Wypadanie zapłonu i wymiana silnika.

capsell
Początkujący
Posty: 21
Rejestracja: pt lip 22, 2011 22:07
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: złocieniec

Wypadanie zapłonu i wymiana silnika.

Post autor: capsell »

Witam szanownych klubowiczów, mam do Was pare pytań.Jezeli mozecie bardzo prosze pomozcie bo moja cierpliwosc sie konczy.
Mam touranka 2003r 2.0 TDI 136 km.Problem jest taki ze ciagle wypada mi zaplon na jednym 4 cylindrze;/.nowa pompka 3 tys km i to samo, pompka po regeneracji troszke pojezdzone i to samo;/!dodam ze jak jade wywali blad silnik trzepie, przerywa.Staje gasze zapalm i auto jedzie normalnie blad znika!;/ zrobie z 100 km i znowu.i tak na okraglo.elektryka sprawdzona,pompki podmieniane i wypada caly czas na 4.mam zwiazku ztym pare pytan.
1.czy moze byc to głowica a dokladnie wyrobione gniazdo na 4 cylindrze??
2.czy moze zle ustawiony rozrzad??
3.tak mam dosyc tego silnika ze zastanawiam sie czy nie zmienic go na inny.
4.moje pytanie brzmi jaki ten silnik szukac z jakim oznaczeniem bedzie dobry i czy bedzie pasowal do mojego turana.
5.i cz elektryka bedzie pasowac czy tzreba bedzie ja zmieniac?
6.moze macie namiary na kogogs kto handluje takimi silnikami allbo ma na zbyciu w dobrym stanie?
bardzo prosz eo pomoc pozdrawaim
Ostatnio zmieniony wt lis 12, 2013 22:09 przez capsell, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Re: prośba o pomoc i porade!

Post autor: Turanek »

Popraw temat, bo jest niezgodny z regulaminem forum
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: wypadanie zapłonu i wymiana silnika.pomoc!

Post autor: JacaTouran »

capsell pisze:Witam szanownych klubowiczów, mam do Was pare pytań.Jezeli mozecie bardzo prosze pomozcie bo moja cierpliwosc sie konczy.
Mam touranka 2003r 2.0 TDI 136 km.Problem jest taki ze ciagle wypada mi zaplon na jednym 4 cylindrze;/.nowa pompka 3 tys km i to samo, pompka po regeneracji troszke pojezdzone i to samo;/!dodam ze jak jade wywali blad silnik trzepie, przerywa.Staje gasze zapalm i auto jedzie normalnie blad znika!;/ zrobie z 100 km i znowu.i tak na okraglo.elektryka sprawdzona,pompki podmieniane i wypada caly czas na 4.mam zwiazku ztym pare pytan.
1.czy moze byc to głowica a dokladnie wyrobione gniazdo na 4 cylindrze??
2.czy moze zle ustawiony rozrzad??
3.tak mam dosyc tego silnika ze zastanawiam sie czy nie zmienic go na inny.
4.moje pytanie brzmi jaki ten silnik szukac z jakim oznaczeniem bedzie dobry i czy bedzie pasowal do mojego turana.
5.i cz elektryka bedzie pasowac czy tzreba bedzie ja zmieniac?
6.moze macie namiary na kogogs kto handluje takimi silnikami allbo ma na zbyciu w dobrym stanie?
bardzo prosz eo pomoc pozdrawaim


Jak masz ochotę to przyprowadź go do mnie, jak jest to to o czym myślę to odjedziesz po 3-4 godzinach naprawionym autem.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
capsell
Początkujący
Posty: 21
Rejestracja: pt lip 22, 2011 22:07
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: złocieniec

Re: wypadanie zapłonu i wymiana silnika.pomoc!

Post autor: capsell »

Witam:). Bardzo chętnie bym przyjechal do pana, tylko boje sie ze nie dojadę tym autem.troszke kilometrow mam, jestem z zach pom.ale mam pytanko. Moze ma pan mmobilna stacje i dojeżdża pan do klienta.oczywiscie place za droge:):).albo czy nie chce pan sie podzielić diagnoza za oczywiscie zaplata.pozdrawiam i proszę o odp
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: wypadanie zapłonu i wymiana silnika.pomoc!

