Dziwne zachowanie turbiny po regeneracji
- Lucas_ge
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: śr lut 22, 2012 23:05
- Auto:: TOURAN, DFGA + DSG, 2017
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 4 razy
Dziwne zachowanie turbiny po regeneracji
Witam
Jakiś miesiąc temu moje autko musiało mieć poważniejszą naprawę, bo niestety moje AVQ (100 kucyków) zaczęło wpuszczać sporo oleju do układu z intercoolerem. Zdecydowałem się na regenerację. Naprawa zakończona niby powodzeniem, ale nie do końca podoba mi się charakterystyka pracy silnika przy przyspieszaniu. Efekt jest mniej więcej taki, że przy wciśnięciu pedału gazu auto potrzebuje jakieś 4 do 5 sekund zanim zacznie być odczuwalne przyspieszenie. Nie dzieje się tak tylko przy niskich obrotach, ale praktycznie w każdym przypadku. Dla przykładu, jadę sobie spokojnie jakieś 2000-2100 obr./min na czwóreczce i potrzebuję przyspieszyć a tu zonk - jakieś 4-5 sek. auto idzie jakby było bez turbawki, a potem płynnie ale szybko zaczyna zbiórkę i wkręca się już dużo lepiej w obroty.
Zastanawiałem się nad rurką podciśnienia (nieszczelność), zaworkiem N75 i gruszką, ale wyeliminowałem ich niesprawność "macając", czy po zastartowaniu silnika gruszka podciągnie sztangę - efekt jest pozytywny.
Teraz myślę co może być jeszcze i zastanawiam się, czy może gruszka jest aby dobrze wyregulowana....?
Zrobiłem logi dynamiczne z działania turbawki i wydaje mi się, że nie za dobrze wzrasta rzeczywiste ciśnienie w stosunku do zadanego.
http://vaglog.rtnet.pl/lucas_ge_168053.html
http://vaglog.rtnet.pl/lucas_ge_168054.html
Logi robione niestety tylko na drugim biegu, bo nie miałem, tutaj gdzie mieszkam, możliwości pojechać szybciej. Może jeszcze warto by zrobić na trójeczce...
Błędów na kompie żadnych nie ma, ale komfortu z jazdy też zbyt wielkiego nie mam i mam wrażenie, że więcej teraz pali.
Na co by tutaj postawić? Pojechać z reklamacją roboty i niech regulują, czy może samemu coś jeszcze poszukać?
Jakiś miesiąc temu moje autko musiało mieć poważniejszą naprawę, bo niestety moje AVQ (100 kucyków) zaczęło wpuszczać sporo oleju do układu z intercoolerem. Zdecydowałem się na regenerację. Naprawa zakończona niby powodzeniem, ale nie do końca podoba mi się charakterystyka pracy silnika przy przyspieszaniu. Efekt jest mniej więcej taki, że przy wciśnięciu pedału gazu auto potrzebuje jakieś 4 do 5 sekund zanim zacznie być odczuwalne przyspieszenie. Nie dzieje się tak tylko przy niskich obrotach, ale praktycznie w każdym przypadku. Dla przykładu, jadę sobie spokojnie jakieś 2000-2100 obr./min na czwóreczce i potrzebuję przyspieszyć a tu zonk - jakieś 4-5 sek. auto idzie jakby było bez turbawki, a potem płynnie ale szybko zaczyna zbiórkę i wkręca się już dużo lepiej w obroty.
Zastanawiałem się nad rurką podciśnienia (nieszczelność), zaworkiem N75 i gruszką, ale wyeliminowałem ich niesprawność "macając", czy po zastartowaniu silnika gruszka podciągnie sztangę - efekt jest pozytywny.
Teraz myślę co może być jeszcze i zastanawiam się, czy może gruszka jest aby dobrze wyregulowana....?
Zrobiłem logi dynamiczne z działania turbawki i wydaje mi się, że nie za dobrze wzrasta rzeczywiste ciśnienie w stosunku do zadanego.
http://vaglog.rtnet.pl/lucas_ge_168053.html
http://vaglog.rtnet.pl/lucas_ge_168054.html
Logi robione niestety tylko na drugim biegu, bo nie miałem, tutaj gdzie mieszkam, możliwości pojechać szybciej. Może jeszcze warto by zrobić na trójeczce...
