
Ok do dzieła

trudność wymiany oceniam na 5-6 /10 w skali trudności, czas pracy około 5-6 h
bedziemy potrzebować :
torx 25
torx 30
torx 45
klucze nasadowe "10" "17"
naparstek oleju
sznurek
zaczynamy od zdjecia zderzaka - i tu przepraszam nie zrobiłem zdjęc ale można je znaleźć na innym manulu jarrego http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=28
w związku ze mój skraplacz uległ zniszczeniu przez kamien stwierdziłem że trzeba cos zrobic aby uniknąć ponownej awarii .
Pomyślałem że założe siatke na dolnym wlocie powietrza w zderzku i wygląda to tak


po zdjęciu zderzaka ukazuje na się oto cos takiego

strzałkami zaznaczyłem śruby mocujące wzmocnienie zderzaka które trzeba odkręcić i tu bedą potrzebne klucze nasadowe "10" i "17"
Po zdjeci wzmocnień przystępujemy do zdjęcia przedniego poszycia również strałkami zaznaczyłem śruby do odkręcenia

teraz już mamy skraplacz na wierzchu i przystępujemy do jego wymiany

tutaj bedziemy potrzebowali naparstka oleju do posmarowania oringów aby luźno nam weszły w skraplacz i torx 45 do przykręcenia przewodów

skraplacz zamontowany uff
można tu zauważyć różnice w wysokości skraplacza wyraźnie widac że jest niższy od intercoolera

a teraz zaczynamy składać Tourana w związku że przednie poszycie jest tkz. stelażem chłodnic po zdjęciu jego chłodnice opadną nam o jakieś 5-10 cm wiec trzeba je jakoś podnieść w tym przypadku użyłem sznurowadeł (miałem je pod ręką)

składamy w odwrotnej kolejności w stosunku do demontażu
Mam nadzieje że przyda sie ten manual :)oczywiście nie życze nikomu aby dopadła go taka awaria