nie włączają się wentylatory
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: nie włączają się wentylatory
to obtukiwanie to nie jest pewny temat na dłużej.
Ja maiłem taki temat że u mnie czasem nie kręcił się wentyl jak temp osiągneła stan jego załączenia.
Lekkie stuknięcie i się zaczynał kręcić i tak z 3-4 razy się sytuacja powtarzała.
Rozebrałem go i szczotki były w brudzie i sie kleiło to.
Po przeczyszczeniu załanczał się za każdym razem.
Roboty więcej ale zrobione.
Ja maiłem taki temat że u mnie czasem nie kręcił się wentyl jak temp osiągneła stan jego załączenia.
Lekkie stuknięcie i się zaczynał kręcić i tak z 3-4 razy się sytuacja powtarzała.
Rozebrałem go i szczotki były w brudzie i sie kleiło to.
Po przeczyszczeniu załanczał się za każdym razem.
Roboty więcej ale zrobione.
- piotrekfire
- Użytkownik
- Posty: 216
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
- Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: nie włączają się wentylatory
No to zobaczę. Jak nie zastartuje na krótko, to wyciągam i sprawdzenie szczotekdexter23pl pisze:to obtukiwanie to nie jest pewny temat na dłużej.
Ja maiłem taki temat że u mnie czasem nie kręcił się wentyl jak temp osiągneła stan jego załączenia.
Lekkie stuknięcie i się zaczynał kręcić i tak z 3-4 razy się sytuacja powtarzała.
Rozebrałem go i szczotki były w brudzie i sie kleiło to.
Po przeczyszczeniu załanczał się za każdym razem.
Roboty więcej ale zrobione.

Wyciągnę go samego czy muszę dwa razem z ramką ?
-
- Użytkownik
- Posty: 294
- Rejestracja: pn sty 09, 2012 12:16
- Auto:: AVQ 2003
- Imię:: Mieszko
- Lokalizacja: Warszawa/Sulejówek
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: nie włączają się wentylatory
Musisz po całości z ramką... roboty nie jest aż tak dużo 
Na forum temat już był przerabiana (nawet przeze mnie) najlepiej wyciągać dołem. Choć raczej bez delikatnego uniesienia przodu (lub najechaniu na coś) się nie obędzie. Odrobinę więcej czasu Ci zajmie przygotowanie, ale za to szybciej i łatwiej całość wyjmiesz.

Na forum temat już był przerabiana (nawet przeze mnie) najlepiej wyciągać dołem. Choć raczej bez delikatnego uniesienia przodu (lub najechaniu na coś) się nie obędzie. Odrobinę więcej czasu Ci zajmie przygotowanie, ale za to szybciej i łatwiej całość wyjmiesz.
- piotrekfire
- Użytkownik
- Posty: 216
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
- Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: nie włączają się wentylatory
Wiatrak naprawiony. Tak jak pisaliście-zawieszone szczotki. Wykręciłem całość, podłączyłem małego na krótko - nie chodzi. Rozebrałem przeczyściłem szczotki i prowadnice, złożone i śmiga. A parę gumowych młotków z czuciem oczywiście profilaktycznie dostał większy brat. 
Dzięki za porady.

Dzięki za porady.

