Regeneracja dwumasy

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Regeneracja dwumasy

Post autor: wesol »

Jeśli masz manuala to zakładaj jednomas i nawet się nie zastanawiaj. Szkoda ze do dsg nie ma.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
gregg
____________________
____________________
Posty: 35
Rejestracja: śr mar 30, 2016 09:28
Auto:: 1T3/CAYC/DSG
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Regeneracja dwumasy

Post autor: gregg »

Nie regeneruj. Ja nie posłuchałem i zregenerowałem a raczej kupiłem zregenerowane od firmy CRM w kwietniu. 850 zł i od początku po założeniu wyło i szarpało przy odpalaniu. Tydzień temu wymieniłem na nowe, wszystkie problemy ustały. Zregenerowane jest całe pourywane, lata jak... Teraz będę wysyłał i wystąpię o rękojmie, będę chciał zwrot kasy, nie interesuje mnie naprawa na gwarancji. Kup nawet używane, byle nie regenerowane. Chytry dwa razy traci i u mnie się to teraz sprawdziło.
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Regeneracja dwumasy

Post autor: zibi1961 »

Będę szukał używki ,jeszcze mam trochę czasu a jak nie znajdę to kupię nowe .Jak kupowałem poprzednią używkę to pojechałem po nie i sprawdziłem czy nie ma luzów .
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Regeneracja dwumasy

Post autor: wesol »

240mm to mam sprawny zestaw ale pewnie potrzebujesz 228mm.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Regeneracja dwumasy

Post autor: zibi1961 »

Potrzebuję do 2.0 tdi 16 V 140 KM i koniecznie do skrzynii DSG .
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Regeneracja dwumasy

Post autor: wesol »

Zakładaj tylko nowy i najlepiej żebyś miał na wszystko papier w razie reklamacji.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Regeneracja dwumasy

Post autor: zibi1961 »

Ktoś napisał wcześniej ,że nie należy zmieniać producenta koła jak był LUK to trzeba wymienić na LUK .Nie bardzo to rozumiem ,jak nr jest taki sam ?Do mojego samochodu 03G105266BD .Ile wytrzymuje nowy dwumas w automacie ? Pytam bo koła trochę staniały i czy jest sens kupować używane ?
Awatar użytkownika
rzutnik
Specjalista
Posty: 713
Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 133 razy

Re: Regeneracja dwumasy

Post autor: rzutnik »

zibi1961 pisze:Ktoś napisał wcześniej ,że nie należy zmieniać producenta koła jak był LUK to trzeba wymienić na LUK .
Najprawdopodobniej chodziło o to, że jeśli wymieniasz samą dwumasę to wtedy trzeba zachować ten sam typ i producenta ze względu na spasowanie z całą resztą. W poprzednim Touranie którego miałem wymieniałem komplet dwumasę, sprzęgło, docisk i nowa dmumasa nie pasowała do starej reszty - inny rozstaw śrub, ale jako cały nowy zestaw nie było problemu z montażem.
W sumie jeśli robisz dla siebie to polecam wymianę dwumasy wraz ze sprzęgłem - robocizna prawie taka sama a będziesz miał pewność że masz całość sprawną i znowu trochę pojeździsz bez konieczności zaglądania.
Damian15
Specjalista
Posty: 558
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
Auto:: Touran '03 AZV
Imię:: Damian
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Regeneracja dwumasy

Post autor: Damian15 »

Dla mnie mechanior mówił wymieniać na komplet tej samej firmy jaki siedział, przez okienko idzie rozpoznać jaki dwumas siedzi. Jak spytałem dlaczego akurat tej samej firmy zestaw wkładać to odpowiedział mi, że są różne długości linek sprzęgła i np LUK może nie pracować po Sachsie. Jaka prawda nie wiem, miałem Sachsa zmieniłem na Sachsa wszystko śmiga jak należy :piwo: do tego dwumas Sachsa jest bardziej dokładny.
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: Regeneracja dwumasy

Post autor: marcyb3 »

Przecież tam nie ma linki do sprzęgła ,tam jest wysprzeglik hydrauliczny. Więc coś ci ten mechanik źle tłumaczy . Po drugie można zmieniać firmy tylko że w całym komplecie. Przez okienko nie zobaczysz jaką firma musisz rozebrać albo w serwisie po nr vin ci powiedzą

wystukane z mojego SamsunG J1
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Regeneracja dwumasy

Post autor: wesol »

Nawet w aso nie powiedzą na 100%. Zawsze trzeba było sprawdzać co siedzi.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5611
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Re: Regeneracja dwumasy

Post autor: jeżu »

Panowie widzę że większość nie zauważyła ze chodzi o dwumas do DSG i piszecie jakieś..... :mrgreen:
Oryginalnie Vw wkładał tam tylko LUK-a. Dopiero ze dwa lata temu pojawił sie na rynek aftermarket zamiennik z Sachsa do Dsg ale nie sądzę czy VW zainteresował się nim i czy obecnie wkłada Sachsa...czy dalej Luk-a. Więc nie ma znaczenia jakiego producenta sobie włożycie wymieniając dwumas do :arrow: DSG
ODPOWIEDZ