Problem z pompą rotacyjną w Seacie
- turek
- Specjalista
- Posty: 890
- Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
- Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
- Imię:: Michal
- Lokalizacja: Czestochowa
- Podziękował: 38 razy
- Otrzymał podziękowań: 118 razy
Problem z pompą rotacyjną w Seacie
Witam. Mam taki problem i od dłuższego czasu próbuje ustalić co to możne być a wiec jest to seat tdi agr (pompa rotacyjna zwykle wtryski jeden sterujący) auto czy to zima czy lato zapala,przyspiesza,wszystko normalnie, problem zaczyna się gdy auto złapie temp90* wtedy trzeba troszkę dłużej przytrzymać na rozruszniku żeby zapalić i traci na mocy w zakresie 900-1700obr/min np.dojeżdżając do skrzyżowania z prędkością +/- 30km/godz redukuje na 2 i brak reakcji na gaz ale trzymając wciśnięty gaz auto jakoś się rozpędza i po przekroczeniu tych 1700obr/min dostaje kopa i idzie już normalnie jak zredukuje do 1 to automatycznie silnik podnosi obroty i nic się nie dzieje co gorsza im temp.otoczenia wyższa tym bardziej jest to odczuwalne tak samo np. 2godz. jazdy zatankowanie i zapalenie silnika to mimo dłuższego trzymania na rozruszniku nie łapie od razu tylko zapala rozkręcając się od dołu. W dodatku taki objaw nastąpił nagle i jeżdżę prawie 3 lata z tym a i włączenie klimy jeszcze bardziej go dobija ale tylko w tych dolnych zakresach obrotów . Moze ktoś się już spotkał z czymś takim?
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Re: pompa?
Czy masz przezroczysty wężyk paliwa? Sprawdź czy idą bąble albo piana może. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Możesz jeszcze spróbować na ciepłym silniku schłodzić polewając wodą pompę rotacyjną i zobaczyć czy się coś zmieni.
Po za tym warto zrobić logi statyczne i dynamiczne tam może być odpowiedź.
Po za tym warto zrobić logi statyczne i dynamiczne tam może być odpowiedź.
- turek
- Specjalista
- Posty: 890
- Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
- Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
- Imię:: Michal
- Lokalizacja: Czestochowa
- Podziękował: 38 razy
- Otrzymał podziękowań: 118 razy
Re: Problem z pompą rotacyjną w Seacie
Filtry wymienione ,powietrza ani piany w wężyku nie ma, kolega podpowiada żeby odpiąć czujnik temp. ale wydaje mi się ze dotyczy to tylko problemu odpalania (wtedy nowe mapy i po sprawie ale elektronik odradza mi-szkoda kasy bo to nic nie zmieni w czasie jazdy) przebieg ma orginal 130.000km. A czy przy tym układzie wtryskowym da się kompem podejrzeć prace silnika ,wtrysku,pompy ? mniej więcej w tym samym czasie padł czujnik N75 ale został wymieniony błąd skasowany i więcej się nie pojawił, przestawianie kąta wtrysku-zapłonu tez nie dało żadnych efektów
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Problem z pompą rotacyjną w Seacie
Wygląda jakby problem był z pompą wtryskową. Jak się rozgrzeje, to traci szczelność i dawki są nieodpowiednie
Spróbuj sposobu Turanka.

Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Problem z pompą rotacyjną w Seacie
Nie szkoda czasu na próby??
Wyjmij ją, daj do sprawdzenia, pompa najprawdopodobniej jest nieszczelna i puszcza paliwo nie tu gdzie trzeba jak ropa rzadka i gorąca.
-- 5 sty 2014, o 21:29 --
Nie szkoda czasu na próby??
Wyjmij ją, daj do sprawdzenia, pompa najprawdopodobniej jest nieszczelna i puszcza paliwo nie tu gdzie trzeba jak ropa rzadka i gorąca.
Wyjmij ją, daj do sprawdzenia, pompa najprawdopodobniej jest nieszczelna i puszcza paliwo nie tu gdzie trzeba jak ropa rzadka i gorąca.
-- 5 sty 2014, o 21:29 --
Nie szkoda czasu na próby??
Wyjmij ją, daj do sprawdzenia, pompa najprawdopodobniej jest nieszczelna i puszcza paliwo nie tu gdzie trzeba jak ropa rzadka i gorąca.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- turek
- Specjalista
- Posty: 890
- Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
- Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
- Imię:: Michal
- Lokalizacja: Czestochowa
- Podziękował: 38 razy
- Otrzymał podziękowań: 118 razy
Re: Problem z pompą rotacyjną w Seacie
W zakładzie specjalizującym się regeneracja powiedzieli ze tak czy siak muszą ja rozebrać, wyczyścić, uszczelnić i dopiero wrzucić na maszynę i sprawdzić czy będzie chodzić a to dlatego ze nie wrzuca na maszyne takiej pompy bo możne im maszyne zepsuć , ale chyba nie mam wyjścia i oddam pompe do regeneracji, a orientuje się ktoś czy różnią się pompy 110-90 kucy 
-- 1 lut 2015, o 18:42 --
Temat do zamknięcia, pompa wymieniona, ale chłopaki twierdza ze rozrząd był przestawiony na pompie o 180st. czy jakoś tak
nieważne, ważne ze zrobili i jest dobrze 

-- 1 lut 2015, o 18:42 --
Temat do zamknięcia, pompa wymieniona, ale chłopaki twierdza ze rozrząd był przestawiony na pompie o 180st. czy jakoś tak

