluzować ale UWAGA nie wykręcać całkowicie


Wysuwamy wkładkę zamka

Wyciągamy plastik z linką z klamki i wysuwamy klamkę z drzwi

Odkręcamy 2 śruby zamka torx 30 (lub wielowpust bywają i takie)

Następnie odkręcamy śruby 10 powinno się odczepić wiązkę el. Drzwi ale nie jest to konieczne(jest na tyle długa aby odchylić) po odkręceniu śrub delikatnie wyciągamy

należy uważać na zamek gdyż jest on zamocowany do tego metalu za pomocą plastiku (czerwona strzałka )i łatwo go uszkodzić u mnie jeden zatrzask był pęknięty na szczęście nie przeszkodziło to w zamontowaniu.
Wyjmujemy linkę z zamka

Montaż to odwrotność mam nadzieje, że pomogłem

Dorzucam filmik z naprawy samego zamka a dokładnie mikrostyku
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=z5dtdyDDgrw[/youtube]