cieżko pali na zimnym silniku

Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5616
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Muti a wymieniłeś już te oringi pod PD?
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Jeszcze nie,dopiero w przyszłym tygodniu bede miał czas...Czy w tym zestawie uszczelek są te śruby regulacyjne do wtrysków,bo jeszcze nie patrzyłem i czy ta regulacja jest ważna i warto ją zrobić?Może to być powodem złego opalania na zimnym?Dodam,że jak już raz odpali to za 2 łapie od razu.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5616
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Nie tej sruby regulacyjnej w zestawie nie ma. Są trzy oringi i sworzeń kulisty... Gdzieś miałem jak się ustawia PD.... Poszukam..
Edit dodałem w załącznikach..
Załączniki
PD.pdf
(51.93 KiB) Pobrany 70 razy
PD2.pdf
(186.14 KiB) Pobrany 76 razy
PD3.pdf
(77.19 KiB) Pobrany 135 razy
1417010996.jpg
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

To z ELSY mam :) A powiedz mi gdzie idzie ten malutki uszczelniacz i ten sworzeń?One wchodzą jakby w glówke wtrysku? Wtryski mają jakieś 1,5mies,tylko były wyjmowane na spawanie głowicy i nie zmieniłem gumek przy montażu i mam nadzieję,że przez nie gorzej pali,bo jak nie to nie mam już pomysłów..
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5616
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Muti pisze:One wchodzą jakby w glówke wtrysku?
Na pewno tak jeśli chodzi o sworzeń a oring? Hmm :shock:
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Muti pisze: Mianowicie silnik od razu załapuje ale ma takie wahanie w okolicach 500obr i tak faluja,i po 2 sek wskakuje na normalne obroty puszczając dyma ...Jakies pomysły co to moze być?
przy jakich temperaturach to masz? bo jak przy niskich to mi wyglada na świece... najprościej bedzie jak sobie je posprawdzasz czy grzeja...
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Hmmm może faktycznie to świece,bo wygląda to dość dziwnie..Bo teoretycznie paliwo ma od razu,bo załapuje po obrocie praktycznie,ale efekt jest własnie taki jakby opalać w cholerny mróz...

A podpowiedzcie jak najlepiej sprawdzić czy grzeją?Zdjać pokrywe i palcem dotknąć końcówki przy kostce?Czy wykręcic i podłaczyć do listwy świec i zobaczyc? Czy może sprawdzić oporność,bo podobno ma być coś koło 1Ohm

A touran odpala mniej wiecej tak bez tego długiego kręcenia na początku do załapania,ale sam efekt wahania się przy ok500obr/min jest..http://www.youtube.com/watch?v=xPF-4QSDLOE&feature=related
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

najprosciej sprawdzic swiece bez odkrecania, tylko aby sprawdzic czy nie spalona to zdejmij listwe od świec i na kazda spróboj podac + jak zaiskrzy to dobra a jak nie to spalona - to najprostrzy sposób... a jak chcesz zobaczy jak szybko grzeją i jak to wygląda to musisz wykręcic swiece i na krótko podłaczyc... bierzesz swiece w kombinerki podłaczasz do kombinerek mase z aku czy gdzies indziej i podajesz +... obserwujesz wtedy sobie jak swieca sie zachowuje i jak sie rozgrzewa, czy rownomiernie itd. przerabiałem ten temat juz nieraz.... miałem taki przypadek, ze grzały dwie swiece a dwie były spalone, zapalic zapalił ale na poczatku jakby nie chodził na wszystkie "gary" i kupa dymu była przy tym... po paru sekundach wszystko wracało do normy... po wymianie swiec było jak reka odjął...
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

Zwiększyłem na 50 na kanale 001, ale strasznie kopcił cały czas na biało i powróciłem do 0.
Zwiększanie wartości powoduje wzrost dawki rozruchowej?
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

gregorypeg pisze:Zwiększanie wartości powoduje wzrost dawki rozruchowej?
w kanale 01 nie zmieniasz dawki rozruchowej, tylko dawkę paliwa... dawkę rozruchową zmienia sie na kanale 05 ale tam nic nie zrobisz bo kanał jest nieaktywny... w wiekszości przypadków, także i w moim regulacja dawki w kanale 01 pomaga na problemu z paleniem... uważam, że w twoim przypadku to jest jakaś poważniejsza usterka i nie załatwisz tego zwykłą regulacją...
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Jak na biało to woda / płyn w paliwie, nie ubywa ci płyny chłodzącego?
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Dodi pisze:najprosciej sprawdzic swiece bez odkrecania, tylko aby sprawdzic czy nie spalona to zdejmij listwe od świec i na kazda spróboj podac + jak zaiskrzy to dobra a jak nie to spalona - to najprostrzy sposób... a jak chcesz zobaczy jak szybko grzeją i jak to wygląda to musisz wykręcic swiece i na krótko podłaczyc... bierzesz swiece w kombinerki podłaczasz do kombinerek mase z aku czy gdzies indziej i podajesz +... obserwujesz wtedy sobie jak swieca sie zachowuje i jak sie rozgrzewa, czy rownomiernie itd. przerabiałem ten temat juz nieraz.... miałem taki przypadek, ze grzały dwie swiece a dwie były spalone, zapalic zapalił ale na poczatku jakby nie chodził na wszystkie "gary" i kupa dymu była przy tym... po paru sekundach wszystko wracało do normy... po wymianie swiec było jak reka odjął...
No niestety tak nie można robić i niech sobie wszyscy zapamiętają!! W 2.0 TDi są swiece 5V,czyli po podaniu 12V świeca sie automatycznie pali..
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Muti pisze:Dodi napisał/a:
najprosciej sprawdzic swiece bez odkrecania, tylko aby sprawdzic czy nie spalona to zdejmij listwe od świec i na kazda spróboj podac + jak zaiskrzy to dobra a jak nie to spalona - to najprostrzy sposób... a jak chcesz zobaczy jak szybko grzeją i jak to wygląda to musisz wykręcic swiece i na krótko podłaczyc... bierzesz swiece w kombinerki podłaczasz do kombinerek mase z aku czy gdzies indziej i podajesz +... obserwujesz wtedy sobie jak swieca sie zachowuje i jak sie rozgrzewa, czy rownomiernie itd. przerabiałem ten temat juz nieraz.... miałem taki przypadek, ze grzały dwie swiece a dwie były spalone, zapalic zapalił ale na poczatku jakby nie chodził na wszystkie "gary" i kupa dymu była przy tym... po paru sekundach wszystko wracało do normy... po wymianie swiec było jak reka odjął...


No niestety tak nie można robić i niech sobie wszyscy zapamiętają!! W 2.0 TDi są swiece 5V,czyli po podaniu 12V świeca sie automatycznie pali..
no nie wiem moze w 2.0 Tdi tak jest ale 1.9 napewno mozna sobie tak sprawdzic jak opisałem... i na 100% nic sie nie stanie...
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

wody nie ubywa. Kontroluje na bieżąco.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Przestawienie na 50,to jest tak mała różnica w dawce,że nie sądzę,aby powodowała kopcenie.Może auto było zimne i to była para z wydechu? Ja miałem jakiś czas 50 i nie było różnicy w dymieniu,tylko w minimalnie gorszej dynamice i lepszym paleniu.Teraz wróciłem do 0.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
ODPOWIEDZ