Mini Manual o uszczelnieniu skrzyni biegów GQG (podobnie będzie przy innych manualnych skrzyniach biegów). Brakuje kilku zdjęć m.in. z demontażu plastikowej osłony nadkola. W moim przypadku skrzynia pociła się w miejscu łączenia skrzyni z pokrywką znajdująca się w pobliżu lewego przedniego koła. Olej dostawał się na półoś i był rozrzucany po całej skrzyni i dolnych częściach komory silnika.
Czas naprawy ok. 2-3 godzin
Potrzebne rzeczy
1. Garaż z kanałem
2. Imbus 17 - potrzebny aby odkręcić śrubę do spuszczenia oleju i wlania oleju - koszt ok 15 PLN
3. Olej do skrzyni biegów 2L. W moim przypadku był to olej przekładniowy FEBI SAE 75W (GL-4) - koszt ok. 50 pln za litr
4. Silikon wysokotemperaturowy (akurat taki miałem w garażu)
5. Klucz "gwiazdkowy"
6. Odtłuszczacz (benzyna ekstrakcyjna) (ja użyłem odtłuszczacza Berner)
7. Śrubokręt krzyżakowy do odkręcenia osłony nadkola
8. Młotek gumowy do demontażu pokrywki
Czynności do wykonania
1. Spuszczenie oleju w skrzyni biegów przy użyciu klucza imbusowego 17.

2. Zdjęcie lewego przedniego koła
3. Odkręcenie osłony nadkola. Należy pamiętać że osłona nadkola jest połączona z dolną osłoną silnika.
[/URL]4. Odkręcenie przy pomocy klucza gwiazdkowego wszystkich śrub trzymających pokrywkę skrzyni.

5. Przy użyciu młotka gumowego delikatnie staramy się zdemontować pokrywkę. Uwaga, pod pokrywką będzie znajdowało się jeszcze sporo oleju i podczas demontażu pokrywki na pewno wyleci.

6. Olej wycieramy z obu powierzchni skrzyni, oczyszczamy powierzchnie z wcześniejszych silikonów klejów itp a następnie odtłuszczamy te powierzchnie.
7. Po dokładnym odtłuszczeniu nakładamy niewielka ilość silikonu (lub innego uszczelniacza). Silikon nakładamy tak aby cienka linia nie była przerwana. Warto zacząć u góry i zakończyć nakładać silikon u góry.
8. Po dokładnym nałożeniu silikonu całość skręcamy (momentem 5Nm i obracamy dodatkowo o 90') i czekamy aż silikon stwardnieje (nadmiar silikonu który wyszedł można po stwardnieniu usunąć, ja jednak zostawiłem)
9. Na koniec zakręcamy dolną śrubę spustową i otworem wlewowym (śruba; klucz 17) powoli nalewamy olej przekładniowy. U mnie weszło ok. 2,3L oleju ale wlewałem przez czujnik od wstecznego.
Zrobiłem ok. 1 000 km a skrzynia i cały dół komory silnika czysty.
W najbliższym czasie jak będę zmieniał koła zrobię kilka dodatkowych zdjęć i dołączę.
Mam nadzieję że komuś ten "mini manual" się przyda.