Błędów na kompie żadnych nie ma, ale komfortu z jazdy też zbyt wielkiego nie mam i mam wrażenie, że więcej teraz pali.
Na co by tutaj postawić? Pojechać z reklamacją roboty i niech regulują, czy może samemu coś jeszcze poszukać?
Był AVQ 2003 delikatnie podkręcony, jest DFGA 2017 DSG
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie turbiny po regeneracji
Już tłumaczę:)
Aby wyeliminować, źle zrobioną turbine należy dokonać pomiaru podciśnienia sterującego zaworem n75, oraz ciśnienia pomiędzy zaworem a aktuatorem(gruszką).
Podciśnienie z vacum do n75 ma wynosić -1 bar, podcisnienie za n75 do aktuatora ma wynosić -0,6 bar. Skok aktuatora ma dochodzić do max wartości podciśnienia czyli-0,6 bara. Jeżeli masz zachowane powyższe wartości to turbosprezarka jest złożona na chińskich częściach i robota jest spaprana.
Z ciekawości ile zaplaciles za regenerację?
Masz protokół wyważenia?
Dziwię się, że warsztat wymieniajacy turbine oddał Ci takiego knota.
Aby wyeliminować, źle zrobioną turbine należy dokonać pomiaru podciśnienia sterującego zaworem n75, oraz ciśnienia pomiędzy zaworem a aktuatorem(gruszką).
Podciśnienie z vacum do n75 ma wynosić -1 bar, podcisnienie za n75 do aktuatora ma wynosić -0,6 bar. Skok aktuatora ma dochodzić do max wartości podciśnienia czyli-0,6 bara. Jeżeli masz zachowane powyższe wartości to turbosprezarka jest złożona na chińskich częściach i robota jest spaprana.
Z ciekawości ile zaplaciles za regenerację?
Masz protokół wyważenia?
Dziwię się, że warsztat wymieniajacy turbine oddał Ci takiego knota.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- Lucas_ge
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: śr lut 22, 2012 23:05
- Auto:: TOURAN, DFGA + DSG, 2017
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 4 razy
Re: Dziwne zachowanie turbiny po regeneracji
Za regenerację zapłaciłem 1250 zeta plus oczywiście robota z wymianą. Niestety nie mam protokołu z wyważania
Mam nadzieję, że nie składali na chińskich częściach!!
Powiedz mi proszę, w którym miejscu sprawdzić VCDS-em te wartości podciśnień, o których pisałeś i czy można to w ogóle tak sprawdzić?
A czy może być źle wyregulowana dźwignia od gruszki (aktuatora) po takiej regeneracji? W końcu jednak się podnosi po zastartowaniu silnika. No i czemu takie dziwne zachowanie, że potrzebuje dobrej chwili, żeby turbo zaczęło ciągnąć, mimo tego, że gruszka podnosi kierownicę łopatek?

Powiedz mi proszę, w którym miejscu sprawdzić VCDS-em te wartości podciśnień, o których pisałeś i czy można to w ogóle tak sprawdzić?
A czy może być źle wyregulowana dźwignia od gruszki (aktuatora) po takiej regeneracji? W końcu jednak się podnosi po zastartowaniu silnika. No i czemu takie dziwne zachowanie, że potrzebuje dobrej chwili, żeby turbo zaczęło ciągnąć, mimo tego, że gruszka podnosi kierownicę łopatek?
Był AVQ 2003 delikatnie podkręcony, jest DFGA 2017 DSG
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie turbiny po regeneracji
To się mierzy vacuometrem nie vcdsem.
To wzięli jak za meletta, tylko czy złożyli na melecie..
Dziwne, że protokołu wyważenia nie otrzymałeś..
Hamulce nie są przypadkiem słabsze w aucie???
Zrób vcdsem test elementów wykonawczych, zobacz jak pracuje n75 i Egr-w testach el wykonawczych oczywiście.
Sprawdź czy aktuator zasysany jest do końca bo to, że ją podnosi to wcale nie znaczy, że w pełnym zakresie...
Jak to wszystko co wyżej opisałem działa prawidłowo to Turbinka do reklamacji, jak coś co wyżej opisałem szwankuje to odpuść turbo i reklamuj u tego co wymieniałbo ooddał niesprawne auto i zrobił babola.
W razie W mogę Ci to ogarnąć odA do Z.
