nie włączają się wentylatory
-
- Zaawansowany
- Posty: 478
- Rejestracja: wt sie 23, 2011 12:34
- Auto:: TouranCross 2.0 CR CJFA
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Ołpiny/Kraków
- Podziękował: 136 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
- transporter0
- Przeglądacz
- Posty: 111
- Rejestracja: śr lut 27, 2013 09:59
- Auto:: 1.9TDI BXE 2009
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kolego jak najmniej używaj klimy. Bez chłodzenia ciśnienie w układzie jest o kilka atmosfer wyższe i łatwo o rozszczelnienie.
Ja od kilku godzin cieszę się chłodem sprawnej klimy i porządnym chłodzeniem. Wymienione obydwa wentylatory na nowe zamienniki z Intercars. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Ja od kilku godzin cieszę się chłodem sprawnej klimy i porządnym chłodzeniem. Wymienione obydwa wentylatory na nowe zamienniki z Intercars. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Turek 1.9TDI '09 i BMW e61 520dA LCI 2010
-
- Początkujący
- Posty: 44
- Rejestracja: ndz lip 07, 2013 01:31
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 2 razy
Napisałem na PW ale się powtórzę:ŁukaszTouran pisze:mi dzisaj przestał działać mały i a zauważyłem to dlatego że głośno działał ten duży.
Co mam w takim wypadku zrobić ?
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.ph ... r&start=15
W tym wątku jest opisane i dokładnie robiłem jak pokazał to Hadzii123 Rozrysowane w detalach, Jeśli to szczotka to masz sprawę prostą. W zależności czy masz kanał czy z ziemi.
Ja mam podnośnik więc metoda inna niż z ziemi ale musisz odpiąć ramkę z wentylatorami 4-ry torxy ( gwiazdka 2), i rozpinasz główną kostkę (na dole przy krawędzi ramki po prawej) Ramka wyjęta - jak górą trzeba zdjąć wlot powietrza, jak dołem trzeba zdemontować osłonę silnika- odkręcasz kluczem 10 trzy śruby i masz went w ręce. I teraz trzeba zdemontować metalowy dekiel -jest zaklepany na trzech zapinkach. Podważasz płaskim śrubokrętem, Pod deklem jest plastikowa ramka ze szczotkami i dławikami i innymi duperelami. Uwalniasz szczotkę ,przeczyszczasz sprawdzasz i składasz w odwrotnej kolejności. Ja dodatkowo przed włożeniem ramki do auta sprawdziłem pracę went. na krótko, co by nie mieć niemiłego rozczarowania póżniej.
Z nudów

-diagnoza 150 zł
-wymiana went. 290 zł
-mały wentylator (na zamówienie) 890 zł
Oczywiście nie ma mowy o naprawie-tylko wymiana na nowy.
Zapisujemy na przyszły tydzień , czas 3-4 godziny.
Szok

Cała praca trwała 1,5 godz. ale robiłem dla siebie więc się nie spieszyłem
Hadzii123

