Co dziś zrobiłeś dla swojego auta? (2016)
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: Co dziś zrobiłeś dla swojego auta? (2016)
No jestem ciekaw dalszych efektów i obserwacji. 500 km już zrobione i w każdym zakresie obrotów silnik mniej halasuje. Ciekawe jak będzie ze spalaniem oliwy.
Na motulu po 5 kkm wołał o dolewke. Jak przekroczę ta barierę to będzie kolejny sukces.
Dotychczas sceptycznie podchodziłem do tematu doboru oleju. 5W-40 obojętnie jakiej firmy był dla mnie olejem z normą 5w-40. A jednak jest zupełnie inaczej.
Na motulu po 5 kkm wołał o dolewke. Jak przekroczę ta barierę to będzie kolejny sukces.
Dotychczas sceptycznie podchodziłem do tematu doboru oleju. 5W-40 obojętnie jakiej firmy był dla mnie olejem z normą 5w-40. A jednak jest zupełnie inaczej.
- gordon
- ____________________
- Posty: 746
- Rejestracja: sob mar 26, 2011 14:25
- Auto:: Touran 1.9 TDI BKC '05
- Imię:: Ireneusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 188 razy
Re: Co dziś zrobiłeś dla swojego auta? (2016)
Ja też kilka dni temu zaaplikowałem taką miksturę, z tą różnicą że płukanka była Motula bo taką jeszcze miałem. Na razie jest ciszej, ale to jak zwykle zaraz po wymianie. Jak kupiłem auto był Mobil 5W30, później zmieniłem na Castrol 5W30 (jako rekomendowany przez VW), ostatnio kilka wymian Motul 5W30, a teraz jest Penrite 5W40 + Archoil 9100. Zobaczymy jak to będzie ze zużyciem oleju w trakcie eksploatacji. Generalnie zużycie zmniejsza się po zmianie producenta oleju. Ostatnio już zakupiona 5L bańka wystarczała od wymiany do wymiany z dolewkami.jaras99 pisze:Touranek dostał w tym tygodniu taki oto zestawik. Poprawa pracy silnika na pierwszy rzut ucha znaczna![]()
Ciekawe jak będzie z dolewka oleju. Dotychczas jeździłem na motul o takiej samej specyfikacji.i dolewać coś tam trzeba było, jakieś 1.5 l oliwy na 10000 km. Ale nie wiem czy powodem tego nie jest coś jeszcze.
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Co dziś zrobiłeś dla swojego auta? (2016)
Widzę wiele osób poszło po moich poradach w stronę penrite
Olej jest bardzo dobry i ma dość niski Noack, a więc mniej go odparowuje. Co do głośności pracy, to jest to prawidłowe spostrzeżenie ze względu na wysoką zawartość boru po dodaniu AR9100. Miałem dokładnie takie samo wrażenie w Mercedesie cdi. Ciszej od startu po jazdę równo autostrada.
Ja teraz po dwóch wymiarach penrite 10 tenths premium 0w40(20kkm) testuje amsoil'a z normą dla GT-R, również 0w40 i z dodatkiem Archoila, ale 9200. Takie oleje nie potrzebują juz poprawy parametrów, a jedynie warto zmniejszyć tarcie co skuteczniej robi 9200.

NzTT

Ja teraz po dwóch wymiarach penrite 10 tenths premium 0w40(20kkm) testuje amsoil'a z normą dla GT-R, również 0w40 i z dodatkiem Archoila, ale 9200. Takie oleje nie potrzebują juz poprawy parametrów, a jedynie warto zmniejszyć tarcie co skuteczniej robi 9200.

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Co dziś zrobiłeś dla swojego auta? (2016)
Yox a masz DPF?
Jarek, Mefiu, gordon to monitorujcie sytuację i dawajcie znać jak wygląda hałas i zużycie.
NzTT
Jarek, Mefiu, gordon to monitorujcie sytuację i dawajcie znać jak wygląda hałas i zużycie.
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Co dziś zrobiłeś dla swojego auta? (2016)
Na Tapatalku nie widzę
NzTT

