Dobrze by było mieć alternator z możliwością odłączania przy naładowanym AKU, ale to w najnowszym Touranie T3 jest dopiero.
VW Touran - Światła do jazdy dziennej - kodowanie
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 829 razy
Zdecydowanie nie fikcja. Jednak wpływ jest bardzo mały w porównaniu do jazdy np. w korkach albo ze zbyt małym ciśnieniem w kołach. Wystarczy też np. kilka razy wystartować ze świateł na "Kubicę" i wynik spalania zniweczy kilka lat jeżdżenia na LEDach 
Dobrze by było mieć alternator z możliwością odłączania przy naładowanym AKU, ale to w najnowszym Touranie T3 jest dopiero.
Dobrze by było mieć alternator z możliwością odłączania przy naładowanym AKU, ale to w najnowszym Touranie T3 jest dopiero.
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
-
UÂżytkownik usuniĂŞty
nie będę się kłóciłjarry pisze:Zdecydowanie nie fikcja.
może jakieś lobby ..... nie wiem..... podobna sytuacja po wprowadzeniu zestawów głośnomówiących ...... oczywiście że firmy sprzedające takie zestawy lobbowały naszych /p/osłów na rzecz wprowadzenia zmian do ustawy o tym się nie mówi a statystyki są takie, że % wypadków zupełnie nie uległ zmianie, co do ustawy i lobbingu - dlaczego nie wprowadzono w ustawie zapisu o zakazie palenia, zakazie jedzenia kanapek itp...
wracając do świateł - skoro nie fikcja, to wytłumacz mi dlaczego nie odnotowałem żadnej różnicy w spalaniu, ale to żadnej
- Eljot
- Władca postów
- Posty: 3968
- Rejestracja: ndz lut 27, 2011 09:15
- Auto:: 1T1 BLS 1,9 2006
- Imię:: Lesław
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 780 razy
- Otrzymał podziękowań: 344 razy
- Kontakt:
Nie uważam siebie za "zielonego" i staram się nie myśleć globalnie, ale jeżeli emisja ciepła wpływa na naszą atmosferę, a ja jeżdżę na LEDach, wyrzucam śmieci do odpowiednich kontenerów...
To nie ważne jest dla mnie czy spalam tyle samo, czy nie.
I tak ropole zatruwają najbardziej to czym oddychamy my i nasze dzieci.
A i tak jak kolega napisał zniweczymy
To kwestia podejścia do TEMATU.
Mój jest taki i już!
To nie ważne jest dla mnie czy spalam tyle samo, czy nie.
I tak ropole zatruwają najbardziej to czym oddychamy my i nasze dzieci.
A i tak jak kolega napisał zniweczymy
lub wyprzedzając marudera przed linią ciągłą.jarry pisze:Wystarczy też np. kilka razy wystartować ze świateł na "Kubicę" i wynik spalania zniweczy kilka lat jeżdżenia na LEDach
To kwestia podejścia do TEMATU.
Mój jest taki i już!
-
STYLON
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: sob lip 30, 2011 23:21
- Auto:: Touran 1,9 TDI BLS Freest
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
VW Touran - Światła do jazdy dziennej-problem z kodowaniem
Witam
A więc próbowałem zakodować światła w wersji Amerykańskiej zgodnie z opisem na forum. Jednak po zakodowaniu świecą mi światła mijania z przodu i tyłu oraz postój przód, oczywiście jak zaciągnę ręczny to wszystko gaśnie. Proszę o pomoc co robię nie tak. na zdjęciu zrzut z kodowania ( może coś źle wpisałem)
A więc próbowałem zakodować światła w wersji Amerykańskiej zgodnie z opisem na forum. Jednak po zakodowaniu świecą mi światła mijania z przodu i tyłu oraz postój przód, oczywiście jak zaciągnę ręczny to wszystko gaśnie. Proszę o pomoc co robię nie tak. na zdjęciu zrzut z kodowania ( może coś źle wpisałem)
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3421
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 117 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
-
shaman82
- Przeglądacz
- Posty: 107
- Rejestracja: czw maja 05, 2011 00:06
- Auto:: 1T1 BXF '06
- Imię:: Pablo
- Lokalizacja: TSA
- Podziękował: 1 raz
Byłem dziś na przeglądzie technicznym. Uprzedzony o tym fakcie, zmieniłem kodowanie - wyłączyłem Amerykę Północną, żeby nie mieć problemów z przejściem przeglądu.Golf_Mk5 pisze: ...ten mod - zakładając że standardowe lampy w Touranach nie mają homologacji RL jest niezgodny z prawem, kumaty gliniarz może zabrać za to dowód rejestracyjny a wspomniana zmiana rozporządzenia z 2009 roku dotyczy mozliwości stosowania lamp dziennych z homologacją RL, gdzie wówczas tył może być ciemny a nie lamp ze zwykłą homologacją.
Na koniec spytałem diagnostę (wyjaśniając mu jak działa to ustawienie - tylko lampy mijania z przodku) i stwierdził, że nie widzi powodu, aby mogło to być niezgodne z prawem - wg niego, światła mijania używane w dzień nie muszą mieć oznaczenia RL, bo... są światłami mijania.
Ale za to diagnosta był zaskoczony możliwością zmniejszenia mocy świecenia żarówek
Za rok jak pojadę na przegląd, na pewno nie będę wyłączał kodowania.
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
no własnie o to chodzi... tu nie zmienia sie konstrukcji swiateł ani połozenia itd. i nie musi byc nigdzie zadnej homologacji ze to swiatła dzienne bo to nie sa swiatła dzienne tylko mijania...poprostu wyłacza sie tylko tył i deske rozdzielcza... a w przepisach jest, ze nie musi sie juz tył swiecic...shaman82 pisze:wg niego, światła mijania używane w dzień nie muszą mieć oznaczenia RL, bo... są światłami mijania.
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 829 razy
Zależy czy masz Bordnetza wspierającego przednie przeciwmgłowe. Jeśli tak to tylko kilka kabelków i masz sprawę załatwioną przez kodowanie Bordnetza. Jeśli nie masz to zawsze możesz wymienić, wtedy polecam od razu na 30 bajtowego.Rowik pisze:Panowie, mam Tourana bez oryginalnych halogenów. Kupiłem światła do jazdy dziennej od Skody Fabii RS. Jak wygląda strona podłączenia całej instalacji? Pomijając instrukcje kodowania przedstawioną wcześniej? Czy potrzebuję dodatkowych przekaźników itd? Ogółem: jak postępować od strony manualnej?
Jeśli nie chcesz Bordnetza wymieniać a twój nie obsługuje p.p. to musisz podłączyć układ który załączy światła po stacyjce i wyłączy przy włączeniu świateł mijania.
Taki Bordnetz 30-bajtowy daje kilka opcji dodatkowych w wysterowywaniu instalacji także ja bym poszedł w tę stronę
Wydaje mi się że te p.p. od Fabii RS są 2-funkcyjne na 3 piny. Mogą spełniać zadanie p.p. i dziennych. W związku z tym po wymianie Bornetza i włącznika świateł miał byś i p.p. i dzienne.
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1