- transporter0
- Przeglądacz
- Posty: 111
- Rejestracja: śr lut 27, 2013 09:59
- Auto:: 1.9TDI BXE 2009
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Tomek
- Przeglądacz
- Posty: 140
- Rejestracja: czw kwie 05, 2012 17:45
- Auto:: chwilowo bmw e46
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Limanowa
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
dzięki wszystkim za podpowiedzi. Ja wymieniłem całość tak jak pisałem wyżej. Zamiennik dostałem za 760 złociszy.
U mnie walnięte obydwa wiatraki. Mały zasilając prosto z aku też nie dawał znaku życia. U mnie ten duży z modułem sterującym jakiś chyba inny... Nie widziałem opcji aby go można rozebrać i próbować coś działać np ze szczotkami.
Po urlopie przyglądnę się mu dokładniej.
U mnie walnięte obydwa wiatraki. Mały zasilając prosto z aku też nie dawał znaku życia. U mnie ten duży z modułem sterującym jakiś chyba inny... Nie widziałem opcji aby go można rozebrać i próbować coś działać np ze szczotkami.
Po urlopie przyglądnę się mu dokładniej.
Pozdrawiam
ZWzPD
ZWzPD
- transporter0
- Przeglądacz
- Posty: 111
- Rejestracja: śr lut 27, 2013 09:59
- Auto:: 1.9TDI BXE 2009
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Nie bo mały jest chyba tylko rozbieralny... Dlatego ja też kupiłem nową całość, bałem się właśnie o szczotki w używce. A ceny używek w porównaniu do nowych zamienników wcale nie są jakieś rewelacyjne. Niestety do mojego BXE nie pasowały górne mocowania ramki i mechanik musiał przełożyć same wentylatory do starej.
Turek 1.9TDI '09 i BMW e61 520dA LCI 2010
- Yankes1976
- Początkujący
- Posty: 26
- Rejestracja: śr lut 27, 2013 18:12
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: TUCHOLA
- Podziękował: 1 raz
Re: nie włączają się wentylatory
Witam.
Koledzy pojawił sie u mnie problem z wentylatorami. Oba nie działają.
po scanowaniu wyskoczyły nastepujące błedy:
18617 - Engine Coolant Temp Sensor on Radiator Outlet (G83): Signal too High
P2185 - 000 - - - Intermittent
18617 - Czujnik temp. płynu chłodzącego- na wyjściu z chłodnicy: (G83) sygnał za duży
P2185 - 006 - Zwarcie z plusem
18353 - Control Module 1 for Cooling Fan: Output Short Circuit
P1945 - 000 - - - Intermittent
Moduł sterujący wentylatora 1 zwarcie w obwodzie
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 000 - -
18359 - Radiator Fan 2 (V177): Movement Restricted / Jammed
P1951 - 000 - - - Intermittent
Wymontowałem je i sprawdziłem na krótko. Dyży wentylator nie zagadał wogole a mały ruszył jak poruszałem szczotki ale widac ze jest na wykończeniu. zamontowałem zpowrotem do auta, ale mały kreci cały czas az wyczerpie aku. pomaga tylko odłączenie klemy.
Pomoże ktoś bo chce kupic nowe wietraki ale pytam czy można to jeszcze jakos reaktywowac.
z góry dzieki za jakiekolwiek info
Pozdrawiam
Koledzy pojawił sie u mnie problem z wentylatorami. Oba nie działają.
po scanowaniu wyskoczyły nastepujące błedy:
18617 - Engine Coolant Temp Sensor on Radiator Outlet (G83): Signal too High
P2185 - 000 - - - Intermittent
18617 - Czujnik temp. płynu chłodzącego- na wyjściu z chłodnicy: (G83) sygnał za duży
P2185 - 006 - Zwarcie z plusem
18353 - Control Module 1 for Cooling Fan: Output Short Circuit
P1945 - 000 - - - Intermittent
Moduł sterujący wentylatora 1 zwarcie w obwodzie
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 000 - -
18359 - Radiator Fan 2 (V177): Movement Restricted / Jammed
P1951 - 000 - - - Intermittent
Wymontowałem je i sprawdziłem na krótko. Dyży wentylator nie zagadał wogole a mały ruszył jak poruszałem szczotki ale widac ze jest na wykończeniu. zamontowałem zpowrotem do auta, ale mały kreci cały czas az wyczerpie aku. pomaga tylko odłączenie klemy.
Pomoże ktoś bo chce kupic nowe wietraki ale pytam czy można to jeszcze jakos reaktywowac.
z góry dzieki za jakiekolwiek info
Pozdrawiam
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: nie włączają się wentylatory
jeśli masz na czujniku G83 przerwe to normalne że kręcą się cały czas.
Ale tak czy siak to powinny kręcić się dwa a nie jeden.
Ten duży masz TEMIC czy BOSCH?
Temic często padały.
Tego dużego na "krótko" nie sprawdzi się.
Ale tak czy siak to powinny kręcić się dwa a nie jeden.
Ten duży masz TEMIC czy BOSCH?
Temic często padały.
Tego dużego na "krótko" nie sprawdzi się.
- Yankes1976
- Początkujący
- Posty: 26
- Rejestracja: śr lut 27, 2013 18:12
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: TUCHOLA
- Podziękował: 1 raz
Re: nie włączają się wentylatory
dexter23pl oba wenty to TEMIC i oba były uwalone. ( cóż wytrzymały prawie dekade)
Juz po wymianie kompletu na SIEMENS i czujnika i narazie git. ( mam nadzieję) tzn błedy nie wyskoczyły
jak włączam klime to kręcą oba ( podobno tak ma byc)
Dużego sprawdzał mi magik od eletroniki i stwierdził że jakies rezystory czy tranzystory (nie mój klimat) są spalone. a mały juz prawie bez szczotek i zacinał.
Pozdrawiam
Juz po wymianie kompletu na SIEMENS i czujnika i narazie git. ( mam nadzieję) tzn błedy nie wyskoczyły

jak włączam klime to kręcą oba ( podobno tak ma byc)
Dużego sprawdzał mi magik od eletroniki i stwierdził że jakies rezystory czy tranzystory (nie mój klimat) są spalone. a mały juz prawie bez szczotek i zacinał.
Pozdrawiam
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
- piotrekfire
- Użytkownik
- Posty: 216
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
- Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: nie włączają się wentylatory
Podepnę się pod temat z wiatrakami.
Mi kręci tylko duży. Podpinam pod VCDS - 0 błędów.
W testach wykonawczych na VCDS program uruchamia tylko dużego a małego czyli 2 nie ma w liście do testowania.
A jak czytam w wątku powinny startować dwa razem- czy tak ?
Mi kręci tylko duży. Podpinam pod VCDS - 0 błędów.
W testach wykonawczych na VCDS program uruchamia tylko dużego a małego czyli 2 nie ma w liście do testowania.
A jak czytam w wątku powinny startować dwa razem- czy tak ?
-
- Użytkownik
- Posty: 294
- Rejestracja: pn sty 09, 2012 12:16
- Auto:: AVQ 2003
- Imię:: Mieszko
- Lokalizacja: Warszawa/Sulejówek
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: nie włączają się wentylatory
Piotrek, na 90% maż problem z małym wiatrakiem. Spróbuj odpiąć go od dużego i podepnij go kablami " na krótko" do aku i zobacz czy ruszy. Jak nie to go rozbierz i poruszaj szczotkami bo na pewno stoją...piotrekfire pisze:Podepnę się pod temat z wiatrakami.
Mi kręci tylko duży. Podpinam pod VCDS - 0 błędów.
W testach wykonawczych na VCDS program uruchamia tylko dużego a małego czyli 2 nie ma w liście do testowania.
A jak czytam w wątku powinny startować dwa razem- czy tak ?
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: nie włączają się wentylatory
Zanim będziesz go rozkladal spróbuj gumowym młotkiem opukac środek
NzTT

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- piotrekfire
- Użytkownik
- Posty: 216
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
- Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: nie włączają się wentylatory
Ok. Panowie dzięki. Jutro najpierw opukam, a jak nie ruszy to zajrzę do szczotek.