duze ilosci oleju w przewodach od turbo
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: pt lut 01, 2013 23:50
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: poznan
duze ilosci oleju w przewodach od turbo
witam.mam problem z moim touranem otoz kopci na niebiesko sprawdzalem kompem pokazalo spalone swiece zarowe.Auto kopci na niebiesko po zdjeciu laczenia rury turbo intercooler byly slady oleju takie ze jak przejechalem palcem po wnetrzu to olej splywal,bierze olej.Chcialem zapyta czy moze to miec cos wspolnego z glowica bo byla regenerowana prowadnica zaworow a a od czasu kiedy zaczelo sie to dziac to silnik zaczal pocic sie pod uszczelka.teraz niewiem czy to moze miec cos wspolnego z glowica czy to normalne ze sie poci.
Ostatnio zmieniony pt mar 29, 2013 23:01 przez touran2003, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: czw lis 01, 2012 11:11
- Auto:: VC 1.9CDTI 2007r
- Imię:: Sławek
- Lokalizacja: Września
Źle zregenerowana głowica może (tym bardziej gniazdo zaworowe) może być przyczyną poboru oleju. Auto kopci lecz moc jest normalna? Czy odczułeś jakieś spadki? olej w rurze turbo to normalka. Jeżeli nie odczuwasz spakdu mocy to wykluczałbym turbinę. (Regenerowali tobie prowadnicę zaworów a czy zmielili uszczelniacz??
)

Jest:
VC
W203 2.2CDI 140KM Elegance
W210 2.7CDI 170KM Avantgarde
VC
W203 2.2CDI 140KM Elegance
W210 2.7CDI 170KM Avantgarde
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: pt lut 01, 2013 23:50
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: poznan
nie odczulem spadku mocy,wiem ze slady oleju w rurze od turbo to norma ale tego oleju jest tyle ze juz cieknie na laczeniu rur tzn nad alternatorem.jest taka mozliwosc ze gdyby byla glowica to olej bylby w rurze od turbo.w glowicy niby wszystko wymienili ale czy napewno to niewiem.jak mozna sprawdzic turbo bez jego wyciagania
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: czw lis 01, 2012 11:11
- Auto:: VC 1.9CDTI 2007r
- Imię:: Sławek
- Lokalizacja: Września
ojej może również pociągać sobie odpowietrzeniem silnika, w kapie zaworowej masz odmę w której umieszczony jest filterek niestety bardzo często się o nim zapomina zazwyczaj nikt tego nie wymienia, tędy ojej jest zasysany i masz wrażenie że turbina przepuszcza
Jest:
VC
W203 2.2CDI 140KM Elegance
W210 2.7CDI 170KM Avantgarde
VC
W203 2.2CDI 140KM Elegance
W210 2.7CDI 170KM Avantgarde
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: pt lut 01, 2013 23:50
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: poznan
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: czw lis 01, 2012 11:11
- Auto:: VC 1.9CDTI 2007r
- Imię:: Sławek
- Lokalizacja: Września
Tak nie można stwierdzić jednoznacznej przyczyny, auto trzeba zbadać, podłączyć pod kompa, sprawdzić czy nie wywala jakichś błędów bo przyczyny może być sporo ja wymieniłem tylko kilka z nich. Jeszcze jedno pytanie, jak dużo auto bierze oleju, i czy ten dym ma zapach przepalonego oleju czy raczej nieprzepalonego paliwa? Po za tym to jest takie badanie pacjenta przez tel. na dodatek starymi sposobami, teraz w autach mamy tyle czujników i elektroniki że praktycznie każda usterka nie może obejść się bez kompa
pozdrawiam

Jest:
VC
W203 2.2CDI 140KM Elegance
W210 2.7CDI 170KM Avantgarde
VC
W203 2.2CDI 140KM Elegance
W210 2.7CDI 170KM Avantgarde
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: pt lut 01, 2013 23:50
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: poznan
- kristouran
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: sob mar 30, 2013 15:59
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Flensburg Szczecinek
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: duze ilosci oleju w przewodach od turbo
jaka ilość dolewanego oleju informuje o tym że trzeba zacząć sie martwic ?
ja musze dolewać ok 0.5 L na 10tyś km
ponizej fotka po zdjeciu rury
ja musze dolewać ok 0.5 L na 10tyś km
ponizej fotka po zdjeciu rury
- Matys
- Przeglądacz
- Posty: 143
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 08:25
- Auto:: 1T3 1.6 TDI, DSG 2011
- Imię:: Adam
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Münsingen
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: duze ilosci oleju w przewodach od turbo
Moim zdaniem masz turbo do regeneracji, nie traci mocy bo kreci i laduje ale luzy na lozysku turbiny sa tak duze ze olej ktory tam jest tloczony z silnika pod duzym cisnieniem ucieka na boki w lozysku i przelatuje do rury. Jest to lozysko slizgowe pracujace w bardzo trudnych warunkach, duze obroty i wysoka temperatura, tloczony olej tamtendy ucieka i przez intercooler i trafia do kolektora ssacego a z tamtad do cylindra gdzie jest spalany i silnik dlatego kopci na niebiesko. Jak bedzie sie to uszkodzenie powiekszkalo to zacznie Ci pracowac na oleju silnikowym. Nie bedzesz musial tankowac (ostatnie zdanie to zart
). Sytuacja jest prawdopodobna i moze doprowadzic do powazniejszych uszkodzen. Takie jest moje zdanie i to bym sprawdzil (dla mnie na 100%). Powinienes przemyc po naprawie chlodnice powietrza doladowanego bo zaschniety olej ograniczy przeplyw i spowoduje to powazny spadek mocy.

