NzTT
Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtryski
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
W nowych tdi jest czujnik ciśnienia w cylindrze w świecy zarowej 3 cylindra
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 
-
darunio
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: sob gru 03, 2016 20:42
- Auto:: VW Touran 1,9 TDI (105KM)
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: pomorskie
- Podziękował: 3 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Wzorcowa wykładnia tematu
Muszę teraz zawezwać mojego "mechanika" aby podpiął manometr wg opisu i zobaczymy co dalej.
Wyniki postaram się podrzucić jak tylko będą dostępne...
Oringi niby szpec wymieniał, ale zawsze warto podejrzeć.
Pompka, trzeba sprawdzić
A podgięta korba co może oznaczać i jak dalej ją można diagnozować? Tylko rozłożenie silnika czy ciśnienia dałyby już obraz sytuacji?
Muszę teraz zawezwać mojego "mechanika" aby podpiął manometr wg opisu i zobaczymy co dalej.
Wyniki postaram się podrzucić jak tylko będą dostępne...
Oringi niby szpec wymieniał, ale zawsze warto podejrzeć.
Pompka, trzeba sprawdzić
A podgięta korba co może oznaczać i jak dalej ją można diagnozować? Tylko rozłożenie silnika czy ciśnienia dałyby już obraz sytuacji?
- Łukaszz
- Zaawansowany
- Posty: 482
- Rejestracja: sob sie 25, 2012 19:45
- Auto:: BLS 1.9 tdi
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Dolnośląskie/Canada
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Jak mechanik to rozebrał (miał do wszystkiego dostęp) nie zdiagnozował tylko metoda podmiany prób i błędów to odrazu jedz do kogoś ogarniętego kontynuować temat.
BLS 147ps 375nm
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
raczej nim nie zmierzysz faktycznego cisnienia. To do czego innego sluzy. Nie do mierzenia cisnienia spreania samego powietrza bez udzialu paliwa. Umozliwia lepszy rodzaj kontroli nad spalaniem. Dotychczas czujnik walu monitorowal prace cylindorw i dlatego mamy korekcje na wtryskiwaczach. W insigniach tez sa takie swiece- moze to i dobrze bo wczesniejsze jednostki 1.9 cdti od fiata to dosc czesto naprawialem a w zasadzie wymienialem bo przy duzym obcazeniu silnika podlanie paliwa z wtrysku juz slabo rozpylajacego a raczej sikajacego to tnie tloki jak laser. To temat nie zwiazany z naszym problemem. Raczej jako ciekawostka.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
darunio
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: sob gru 03, 2016 20:42
- Auto:: VW Touran 1,9 TDI (105KM)
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: pomorskie
- Podziękował: 3 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Łukaszz masz rację.
Metodą prób i błędów podmieniał kolejne rzeczy ale bez efektu.
Muszę podjechać do kogoś myślącego nieco szerzej...
Metodą prób i błędów podmieniał kolejne rzeczy ale bez efektu.
Muszę podjechać do kogoś myślącego nieco szerzej...
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Smiem domniemac ze skoro ten mechs tak podchodzi do tematu to i tych oringow nie wymienil poprawnie. Jedz do kogos ogarnietego bo tak to kosztow narobisz. Wiele razy posalem ze sporo ludzi wymienialo profilaktycznie oringi i sie zaczynaly po tygodniowym odstepie problemy czasem nawet po dniu. To daje wiele do myslenia. Potrzebujesz mechanika myslacego przede wszystkim.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
darunio
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: sob gru 03, 2016 20:42
- Auto:: VW Touran 1,9 TDI (105KM)
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: pomorskie
- Podziękował: 3 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Masz rację. Teraz wszystko zaczyna być pod znakiem zapytania.
Nasuwa się pytanie czy parametry PW, które wrzuciłem na poprzedniej stronie mogłyby być źródłem problemów z wibracjami budy po wciśnięciu pedału gazu do podłogi podczas przyspieszania?
Efekt jest taki jakby tylna klapa nie była domknięta i stukała o dystanse...
Tak jak już pisałem przeniesienie napędu zostało w 99% wyeliminowane.
Cały czas zastanawiają mnie dziwne pomiary w bloku 018:
-wolne obroty 4 x 0.0 (jest ok)
-3 tyś obrotów i więcej 4 x 4.0 (chyba coś nie tak)
-po puszczeniu gazu 4 x 128
Czy to może też np wskazywać jak podpowiedział mi jeden znajomy na nieprawidłowe odczyty z czujnika położenia wałka lub też uszkodzeniem na tym kole gdzie czyta sam czujnik?
Dziwne wartości 4 x 4.0 przy około 3 tyś. obrotów i więcej mogą oznaczać odcinanie dawki i w efekcie szarpanie silnikiem, które w konsekwencji powoduje wibracje na budzie???
Szukałem informacji w necie, i nawet ktoś też miał taki problem, ale nie doczekał się odpowiedzi i w efekcie temat nie został zakończony...
Proszę o ile to możliwe o weryfikację moich "złotych myśl"
Nasuwa się pytanie czy parametry PW, które wrzuciłem na poprzedniej stronie mogłyby być źródłem problemów z wibracjami budy po wciśnięciu pedału gazu do podłogi podczas przyspieszania?
Efekt jest taki jakby tylna klapa nie była domknięta i stukała o dystanse...
Tak jak już pisałem przeniesienie napędu zostało w 99% wyeliminowane.
