Tylne szyby z manualnych na elektryczne (opis)

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

Super kolejny manualik. Widze że lato sprzyja modowaniu i powstawaniu manuali. Brawo... :ok: Piwko leci. :piwo:
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
bartek0-01
Specjalista
Posty: 969
Rejestracja: pn kwie 08, 2013 23:40
Auto:: 1T3 2.0TDI CFHC DSG 2014
Imię:: Bartłomiej
Lokalizacja: Elblag
Podziękował: 204 razy
Otrzymał podziękowań: 102 razy

Post autor: bartek0-01 »

Lato zawsze sprzyjało maniakom tuningu aut itp a tym bardziej ludziom którzy lubia sie wyróżniać na drodze :mrgreen:
----------------------------------------------------------
MOJE AUTO :20: ---> viewtopic.php?f=9&p=301997#p301997 ---> Najnowsza aktualizacja profilu 06.05.2021 zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
jakubek666
Przeglądacz
Posty: 110
Rejestracja: pn lip 15, 2013 09:04
Auto:: touran 1.9tdi bkc 2005 HL
Imię:: kuba
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Post autor: jakubek666 »

tuning mnie nie interesuje ale chciałbym by autko wyglądało estetycznie :-)
u mnie jedna osłona słupka była obgryziona z folii, a na drugim były pęcherze.

odnośnie tych osłon słupków drzwi - sprawa jest banalna.
1.ściągasz uszczelkę od strony szyby i z zewnatrz
2.odkręcasz 2 śruby torx 3mm
3.wysuwasz osłonę z drzwi ciągnąc za górną część w bok(od drzwi) i górną część ciągniesz do siebie(pod kątem 30 stopni od drzwi).
4.później górną część przeginasz w kierunku ziemi by osłona wyskoczyła z gumy poziomej uszczelki okna
5.no i szlifowanie, benzyna ekstrakcyjna, folia, suszarka, nożyczki, żyletka i jazda...

efekt po oklejeniu nową folią - zajefajny.
brałem folię grubą stosowaną na progi, by nie uległa uszkodzeniom.
tyle, że kupiłem 2m folii no i mi brakło 8-10cm...
szerokość folii 11cm jest wystarczająca.

robiłem fotki więc w wolnej chwili lub w weekend spróbuje napisać tutorial'a :-D

Pozdro,
Kuba
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

jeffik

Dobra robota!!!!
Awatar użytkownika
turek
Specjalista
Posty: 890
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
Imię:: Michal
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Tylne szyby z manualnych na elektryczne (opis)

Post autor: turek »

Czy ktos jeszcze dokladal tylne szyby z korbek na elektryczne? Czyżby tylko jedna osoba dala rade :?:
Ostatnio zmieniony ndz sty 26, 2014 12:06 przez turek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WJ
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 16:05
Auto:: 1,9 BXE, model 2009
Imię:: Waldek
Lokalizacja: Jasło
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Tylne szyby z manualnych na elektryczne (opis)

Post autor: WJ »

Miałem taki plan, ale po podliczeniu kosztów (wiązki, silniczki, sterowniki, boczki, przełączniki) stwierdziłem że nie jest mi to niezbędne a za tą kasę spokojnie będę miał choćby kierę multi. Przewaga w przydatności dla kierowcy obydwu "bajerów" - wg mnie oczywista.

Dodatkowo, jeśli masz korby u siebie a chcesz elektrykę założyć to być może przy Twoim roczniku auta musiałbyś zmienić moduł komfortu na 4-ro drzwiowy bo możesz mieć dwu drzwiowy - to do weryfikacji.
Awatar użytkownika
rzutnik
Specjalista
Posty: 713
Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 133 razy

Re: Tylne szyby z manualnych na elektryczne (opis)

Post autor: rzutnik »

Skompletowałem prawie wszystkie elementy tj. silniczki, wiązki przewodów, przyciski na tył, panel kierowcy, wtyczkę pod panel kierowcy (bez pinów :( ). Podłączyłem to na "pająka" tzn. wypiąłem oryginalną wiązkę ze słupka, wpiąłem z boku nową wraz z silniczkiem i przełącznikiem, zasilanie pod pin 22 na słupku dociągnąłem z boku i zakodowałem zgodnie z opisem jeffik-a. Silniczek kręci w obie strony, ale już podświetlenia przycisku nie ma. Z poziomu VAG-a nie widać sterownika z tyłu. Nie podpinałem zamka drzwi bo do tego trzeba by rozebrać drzwi, ale w sumie on jest podpinany pod sterownik w silniczku więc wydaje mi się że kontroler powinien zostać wykryty. Być może nie mam tyle szczęścia co jeffik i u mnie Volkswagen poskąpił przewodów na doprowadzenie do słupka CAN-L i CAN-H. Sprawdzę to przy okazji ale muszę mieć więcej czasu.
maxcar
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: czw gru 12, 2013 18:45
Auto:: 2010 1.9 Tdi
Imię:: Jerzy
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 3 razy