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3417
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
- bins66
- Początkujący
- Posty: 37
- Rejestracja: pn maja 16, 2016 12:41
- Auto:: 1.9tdi 2006 BXE
- Imię:: Damian
- Podziękował: 63 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Co dziś zrobiłeś dla swojego auta? (2016)
Witam
Wczoraj wieczorem po kilku dniach przygotowań ( odzyskanie świec WD40, pożyczyłem klucz dynamometryczny) zabrałem się za wymianę świec żarowych wieczorem kiedy wiedziałem że już nigdzie nie będę musiał jechać podnioslem maskę przezegnalem się ustawiłem klucz na 25Nm i pomalutku zacząłem odkręcać...
UFFF pierwsza puściła w okolicy 20Nm no to myślę sobie nie jest tak źle. I nie było reszta wyszła w podobnym stylu.
No to zasłużyłem na browara.
Zapomniałem dodać że silnik był ciepły przy odkrecaniu.
Rano przed wyjazdem do pracy kiedy silnik ostygl założyłem nowe świece żarowe i przykrecilem je kluczem ustawionym na 15Mm.
Wszystkiego gra i buczy.
Pytanie mam wykrecone dwie świece żarowe maja dziwny nalot/osad na końcówkach- moze ktoś mi podpowiedzieć skąd się to wzięło?

Sent from my klte using Tapatalk
Wczoraj wieczorem po kilku dniach przygotowań ( odzyskanie świec WD40, pożyczyłem klucz dynamometryczny) zabrałem się za wymianę świec żarowych wieczorem kiedy wiedziałem że już nigdzie nie będę musiał jechać podnioslem maskę przezegnalem się ustawiłem klucz na 25Nm i pomalutku zacząłem odkręcać...
UFFF pierwsza puściła w okolicy 20Nm no to myślę sobie nie jest tak źle. I nie było reszta wyszła w podobnym stylu.
No to zasłużyłem na browara.
Zapomniałem dodać że silnik był ciepły przy odkrecaniu.
Rano przed wyjazdem do pracy kiedy silnik ostygl założyłem nowe świece żarowe i przykrecilem je kluczem ustawionym na 15Mm.
Wszystkiego gra i buczy.
Pytanie mam wykrecone dwie świece żarowe maja dziwny nalot/osad na końcówkach- moze ktoś mi podpowiedzieć skąd się to wzięło?

Sent from my klte using Tapatalk
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Co dziś zrobiłeś dla swojego auta? (2016)
No a w jakich warunkach te świece pracują? Muszą jakiś nalot mieć. Więcej syfu będzie jak wtryskiem będą niedomagac itp sprawy z silnikiem związane.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- swimmer
- Expert
- Posty: 1287
- Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
- Auto:: VW Touran
- Imię:: Lukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 118 razy
Re: Co dziś zrobiłeś dla swojego auta? (2016)
Wymieniłem
- poduszeki i łożyska McPhersonów (Lemforder)
- prawa osłona przegubu (SKF)
- lewy sworzeń (Ruvielle)
- poduszeki i łożyska McPhersonów (Lemforder)
- prawa osłona przegubu (SKF)
- lewy sworzeń (Ruvielle)
-
- Specjalista
- Posty: 572
- Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
- Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
- Imię:: andrzej
- Lokalizacja: stavanger
- Podziękował: 82 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: Co dziś zrobiłeś dla swojego auta? (2016)
wczoraj maglownica 3 ciej generacji wskoczyła na swoje miejsce do mojego touranka

troche walki z kabelkami ,wyszło że miałem źle wtyczkę z canami ale udało się zrobić dobrze w końcu
Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 1Kx-909-14x-44.clb
Oznaczenie elementu: 1K0 909 144 P
Komponent: EPS_ZFLS Kl. 140 3305
Weryfikacja: 00H22000
Kod serwisu: WSC 35110 377 08192
VCID: 377DCA704648FA999F5-8062
Nie znaleziono błędów.

troche walki z kabelkami ,wyszło że miałem źle wtyczkę z canami ale udało się zrobić dobrze w końcu
Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 1Kx-909-14x-44.clb
Oznaczenie elementu: 1K0 909 144 P
Komponent: EPS_ZFLS Kl. 140 3305
Weryfikacja: 00H22000
Kod serwisu: WSC 35110 377 08192
VCID: 377DCA704648FA999F5-8062
Nie znaleziono błędów.
pozdrawiam
- swimmer
- Expert
- Posty: 1287
- Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
- Auto:: VW Touran
- Imię:: Lukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 118 razy