Post autor: JacaTouran »

capsell pisze:Witam:). Bardzo chętnie bym przyjechal do pana, tylko boje sie ze nie dojadę tym autem.troszke kilometrow mam, jestem z zach pom.ale mam pytanko. Moze ma pan mmobilna stacje i dojeżdża pan do klienta.oczywiscie place za droge:):).albo czy nie chce pan sie podzielić diagnoza za oczywiscie zaplata.pozdrawiam i proszę o odp

No niestety nie stać mnie na opuszczenie stanowiska pracy na tyle czasu ( zbyt duuuże straty ;-) ). No musisz w takim razie podjechać fo jakiegoś sensownego mechanika , który będzie wiedział co w trawie piszczy. Na diagnozę na odległosć się niestety nie porwę to wbrew moim zasadom.

PS. pisz mi Jacek , tu na forum wzyscy jesteśmy kolegami i nie PANUJEMY :piwo:
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
capsell
Początkujący
Posty: 21
Rejestracja: pt lip 22, 2011 22:07
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: złocieniec

Re: wypadanie zapłonu i wymiana silnika.pomoc!

Post autor: capsell »

Jacku:)juz tylu mialem tych sensownych mechaników ze mam ich dosyć,szkoda ze nie masz mozliwosci dojechanie do Mnie, albo szkoda ze tak daleko masz taki super warsztat!Jak mi sie uda połapac jakąs normalna lawete to wpadne do Ciebie.ale to wtedy zadzwonie sie i umówie.No ale jakbyś ty zmienil zdanie:)))i miał ochote wpasc do Mnie to sie nie obraze(oczywiscie napewno byś nie stracił).Dzieki za odpisanie i za pomoc.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: wypadanie zapłonu i wymiana silnika.pomoc!

Post autor: Muti »

To ja Ci napiszę co ja sądzę :D Wymieniane miałeś PD,zamieniane też i zawsze jest problem z 4 cylindrem..Błąd ustaje po wyłączeniu i włączeniu silnika. Także to nie wygląda na usterkę mechaniczną. Jak na moje to albo gdzieś wiązka ECU-->gniazdo w głowicy strzelona,albo samo ECU. Zacząłbym od pociągnięcia prowizorycznie 2 kabelków z ecu do wtyczki przy głowicy od PD i zobaczył.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
capsell
Początkujący
Posty: 21
Rejestracja: pt lip 22, 2011 22:07
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: złocieniec

Re: wypadanie zapłonu i wymiana silnika.pomoc!

Post autor: capsell »

Dzieki Muti!Bede cos kombinowal z tym Ecu!dam IC znac co i jak.jeszcze raz dziekuje!!
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: wypadanie zapłonu i wymiana silnika.pomoc!

Post autor: JacaTouran »

Muti pisze:To ja Ci napiszę co ja sądzę :D Wymieniane miałeś PD,zamieniane też i zawsze jest problem z 4 cylindrem..Błąd ustaje po wyłączeniu i włączeniu silnika. Także to nie wygląda na usterkę mechaniczną. Jak na moje to albo gdzieś wiązka ECU-->gniazdo w głowicy strzelona,albo samo ECU. Zacząłbym od pociągnięcia prowizorycznie 2 kabelków z ecu do wtyczki przy głowicy od PD i zobaczył.
Muti , a czy bierzesz pod uwagę włożone wtryski na pałę bez regulacji i sprawdzenia parametrów. Ani wiązka ani ECU. capsell, pompowtryski się ustawia, a sądzę , ze zostały tylko włożone pod odpowiednim kątem i nic więcej.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: wypadanie zapłonu i wymiana silnika.pomoc!

