Zaślepienie EGR, spadek mocy, błąd 16683
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Zaślepienie EGR, spadek mocy, błąd 16683
Nie rozumiesz jak ecm zlicza spalanie. Tam nie ma licznika jak w domu od wody. To wyliczenia z odczytow z roznych danych z czyjnikow. Logiczne ze i zaslepienie egr ma tu wplyw bo inne wartosci podaje maf. Tak jak chipsie tez sie troche rozjazdzaja wskazania.
Zrob test na drodze na duzym dystansie. Ale i tak co by mialo wykastrowanie dpf? Paliwo sie nie leje w komin. Wiecej paiwa na tloki to wieksza sila pociagowa. N pomijam inne aspekty uszkodzonego silnika.
Zrob test na drodze na duzym dystansie. Ale i tak co by mialo wykastrowanie dpf? Paliwo sie nie leje w komin. Wiecej paiwa na tloki to wieksza sila pociagowa. N pomijam inne aspekty uszkodzonego silnika.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- wkpwojtek
- Zaawansowany
- Posty: 407
- Rejestracja: czw lis 22, 2012 01:52
- Auto:: Touran,2.0 BKD, 2005
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Inowrocław
- Podziękował: 95 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Zaślepienie EGR, spadek mocy, błąd 16683
JacaTouran pisze:Egr nie powoduje wyższego spalania to raz.
Dwóch fachowców, dwie różne opinie na ten sam tematwesol pisze:Logiczne ze i zaslepienie egr ma tu wplyw bo inne wartosci podaje maf.
Wojtek
- bartez55
- ____________________

- Posty: 538
- Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
- Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
- Imię:: Bartek
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 102 razy
Re: Zaślepienie EGR, spadek mocy, błąd 16683
Koledze wesol raczej chodzi o wskazania na kompie a nie o rzeczywiste spalanie.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Zaślepienie EGR, spadek mocy, błąd 16683
Dokladnie tak nalezy wesola interpretowac i ja to samo napisalem. Uwazacie , ze egr podlewa paliwo czy jak???
Zaslepiajac go puszczasz wszystkie spaliny na wydech. Co to ma miec do spalania???
No panowie...
Zaslepiajac go puszczasz wszystkie spaliny na wydech. Co to ma miec do spalania???
No panowie...
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
-
MadReaper
- Użytkownik
- Posty: 165
- Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
- Auto:: 1,9 105KM
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Zaślepienie EGR, spadek mocy, błąd 16683
Test wykonany dzisiaj dopiero co wróciłem. 631km 38,6L wychodzi 6,1 na 100. Przy takiej jeździe, obciążeniu samochodu normalnie wychodziło mi poniżej 5L więc potwierdziłem fizycznie spalanie.
Co udało się zaobserwować silnik nie trzyma temperatury. 80% trasy zrobione na temp 80st, a bywało 70st. Czasem potrzymało 90st.
Termostat do wymiany ?
I na gorąco bardzo szybkie pytanie: bez wcześniejszych jakichkolwiek objawów całe szczęście tylko 1km od domu skończył mi się klocek hamulcowy w tylnim prawym kole. Jeszcze jest w zacisku ale bokiem wychodzi. Czy mogę go wyjąć i bardzo ostrożnie przejechać kilka km do warsztatu ?
Jakaś kurde czarna seria moje autko dopadła i to wszystko na raz.
Co udało się zaobserwować silnik nie trzyma temperatury. 80% trasy zrobione na temp 80st, a bywało 70st. Czasem potrzymało 90st.
Termostat do wymiany ?
I na gorąco bardzo szybkie pytanie: bez wcześniejszych jakichkolwiek objawów całe szczęście tylko 1km od domu skończył mi się klocek hamulcowy w tylnim prawym kole. Jeszcze jest w zacisku ale bokiem wychodzi. Czy mogę go wyjąć i bardzo ostrożnie przejechać kilka km do warsztatu ?
Jakaś kurde czarna seria moje autko dopadła i to wszystko na raz.
- bartez55
- ____________________

- Posty: 538
- Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
- Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
- Imię:: Bartek
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 102 razy
Re: Zaślepienie EGR, spadek mocy, błąd 16683
Spalanie Touranem poniżej pięciu litrów... Gratuluję. Jeżeli silnik nie osiąga normalnej temperatury pracy to będzie więcej palił. Jak dla mnie spalanie na poziomie 6-7 litrów to norma.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
MadReaper
- Użytkownik
- Posty: 165
- Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
- Auto:: 1,9 105KM
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Zaślepienie EGR, spadek mocy, błąd 16683
Radom - Kraków parę razy już robiłem 1 osoba 4,3-4,4L, 4 osoby 4,7-4,9L ( 2 dorosłe i 2 dzieci ) prędkości 100-120km/h, bez zbędnego wyprzedzania i walki aby być pierwszym przed wszystkimi 
Ale to teraz mniej ważne.