Teraz jest - VW Touran 1.6 tdi, 105 KM, DSG (1T3)
Był VW Touran 1.9 tdi, 105 KM, DSG (1T1)
Był VW Touran 1.9 tdi, 105 KM, DSG (1T1)
- kristouran
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: sob mar 30, 2013 15:59
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Flensburg Szczecinek
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: duze ilosci oleju w przewodach od turbo
a ile kosztuje regeneracja turbawki ? jakie dobre zródło polecacie ? może ktos zna dobry warsztat w Szczecinie lub Poznaniu, bo tam niedługo bede
- kristouran
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: sob mar 30, 2013 15:59
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Flensburg Szczecinek
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: duze ilosci oleju w przewodach od turbo
oczywiście problemów z turbiną nie mam. Dymu niebieskiego też. Generalnie jezdze do pracy autostradą max 120km/h. Czasem jak wracam do PL to troche szybciej 130-140 i wtedy zauwazam wiekszy pobór oleju tzn te 0.5 -0.7 L . Auto ma najechane ok 200tyś
- KriSSo
- Specjalista
- Posty: 706
- Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
- Auto:: Golf MK7.5 variant
- Imię:: Kris
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
Re: Odp: duze ilosci oleju w przewodach od turbo
Normalna sprawa, nie przejmuj się, jakkolwiek poziom kontroluj. Mam to samo, inni również; w TSI, TDI....bez znaczenia - depniesz w trasie, olej znika :-). Chyba, że masz 0,5-0,7 l na 100 km, wtedy inna rozmowa.
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
- kristouran
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: sob mar 30, 2013 15:59
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Flensburg Szczecinek
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: duze ilosci oleju w przewodach od turbo
problemów nie było do dziś
podczas przyspieszania na autostradzie stracił moc i podłaczeniu kompa pojawił sie błąd 16683
po skasowaniu błędu problemu z przyspieszeniem nie ma.
co sprawdzić , żeby problem nie wracał ?
podczas przyspieszania na autostradzie stracił moc i podłaczeniu kompa pojawił sie błąd 16683
po skasowaniu błędu problemu z przyspieszeniem nie ma.
co sprawdzić , żeby problem nie wracał ?
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: duze ilosci oleju w przewodach od turbo
Na początek szukać nieszczelnosci w ukladzie doładowania. Czesto zaczepy na orurowaniu się wyrabiają i przepuszczaja pod cisnieniem. Popsprawdzaj i daj znać. Najlepiej robić to we dwoje, aby jeden pedałował gazem a drugi słuchał czy gdzies nie idzie wiatr na lewo.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- kristouran
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: sob mar 30, 2013 15:59
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Flensburg Szczecinek
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: duze ilosci oleju w przewodach od turbo
dzis rano na autostradzie przegonilem troche auto 140 150 i nic zlego nie zauwazylem.przed chwila kolega deptal troche gaz tak do 3 tys obr. i nic nie slychac.
-- 17 lis 2013, o 14:21 --
pomocy
dziś po demontazu rury od dolotu powietrza, razem z olejem w weżu ślady wody.
-- 17 lis 2013, o 14:24 --
dodam że na dole łączenia węży przy intercoolerze jakiś czas temu okleiłem taśmą . Myślałem ze może ograniczy to kapanie tam oleju. Jak zrywałem tasme pomiedzy były ślady wody
na zdjeciu strzałkami zaznaczyłem krople wody
-- 17 lis 2013, o 16:28 --
oczywiscie pytanie czy to normalne ? czy jest mozliwosc ze zaciqgnelo wode gdzies na laczeniach? czy moze intercooler rozszczelniony i tam gdzies podciaga ?
-- 17 lis 2013, o 14:21 --
pomocy

dziś po demontazu rury od dolotu powietrza, razem z olejem w weżu ślady wody.
-- 17 lis 2013, o 14:24 --
dodam że na dole łączenia węży przy intercoolerze jakiś czas temu okleiłem taśmą . Myślałem ze może ograniczy to kapanie tam oleju. Jak zrywałem tasme pomiedzy były ślady wody
na zdjeciu strzałkami zaznaczyłem krople wody
-- 17 lis 2013, o 16:28 --
oczywiscie pytanie czy to normalne ? czy jest mozliwosc ze zaciqgnelo wode gdzies na laczeniach? czy moze intercooler rozszczelniony i tam gdzies podciaga ?