Wyciek płynu chłodniczego G12+
- Rauko
- Expert
- Posty: 1593
- Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
- Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Wyciek płynu chłodniczego G12+
Siema.
Mam spory problem - tzn spory wyciek G12.
Jakoś podczas jazdy nagle wywalił, że mało płyny, sprawdziłem faktycznie było poniżej minimum, ale ruszyłem do domu - 2km. Dojechałem i zostawiłem samochód na noc, a rano w zbiorniku sucho, a pod samochodem kałuża. Zacząłem go właśnie rozbierać i silnik po stronie kierowcy, pod akumulatorem widzę, że wszystko jest w tym płynie uwalone - musiało jakoś też mocniej prysnąć, bo nawet na obudowie akumulatora widać, że było mokre.
Co tam mogło puścić? Bo wszystko jest mokre, więc ciężko stwierdzić. Jak nie macie pomysłów, to może spróbuję umyć silnik i może wtedy zobaczę gdzie cieknie jak wyschnie.
Mam spory problem - tzn spory wyciek G12.
Jakoś podczas jazdy nagle wywalił, że mało płyny, sprawdziłem faktycznie było poniżej minimum, ale ruszyłem do domu - 2km. Dojechałem i zostawiłem samochód na noc, a rano w zbiorniku sucho, a pod samochodem kałuża. Zacząłem go właśnie rozbierać i silnik po stronie kierowcy, pod akumulatorem widzę, że wszystko jest w tym płynie uwalone - musiało jakoś też mocniej prysnąć, bo nawet na obudowie akumulatora widać, że było mokre.
Co tam mogło puścić? Bo wszystko jest mokre, więc ciężko stwierdzić. Jak nie macie pomysłów, to może spróbuję umyć silnik i może wtedy zobaczę gdzie cieknie jak wyschnie.
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3418
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
- Rauko
- Expert
- Posty: 1593
- Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
- Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Ta srebrna mała nagrzewnica/chłodnica bliżej tyłu silnika pod akku to jest chłodzenie skrzyni?
A jeszcze jedno - jak dojeżdżałem do domu to temperatura na wskaźniku stała na 90 stopni, a w środku zimne powietrze wiało - nawet na HI było lodowate.
PS. Hmm chłodnica DSG to mi wygląda, że z przodu gdzieś jest.
PS2. Doszedłem - to jest chłodnica oleju, czyli to nie z niej cieknie.
Może uszczelka pod głowicą? Ale czy wtedy mogło by wszystko tak wyciec na postoju, albo takim kawałku?
A jeszcze jedno - jak dojeżdżałem do domu to temperatura na wskaźniku stała na 90 stopni, a w środku zimne powietrze wiało - nawet na HI było lodowate.
PS. Hmm chłodnica DSG to mi wygląda, że z przodu gdzieś jest.
PS2. Doszedłem - to jest chłodnica oleju, czyli to nie z niej cieknie.
Może uszczelka pod głowicą? Ale czy wtedy mogło by wszystko tak wyciec na postoju, albo takim kawałku?
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3418
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Chłodnica oleju w skrzyni, ale chłodzi za pomocą płynu chłodniczego malego obiegu .
na jedno wychodzi. Jak byś miał chłodnice oleju skrzyni przed chłodcnią to by Ci kolejny 1l oleju doszedł.
na jedno wychodzi. Jak byś miał chłodnice oleju skrzyni przed chłodcnią to by Ci kolejny 1l oleju doszedł.
Ostatnio zmieniony sob gru 03, 2011 13:22 przez spacewalker, łącznie zmieniany 1 raz.
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3418
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
- Rauko
- Expert
- Posty: 1593
- Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
- Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Dobra. Wiem co poszło, ale nie wiem czy VW uda mi się to kupić (bo chciał bym dzisiaj furę uruchomić).
Poszedł wężyk (widoczny na fotkach)
Pierwsza fotka dziury - balans bieli później poprawię.
Gumowa rurka poszła przy samym końcu/początku.

I teraz moje pytanie, czy dostanę w VW sam taki wężyk (zaznaczyłem na fotce poniżej, jego koniec widoczny po zdjęciu osłony silnika).

Ew. może jakaś podpowiedź z numerem części?
Poszedł wężyk (widoczny na fotkach)
Pierwsza fotka dziury - balans bieli później poprawię.
Gumowa rurka poszła przy samym końcu/początku.

I teraz moje pytanie, czy dostanę w VW sam taki wężyk (zaznaczyłem na fotce poniżej, jego koniec widoczny po zdjęciu osłony silnika).

Ew. może jakaś podpowiedź z numerem części?
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3418
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
- Rauko
- Expert
- Posty: 1593
- Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
- Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Ok. Dzięki za info.
Rurkę chwilowo skróciłem o jakieś 2cm - uciąłem zaraz za zgięciem i założyłem - trzyma idealnie. Po weekendzie zakupię oryginał i podmienię.
Z zakupem osłonki przegubu to jeszcze zobaczę, bo sam pewnie tego nie będę robił, bo nie wiem jak i pewnie nie mam też potrzebnych narzędzi, wiec może mechanik będzie miał dostęp do samej osłonki, a nie zestawu naprawczego.
Dzięki za pomoc
Rurkę chwilowo skróciłem o jakieś 2cm - uciąłem zaraz za zgięciem i założyłem - trzyma idealnie. Po weekendzie zakupię oryginał i podmienię.
Z zakupem osłonki przegubu to jeszcze zobaczę, bo sam pewnie tego nie będę robił, bo nie wiem jak i pewnie nie mam też potrzebnych narzędzi, wiec może mechanik będzie miał dostęp do samej osłonki, a nie zestawu naprawczego.
Dzięki za pomoc

- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3418
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
-
- Władca postów
- Posty: 2029
- Rejestracja: pt lut 25, 2011 16:10
- Auto:: 1.4 TSI DSG HL 2016
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Rauko TUTAJ możesz zawsze sobie sprawdzić przybliżoną cenę.Rauko pisze:Tak, wiem. Mój błąd, ale znalazłem numer na części
1K0 122 447 ED - ile to może w VW kosztować?

- Rauko
- Expert
- Posty: 1593
- Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
- Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Zakładam, że człowiek, który mi to będzie robił, będzie miał wszystko co potrzeba i zrobi to tak jak trzeba i może nie potrzeba mu do tego zestawu naprawczego, więc po co przepłacać.spacewalker pisze:Ale co Ci po samej osłonie jak tam juz pewnie polowy smaru nie ma? Jak chcesz tanio to ją tasmą izolacyjną obklej
A jeżeli będzie go potrzebował, to mu go kupię
