Napęd 4motion dla Tourana, Możliwe ???

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
Paweł
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 20, 2011 20:38
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Poznań

Napęd 4motion dla Tourana, Możliwe ???

Post autor: Paweł »

Rozpoczynam temat który mnie ostatnio bardzo interesuje. Ponoć technicznie i bez większych modyfikacji jest możliwe zamontowanie układu napędu 4motion dla Tourana. Na razie stawiam pytanie na forum choć dysponuje już częściową wiedzą w tym temacie. Piszcie co wam wiadomo a ja z czasem będę zamieszczał swoje informacje do których dotarłem.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Dysponujesz wiedzą na ten temat - tzn jaką?
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5611
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

Ja nic nie wiem w tym temacie Jak możesz podziel się...Jestem ciekawy... ;)
Awatar użytkownika
Paweł
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 20, 2011 20:38
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Paweł »

Moja wiedza jest na razie pobieżna, ale na własne oczy :shock: widziałem w Austrii trzy tygodnie temu takiego Tourana, zaczęło się niewinnie, jestem na campingu w Seefeld i co widzę takiego samego Tourana Crossa jak ja mam, goście byli z Niemiec. Zaczęliśmy rozmawiać bo identyczne auta nawet te same czarne kolory, patrzę a na klapie logo 4motion a ja w śmiech :lol: , zaświeciłem swoją wiedzą bo przecież nie było nigdy w ofercie VW takiego modelu, a gość też się śmieje i mówi to zobacz pod spodem, lukam a tam istotnie tylni dyferencjał wał itd, nie wierzyłem, mówię jedziemy, no ok, w środku DSG jak u mnie, 170km ? coś za mocny on na to a bo dodane 25km, hymm, szukam szutrowej dróżki, a nie łatwo o taka wszędzie asfalty, ale jest, staje furtka otwarta i ogień :shock: byście musieli widzieć moją minę i słyszeć gościa szyderczy śmiech :mrgreen: , ten Touran drapał na wszystkie łapy... JAK ? no i tak dwie noce mi gość opowiadał co trzeba aby i mój miał taki napę, wróciłem do kraju i zatopiłem się w poszukiwaniu części i wiedzy. Jedno jest pewne pomaga wspólna płyta z golfem V ale nie wszystko od niego bo to składanka z golfaV (tylni dyferencjał + wał) od tiguana (reduktor krzyżowy, połowa obudowy skrzyni od strony silnika+półoś), to takie pobieżne dane resztę i detale będe testował na sobie bo dla mnie Touran to genialny model ale zamawiając ubolewałem że nie ma 4motion, ale teraz będzie. Na pewno będę pisał o swoich postępach....pozdro
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

I nie zapomnij podawać kosztów zmiany :-)
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
Paweł
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 20, 2011 20:38
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Paweł »

Z pierwszych ustaleń na razie mam spis kosztów na ok 3tyś zł, za tą kwotę części mechaniczne napędu tz. dyferencjał, tylne sanki, wał, przedni reduktor, półoś prawa.
Z mechaniki jeszcze nie znam ceny za:
- połowę lub całą obudowę skrzyni biegów (szukam uszkodzonej)
- za elektrykę
- montaż
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Do Skrzyni biegów jest specjalny reduktor. Wątpie bys to kupił osobno z 2nd handu. Sprzedają całe sprzynie z tym.
Awatar użytkownika
Paweł
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 20, 2011 20:38
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Paweł »

Już tą sprawę z reduktorem rozpoznałem, jest to osobna część dołączana do standardowej skrzyni, reduktory są takie same dla manuali i DSG różnią się jedynie wytrzymałością na przekazywaną moc.

Nie umiem dodawać fotek a mam ich sporo w tym temacie...
Rowik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:03
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Piła

Post autor: Rowik »

Proszę: http://foto.recenzja.pl/jak_dodac_zdjec ... m_-t-5913/

Pokazuj te zdjęcia pokazuj! Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości z uploadem zdjęć pisz :)
Volkswagen Touran 1.9TDI 2004r TREND 74kW AVQ
Kliknij aby zobaczyć
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

Paweł temat rewelka :)

Na 100% bym się pisał na ten mod, części to raczej nie problem tylko żeby wiedzieć co, część techniczna przeróbki też w Łodzi do rozwiązania (są u nas zapaleńcy którzy na VW zęby zjedli i fachowo robią wszystko co z mechaniką i elektroniką związane).

Tak na szybko coś tutaj znalazłem http://forum.gute-fahrt.de/showthread.php?p=211675 o temacie (tak myślę przynajmniej) ale że niemieckiego ni w ząb to może uprzejma duszyczka jakaś by coś z tematu wyłowiła dla nas cennego?
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
Paweł
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 20, 2011 20:38
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Paweł »

No to lecimy z fotkami...

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
Paweł
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 20, 2011 20:38
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Paweł »

A to skrzynia od tourana, są punkty montażowe dla reduktora nie trzeba innej skrzyni, zmieniamy wałek i chodzi, mam jeszcze fotki skrzyni od R32 oraz fotki zawiechy...
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Z każdym dniem wiem coraz więcej ale do momentu aż tego nie poskładam tylko czysta teoria choć widziałem na własne oczy że się da to zrobić. Z pewnością przyda się pomoc nie jednego zapaleńca w dokończeniu projektu ale później jak sami wiecie poezja... zima i drapie na wszystkie łapy... to będzie jazda :lol:
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Kiedyś chyba gdzieś czytałem, że podłoga w bagażniku przy napędzie na 4 koła jest nieco płytsza. Nie pamiętam tylko o jakiej generacji tylnej przekładni to było...
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Turanek pisze:Kiedyś chyba gdzieś czytałem, że podłoga w bagażniku przy napędzie na 4 koła jest nieco płytsza. Nie pamiętam tylko o jakiej generacji tylnej przekładni to było...
Przed montażem sprawdź w stacji diagnostycznej czy taka przeróbka na badaniach technicznych przejdzie bo jak nie to cię czeka przynajmniej homologacja pojazdu. Zważ, że Wydziały Komunikacji nie idą nikomu na rękę.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
Paweł
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 20, 2011 20:38
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Paweł »

Już wcześniej sprawdzałem bo przy naszym ustawodawstwie wcale nie jest lekko i to co może być mało problematyczne w krajach UE to u nas może przysporzyć nie raz problem nie do przejścia. Istotnie wymóg jest ale opisuje to akt prawny którego interpretacja jest tak szeroka że można pod nim podwiesić nawet przeróbkę Tourana na łódź podwodną bo jak tylko rzeczoznawca opisze że pojazd spełnia warunki bezpiecznego użytkowania i spełnia kryteria dostosowania do wymogów bezpieczeństwa w ruchu lądowym to problemu nie ma. Na tej samej interpretacji dopuszczane są do ruchu ulicznego samochody po modyfikacjach rajdowych. Proceder prosty i nawet nie drogi.
ODPOWIEDZ