Na mojego nosa Turbinka spaprana, ostatnimi czasy mam sporo takich kotów do poprawy.
Wydaje mi się, że obszernej wyjaśnić się nie da
Trzymaj się i owocnej diagnostyki!
To wzięli jak za meletta, tylko czy złożyli na melecie..
Dziwne, że protokołu wyważenia nie otrzymałeś..
Hamulce nie są przypadkiem słabsze w aucie???
Zrób vcdsem test elementów wykonawczych, zobacz jak pracuje n75 i Egr-w testach el wykonawczych oczywiście.
Sprawdź czy aktuator zasysany jest do końca bo to, że ją podnosi to wcale nie znaczy, że w pełnym zakresie...
Jak to wszystko co wyżej opisałem działa prawidłowo to Turbinka do reklamacji, jak coś co wyżej opisałem szwankuje to odpuść turbo i reklamuj u tego co wymieniałbo ooddał niesprawne auto i zrobił babola.
W razie W mogę Ci to ogarnąć odA do Z.
Na mojego nosa Turbinka spaprana, ostatnimi czasy mam sporo takich kotów do poprawy.
Wydaje mi się, że obszernej wyjaśnić się nie da

Trzymaj się i owocnej diagnostyki!
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- Lucas_ge
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: śr lut 22, 2012 23:05
- Auto:: TOURAN, DFGA + DSG, 2017
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 4 razy
Re: Dziwne zachowanie turbiny po regeneracji
A powiedz mi jeszcze proszę, jakie powinien mieć podciśnienie zawór EGR. Kupiłem vakuometr i będę teraz sprawdzał wszystkie możliwości, a tam też idzie rurka podciśnienia.
Na razie sprawdziłem podciśnienie na aktuatorze turbiny i ma w okolicach 0.7, więc myślę, że całkiem spoko. Teraz jeszcze chciałbym sprawdzić EGR. Może on nie pracuje jak trzeba i nie pozwala się od razu rozkręcić turbinie...
A hamulce mam normalne, ani słabsze ani mocniejsze. Wiem, że wszystko razem idzie od pompy vacu ale tam wygląda na ok, ciśnienie bezpośrednio na wężyku od vacu ma około 0.8. Miałem wymieniany wężyk od vacu, bo kiedyś pękł, ale ten jest nowy i szczelny, więc go nie podejrzewam.
Może jeszcze jedno spostrzeżenie pracy silnika. Jeśli jadę na jakimś biegu i tylko nieznacznie odpuszczę z gazu, a potem w miarę szybko znowu go wcisnę, to turbinę słychać od razu i z przyspieszeniem nie ma problemów. A jeśli odpuszczę z gazu zupełnie i za chwilę (powiedzmy 3-5 sek.) znowu wcisnę gaz, to auto nie ciągnie jak trzeba przez 2-4 sek., a potem zaczyna zryw i wtedy słychać turbinę.
Nie wiem jak to dokładnie działa, ale rozumuję, że jak EGR nie będzie działał płynnie, to może nie być od razu sygnału na podniesienie aktuatora przy turbinie (lub nie będzie miał gdzie pchać powietrza), i dopiero jak zadziała EGR to cała reszta (w tym turbina) dostaje "pozwolenie" na pracę i wtedy zaczyna działać...
Może jeszcze warto, oprócz sprawdzenia podciśnienia, przeczyścić EGR porządnie?
A przy tym wszystkim to na trasie pali co najmniej o 1 litr na 100 więcej.
Kurcze, jak bym miał bliżej do Twojego warsztatu i więcej czasu, którego mam niedużo, bo tylko kilka dni jestem w Polsce na święta, to bym od razu do Ciebie jechał, bo mnie to wszystko wkurza. A już nawet nie jestem pewien, czy przed regenerką było inaczej czy podobnie. Już się w tym gubię. A jeszcze mi mechanik z VW mówi, że efekt może być winą wytartego wałka rozrządu, w co nie za bardzo chce mi się wierzyć... Po prostu głowa boli
Na razie sprawdziłem podciśnienie na aktuatorze turbiny i ma w okolicach 0.7, więc myślę, że całkiem spoko. Teraz jeszcze chciałbym sprawdzić EGR. Może on nie pracuje jak trzeba i nie pozwala się od razu rozkręcić turbinie...
