
Wyciek płynu chłodniczego G12+
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Witam!
Powiem tak. Wróciłem wczoraj z Zakopanego. (1200 km w obie strony).
Korka nie odkręcałem, kontrolowałem poziom płynu i jest ok. Naprawił się czy co?
Źle był wcześniej przykręcony?
Nie wiem co jest i uznaję to jako przypadek, złośliwość rzeczy martwych.
Dzięki za propozycję Jeżu.
pozdr
Powiem tak. Wróciłem wczoraj z Zakopanego. (1200 km w obie strony).
Korka nie odkręcałem, kontrolowałem poziom płynu i jest ok. Naprawił się czy co?
Źle był wcześniej przykręcony?
Nie wiem co jest i uznaję to jako przypadek, złośliwość rzeczy martwych.
Dzięki za propozycję Jeżu.
pozdr
Pozdrawiam!
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
mogło też coś podejść pod zaworek i mógł sie nie otwierać... ważne, że jest ok, ale widzisz w Twoim przypadku to była wina korka jak mówiłem...Ciapek pisze:Witam!
Powiem tak. Wróciłem wczoraj z Zakopanego. (1200 km w obie strony).
Korka nie odkręcałem, kontrolowałem poziom płynu i jest ok. Naprawił się czy co?
Źle był wcześniej przykręcony?
Nie wiem co jest i uznaję to jako przypadek, złośliwość rzeczy martwych.
Dzięki za propozycję Jeżu.
pozdr
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
po prawie roku witam Państwa!
Wreszcie zmieniłem korek!
Miałem dość kontrolowania płynu i odkręcania korka aby poziom się podniósł. Mimo udanej wycieczki do Zakopanego sprzed roku 
że ja tego wcześniej nie zrobiłem
Nowy kor w ASO - 46 zł.
Różnica była już przy wkręcaniu - nowe wkręca się jak w masełko, a stary jak słoik po ogórkach
Oczywiście dziękuję Dodiemu który pierwszy zwrócił uwagę, że to może być problem korka.
Wreszcie zmieniłem korek!


że ja tego wcześniej nie zrobiłem

Nowy kor w ASO - 46 zł.
Różnica była już przy wkręcaniu - nowe wkręca się jak w masełko, a stary jak słoik po ogórkach

Oczywiście dziękuję Dodiemu który pierwszy zwrócił uwagę, że to może być problem korka.
Pozdrawiam!
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
właśnie racja Dodi. Na zimnym powinien poziom już się wyrównać. Więc sprawdź jak będziesz rano przychodził do auta.Dodi pisze:troche zawsze sie podniesie, szczególnie jak ciepły płyn... natomiast przy zimnym nie powinno to mieć miejsca...Ciapek pisze:A masz też tak ze jak odkrecisz korek to syczy i podnosi się poziom?
U mnie ostatnio jak zapaliłem z rana auto to zapalila sie czerwona kontrolka i napis STOP. Patrze pod maskę, a tam płyn ostro pod kreską "MIN". Odkręciłem korek, płyn podskoczył i pojechałem dalej, zahaczając o ASO i nowy korek

Jak wkręcałem nowy korek to trochę byłem w szoku dlaczego on tak lekko się wkręca a przy starym musiałem użyć trochę siły. Może to też była oznaka uszkodzenia starego.
Pozdrawiam!
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Przy silnikach Common Rail np. w Touranach może się zdarzyć z powodu licznych węży, że nastąpi pozorny ubytek. Dlatego ważne jest kiedy i w jaki sposób mierzysz poziom płynu. Druga sprawa to sprawdzenie czy nie masz objawu białego dymienia. Dolej i sprawdzaj jak sie zachowuje poziom, pamiętaj o zachowaniu jednakowych warunków pomiaru (temperatura silnika).
Warto też podjechać do ASO z prośbą o sprawdzenie - masz przecież gwarancję.
Warto też podjechać do ASO z prośbą o sprawdzenie - masz przecież gwarancję.