Post autor: Muti »

Jaca,to jest 16V.PD są na 2 śrubach,także regulacja kąta odpada,ale oczywiście regulacja luzu jak najbardziej pozostaje. Myślę,że jak już zmieniali te PD,to ogarneli regulację luzu?? I nie wiem czy nawet jeżeli by go nie regulowali,to przed wymianą już jakoś był ustawiony,także to raczej byłoby doregulowanie,a czy ono by siało aż taki ferment..
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
qwerty4u
Początkujący
Posty: 29
Rejestracja: pn lis 11, 2013 11:58
Auto:: VW Touran 1.9 TDI 2006
Imię:: Rafał

Re: Wypadanie zapłonu i wymiana silnika.

Post autor: qwerty4u »

Wtrące 3 grosze od siebie, bo z podobnym problemem miałem kiedyś w silniku benzynowym. Jadę i nagle silnik zaczyna nierówno pracować. Gaszę i ponownie odpalam - przez jakiś czas jest o.k. Za jakiś czas znowu szarpie itp. Podpinam kompa - wypadanie zapłonu układu zasilania na 4 cylindrze. Jadę do kumpla mechanika, zdejmujemy listwę zasilającą w paliwo i zamieniamy wtryskiwacze 3 z 4-tym. Składamy do kupy, jazda próbna i do bani - znów to samo na 4-tym cylindrze. Czyli wtryskiwacz jest o.k. Wracamy na warsztat, odkręcamy i zdejmujemy listwę i co? Na wtryskiwaczu 4 cylindra leży kawałek filtra paliwa (ten papierowy, który skutecznie blokował dopływ paliwa do wtryskiwacza). Szok, jak to możliwe? A jednak się tam dostał przewodem paliwowym. Jak zdjęliśmy pierwszy raz listwę to pozostał w nakrętce przewodu. Za drugim razem mieliśmy farta i wypadł pozostając na wtryskiwaczu. Nie chcę myśleć, co by było gdyby wtedy nie wypadł z tej nakrętki. Pewnie mechanicy wymienili by "pół" samochodu i dalej było by źle.
Oczywiście Twoja usterka może być całkiem inna, być może to "zimny lut" w instalacji elektrycznej lub elektronicznej lub zwyczajnie powietrze w paliwie. Należy być czujnym na każdym kroku - od diagnozy na naprawie kończąc. Nieszablonowe podejście do problemu, może być kluczem do jego rozwiązania. To nie jest jedyny nietypowy przypadek usterki auta z jakim musiałem się mierzyć. Było ich więcej, a o niektórych można by napisać laborat. Nadmienię też, że nie jestem mechanikiem samochodowym.
Obrazek

Jest: VW Touran 1.9 TDI, Hyundai i10
Było: VW 1600L, VW Golf Mk1, Opel Ascona 1.6d, Fiat 126p, Fiat CC, VW Golf Mk3, SEAT Toledo 2.0 16V GTI, Skoda Fabia 1.4 MPI, Skoda Fabia 1.4 TDI PD,
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonu i wymiana silnika.

Post autor: JacaTouran »

Muti pisze:Myślę,że jak już zmieniali te PD,to ogarneli regulację luzu??

Muti dokładnie to miałem na myśli. Regulacja luzu potrafi nasiać tyle fermentu. Całą resztę którą napisałeś wiem.
Jeżeli regulacja luzu(skoku) nie pomoże to niestety ale wtryskiwacz do ponownej naprawy. Często pompiarze zapominają w takich przypadkach o jednym małym szczególe i owocuje to własnie takim zjawiskiem.
Zaczynamy od banalnie prostej regulacji, która w 80% przypadków pomaga i wtryskiwacz nie wyskakuje poza określony próg działania, oczywiście regulujemy w zakresie regulacji tak , aby nie wystąpiło klepanie, ECU widzi to zjawisko, stara sie skorygować, korekcja wychodzi poza zakres działania i ...... auto przestaje rwać do przodu :P
Jak regulacja nie nada to pompka do poprawki.
Oczywiście myk z zamianą miejsca wtryskiwacza również bardzo wskazany, ale tu bardzo ostrożnie aby ringów nie poprzecinać przy demontażu (bardzo często się to zdaża jak laik się za to zabiera ) bo potem znów będzie , że jest jeszcze gorzej i co tu teraz zrobić ...???...


:bry:
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
ODPOWIEDZ