drżenia kierownicy przy 120-140km/h
-
- Użytkownik
- Posty: 177
- Rejestracja: ndz paź 16, 2011 21:32
- Auto:: Touran R-Line, DSG, BMM
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
drżenia kierownicy przy 120-140km/h
Witam,
od jakiegoś czasu próbuje wyeliminować drżenia kierownicy, co jakiś czas mając wolne powracam do tematu, do tej pory wyglądało to tak:
drgania są zależne od przyspieszenia - kiedy nie przyspieszam są lekko wyczuwalne, wydaje mi się że również od nawierzchni - na bardziej chropowatej są bardziej wyczuwalne.
tarcze i klocki nowe.
samochód: touran r-line, dsg, 140KM, 2.0 BMM
opony i felgi: nowe (2013r), przez ubiegłą zime zrobiły ~8.000 km
(opony letnie)
wyważam koła w 3 zakładach - każdy coś dodaje od siebie, drgania jak były tak są, mechanik proponuje wymiane przegubów wewnętrznych. wspomina też że lekko są zużyte tuleje wahacza, ale jeszcze mogą być (widać zmęczenie na gumie, ale nic nie pękło). Przeguby wewnętrzne wymieniam na oryginalne, drgania jak były tak są, jade jeszcze raz wyważyć koła - drgań jakby nie było i daje sobie spokój wkurzony że niepotrzebnie wymieniałem przeguby.....
przychodzi jesień i zmieniam opony na zimowe, uczulam już zakład że są problemy z drganiami żeby się przyłożyli i....
drgania znów są, wizyta w aso, informują że z zawieszeniem wszystko ok i nic robić nie będą, mówią że może na przesuną lekko w prawo/lewo skrzynie (po co?), może to od skrzyni dsg, wszystko może z dużym znakiem zapytania, cuduje więc dzień cały z wyważaniem - historia sie powtarza, co zakład to różnica 20g - 30g na kole, myśle może któryś dobrze wyważy, drgania jak były tak są, przekładka tył - przód też nie pomaga, felgi i opony nowe felgi sprawdzone same na wyważarce i też są niby ok.
myśle od czego zacząć i co dalej sprawdzić, moje pomysły:
- może to są jednak lekko zużyte przeguby? (w sumie to w 5 letnim samochodzie wszystko jest lekko zużyte) jak to sprawdzić bez wymiany? myśle sobie, może wezme małe pasy, owine ciasno i naciągne zeby wahacz nie miał ewentualnych luzów
- założe pod podwozie kamere - tylko gdzie ją założyć i czy wychwyci drgania -
- zdemontuje całe półosie i dam je do sprawdzenia (może sama półoś jest krzywa)
co jeszcze można sprawdzić?
pozdrawiam wszystkich którzy doczytali do końca:)
****************************
aktualizacja
Opony letnie: Michelin Energy Saver+
Opony zimowe: Continental ContiWinterContact
Zrobiono: cyrki z kołami (wyważanie, zamiana przód->tył, zamiana kół z innego tourana gdzie nie ma drgań)
Wymieniono: przeguby wewnętrzne (oba), zewnętrzne (prawy)
od jakiegoś czasu próbuje wyeliminować drżenia kierownicy, co jakiś czas mając wolne powracam do tematu, do tej pory wyglądało to tak:
drgania są zależne od przyspieszenia - kiedy nie przyspieszam są lekko wyczuwalne, wydaje mi się że również od nawierzchni - na bardziej chropowatej są bardziej wyczuwalne.
tarcze i klocki nowe.
samochód: touran r-line, dsg, 140KM, 2.0 BMM
opony i felgi: nowe (2013r), przez ubiegłą zime zrobiły ~8.000 km
(opony letnie)
wyważam koła w 3 zakładach - każdy coś dodaje od siebie, drgania jak były tak są, mechanik proponuje wymiane przegubów wewnętrznych. wspomina też że lekko są zużyte tuleje wahacza, ale jeszcze mogą być (widać zmęczenie na gumie, ale nic nie pękło). Przeguby wewnętrzne wymieniam na oryginalne, drgania jak były tak są, jade jeszcze raz wyważyć koła - drgań jakby nie było i daje sobie spokój wkurzony że niepotrzebnie wymieniałem przeguby.....
przychodzi jesień i zmieniam opony na zimowe, uczulam już zakład że są problemy z drganiami żeby się przyłożyli i....
drgania znów są, wizyta w aso, informują że z zawieszeniem wszystko ok i nic robić nie będą, mówią że może na przesuną lekko w prawo/lewo skrzynie (po co?), może to od skrzyni dsg, wszystko może z dużym znakiem zapytania, cuduje więc dzień cały z wyważaniem - historia sie powtarza, co zakład to różnica 20g - 30g na kole, myśle może któryś dobrze wyważy, drgania jak były tak są, przekładka tył - przód też nie pomaga, felgi i opony nowe felgi sprawdzone same na wyważarce i też są niby ok.
myśle od czego zacząć i co dalej sprawdzić, moje pomysły:
- może to są jednak lekko zużyte przeguby? (w sumie to w 5 letnim samochodzie wszystko jest lekko zużyte) jak to sprawdzić bez wymiany? myśle sobie, może wezme małe pasy, owine ciasno i naciągne zeby wahacz nie miał ewentualnych luzów
- założe pod podwozie kamere - tylko gdzie ją założyć i czy wychwyci drgania -
- zdemontuje całe półosie i dam je do sprawdzenia (może sama półoś jest krzywa)
co jeszcze można sprawdzić?
pozdrawiam wszystkich którzy doczytali do końca:)
****************************
aktualizacja
Opony letnie: Michelin Energy Saver+
Opony zimowe: Continental ContiWinterContact
Zrobiono: cyrki z kołami (wyważanie, zamiana przód->tył, zamiana kół z innego tourana gdzie nie ma drgań)
Wymieniono: przeguby wewnętrzne (oba), zewnętrzne (prawy)
Ostatnio zmieniony pn gru 01, 2014 22:53 przez bdronka, łącznie zmieniany 2 razy.
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: drżenia kierownicy przy 120-140km/h
Koła na wywazarke hunter gsp 9700 z testem drogowym(obciazeniowym). Idę o zakład, ze któraś opona jest wadliwa i będzie miała za dużo kg odepchniecia.
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- Miki76
- ____________________
- Posty: 1373
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013 21:30
- Auto:: Touran 1,9 BXE 133KM 2006
- Imię:: Damian
- Lokalizacja: Wlkp
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 194 razy
Re: drżenia kierownicy przy 120-140km/h
Święta racja wyważarka prawdę ci powie ja kiedyś też tak miałem lecz w mercedesie vito po dobrym wyważeniu było ok lecz przeszedłem parę zakładów wulkanizacyjnych najlepiej żeby mieli w miarę nowy sprzętMuti pisze:Koła na wywazarke hunter gsp 9700 z testem drogowym(obciazeniowym). Idę o zakład, ze któraś opona jest wadliwa i będzie miała za dużo kg odepchniecia.
NzTT
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: drżenia kierownicy przy 120-140km/h
Wyważenie to nie wszystko! Nawet idealnie wyważone kolo może powodować wibracje w czasie jazdy jeżeli opona jest wadliwa-uszkodzony kord
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- Miki76
- ____________________
- Posty: 1373
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013 21:30
- Auto:: Touran 1,9 BXE 133KM 2006
- Imię:: Damian
- Lokalizacja: Wlkp
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 194 razy
Re: drżenia kierownicy przy 120-140km/h
tak ale od czegoś trzeba zacząć w moim przypadku samo wyważenie pomogło
- pabloxxx
- Zaawansowany
- Posty: 412
- Rejestracja: czw lut 02, 2012 18:59
- Auto:: Touran 1,9 TDI
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: LEGNICA
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: drżenia kierownicy przy 120-140km/h
wyważenie wyważeniem ale kolega pisze, że po zmianie na zimowe drgania nadal występują.
Więc problem leży gdzie indziej.. przy hamowaniu nie masz jakiś wibracji - drgań?
Więc problem leży gdzie indziej.. przy hamowaniu nie masz jakiś wibracji - drgań?
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Odp: drżenia kierownicy przy 120-140km/h
Pisze, ze wywazal. Jeżeli na letnich nie było, a teraz jest to ewidentnie wina kół. Zrób co pisze i daj wyniki
NzTT

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

-
- Użytkownik
- Posty: 177
- Rejestracja: ndz paź 16, 2011 21:32
- Auto:: Touran R-Line, DSG, BMM
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: drżenia kierownicy przy 120-140km/h
jak hamuje nic nie drga, teraz szukam zakładu który ma huntera, biorąc pod uwage że wszyscy rzucili sie na wymiane opon, pewnie odezwe sie za pół tygodnia co dało wyważenie z testem drogowym:)
- aprinsr
- Przeglądacz
- Posty: 124
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 18:12
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 7 razy
Re: drżenia kierownicy przy 120-140km/h
Przecież napisał, że na letnich też to występowało. U mnie jest podobnie i ja obstawiam dwumase (moja teoria: przy większym obciążeniu - 5,6 bieg - i mocnym przyspieszaniu wpada w wibracje - rezonans. po odpuszczeniu gazu objaw ustępuje). Podejrzewałem również przeguby wew - ale to kolega już wymieniał. U mnie dwumasa może być poparta tym że na postoju, przy wciśniętym sprzęgle ją słychać. Półosie wibrowałyby cały czas, podobnie jak niewyważone koła. Chyba że się mylę? Musiałbyś mieć naprawdę pecha aby wadliwe były opony letnie i zimowe.. A zobacz jeszcze czy nie masz luzu na łożysku koła- u mnie padnięte łożysko nie wyło lecz koło miało luz ok 2mm na boki 

- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: drżenia kierownicy przy 120-140km/h
bdronka pisze:Przeguby wewnętrzne wymieniam na oryginalne, drgania jak były tak są, jade jeszcze raz wyważyć koła - drgań jakby nie było i daje sobie spokój wkurzony że niepotrzebnie wymieniałem przeguby....
A jednak...

Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- PIOTREL
- Expert
- Posty: 1055
- Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
- Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Koło
- Podziękował: 64 razy
- Otrzymał podziękowań: 108 razy
Re: drżenia kierownicy przy 120-140km/h
Kolego aprinsr przeczytaj dokładnie.
Kolega napisał, że było dobrze po wyważeniu i ponownie się pojawiło po założeniu opon zimowych. Moim zdaniem zjechane są laczki wewnątrz, czego nie widać gołym okiem. Albo któraś felga, bo nie zmieniałeś kół tylko same opony. Ja miałem kiedyś tak jak mi się lód osadził na koło. Dobra myjka ciśnieniowa i wyższa temperatura pomogły.
Kolega napisał, że było dobrze po wyważeniu i ponownie się pojawiło po założeniu opon zimowych. Moim zdaniem zjechane są laczki wewnątrz, czego nie widać gołym okiem. Albo któraś felga, bo nie zmieniałeś kół tylko same opony. Ja miałem kiedyś tak jak mi się lód osadził na koło. Dobra myjka ciśnieniowa i wyższa temperatura pomogły.
bdronka pisze:
Przeguby wewnętrzne wymieniam na oryginalne, drgania jak były tak są, jade jeszcze raz wyważyć koła - drgań jakby nie było i daje sobie spokój wkurzony że niepotrzebnie wymieniałem przeguby.....
przychodzi jesień i zmieniam opony na zimowe, uczulam już zakład że są problemy z drganiami żeby się przyłożyli i....
drgania znów są,
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: drżenia kierownicy przy 120-140km/h
ciekawe info. Bynajmniej dla mnie.aprinsr pisze:może dwumasa?
Bo nie mam dwumasy w super stanie bo czasem ją słyszę w zależności od dnia, a drgania też czasem czuję przy ~120 km/h
Pozdrawiam!
-
- Użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: sob maja 04, 2013 22:35
- Auto:: Touran 2,0 BMM DSG 2006
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: drżenia kierownicy przy 120-140km/h
A może najprościej było by pożyczyć koła od kogoś komu nic nie drży przy 120 i sprawdzić co się stanie... ta prędkość według wszelkiej mojej wiedzy wskazuje na złe wyważenie kół... ( nie mam może wieloletniego doświadczenia bo dopiero pięć lat prowadzę usługi oponiarskie ale tak to niestety wygląda że to wyważenie) jak nie masz od kogo wziąć koła to służę pomocą ale w Świeciu... pożyczę koła od mojego osobistego Touranka
sprawdzone... nic nie drży... 


Jaro-J
- PTAK
- Przeglądacz
- Posty: 89
- Rejestracja: pn cze 02, 2014 23:52
- Auto:: 1T0 2.0Tdi Bkd 06r DSG
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
- Kontakt:
Re: drżenia kierownicy przy 120-140km/h
Panowie umnie to samo występuje i okazało się ze jest luz na przegubie wewnętrznym (wibracje odczuwalne tylko między 120 a 140)
Było :
Bmw E36 x 9-od 1.6 do 2,8
e34 x 7 w tym Alpina M62
e32 5.0 V12 M70B50
Opel Corsa 1.2 i 1.4 x2
Cinquecento x 2 hehe
Nissan Sunny 2.0Td
Seat Ibiza Evo2 1.9TDI 150KM
Audi A6 c5 2.5TdI V6 150KM
Skoda Octavia x3 i 4x4
Vw Sharan 2004r (2) 1.9TDI 150KM

Teraz jest w końcu Auto Rodzinne
Vw Touran 2.0Tdi Dsg 06r 7-Os.viewtopic.php?f=9&t=9616:)
Jak pomogłem KLIKNIJ "
" ------->>>
Bmw E36 x 9-od 1.6 do 2,8
e34 x 7 w tym Alpina M62
e32 5.0 V12 M70B50
Opel Corsa 1.2 i 1.4 x2
Cinquecento x 2 hehe
Nissan Sunny 2.0Td
Seat Ibiza Evo2 1.9TDI 150KM
Audi A6 c5 2.5TdI V6 150KM
Skoda Octavia x3 i 4x4
Vw Sharan 2004r (2) 1.9TDI 150KM

Teraz jest w końcu Auto Rodzinne
Vw Touran 2.0Tdi Dsg 06r 7-Os.viewtopic.php?f=9&t=9616:)

Jak pomogłem KLIKNIJ "
