system kontroli trakcji
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: wt maja 17, 2011 21:54
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: KR
system kontroli trakcji
Czy mając system ASR który tylko pilnuje obrotów można dołożyć system który sprawia że na sliskim obracają się oba koła?? Coś jak elektroniczna szpera? System ten jest w nowych vw. Jeżeli tak to co trzeba było by zrobić? Może coś zakodowac aby użyć układu hamulcowego do tego? Dzięki
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3417
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Jesli masz ASR to masz najprostrzą pompę ABS - która idzie odrazu do wymiany. Druga sprawa - przy ASR nie masz czujnika ESP - duo sensora, to idzie do zainstalowania , no i całe okablowanie i kodowanie tych dwóch elementów na nowo. VW ma jeszcze tez EDS który to automatycznie blokuje mechanizm róznicowy.
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Wystarczy przeczytać instrukcję,że system ASR składa się między innym z EDS czyli elektronicznej blokady mech. różnicowego.Zadziała ona kiedy różnica obrotów między kołami będzie bodajże 500obr/min,dlatego działa to dobrze jak masz np pod górkę i pół drogi w lodzie,drugie pół przyczepne i jak dasz gazu to czuć jak przyhamowuje koło na lodzie i mech. przekazuje moc na przyczepne..
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3417
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: wt maja 17, 2011 21:54
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: KR
Proszę Cię bardzo.
ASR
Układ antypoślizgowy ASR poprzez redukcję mocy silnika zapobiega utracie przyczepności kół podczas przyspieszania. W sytuacji, gdy przyczepność kół napędowych jest bardzo słaba, układ ASR znacznie ułatwia, a czasem wręcz umożliwia ruszanie, przyspieszanie lub podjazd. Czujniki systemu ABS przekazują dane, dzięki którym następuje dopasowanie momentu napędowego kół - odbywa się to poprzez automatyczne zmniejszenie prędkości obrotowej silnika. Układ ASR ściśle współpracuje z elektronicznym pedałem gazu, wykorzystuje elementy układu zapobiegającego blokadzie kół podczas hamowania (ABS), współdziała także z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego (EDS), wchodzi również w skład elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESP). W momencie pracy ASR, na zestawie wskaźników zapala się odpowiednia kontrolka. Układ ASR można dezaktywować za pomocą przycisku ESP.
Powiem więcej jeżeli nie ma eds to zadnego hamowania kół nie ma, jedynie zmniejszenie obrotów silnika. Zreszta to fakt bo tak mam w najstarszym. Ostatniego VW juz wyposażyłem w XDS czyli rozszerzenie EDSu
ASR
Układ antypoślizgowy ASR poprzez redukcję mocy silnika zapobiega utracie przyczepności kół podczas przyspieszania. W sytuacji, gdy przyczepność kół napędowych jest bardzo słaba, układ ASR znacznie ułatwia, a czasem wręcz umożliwia ruszanie, przyspieszanie lub podjazd. Czujniki systemu ABS przekazują dane, dzięki którym następuje dopasowanie momentu napędowego kół - odbywa się to poprzez automatyczne zmniejszenie prędkości obrotowej silnika. Układ ASR ściśle współpracuje z elektronicznym pedałem gazu, wykorzystuje elementy układu zapobiegającego blokadzie kół podczas hamowania (ABS), współdziała także z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego (EDS), wchodzi również w skład elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESP). W momencie pracy ASR, na zestawie wskaźników zapala się odpowiednia kontrolka. Układ ASR można dezaktywować za pomocą przycisku ESP.
Powiem więcej jeżeli nie ma eds to zadnego hamowania kół nie ma, jedynie zmniejszenie obrotów silnika. Zreszta to fakt bo tak mam w najstarszym. Ostatniego VW juz wyposażyłem w XDS czyli rozszerzenie EDSu
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
przekleiles definicje ASR,a ja wiem jak on dziala.Moja odpowiedz byla o sposobie dzialania EDS,ktory spelnia funkcje elektronicznej blokady wspomagajacej ruszanie przy nierownomiernej przyczepnosci. XDS jest to pseudo szpera,ktora dziala przy znacznie mniejszej roznicy predkosci kol i przy okreslonych warunkach m.in.polozenie pedalu gazu,skret kierownica i pewnie jeszcze wiele innych. I znaczaco nie rozni sie w zasadzie dzialania od EDS.
i teraz kiedy wystepuje EDS.Generalnie zalozeniem wynalazcy ASR(bosch) bylo dzialania jak w definicji,a EDS byl tylko kwestia oprogramowania i z tego co mi wiadomo od kiedy montowano ASR czy ASD w mercedesie i pochodne, laczono to z EDS.
i co jeszcze dodam,mysle ze jest niewiele osob,ktore sprawdzilo na tyle dzialania systemow co ja,lacznie z testami z ciekawosci i wylewaniem wody w zime przed garaz z jednej strony,aby sprawdzic wlasnie EDS i jaka jest roznica bez.
i teraz kiedy wystepuje EDS.Generalnie zalozeniem wynalazcy ASR(bosch) bylo dzialania jak w definicji,a EDS byl tylko kwestia oprogramowania i z tego co mi wiadomo od kiedy montowano ASR czy ASD w mercedesie i pochodne, laczono to z EDS.
i co jeszcze dodam,mysle ze jest niewiele osob,ktore sprawdzilo na tyle dzialania systemow co ja,lacznie z testami z ciekawosci i wylewaniem wody w zime przed garaz z jednej strony,aby sprawdzic wlasnie EDS i jaka jest roznica bez.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3417
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
elektroniczka,znaczy tyle co wirtualna i poprostu gdy roznica obrotow kol jest jak pisalem bodajze 500 to wtedy przyhamowywane jest kolo ktore sie szybciej kreci przez pompe abs i przez to mechaniczny mechanizm roznicowy przekazuje moc tam gdzie ma lzej...
Mysle space,ze szukasz zaczepki nie pierwszy raz,a chyba nie o to chodzi na forum..
Mysle space,ze szukasz zaczepki nie pierwszy raz,a chyba nie o to chodzi na forum..
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3417
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy