BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?

Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?

Post autor: jaras99 »

Proszę Was o pomoc, jakieś sugestie bo już straciłem nadzieje i pomysłów mi brak. Mój traktor to wyjątkowo ciężki przypadek. Ale do rzeczy.
Na początku zaznaczę, że VCDS nie zgłasza żadnych błędów.
OPIS PROBLEMU:
Auto ciężko odpala po dłuższym postoju. Np poranny rozruch przed jazdą do pracy po odstaniu około 10 godzin od ostatniej jazdy. UWAGA, nie ma wpływu na to jaka jest temperatura zewnętrzna. Czy latem jak rankiem było 15 stopni czy zimą jak np. dziś – 10 stopni tak samo kiepsko pali. Kręci bardzo długo, zapala jakby nie na wszystkie gary, trzepie silnikiem, po czym odpala a z tyłu czarno-niebieska chmura po chwili ustająca. Powiedzmy po 15 sek jak wyłączę auto i ponownie odpalam to pali już na dotyk.
CO JUŻ W TYM ZAKRESIE ZROBIŁEM:
Może nie bezpośrednio związane z tym problemem ale 8 miesięcy temu miałem zrzucaną głowicę. Była spawana, nowe gniazda zaworowe, nowe zawory, synchronizacja wałków, planowanie. Do tego doszło wymiana uszczelniaczy na pompowtryskach, wycięcie DPF i nowy rozrząd. Po cichu liczyłem że te zabiegi usuną też problemy z rozruchem no ale niestety nie.
Jakkolwiek słabe odpalanie jakoś strasznie mocno mi nie przeszkadzało latem i nie miałem za bardzo kasy po remoncie silnika na poszukiwanie powodu tej usterki, to w ostatnich tygodniach wziąłem się ostro za ten temat, niestety bezskutecznie:( Jaki jest stan rzeczy:
1. Zregenerowałem alternator (wymiana szczotek i komutatora – ładowanie 14,5V) i rozrusznik. Akumulator 74Ah 680 może nie nowy ale w dobrej kondycji (12,7V trzyma i tyle rano mierzę).
2. Jak wcześniej pisałem pompowtryski po akcji serwisowej z wymienionymi uszczelniaczami przy okazji ściągania głowicy i z nową listwą elektryczną pompowtrysków.
3. Sprawdziłem VCDS-poprawnosć działania czujników temperaturowych (czujnik temp zewnętrzej, czujnik temp cieczy, czujnik temp oleju, ropy), temperatury się pokrywają. Pozakładałem zaworki zwrotne na dojściu do filtra i pompy vacum.
4. Po wykluczeniu wyżej wymienionych przyjrzałem się bliżej pompie vacum i zdecydowałem się na zakup nowej ze względu na przebieg no i że na pewno to ona będzie winna. Kupiłem Boscha nówkę nieśmiganą i dupa:(:( Auto dalej nie pali.
5. No to bez względu na to, że VCDS nie zgłasza błędów wziąłem się za sprawdzenie kondycji świeczek. Ściągnąłem pokrywę zaworów, pomierzyłem oporność świeczek, wszystko OK. Ale idąc za ciosem wykręciłem wszystkie świece, żeby je sprawdzić organoleptycznie i pod prądem 6V ja grzeją (mam NGK 7 voltowe). Grzeją wyśmienicie. No to w następnym kroku wypiałem kostke z czujnika temp żeby oszukać ECU (myśli wtedy że jest -20 stopni czy jakoś tak) i mierzyłem napięcia na wyjściu z każdego kapturka świec. Tak wszystko w porządku. Także brak problemu z układem świec.
6. Na wejściu ropy z baku do filtra podpiąłem przeźroczysty wężyk, żeby obserwować co tam sobie leci na zimnym rozruchu. Gfzies czytałem słyszałem, że pompy w zbiorniku też lubią siadać i pompują lewe powietrze do układu. Jednak przy porannym rozruchu ani jednego pęcherzyka powietrza w wężyku. Brak problemu ze strony pompy paliwa.
7. Mierzyłem jaką komp daje dawkę rozruchową na zimnym rozruchu: engine-bloki pomiarowe-kanał 001 i obserwacja drugiego okienka „injection quantity”. I tak poranny rozruch w ciepłym garażu +8 stopni dawka podczas rozruchu 24,7 mg/str. Poranny rozruch na dworze -10 stopni na mrozie dawka podczas rozruchu 40 mg/str. Te dawki są chyba za małe???
8. Jeszcze co mi się nasuwa to czujnik położenia wału (komp nie zgłasza błędów) lub przetarta gdzieś wiązka elektryczna (choć w to wątpię).

Panowie co robić jak żyć???? Bo tak se dalej ne da. Aż serce ściska jak kręcisz to auto, wszystko wyje, silnik ma wyrwać a nie chce zagadać. Dajcie jakiś pomysł a jak ktoś trafi to stawiam dobrą flachę :)
Awatar użytkownika
swimmer
Expert
Posty: 1287
Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
Auto:: VW Touran
Imię:: Lukasz
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 48 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: swimmer »

może błahe w obliczu wszystkich dokonanych akcji które wyżej opisujesz ale... filtr paliwa wymieniałeś? sprawdź uszczelkę na filtrze paliwa, sprawdź przewody paliwowe czy dobrze siedzą na filtrze. trochę to tak wygląda jakby się paliwo cofało.
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Filtr zmieniałem jakoś ponad pół roku temu na Boscha. Zrobiłem na nim 15 kkm. Jakoś nie chce mi się wierzyć że to filtr. Swimmer tak jak zauważyłeś, wygląda to na cofajace paliwo
Awatar użytkownika
rzutnik
Specjalista
Posty: 713
Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 133 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: rzutnik »

Wszystko zależy od jakości paliwa. 15kkm to już trochę jest więc i paliwa sporo przefiltrował. Ja przyjąłem zasadę że filtr paliwa wymieniam razem z olejem i filtrem oleju czyli na pewno raz w roku.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Spróbuj przy odpalaniu wypiac wtyczke od czujnika temp cie za g62. Wtedy dawka będzie maksymalna i świece zagrzane. Jak wtedy nie odpali to znaczy, że nie ma paliwa.

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
magic
Użytkownik
Posty: 197
Rejestracja: wt lip 10, 2012 21:05
Auto:: Touran 1.6 MPI 2008
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Irlandia/Bydgoszcz
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: magic »

jaras99 pisze:Swimmer tak jak zauważyłeś, wygląda to na cofajace paliwo
jaras99 pisze:Pozakładałem zaworki zwrotne na dojściu do filtra i pompy vacum
Czegoś nie czaje, jezeli pozakładałeś zaworki zwrotne to nie ma szans aby paliwo sie cofało.
never ever give up
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Muti pisze:Spróbuj przy odpalaniu wypiac wtyczke od czujnika temp cie za g40. Wtedy dawka będzie maksymalna i świece zagrzane. Jak wtedy nie odpali to znaczy, że nie ma paliwa.

NzTT
Muti podpowiedz proszę gdzie tą wtyczkę szukać??
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Pisałeś, że sprawdzałeś dawkę z odpietym czujnikiem.
Czujnik jest jak podniesiesz puszkę filtra powietrza w trojniku na głowicy pod pompą tandemowa. Wtyczka jest wciskana w niego w kierunku przodu auta. Wstawialem kiedyś tutaj na forum zdjęcia silnika z zaznaczonym tym czujnikiem.

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Muti pisze:Pisałeś, że sprawdzałeś dawkę z odpietym czujnikiem.
Czujnik jest jak podniesiesz puszkę filtra powietrza w trojniku na głowicy pod pompą tandemowa. Wtyczka jest wciskana w niego w kierunku przodu auta. Wstawialem kiedyś tutaj na forum zdjęcia silnika z zaznaczonym tym czujnikiem.

NzTT
aha OK. No właśnie tą wtyczkę odłączałem. Tylko coś mi się poknociło w główce;) Myślałem, że to czujnik G83 (czujnik temperatury cieczy chłodzącej)
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

G83,to powrót z chłodnicy jak dobrze pamiętam. G62 to głowicy. Odepnij wtyczke i spróbuj odpalić. Będę chodziły wentylatory, ale nie przejmuj się tym, to jest notlauf, żeby się nie przegrzal.

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Muti pisze:Pisałeś, że sprawdzałeś dawkę z odpietym czujnikiem.
nie mierzyłem wtedy dawki, tylko napięcie dochodzące do kapturków świec. Silnik był ciepły więc odłączyłem tą wtyczkę, żeby przekaźnik dawał napięcie na świece
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Ok, to spróbuj jutro odpalić z odpieta i daj znać.

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Muti pisze:Odepnij wtyczke i spróbuj odpalić. Będę chodziły wentylatory, ale nie przejmuj się tym, to jest notlauf, żeby się nie przegrzal.
OK, odepnę wtyczkę i będę próbował odpalać zimnego. Piszesz, że będą chodziły wentylatory. Jednak jak miałem ją odpiętą i włączony zapłon, żeby posprawdzać napiecia na kapturkach to wentylatory nie kręciły. Może musi być silnik uruchomiony? Obojętne. Jutro z rana przed pracą spróbuje to sprawdzić. Mam nadzieję jedynie, że dogadaliśmy się odnośnie lokalizacji tej wtyczki;) Odpinałem ją w miejscu jak napisałeś także cudów nie ma, to musi być ta
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Poprawiłem.
Załączniki
Czujnik G62.JPG
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Dzięki Muti. no to się dogadaliśmy:) To ten który już wypinałem;) ide zaraz do garażu jeszcze raz przerzucić teorię na praktykę i odepnę go już dziś a rano zimny start
ODPOWIEDZ