Re: Tylne szyby z manualnych na elektryczne (opis)

Post autor: maxcar »

Witam kolegów :piwo: . Ja tez przerabiam tył na elektryczny. Ale ! . Mam auto 2009 a zdobyłem kompletne blachy na tył z 2003. Z tego co wiem nie są one kompatybilne. Ktoś pomoże jak to podłączyć ? Pozdrowionka :roll:
Awatar użytkownika
turek
Specjalista
Posty: 890
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
Imię:: Michal
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Tylne szyby z manualnych na elektryczne (opis)

Post autor: turek »

hmm coś mi się kojarzy ze różnica jest tylko w umiejscowieniu pinów przy złączce do słupka a dokładniej to dwóch pinów chyba właśnie od szyb ale głowy nie dam?
Awatar użytkownika
rzutnik
Specjalista
Posty: 713
Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 133 razy

Re: Tylne szyby z manualnych na elektryczne (opis)

Post autor: rzutnik »

Sprawdziłem w swoim Turoniku i u mnie VW przyoszczędził - nie miałem tyle szczęścia co jeffik i nie mam obsadzonych kabelków magistrali CAN w słupku B :cry: . Podłączone mam tylko piny 1, 2, 7, 21, 23, 24, 25, 26. Można się gdzieś bliżej dopiąć do magistrali CAN czy muszę ciągnąć kabelki ze złącz pod deską rozdzielczą? Lewa strona w miarę prosto ale gorzej z prawą. Którędy idą kabelki od modułów komfort, bezpieczników itd. na prawą stronę do słupka B? Jak najprościej je tam przeprowadzić?
maxcar
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: czw gru 12, 2013 18:45
Auto:: 2010 1.9 Tdi
Imię:: Jerzy
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 3 razy

Re: Tylne szyby z manualnych na elektryczne (opis)

Post autor: maxcar »

Witam. Problem pokonałem. Ponieważ miałem kompletne blachy z instalacją to wystarczyło tylko dołożyć "cany" i jedno zasilanie stały +. Szyby tyl działają w sensie da się nimi sterować z kluczyka (comfort) z panela drzwi kierowcy jeszcze nie bo jeszcze nie zakodowane. Jeśli chodzi o magistrale can to najbliżej jest podłączyć sie do kabelków wychodzących z drzwi (w słupkach, przód lewy i prawy) jest tam również przewód zasilający :)

-- Cz kwi 03, 2014 10:42 --

No i problem. Mimo zakodowania tył nie działa z panela drzwi kierowcy. Może ktoś pomoże ? Dodam,że przód czyli tapicerki i przełączniki to rocznik 2008 a tył (kompletne blachy) to 2003. Może tutaj jest jakiś problem. Moduł comfort jest na pewno na 4 szyby .Szyby tył z tylnych przełączników działąją.
Awatar użytkownika
rzutnik
Specjalista
Posty: 713
Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 133 razy

Re: Tylne szyby z manualnych na elektryczne (opis)

Post autor: rzutnik »

Pokonałem problem z szybami - wszystko działa z panelu kierowcy, centralny komputer widzi sterowniki w tylnych drzwiach więc potrafi nimi sterować (domykanie, otwieranie i zamykanie z pilota).
Volkswagen zmienił sposób podłączenia sterowników w tylnych drzwiach - według Elsy od listopada 2008.
Schemat podłączenia po zmianach:
Obrazek
Aby szyby działały po nowemu należy dociągnąć zasilanie do pinów 22 oraz 26 w słupkach tylnych drzwi (numery pinów 000 979 226 E). W przypadku drzwi bez elektrycznych szyb pin 26 jest wykorzystany do sterowania silnikiem centralnego zamka więc przewód, który tam dochodzi należy odciąć i do tego pinu podłączyć zasilanie (bez tego sterownik elektrycznych szyb nie zadziała). Według schematu piny 22 i 26 powinny być zasilane z różnych bezpieczników ale w związku z tym, że dociągnąłem do słupków po jednym przewodzie zasilającym oba piny zasiliłem z tego samego przewodu.
Dodatkowo należy połączyć pin 6 ze słupka przednich drzwi z pinem 6 w słupku tylnych drzwi (magistrala LIN pomiędzy sterownikami) - przednie lewe z tylnymi lewymi oraz przednie prawe z tylnymi prawymi (numer pinu 000 979 132E) . U mnie w przednich drzwiach (w wiązce elektrycznej przednich drzwi) pin 6 w słupku był już połączony ze sterownikiem. Gdyby tego przewodu nie było to należy pin 15 ze złącza 20-pinowego sterownika w przednich drzwiach podłączyć do słupka przednich drzwi do pinu 6. Przewody magistrali CAN nie są wymagane w tylnych drzwiach.
Po wykonaniu połączeń pozostaje kodowanie - kodujemy tak jak podał jeffik na początku manuala tj. gateway bajt 2 zaznaczamy bit 5 (Door Electronics - Rear Left) i bit 6 (Door Electronics - Rear Right) oraz w module komfortu bajt 14 bit 2 (Rear Power Windows Installed).

Ponadto w module komfortu zaznaczamy opcję Rear Door Control Module via LIN - bajt 17 bit 6.

Obrazek

W sterownikach obu przednich drzwi aktywujemy opcję "5-Door Chassis" - do aktualnego kodowania dodajemy 128.

Obrazek

Po tych zabiegach kasujemy ewentualne błędy powstałe w wyniku przełączania i cieszymy się z posiadania 4 elektrycznych szyb.

W moim Touranie z przodu miałem sterowniki lewy: 1T0 959 701 M oraz prawy: 1T0 959 702 M natomiast na tył kupiłem lewy: 1K0 959 703 J oraz prawy: 1K0 959 704 J. Numerów wiązek elektrycznych tylnych drzwi nie odpisałem ale łatwo je poznać gdyż w wiązce jest przewód z pinu 6 (LIN) natomiast nie ma obsadzonych pinów 4 i 5 (CAN) we wtyczce do słupka.
Pozostawiłem u siebie tapicerkę tylnych drzwi - wyciąłem otwór na przełącznik - rozmiar otworu 5,3 x 2,4cm natomiast otwór po korbce zaślepiłem plastikowym okrągłym dekielkiem fi 4cm (taki do okrągłych profili metalowych).

Gdyby ktoś chciał w tylnych drzwiach dołożyć oświetlenie otwartych drzwi oraz oświetlenie przestrzeni pod drzwiami to żarówki/diody LED podłączamy pod piny 14 (zasilanie - pin numer 000 979 019E) oraz 9 (masa) w sterowniku tylnych drzwi. Dodatkowo w sterownikach tylnych drzwi aktywujemy opcję Door Exit/Warning Light Installed - do aktualnego kodowania dodajemy 64.
Obrazek
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Tylne szyby z manualnych na elektryczne (opis)

Post autor: dexter23pl »

Jest ktoś z okolic szczecina? kto by pomógł koledze w założeniu elektryki na tył? :drinks:
Awatar użytkownika
rzutnik
Specjalista
Posty: 713
Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 133 razy

Re: Tylne szyby z manualnych na elektryczne (opis)

Post autor: rzutnik »

Pod adresem znalazłem informację odnośnie modeli sterowników drzwi. W GEN3 doszło dodatkowe połączenie - magistrala LIN i sterowniki z GEN1 i GEN2 nie będę współpracować z GEN3 i na odwrót w związku z czym musimy dobrać odpowiednie sterowniki w zależności od tego jakie sterowniki już mamy.

GEN1 i GEN2 współpracują ze sobą zamiennie
GEN3 współpracuje z GEN3

Image
(źródło Ross Tech)
Awatar użytkownika
a_lehr
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: wt lip 22, 2014 11:16
Auto:: 1T1 1.9 BLS
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Tylne szyby z manualnych na elektryczne (opis)

Post autor: a_lehr »

Podłączyłem w sobotę wszystko co potrzeba do elektrycznych szyb i niestety brak zasilania w skrzynce bezpieczników pod SC58. Co się może stać jak podłącze np. pod SC55? Pin i tak muszę dołożyć ale w tym miejscu jest przynajmniej zasilanie. Jak złączyłem na krótko to prąd dochodzi z tego miejsca i szyby działają.
ODPOWIEDZ