A hamulce mam normalne, ani słabsze ani mocniejsze. Wiem, że wszystko razem idzie od pompy vacu ale tam wygląda na ok, ciśnienie bezpośrednio na wężyku od vacu ma około 0.8. Miałem wymieniany wężyk od vacu, bo kiedyś pękł, ale ten jest nowy i szczelny, więc go nie podejrzewam.
Może jeszcze jedno spostrzeżenie pracy silnika. Jeśli jadę na jakimś biegu i tylko nieznacznie odpuszczę z gazu, a potem w miarę szybko znowu go wcisnę, to turbinę słychać od razu i z przyspieszeniem nie ma problemów. A jeśli odpuszczę z gazu zupełnie i za chwilę (powiedzmy 3-5 sek.) znowu wcisnę gaz, to auto nie ciągnie jak trzeba przez 2-4 sek., a potem zaczyna zryw i wtedy słychać turbinę.
Nie wiem jak to dokładnie działa, ale rozumuję, że jak EGR nie będzie działał płynnie, to może nie być od razu sygnału na podniesienie aktuatora przy turbinie (lub nie będzie miał gdzie pchać powietrza), i dopiero jak zadziała EGR to cała reszta (w tym turbina) dostaje "pozwolenie" na pracę i wtedy zaczyna działać...
Może jeszcze warto, oprócz sprawdzenia podciśnienia, przeczyścić EGR porządnie?
A przy tym wszystkim to na trasie pali co najmniej o 1 litr na 100 więcej.
Kurcze, jak bym miał bliżej do Twojego warsztatu i więcej czasu, którego mam niedużo, bo tylko kilka dni jestem w Polsce na święta, to bym od razu do Ciebie jechał, bo mnie to wszystko wkurza. A już nawet nie jestem pewien, czy przed regenerką było inaczej czy podobnie. Już się w tym gubię. A jeszcze mi mechanik z VW mówi, że efekt może być winą wytartego wałka rozrządu, w co nie za bardzo chce mi się wierzyć... Po prostu głowa boli

Był AVQ 2003 delikatnie podkręcony, jest DFGA 2017 DSG
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie turbiny po regeneracji
Jak Hamulce dobre i i podcisnienie wychodzące na aktuator masz 0,7 , ro podcisnienia na egr nie masz po co mierzyć.
Zawór recylkulacji spalin sprawdzisz na testach elementów wykonawczych, jeżeli jego położenie będzie zmieniac się od 5% do 95% to jest OK.
Możesz zdjąć i zaslepić wężyk z grzybka egr i zrobić jazdę próbną, jeżeli będzie poprawa to egr na stół i na początek czyszczenie, ale nie sądzę żeby to było przyczyną takiego zachowania auta.
Napisz mi czy jak go docisniesz to potrafi stracic moc??
W razie "W" możesz odstawić go do mnie i jak wrzucę turbo na wyważarkę to sprawdzę co z nią nie halo. Jak będzie trzeba ją zrobić od podstaw to jednego dnia podstawiasz autko i ją wyjmujemy, ja ją robię i na drugi dzień wędruje do autka i odjazd.
Zawór recylkulacji spalin sprawdzisz na testach elementów wykonawczych, jeżeli jego położenie będzie zmieniac się od 5% do 95% to jest OK.
Możesz zdjąć i zaslepić wężyk z grzybka egr i zrobić jazdę próbną, jeżeli będzie poprawa to egr na stół i na początek czyszczenie, ale nie sądzę żeby to było przyczyną takiego zachowania auta.
Napisz mi czy jak go docisniesz to potrafi stracic moc??
W razie "W" możesz odstawić go do mnie i jak wrzucę turbo na wyważarkę to sprawdzę co z nią nie halo. Jak będzie trzeba ją zrobić od podstaw to jednego dnia podstawiasz autko i ją wyjmujemy, ja ją robię i na drugi dzień wędruje do autka i odjazd.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- Lucas_ge
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: śr lut 22, 2012 23:05
- Auto:: TOURAN, DFGA + DSG, 2017
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 4 razy
Re: Dziwne zachowanie turbiny po regeneracji
No więc tak..
Dla zasady cały EGR wraz z klapą gaszącą wyjąłem i przeczyściłem. Jazda z zaślepionym wężykiem nie różniła się wiele, efekt podobny. Auto jak już zaczyna ciągnąć, to idzie do około 3.5 tys., a potem coraz mniej, ale żeby straciło moc - to nie.
Ale cały czas myślałem i szukam innego rozwiązania. I wpadło mi do głowy, że efekt taki może być wywołany przez przepływomierz, który nie podaje odpowiedniej wartości na początku i nie pozwala komputerowi włączyć turbiny, a jak już tą wartość osiągnie, to turbo się załącza i auto idzie.
Kupiłem więc nowy przepływomierz BOSCH-a, bo taki był, ale już nie dokładnie ten numer VAG jaki jest na oryginale (w IC twierdzą, że to jest zamiennik za tamten). I.... silnik dostał to co chciał...., ale tylko prawie
Po naciśnięciu pedału gazu efekt jest prawie natychmiastowy i auto ma zryw lepszy niż miało wcześniej, lecz pojawił się nowy problem, a mianowicie na dość niskich obrotach, powiedzmy około 1500, jak jadę stałą prędkością, to potrafi szarpać silnikiem (dławić go). Podobnie jest jak z niższych obrotów dodaję trochę gazu, to potrafi nim szarpnąć raz czy dwa. Efekt jest nieregularny, ale moje podejrzenia teraz padają na nowy przepływomierz - czy aby nie jest od troszkę jednak wadliwy..? Nie mam tutaj od kogo podmienić przepływki i przetestować, więc sprawdzić tego nie mogę. Zrobiłem jednak testy dynamiczne przepływomierza, jak to ktoś już opisał tutaj, i tak nie do końca mi się to widzi, jakby nie zachowywały się te pomiary całkiem prawidłowo. Może ktoś potrafi coś z nich wywnioskować konkretnego.
http://vaglog.rtnet.pl/lucas_ge_170731.html
W sumie zmieniłem tylko przepływomierz, i jak coś z nim nie tak to będę go reklamował, bo nie kosztuje 20 zł
Dla zasady cały EGR wraz z klapą gaszącą wyjąłem i przeczyściłem. Jazda z zaślepionym wężykiem nie różniła się wiele, efekt podobny. Auto jak już zaczyna ciągnąć, to idzie do około 3.5 tys., a potem coraz mniej, ale żeby straciło moc - to nie.
Ale cały czas myślałem i szukam innego rozwiązania. I wpadło mi do głowy, że efekt taki może być wywołany przez przepływomierz, który nie podaje odpowiedniej wartości na początku i nie pozwala komputerowi włączyć turbiny, a jak już tą wartość osiągnie, to turbo się załącza i auto idzie.
Kupiłem więc nowy przepływomierz BOSCH-a, bo taki był, ale już nie dokładnie ten numer VAG jaki jest na oryginale (w IC twierdzą, że to jest zamiennik za tamten). I.... silnik dostał to co chciał...., ale tylko prawie

http://vaglog.rtnet.pl/lucas_ge_170731.html
W sumie zmieniłem tylko przepływomierz, i jak coś z nim nie tak to będę go reklamował, bo nie kosztuje 20 zł

Był AVQ 2003 delikatnie podkręcony, jest DFGA 2017 DSG
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie turbiny po regeneracji
Przepływka jest dobra, co do reklamacji to powodzenia życzę gdyż w IC nie ma takiej opcji jak reklamacja przepływomierza bo to część elektryczna i już montowana i będą się wypierać rękoma i nogami.
załóż stary przepływomierz i zrób na nim loga, będziesz miał porównanie co się zmieniło.
załóż stary przepływomierz i zrób na nim loga, będziesz miał porównanie co się zmieniło.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- Lucas_ge
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: śr lut 22, 2012 23:05
- Auto:: TOURAN, DFGA + DSG, 2017
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 4 razy
Re: Dziwne zachowanie turbiny po regeneracji
Z tym to będę miał problem, bo jak to u mnie, ciekawość wzięła górę! Chciałem przeczyścić stary przepływomierz i zobaczyć czy coś się zmieni, ale po tym zabiegu niestety przestał podawać jakiekolwiek dane
Starałem się delikatnie no i ...., no ale za to teraz mogę wszem i wobec mówić, że LEPIEJ NIE BRAĆ SIĘ ZA CZYSZCZENIE TAKIEGO PRZEPŁYWOMIERZA
Odradzam każdemu, jeśli jeszcze chce z niego mieć pożytek - bardzo łatwo go załatwić.
Będę chyba musiał poczekać do następnego przyjazdu do Polski, a wtedy wymienimy się z kumplem przepływką na chwilę i zobaczymy jakie będą efekty. Być może faktycznie ta nowa jest ok, a aktualne niedomaganie było też wcześniej, tylko wadliwie działający przepływomierz skutecznie to maskował...
No chyba, że ktoś ma pomysł co jeszcze mogę sprawdzić, albo logi do porównania może...?
-- 25 kwi 2014, o 12:26 --
Wymyśliłem, żeby sprawdzić jeszcze jak się teraz będzie zachowywał z odpiętym podciśnieniem do EGR (wyłączonym EGR). No i poprawa jest, silnik ani razu nie dostaje czkawki. Tylko błąd z EGR-a wyrzuca po jakimś czasie...
Pytanie teraz co jest niesprawne, bo wychodzi na to, że przepływka jest
. Cały EGR wyczyszczony i działa bez zarzutu, co potwierdzają odczyty z VCDS-a, a także moje obserwacje jej pracy - zaglądałem do środka przy zdjętym dolocie powietrza i ładnie się otwiera i zamyka. Może sterownik samego EGR-a, albo ECU źle mu podają namiary kiedy ma otwierać..? Nieszczelności w układzie dolotowym raczej nie stwierdzam, więc co może być problemem? Czkawka najbardziej się objawia przy zagrzanym silniku. Jest też zwiększona kiedy chodzi na wolnych obrotach i włączę mu klimę; jak wyłączę, to się trochę poprawia. Może spaliny dolotowe są zbyt gorące lub jest ich w pewnym momencie za dużo, w stosunku do tego co jest zasysane z filtra powietrza (jak to ktoś tutaj tłumaczy). Podobno jest przy dolocie do EGR-a chłodniczka spalin, noże ona nie chłodzi prawidłowo, bo np. jest już mocno zabrudzona?
Pojeździłem sobie trochę na niewielkim obciążeniu silnika i porobiłem logi (do podglądnięcia tutaj), może z nich coś wynika...?
Aaaa no i jeszcze przy np. przy manewrach na parkingu potrafi puścić dym z wydechu, co dzieje się, jak mniemam, przy otwierającym się zaworze.
Nie chciałbym zupełnie odłączać EGRa, bo będę miał cały czas irytujący błąd, a z tego co się doczytałem, to tylko modyfikacja map może zmienić jego charakterystykę pracy.
Zapewne jak bym przyjechał na zawirusowanie do Łowicza
, to coś by się z tym dało podziałać, ale na razie takiej możliwości niestety nie mam
.


Będę chyba musiał poczekać do następnego przyjazdu do Polski, a wtedy wymienimy się z kumplem przepływką na chwilę i zobaczymy jakie będą efekty. Być może faktycznie ta nowa jest ok, a aktualne niedomaganie było też wcześniej, tylko wadliwie działający przepływomierz skutecznie to maskował...
No chyba, że ktoś ma pomysł co jeszcze mogę sprawdzić, albo logi do porównania może...?

-- 25 kwi 2014, o 12:26 --
Wymyśliłem, żeby sprawdzić jeszcze jak się teraz będzie zachowywał z odpiętym podciśnieniem do EGR (wyłączonym EGR). No i poprawa jest, silnik ani razu nie dostaje czkawki. Tylko błąd z EGR-a wyrzuca po jakimś czasie...
Pytanie teraz co jest niesprawne, bo wychodzi na to, że przepływka jest

Pojeździłem sobie trochę na niewielkim obciążeniu silnika i porobiłem logi (do podglądnięcia tutaj), może z nich coś wynika...?
Aaaa no i jeszcze przy np. przy manewrach na parkingu potrafi puścić dym z wydechu, co dzieje się, jak mniemam, przy otwierającym się zaworze.
Nie chciałbym zupełnie odłączać EGRa, bo będę miał cały czas irytujący błąd, a z tego co się doczytałem, to tylko modyfikacja map może zmienić jego charakterystykę pracy.
Zapewne jak bym przyjechał na zawirusowanie do Łowicza


Był AVQ 2003 delikatnie podkręcony, jest DFGA 2017 DSG