Webasto dogrzewacz ogrzewanie postojowe - usterki, naprawa

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Dodi pisze:
Rauko pisze:
jarry pisze:oporność kołka powinna wynosić w temp. pokojowej 0,2-0,3 ohm, nie wolno tego mierzyć zwykłym miernikiem tylko czteroprzewodowym metodą Kelvina
Mów do mnie jeszcze :)
Dla mnie diagnoza jest prosta - jeżeli świeca nie kosztuje 200PLN to wymienię ją przy okazji rozbiórki pieca, żeby go za jakiś czas drugi raz nie rozbebeszać :)
A jak się okaże, że czyszczenie i nowa świeca nic nie pomogły to sprzedam piec (zostawię nową świeczkę na zapas, albo też sprzedam jak nie będzie pasować) i zakupię jakiś używany piecyk.

To ile świeczka do takiego piecyka?
------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat Labels: Redir Fail!
Part No: 5K0 963 272 E
Component: Standheizer 041 4709
Revision: 00041000 Serial number: 09021534000000
Coding: 0011012
Shop #: WSC 21016 123 56496
VCID: 326018969275778C
------------------------------------------------------
ja wymieniałem w sharanie w poprzednim sezonie zimowym i płaciłem za nową świecę 110 zł... myśle, że tu będzie podobnie...
Możesz się o tą świeczkę zapytać profilaktycznie, ale po tym co się w Etce doczytałem, raczej na nią nie liczę.

Cytat z Etki:

Świeca żarowa z kontrolą płomienia -Q8-
q zwracać uwagę na prawidłowe zamocowanie
q wymontowanie i zamontowanie → Rozdział

Wskazówka
W wersji na olej napędowy (Diesel) na rurze spalania jest na stałe zamontowany element grzejny podgrzewania paliwa -Z66-. Przewody są połączone z przewodami świecy żarowej z kontrolą płomienia -Q8-. W tej wersji należy wymienić całą rurę spalania, jeśli świeca żarowa z kontrolą płomienia -Q8- jest uszkodzona.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5607
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Post autor: jeżu »

Cytat z Etki:
Z Elsy.... A ze świecą może być niełatwo....
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

e tam e tam :)

wszystko się da, sprawdzone empirycznie
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

jeżu pisze:
Cytat z Etki:
Z Elsy.... A ze świecą może być niełatwo....
Dobra, dobra. Elasa mi się z Etki otworzyła :)

W Elsie jest jeszcze mowa o wymianie jakiejś uszczelki przy każdym rozbieraniu pieca. Konieczne, czy serwisowe podejście, żeby koszta wygenerować przy robocie?
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

w naszych warunkach obejrzeć, jak wygląda dobrze można przesmarować czymś do uszczelek gumowych i założyć, mi się jeszcze nie zdarzyło żeby były z nią problemy
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
eSJot
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: pn sie 15, 2011 17:35
Auto:: 1.9 BKC 2006
Imię:: Marek
Lokalizacja: Jaworzno
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: eSJot »

Jarry, dotadł do Ciebie mój skan piecyka? Przepraszam, że ponaglam ale nie dałeś znać jak to widzisz
Marek
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Hmmm... dziś jeszcze raz obadałem ogrzewanie.
Załączyłem kilka razy, żeby wyeliminować zapowietrzenie.
Efekty. Faktycznie załącza się i słychać chyba ten wentylator komory spalania, chodzi przez pewien czas równomiernie, potem zaczyna bulgotać i wentylator przyśpiesza, i po ok 10 sekundach zwalnia, chwila przerwy i drugi raz to samo i błąd (no flame). W czasie bulgotania temperatura w dogrzewaczu rośnie o te 7-8 stopni, więc płomień się chyba na chwilę pojawia, ale nie utrzymuje.
Co tam się zbiera w tej komorze spalania, że trzeba ją czyścić lub wymieniać?
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Rauko, a jak zgubi płomień to dymi po tym? Jak nie tzn,zę świeca działa,a jest zasyfiona i nie wykrywa płomienia..
A zasyfia się sadzą ze spalania czystego diesla...Rozbierze i zobaczysz ile jest sadzy w środku.Poczyścisz wszystko dokładnie i powinien zatrybic ;)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Na kilka odpaleń i po 2 próby na odpalenie tylko raz lekko zadymił.
Tak tylko opisuje, bo i tak mam już zaplanowaną rozbiórkę.

PS. Aktualizacja. Zrobiłem test świeczki i w 2 grupie doszło do 0,98.
Rozumiem, że to źle? Czy w takim wypadku kupować drugi piecyk, czy mimo wszystko najpierw wyczyścić?
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

Webasto podaje w dokumentacji tylko oporność przy temperaturze pokojowej, więc tu bym położył nacisk od jakiej oporności startuje test, 0,98ohm na końcu testu nie wygląda dla mnie podejrzanie
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Od jakiej startuje to chyba ciężko powiedzieć bo raczej krótko się wyświetla.
Na pewno nie więcej niż 0,4, ale możliwe że 0,3x - test robiłem dzisiaj przy -17 :) (prawie jak w pokoju :hahaha: )
Ostatnio zmieniony pn sty 30, 2012 14:53 przez Rauko, łącznie zmieniany 1 raz.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

da się spokojnie zobaczyć, tylko warunki początkowe jakby nie książkowe hihi
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Tak profilaktycznie rozglądam się za komorą spalania i wydaje mi się, że coś znalazłem.
http://allegro.pl/palnik-webasto-thermo ... 63126.html
Zdaje się, żę to to i bazując na Twoim manualu to TYP-1 (króciec).
A dla zainteresowanych tematem w późniejszym terminie link do aukcji użytkownika, bo link do aukcji z czasem wygaśnie.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Robertaku
Początkujący
Posty: 48
Rejestracja: śr sie 17, 2011 12:31
Auto:: Touran 1.9 AVQ, 2003
Imię:: Robert
Lokalizacja: Lubawa

Post autor: Robertaku »

Witam.. Mam kilka pytań dotyczących Dogrzewacza w moim VW.

1. Do jakiej temeratury powinien dogrzac Dogrzewać (u mnie jest to 75 stopni C) przy około -10 C, w tym wieje chłodne powietrze mimo ze temperatura na maksa. Wentylator na maks obrotów.


2. Jak włączam silnik to słychac takie charakterystyczne tik tik przez jakś chwilę.

3. Problem z wentylatorem, gdyz kiedy włączam z pozycji 0 na 1, i wyżej jest taki charakterystyczne świszczenie lecz nie jest to zawsze czy ktoś miał podobną sytuację.

Dziekuję i Pozdrawiam
Robert
Awatar użytkownika
patarek
Zaawansowany
Posty: 363
Rejestracja: czw sty 05, 2012 21:51
Auto:: Sharan 7n 2.0 2011
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Kontakt:

Post autor: patarek »

U mnie dogrzewacz praktycznie od samego uruchomienia silnika wieje ciepłym powietrzem. (chwila 1 - 2 min)
Oto JA

Błogosławieni Ci, którzy nie mając nic do powiedzenia,
nie oblekają tego faktu w słowa.

[ Julian Tuwim ]
ODPOWIEDZ