- pabloxxx
- Zaawansowany
- Posty: 412
- Rejestracja: czw lut 02, 2012 18:59
- Auto:: Touran 1,9 TDI
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: LEGNICA
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: nie włączają się wentylatory
widać, że częsty problem, u mnie przy włączaniu klimy pracował tylko duży wiatrak.piotrekfire pisze:Wiatrak naprawiony. Tak jak pisaliście-zawieszone szczotki. Wykręciłem całość, podłączyłem małego na krótko - nie chodzi. Rozebrałem przeczyściłem szczotki i prowadnice, złożone i śmiga
Proponuje zerknąć jak jest u was, klima u mnie chłodziła..
Miałem wrażenie, że duży wiatrak nabierał większej prędkości.
Po rozebraniu małego wentylatora okazało się, że szczotki stoją
Przeczyszczone, przeszlifowane papierkiem ściernym i wiatrak ożył.
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: nie włączają się wentylatory
No i mnie chyba dopadła ta przypadłość.
Ostatnio wywaliło mi taki o to błąd:
18617 - Engine Coolant Temp Sensor on Radiator Outlet (G83)
P2185 - 000 - Signal too High - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 36.0 Nm
Speed: 28.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.14 V
Bin. Bits: 00001111
Temperature: 81.9°C
Temperature: 81.0°C
Błąd po skasowaniu nie wywala się znowu, dziś przeczytałem ten temat i poszedłem zobaczyć czy kręcą się wiatraki.
Po pierwsze nie występuje u mnie wzrost temperatury, czyli auto się nagrzewa do 90 stopi i wskazówka stoi.
Jak miałem włączony silnik i 90 stopni płynu na postoju duży wiatrak się nie kręcił (ale może w tym czasie nie musiał), po włączeniu klimy dwa wiatraki od razu ruszyły.
Nadmienię, że sprawdzałem to po wcześniejszym skasowaniu błędów, a więc nie wiem jak by wyglądała sytuacja jak by były błędy (czytaj czy by wystartowały wiatraki).
Co myślicie, czy zawieszają się szczotki małego wiatrak, czy może czujnik G83 do wymiany, a jeżeli tak to czy muszę spóścić płyn chłodniczy żeby go wymienić ?
Wszelkie rady bezcenne
Będę musiał jeszcze po testować (muszę zobaczyć jak się zachowują wiatraki jak są błędy w autku), na tą chwilę wywaliło mi tylko 2 razy ten błąd.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Ostatnio wywaliło mi taki o to błąd:
18617 - Engine Coolant Temp Sensor on Radiator Outlet (G83)
P2185 - 000 - Signal too High - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 36.0 Nm
Speed: 28.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.14 V
Bin. Bits: 00001111
Temperature: 81.9°C
Temperature: 81.0°C
Błąd po skasowaniu nie wywala się znowu, dziś przeczytałem ten temat i poszedłem zobaczyć czy kręcą się wiatraki.
Po pierwsze nie występuje u mnie wzrost temperatury, czyli auto się nagrzewa do 90 stopi i wskazówka stoi.
Jak miałem włączony silnik i 90 stopni płynu na postoju duży wiatrak się nie kręcił (ale może w tym czasie nie musiał), po włączeniu klimy dwa wiatraki od razu ruszyły.
Nadmienię, że sprawdzałem to po wcześniejszym skasowaniu błędów, a więc nie wiem jak by wyglądała sytuacja jak by były błędy (czytaj czy by wystartowały wiatraki).
Co myślicie, czy zawieszają się szczotki małego wiatrak, czy może czujnik G83 do wymiany, a jeżeli tak to czy muszę spóścić płyn chłodniczy żeby go wymienić ?
Wszelkie rady bezcenne

Będę musiał jeszcze po testować (muszę zobaczyć jak się zachowują wiatraki jak są błędy w autku), na tą chwilę wywaliło mi tylko 2 razy ten błąd.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: nie włączają się wentylatory
jest błąd czujnika a nie wiatraka.
może poprostu wystarczy wpiąć kilka razy wtyczkę bo może poprstu nie łączy.
DO jego ewnet wymiany nie trzeba spuszczać płynu. Da się to zrobić z niewielkim jego ubytkiem lecz najpierw trzeba odkręcić korek zbiorniczka zeby nie było ciśnienia
może poprostu wystarczy wpiąć kilka razy wtyczkę bo może poprstu nie łączy.
DO jego ewnet wymiany nie trzeba spuszczać płynu. Da się to zrobić z niewielkim jego ubytkiem lecz najpierw trzeba odkręcić korek zbiorniczka zeby nie było ciśnienia

- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
- TOMASZ PLUTA
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 00:08
- Auto:: Touran 1.6 tdi 2015
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: IRLANDIA
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Re: nie włączają się wentylatory
i ja mam ten problem z wentylatorami od jakiegos czasu a w dodatku teraz padl mi czujnik temperatury
Address 01: Engine Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
Part No: 06A 906 033 CG
Component: SIMOS71 1.6l 2V 5359
Revision: 00000003 Serial number: VWZ7Z0C8002568
Coding: 0000031
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 66C9C73C517CD2E
2 Faults Found:
18080 - Coolant Fan Control 1
P1672 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Temperature: 82.5°C
Temperature: 55.5°C
Speed: 0.0 km/h
RPM: 608 /min
Temperature: 79.5°C
Temperature: 57.0°C
Speed: 1.0 km/h
17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83)
P1290 - 006 - Signal too Small - Intermittent
Freeze Frame:
Temperature: 93.0°C
Temperature: 93.0°C
Temperature: 37.5°C
RPM: 2272 /min
Temperature: 91.5°C
Temperature: 91.5°C
Temperature: 45.0°C
RPM: 800 /min
Readiness: 0010 0101
moze mi ktos napisac jak powinny sie zachowywac te 2 wiatraki w opcij jak nie mam klimy
przy jakiej temperatuze powinien startowac 1 a przy jakiej 2 czy moze oba maja sie zalaczyc rownoczesnie
dodam jeszcze ze brat ma seata altea z tym samym silnikiem 1.6 mpi i bez klimy i ma tylko jeden wentylator a u mnie w turanie bez klimy sa 2
Address 01: Engine Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
Part No: 06A 906 033 CG
Component: SIMOS71 1.6l 2V 5359
Revision: 00000003 Serial number: VWZ7Z0C8002568
Coding: 0000031
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 66C9C73C517CD2E
2 Faults Found:
18080 - Coolant Fan Control 1
P1672 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Temperature: 82.5°C
Temperature: 55.5°C
Speed: 0.0 km/h
RPM: 608 /min
Temperature: 79.5°C
Temperature: 57.0°C
Speed: 1.0 km/h
17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83)
P1290 - 006 - Signal too Small - Intermittent
Freeze Frame:
Temperature: 93.0°C
Temperature: 93.0°C
Temperature: 37.5°C
RPM: 2272 /min
Temperature: 91.5°C
Temperature: 91.5°C
Temperature: 45.0°C
RPM: 800 /min
Readiness: 0010 0101
moze mi ktos napisac jak powinny sie zachowywac te 2 wiatraki w opcij jak nie mam klimy
przy jakiej temperatuze powinien startowac 1 a przy jakiej 2 czy moze oba maja sie zalaczyc rownoczesnie
dodam jeszcze ze brat ma seata altea z tym samym silnikiem 1.6 mpi i bez klimy i ma tylko jeden wentylator a u mnie w turanie bez klimy sa 2
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: nie włączają się wentylatory
kolego "TOMASZ PLUTA" więc to jest tak. opisze to jak to jest w golfie v
ja nie miałem klimatyzacji i jak jest jeden wiatrak to on po prostu kręci się tylko wtedy kiedy temp płynu osiągnie ok 106C. To jest zwykły silnik załączany czujnikiem na wyjściu chłodnicy takim zwykłym bimetalowym, ta sama zasada działania jak w staym aucie lub np w żelazku.
Jeśli jest wersja że są dwa wentylatory to wtedy ten duży to główny wentylator którego steruje ecu silnika oraz on sam steruje tym małym wiatrakiem. Sygnał temperatury idzie do ecu tez z tego czujnika na wyjściu chłodnicy ale jest tam wtedy wsadzony czujnik elektroniczny i on podaje cały czas informacje do ecu jaka jest w danym momencie temperatura płynu.
Załączenie dwóch wentylatorów od temp płynu następuje jak osiągnie ok 107C.
Jeśli chcesz sprawdzić czy obydwa wentylatory działają to przekręć kluczyk w stacyjce i odłącz wtyczkę od G83, powinny uruchomić się dwa wentylatory na MAX.
Na pewno tak jest w wersji z klimą.
Teraz mam klimatyzacje i wszystko jest jak opisane wcześniej ale jak załączysz AC to wtedy co chwile wentylatory kręcą się z różną prędkością.
z błędów co wyświetliło u ciebie widać że był jakiś chwilowy brak komunikacji z głównym wentylatorem oraz z czujnikiem tym samym co u kolegi. Na początek proponuje przeczyścić styki we wtyczkach i sprawdzić za jakiś czas.
