Ale do rzeczy.
Jest to:
Seat Ibiza 1.9 TDI (ATD) wersja SPORT z 2005r. (nie sprzedawana w Polsce), autko kupiłem 5 lat temu z przebiegiem 67 000 km (oryginał, sprawdzany i potwierdzony w ASO Seat-a).
Autko dość bogato wyposażone jak na Ibizę, a więc:
- ABS
- wspomaganie kierownicy
- elek. szyby
- elek. lusterka (podgrzewane, elek. składane)
- Airbagx8 (w tym kurtyny)
- climatronic
- xenon (oryginalny czyli: zestaw ze spryskiwaczami, oraz układ samopoziomujący lampy)
- lusterko wewnętrzne typu fotochrom
- sensor deszczu
- światła przeciwmgielne przednie
- tempomat
- komputer pokładowy (pokazuje spalanie itp.)
- moduł komfortu (domykanie szyb z kluczyka, zamykanie się drzwi po przekroczeniu odpowiedniej prędkości).
- alufelgi 16-tki dedykowane dla wersji Sport (koła 205/45 R 16)
- siedzenia kubełkowe
- kierownica obszyta skórą
- gałka biegów obszyta skórą
- nakładka ręcznego obszyta skórą
- radio Alana mp3 + oryginalna zmieniarka CD w konsoli + 8 głośników (4 + 4)
- zawieszenie oryginalne sportowe (wersja G19), żeby było wiadome standardowe ma G17, a Cupra G21)
- tarcze z tyłu (w standardowej Ibizie są zakładane bębny)
- oryginalna rozpórka na przednie kielichy z pakietu Seat Sport
- oryginalne aluminiowe nakładki na pedały z pakietu Seat Sport
- aluminiowe nakładki na progi z pakietu Seat accessories
- chromowe ringi na zegary z pakietu Seat accessories
- chromowe ringi na wloty powietrza z pakietu Seat accessories
- chromowe nakładki wokół lewarka zmiany biegów z pakietu Seat accessories
- grill przedni plaster miodu ze znaczkiem Seat-a
- przednie ramiona i wycieraczki AERO
- tylna wycieraczka poliftowa






A w ten weekend zmiana sprężyn (przód i tył) na sprężyny z pakietu Seat Sport dla Ibizy 6L czyli do mojej wersji, co za tym idzie nie będę musiał zmieniać amorków.

No to chyba pokrótce wszystko, a może o czymś zapomniałem

Żeby było śmiesznie od ponad pół roku trzech kumpli mnie molestuje żebym im sprzedał autko, ale na tą chwile brak funduszy na nowe, możliwe że by była Ibiza Bocanegra.
Dodano dnia: 16.12.2020
Postanowiłem wznowić wpisy o moim Seaciku.
Z uwagi że auto nie będzie już na sprzedaż postanowiłem zająć się nim i pobawić się w projekt doprowadzenia go do jak najlepszego stanu technicznego.
W autku zawsze olej i filtry wymieniane były na czas i dobrej jakości (olej CASTROL, później przestawiłem się na VALVOLINE, filtry oryginalne albo MANN).
Rozrząd wymieniany co 60.000 km w oryginalne + pompa wody + płyn G12 (teraz G13 +)
Z innych ważniejszych wymian to:
- Gumy wahacza pełne od Cupry 6LL 407 183
- Amortyzatory – przód SACHS 312 594 + cały osprzęt
- Podmiana alternatora 90A na BOSCH 120A
- Mostek świec żarowych – 6Q0 971 220 A + świece żarowe NGK Y-741U
- EGR Wahler
- Tarcze klocki przód i tył ATE + płyn hamulcowy ATE SL.6
- Całe zaciski tył (oryginały LUCAS + Jarzma TRW)
- Inne drobniejsze, których nie będę już tu wypisywał.
Ze trzy lata temu auto miało naprawione blacharsko progi i nadkola, które z wiekiem w tym modelu ulegają dość mocnemu rdzewieniu (auto kilka lat nie było garażowe i było parkowane pod chmurką)
Do tego zostało całe pomalowane.
Cały środek został wyprany i podmieniony fotel kierowcy na drugi bo stary już miał poprzecierane boczki od wsiadania i wysiadania, a że fotele są kubełkowe, a więc nie ma co się dziwić że po tylu latach się to stało.




W tej chwili skoncentrowałem się na doprowadzeniu do porządku zawieszenie auta, które z racji parkowania przez lata autkiem na powietrzu (dopiero od 5 lat jest garażowe) na częściach metalowych jest już dość sporo rudej (wahacze, drążki, osłony tarcz itp.)
Zostaną wymienione na Nowe w oryginalne (będę się starał jak najwięcej w oryginalne), a czego nie dostanę albo cena mnie przerazi będę zakładał w zamienniku który szedł na pierwszy montaż (FAG, LEMFÖRDER itp.)
Do tego w aucie kilka lat temu zostały podmienione sprężyny z mojej wersji czyli SPORT o twardości G19 na sprężyny z pakietu Seat Sport 6L5-071-620 i teraz chcę powrócić do starego oryginalnego setupu.
Pierwszy krok został już uczyniony, kilka miesięcy temu zostały wymienione z tyłu:
- piasty (oryginał 6Q0-598-611)
- nakrętki osi tył (oryginał N-906-545-02)
- pokrywy ochronne piasty koła (oryginał 1J0-501-249-C)
- blachy osłaniające tarczę ham. (oryginał 6R0-615-611-D, 6R0-615-612-D)
- tarcze hamulcowe ATE (24.0109-0123.1) (409123)
- klocki hamulcowe ATE (13.0460-2864.2) (602864)
- blaszki do klocków hamulcowych ATE (13.0460-0072.2) (610072)

Od jesieni pomału kompletuje następne części do wymiany, po mału części przybywa, ale i lista ciągle zostaje uaktualniana o nowe pozycje.
Z małej wymiany kliku elementów zawieszenia jak tak dalej pójdzie to skończy się na wymianie całego zawieszenia przód i tył.

Na tym w tej chwili kończę, CDN....
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa