Szarpanie podczas ruszania skrzynia DSG .
- rofal
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: śr wrz 21, 2011 22:04
- Auto:: Touran 2.0 2007
- Imię:: Robert
- Lokalizacja: Ośno lubuskie
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Szarpanie podczas ruszania skrzynia DSG .
Witam. Podczas ruszania w trakcie włączenia na bieg i jednoczesnym dodaniu gazu zaczyna szarpać jest to zazwyczaj dwa trzy szarpnięcia a jeśli pozwolę mu żeby zaczął ciągnąć i wtedy dodam gazu to wszystko ok normalna rakieta. Dodam że pełza bez szarpnięć zmienia biegi jak należy gładko i sprawnie nie hałasuje, dźwignia bez zastrzeżeń . Może ma ktoś na to jakieś wytłumaczenie i radę będę bardzo wdzięczny.
,,Jeśli ktoś uważa Cię za głupka, to nie odzywaj się by go w tym nie utwierdzić.''
- Cesarz
- Władca postów
- Posty: 4415
- Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
- Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 629 razy
- Otrzymał podziękowań: 223 razy
Jak rozumiec
Wrzucasz "D" bez wciskania gazu przy nacisnietym hamulcu i jak chcesz ruszac to puszczasz hamulec naciskasz gaz i jedziesz... W DSG zawsze jakis bieg jest zasprzeglony... Nie ma potrzeby wylaczania biegu na swiatłach itp Jak rozumiem to jakims sposobem (uzywasz obu nóg?) wciskasz gaz i wrzucasz "D"
Tak to długo nie pojezdzisz....
rofal pisze: w trakcie włączenia na bieg i jednoczesnym dodaniu gazu



1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
- rofal
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: śr wrz 21, 2011 22:04
- Auto:: Touran 2.0 2007
- Imię:: Robert
- Lokalizacja: Ośno lubuskie
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Nie no tak już głupi nie jestem wybacz !!! Napisałem przecież że po włączeniu biegu czy to na D czy na R zaraz po włączeniu. A jeśli odczekam sekundę to auto zaczyna ciągnąć i wtedy mogę wbić buta w podłogę i wszystko jest ok a gdy zrobię to po wbiciu biegu nawet nie mocno to odczuwam takie szarpnięcia jakby jeszcze się dobrze nie zasprzęglił tak jakby puszczało sprzęgło. A co do techniki jazdy i ruszania to raczej nie mam z tym problemu bo od kilku lat jeżdżę automatami i napewno nie używam dwóch nóg do ruszania jak insynuuje tu kolega wyżej :-))
Pozdrawiam Robert
Pozdrawiam Robert
,,Jeśli ktoś uważa Cię za głupka, to nie odzywaj się by go w tym nie utwierdzić.''
- Cesarz
- Władca postów
- Posty: 4415
- Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
- Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 629 razy
- Otrzymał podziękowań: 223 razy
Wybaczamrofal pisze:Nie no tak już głupi nie jestem wybacz !!!


Widac jestes szybszy od DSG, która w sumie nie jest automatem tylko skrzynia zautomatyzowana, moze poprostu daj jej szanse, no chyba ze musiasz byc pierwszy spod swiateł

Pisałes ze poprzedni Touran byl w manualu wiec ....rofal pisze:bo od kilku lat jeżdżę automatami
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
- rofal
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: śr wrz 21, 2011 22:04
- Auto:: Touran 2.0 2007
- Imię:: Robert
- Lokalizacja: Ośno lubuskie
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Nie no nie jestem ścigantem
ale ta chwila jest za długa zanim zaczyna ciągnąć a mam doświadczenie bo zrobiłem kilkanaście tyś. km Tuaregiem z DSG a też mamy w firmie Multivana DSG i jeszcze kilka innych w automacie. No właśnie i to szarpanie nie jest normalne jeśli ruszam bardzo powoli czyli delikatnie dodaję odrazu gaz to jest ok a już troszkę to zrobię szybciej i są już krótkie dwa, trzy szarpnięcia nie mówię tu o jakimś ostrym starcie .

,,Jeśli ktoś uważa Cię za głupka, to nie odzywaj się by go w tym nie utwierdzić.''
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5611
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 678 razy
A odczuwasz różnice w tym szarpaniu na zimnej lub ciepłej skrzyni? Mniej, bardziej?Przy zmianie kierunku jazdy lub podczas ruszania odczekaj chwilkę aż zacznie pełzać i dopiero wtedy dodawaj gazu. Przy szybkim przejściu z hamulca nożnego na gaz może nieprzyjemnie szarpnąć.
Ja po prostu przyzwyczaiłem się do takiego "ruszania"

- rofal
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: śr wrz 21, 2011 22:04
- Auto:: Touran 2.0 2007
- Imię:: Robert
- Lokalizacja: Ośno lubuskie
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
No i tu kolega Marynarz ma rację, nie będę czekał aż mnie powiezie tylko ja chcę jechać to ja tu kieruję
a tak na poważnie to niema jakichś specjalnych warunków tylko to co opisałem tylko przy ruszaniu.
A po wymianie mam 5 tyś ale to już zauważyłem przed i myślałem że coś pomoże. A co myślicie o ponownej adaptacji DSG?

A po wymianie mam 5 tyś ale to już zauważyłem przed i myślałem że coś pomoże. A co myślicie o ponownej adaptacji DSG?
,,Jeśli ktoś uważa Cię za głupka, to nie odzywaj się by go w tym nie utwierdzić.''
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5611
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 678 razy
Wskazaniem do wykonania poniższej procedury czyli "adaptacji DSG" mogą być następujące błędy:
• 18115 - Zakłócenia w jednostce Mechatronik
lub
• 01087 - Niewykonane nastawy podstawowe
Nastawy podstawowe należy wykonać również w przypadku wymiany jednostki Mechatronik lub wymiany sprzęgła. W innych przypadkach raczej tego bym nie robił.
Poniżej adaptacja w pliku
• 18115 - Zakłócenia w jednostce Mechatronik
lub
• 01087 - Niewykonane nastawy podstawowe
Nastawy podstawowe należy wykonać również w przypadku wymiany jednostki Mechatronik lub wymiany sprzęgła. W innych przypadkach raczej tego bym nie robił.

Poniżej adaptacja w pliku
- Załączniki
-
- Dsg Kalibracja PL.rar
- (6.09 KiB) Pobrany 1578 razy