Cały czas zastanawiają mnie dziwne pomiary w bloku 018:
-wolne obroty 4 x 0.0 (jest ok)
-3 tyś obrotów i więcej 4 x 4.0 (chyba coś nie tak)
-po puszczeniu gazu 4 x 128
Czy to może też np wskazywać jak podpowiedział mi jeden znajomy na nieprawidłowe odczyty z czujnika położenia wałka lub też uszkodzeniem na tym kole gdzie czyta sam czujnik?
Dziwne wartości 4 x 4.0 przy około 3 tyś. obrotów i więcej mogą oznaczać odcinanie dawki i w efekcie szarpanie silnikiem, które w konsekwencji powoduje wibracje na budzie???
Szukałem informacji w necie, i nawet ktoś też miał taki problem, ale nie doczekał się odpowiedzi i w efekcie temat nie został zakończony...
Proszę o ile to możliwe o weryfikację moich "złotych myśl"
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Ja poprostu nie wiem nie ufam jak ktos cos tak diagnozuje. Zebym mogl to weryfikowac to musze widziec loga np z 010 i 018 razem no i nie ze mi na postoju wciskasz gaz tylko podczas jazdy z biegiem np 4.
Jesli cos by mialo byc nie tak z tarczka czy czujnikiem to by to bylo caly czas lub nieprzewidywalnie.
Jesli cos by mialo byc nie tak z tarczka czy czujnikiem to by to bylo caly czas lub nieprzewidywalnie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- Dawid_FreeStyle
- Przeglądacz
- Posty: 79
- Rejestracja: czw lut 04, 2016 19:24
- Auto:: Touran 1.9 BLS 09r
- Imię:: Dawid
- Lokalizacja: KONIN
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Witam i ja dziś kontrolnie sprawdzałem swoje wtryski i wszystko wydaje się być okey tylko zaciekawiła mnie jedna sprawa czy rozpędzając auto i nagle puszczając pedał gazu ( hamowanie silnikiem) w polu 018 wyskakują mi we wszystkich polach 128 tak ma być????
DAWID
-
Fivel
- Posty: 4
- Rejestracja: ndz sty 22, 2017 14:25
- Auto:: VW JETTA 1.9 TDI BXE 2007
- Imię:: Fivel
- Lokalizacja: Tarnów
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Witam bardzo proszę o sprawdzenie moich wyników z pracy pompowtryskiwaczy na biegu jałowym...
Powiem tak od zakupu samochodu na rozgrzanym silniku na biegu jałowym czuć w kabinie jakby drgania/szarpnięcia z różną częstotliwością występują nie są duże ale jednak troszku denerwują... Nie robiłem nic z wtryskami - myślałem nad wymianą uszczelniaczy bo słyszałem, że to jest właśnie częsty problem drgań w kabinie. Dodam, że autko pięknie odpala na zimnym jak również ciepłym silniku, ładnie przyspiesza i nic nie szarpie poza pracą na biegu jałowym. Ostatnio jeszcze wymieniałem świece na Baru - komp nie pokazuje żadnych błędów...
Pozdrawiam
-- Wt lut 28, 2017 20:22 --
Jeszcze zapomniałem dodać, że termin wymiany rozrządu się zbliża... Zdjęcia wykonałem w krótkich odstępach czasu...
Powiem tak od zakupu samochodu na rozgrzanym silniku na biegu jałowym czuć w kabinie jakby drgania/szarpnięcia z różną częstotliwością występują nie są duże ale jednak troszku denerwują... Nie robiłem nic z wtryskami - myślałem nad wymianą uszczelniaczy bo słyszałem, że to jest właśnie częsty problem drgań w kabinie. Dodam, że autko pięknie odpala na zimnym jak również ciepłym silniku, ładnie przyspiesza i nic nie szarpie poza pracą na biegu jałowym. Ostatnio jeszcze wymieniałem świece na Baru - komp nie pokazuje żadnych błędów...
Pozdrawiam
-- Wt lut 28, 2017 20:22 --
Jeszcze zapomniałem dodać, że termin wymiany rozrządu się zbliża... Zdjęcia wykonałem w krótkich odstępach czasu...
-
awos
- Początkujący
- Posty: 13
- Rejestracja: pt mar 27, 2015 14:38
- Auto:: Touran 2.0 TDI BKD 2005
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Zakroczym
- Podziękował: 2 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Koledzy a co sądzicie o moich pompkach?
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Witam
wczoraj i mnie dopadło, drgania na wolnych obrotach, błąd w ECU, który daje się skasować, na szybko zrobiłem zrzut z 13.18.23
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 021 MM HW: 03G 906 021 AN
Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 0511
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 01324 785 00200
VCID: 76E47EF701D49A8E77-8022
1 Fault Found:
000772 - Cylinder 4
P0304 - 000 - Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 270973 km
Time Indication: 0
Date: 2008.14.23
Time: 18:57:08
Freeze Frame:
RPM: 819 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.36 V
Inj. Quantity: 2.21 mg/str
Temperature: 45.0°C
(no units): 0.0
... czyli co 4 wtrysk sie kończy ?
wczoraj i mnie dopadło, drgania na wolnych obrotach, błąd w ECU, który daje się skasować, na szybko zrobiłem zrzut z 13.18.23
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 021 MM HW: 03G 906 021 AN
Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 0511
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 01324 785 00200
VCID: 76E47EF701D49A8E77-8022
1 Fault Found:
000772 - Cylinder 4
P0304 - 000 - Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 270973 km
Time Indication: 0
Date: 2008.14.23
Time: 18:57:08
Freeze Frame:
RPM: 819 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.36 V
Inj. Quantity: 2.21 mg/str
Temperature: 45.0°C
(no units): 0.0
... czyli co 4 wtrysk sie kończy ?
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Sprawdzilbym wtyczkę na wtrysku
Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca