Wyciek płynu chłodniczego G12+

Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Wyciek płynu chłodniczego G12+

Post autor: Rauko »

Siema.

Mam spory problem - tzn spory wyciek G12.
Jakoś podczas jazdy nagle wywalił, że mało płyny, sprawdziłem faktycznie było poniżej minimum, ale ruszyłem do domu - 2km. Dojechałem i zostawiłem samochód na noc, a rano w zbiorniku sucho, a pod samochodem kałuża. Zacząłem go właśnie rozbierać i silnik po stronie kierowcy, pod akumulatorem widzę, że wszystko jest w tym płynie uwalone - musiało jakoś też mocniej prysnąć, bo nawet na obudowie akumulatora widać, że było mokre.
Co tam mogło puścić? Bo wszystko jest mokre, więc ciężko stwierdzić. Jak nie macie pomysłów, to może spróbuję umyć silnik i może wtedy zobaczę gdzie cieknie jak wyschnie.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3418
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Jest chłodzenie skrzyni biegów obok akku, z tyłu silnika nagrzewnica. Pompa wody cały czas pompuje wiec miało z czego prysnąc. Podłacz kompresor na 1BAR do zbiorniczka i zobacz gdzie syczy. Albo wlej wody na testy i zobacz gdzie zacznie cieknąc.
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Ta srebrna mała nagrzewnica/chłodnica bliżej tyłu silnika pod akku to jest chłodzenie skrzyni?
A jeszcze jedno - jak dojeżdżałem do domu to temperatura na wskaźniku stała na 90 stopni, a w środku zimne powietrze wiało - nawet na HI było lodowate.

PS. Hmm chłodnica DSG to mi wygląda, że z przodu gdzieś jest.
PS2. Doszedłem - to jest chłodnica oleju, czyli to nie z niej cieknie.
Może uszczelka pod głowicą? Ale czy wtedy mogło by wszystko tak wyciec na postoju, albo takim kawałku?
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3418
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Chłodnica oleju w skrzyni, ale chłodzi za pomocą płynu chłodniczego malego obiegu .
na jedno wychodzi. Jak byś miał chłodnice oleju skrzyni przed chłodcnią to by Ci kolejny 1l oleju doszedł.
Ostatnio zmieniony sob gru 03, 2011 13:22 przez spacewalker, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Zaraz będę miał 2x5L wody destylowanej - rozumiem, że zalać na max i odpalić silnik?
Czy może ogrzewanie postojowe?
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3418
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Zapal silnik , ...... Webacho pali więcej.
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Dobra. Wiem co poszło, ale nie wiem czy VW uda mi się to kupić (bo chciał bym dzisiaj furę uruchomić).
Poszedł wężyk (widoczny na fotkach)
Pierwsza fotka dziury - balans bieli później poprawię.
Gumowa rurka poszła przy samym końcu/początku.
Obrazek

I teraz moje pytanie, czy dostanę w VW sam taki wężyk (zaznaczyłem na fotce poniżej, jego koniec widoczny po zdjęciu osłony silnika).
Obrazek
Ew. może jakaś podpowiedź z numerem części?
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
GASIOR997
Specjalista
Posty: 587
Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
Auto:: SHARAN 7N2
Imię:: GASIOR
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Post autor: GASIOR997 »

Bym ci powiedział numer ale zrobiłeś takie zdjęcie za blisko ze nawet po rysunkach nie wiem co to za wężyk z kat do kąt on idzie ?
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Tak, wiem. Mój błąd, ale znalazłem numer na części :)
1K0 122 447 ED - ile to może w VW kosztować?
I przy okazji zobaczyłem, że rwie się osłonka przegubu od strony skrzyni? Jaki jest numer katalogowy tej harmonijki?
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3418
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Rurka jakies 40zł
Osłona przegubu - tj zestaw naprawczy ok 100zł (masz tam smar, spinki, opaski itp)
Dobierz osłone po nr-rze VIN. Aczkolwiek wew przeguby do DSG 6 bieg byly takie same. po 2005 roku z tego co pamietam
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Ok. Dzięki za info.
Rurkę chwilowo skróciłem o jakieś 2cm - uciąłem zaraz za zgięciem i założyłem - trzyma idealnie. Po weekendzie zakupię oryginał i podmienię.
Z zakupem osłonki przegubu to jeszcze zobaczę, bo sam pewnie tego nie będę robił, bo nie wiem jak i pewnie nie mam też potrzebnych narzędzi, wiec może mechanik będzie miał dostęp do samej osłonki, a nie zestawu naprawczego.

Dzięki za pomoc :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3418
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Ale co Ci po samej osłonie jak tam juz pewnie polowy smaru nie ma? Jak chcesz tanio to ją tasmą izolacyjną obklej ;)
peterb
Władca postów
Posty: 2029
Rejestracja: pt lut 25, 2011 16:10
Auto:: 1.4 TSI DSG HL 2016
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: peterb »

Rauko pisze:Tak, wiem. Mój błąd, ale znalazłem numer na części :)
1K0 122 447 ED - ile to może w VW kosztować?
Rauko TUTAJ możesz zawsze sobie sprawdzić przybliżoną cenę. :>
PPD
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

spacewalker pisze:Ale co Ci po samej osłonie jak tam juz pewnie polowy smaru nie ma? Jak chcesz tanio to ją tasmą izolacyjną obklej ;)
Zakładam, że człowiek, który mi to będzie robił, będzie miał wszystko co potrzeba i zrobi to tak jak trzeba i może nie potrzeba mu do tego zestawu naprawczego, więc po co przepłacać.
A jeżeli będzie go potrzebował, to mu go kupię :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

Tylko same gumy po sklepach to raczej rzadkość. Kup Lobro/Spidan. Najlepsze... :mrgreen:
ODPOWIEDZ