ja nie miałem klimatyzacji i jak jest jeden wiatrak to on po prostu kręci się tylko wtedy kiedy temp płynu osiągnie ok 106C. To jest zwykły silnik załączany czujnikiem na wyjściu chłodnicy takim zwykłym bimetalowym, ta sama zasada działania jak w staym aucie lub np w żelazku.
Jeśli jest wersja że są dwa wentylatory to wtedy ten duży to główny wentylator którego steruje ecu silnika oraz on sam steruje tym małym wiatrakiem. Sygnał temperatury idzie do ecu tez z tego czujnika na wyjściu chłodnicy ale jest tam wtedy wsadzony czujnik elektroniczny i on podaje cały czas informacje do ecu jaka jest w danym momencie temperatura płynu.
Załączenie dwóch wentylatorów od temp płynu następuje jak osiągnie ok 107C.
Jeśli chcesz sprawdzić czy obydwa wentylatory działają to przekręć kluczyk w stacyjce i odłącz wtyczkę od G83, powinny uruchomić się dwa wentylatory na MAX.
Na pewno tak jest w wersji z klimą.
Teraz mam klimatyzacje i wszystko jest jak opisane wcześniej ale jak załączysz AC to wtedy co chwile wentylatory kręcą się z różną prędkością.
z błędów co wyświetliło u ciebie widać że był jakiś chwilowy brak komunikacji z głównym wentylatorem oraz z czujnikiem tym samym co u kolegi. Na początek proponuje przeczyścić styki we wtyczkach i sprawdzić za jakiś czas.
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: nie włączają się wentylatory
Koledzy czy ktoś mi powie jak i gdzie wejść VCDS-em żeby zobaczyć jaka jest temp płynu chłodniczego i przy jakiej temp powinien się włączać duży wiatrak.
Dziś byłem w autku i autko miało 90 stopni (wskazówka stała na 90 stopniach), blok nagrzewnicy jak się dotknęło palcem parzył ale duży wiatrak nie chodził, trochę mnie to zastanawia, możliwe że jeszcze nie doszło do przekroczenia temp. załączenia wiatraka, ale tak ostatnio zacząłem baczniej obserwować wiatrak i ostatnio nie zauważyłem że się załączał.
Tak jak pisałem wcześniej po włączeniu klimy duży jak i mały wiatrak kręcą się, mały z o wiele większą prędkością.
Na razie przypatrywałem się ale po b.małej trasie, może jak pojadę gdzieś nie kilka tylko kilkanaście kilometrów to wiatrak się załączy.
Dzięki i pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Dziś byłem w autku i autko miało 90 stopni (wskazówka stała na 90 stopniach), blok nagrzewnicy jak się dotknęło palcem parzył ale duży wiatrak nie chodził, trochę mnie to zastanawia, możliwe że jeszcze nie doszło do przekroczenia temp. załączenia wiatraka, ale tak ostatnio zacząłem baczniej obserwować wiatrak i ostatnio nie zauważyłem że się załączał.
Tak jak pisałem wcześniej po włączeniu klimy duży jak i mały wiatrak kręcą się, mały z o wiele większą prędkością.
Na razie przypatrywałem się ale po b.małej trasie, może jak pojadę gdzieś nie kilka tylko kilkanaście kilometrów to wiatrak się załączy.
Dzięki i pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: nie włączają się wentylatory
Bardzo ciężko jest spowodować żeby wiatrak się włączył.. Musi być gorąco i trochę trzeba deptac albo stać w korku. VW mają bardzo wydajne układy chłodzenia, bo to jest mniej więcej jeden układ do wszystkich silników platformy. Dodatkowo pompka v55 pomaga jak auto stoi na jałowym.
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: nie włączają się wentylatory
Rozumiem, a nie wiesz w którym bloku pomiarowym silnika można zobaczyć temp płynu chłodniczego ?
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: nie włączają się wentylatory
W którymś z pierwszych jest temp g85.to jest temp przy głowicy, a g83 to przy wyjściu z chłodnicy i z tego co pamiętam to on załącza wentylatory.
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

-
- Początkujący
- Posty: 16
- Rejestracja: sob kwie 12, 2014 21:35
- Auto:: Touran 1.9 AVQ 2003
- Imię:: Antoni
- Lokalizacja: RZE
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: nie włączają się wentylatory
Tomasz,popatrz na grupę 62 pierwsze dwie pozycje a w 64 dodatkowo trzecia wysterowanie wiatraka dużego w procentach (chyba). Mam ten sam silnik co Ty.