Co zrobić z tym klockiem ??
Ale to teraz mniej ważne.
Co zrobić z tym klockiem ??
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: Zaślepienie EGR, spadek mocy, błąd 16683
Dla mnie jakaś masakra to co piszesz i o paliwie i klockach
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Zaślepienie EGR, spadek mocy, błąd 16683
Tak chodzilo o zliczanie spalania na fis itp. Poza tym ile ten egr bywa otwarty w pelnej pozycji? Nie wiem czy choc z 1%. Otwarcia czastkowe polowiczne tez tylko niewielki procent. Egr nie ma prawa sie otworzyc przy pedale gazu wcisnietym w podloge. Przy odpuszczeniu tego pedalu zalacza sie ale wtedy mamy odciecie paliwa calkowite. Przy pracy na stalych obrotach np jalowych to ege otwiera sie na ulamek sekundy i zamyka na kilka sekund.
Egr powoduje zanizenia wskazan przeplywki w momencie kiedy sie otwiera. Ani egr ani przeplywka nie ma nic do spalania zwiekszonego. Jedynie gdy zaniza rzeplywka to obniza podlanie paliwem od prawidlowego ale silnik generuje mniejsza moc.
Egr powoduje zanizenia wskazan przeplywki w momencie kiedy sie otwiera. Ani egr ani przeplywka nie ma nic do spalania zwiekszonego. Jedynie gdy zaniza rzeplywka to obniza podlanie paliwem od prawidlowego ale silnik generuje mniejsza moc.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
MadReaper
- Użytkownik
- Posty: 165
- Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
- Auto:: 1,9 105KM
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Zaślepienie EGR, spadek mocy, błąd 16683
Bardzo konstruktywny post, dużo wnoszący do dyskusji.marcyb3 pisze:Dla mnie jakaś masakra to co piszesz i o paliwie i klockach
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Natomiast nic nie napisałeś czy mogę wyjąć ten klocek i przejechać parę km do warsztatu.
Obecnie jest zaklinowany miedzy tarczą a zaciskiem.
- wkpwojtek
- Zaawansowany
- Posty: 407
- Rejestracja: czw lis 22, 2012 01:52
- Auto:: Touran,2.0 BKD, 2005
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Inowrocław
- Podziękował: 95 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Zaślepienie EGR, spadek mocy, błąd 16683
Jak jest zaklinowany to jak chcesz jechać? Z zablokowanym kołem czy jak?MadReaper pisze: Obecnie jest zaklinowany miedzy tarczą a zaciskiem.
Poza tym jak tak jechałeś to na pewno tarcza jest uszkodzona. Na wymontowanym klocku jechać to raczej też nie radzę. Grozi to kolejnymi konsekwencjami. Najbezpieczniej jest to naprawić na miejscu tj. wyjąć klocek ( jeśli ten aż tak dostał to pewnie i druga strona ma podobnie), wymienić tarcze i klocki na nowe. To nie jest trudne, musisz mieć tylko odpowiednie narzędzia, gdyż tylny tłoczek trzeba wciskać i jednocześnie wkręcać.
Wojtek
-
MadReaper
- Użytkownik
- Posty: 165
- Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
- Auto:: 1,9 105KM
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Zaślepienie EGR, spadek mocy, błąd 16683
Wojtek i o taką informację mi chodziło.
Wymienię i tarcze i klocki. Tylko czy mogę wyjąc na miejscu tylko ten klocek zamontować zacisk ( bez dokręcania tłoczka ) i przejechać do warsztatu, bo pod blokiem to raczej słabo takie akcje robić.
Chodzi mi o to czy nic się nie stanie z tłoczkiem czy czymś innym.
Wymienię i tarcze i klocki. Tylko czy mogę wyjąc na miejscu tylko ten klocek zamontować zacisk ( bez dokręcania tłoczka ) i przejechać do warsztatu, bo pod blokiem to raczej słabo takie akcje robić.
Chodzi mi o to czy nic się nie stanie z tłoczkiem czy czymś innym.
- PIOTREL
- Expert
- Posty: 1055
- Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
- Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Koło
- Podziękował: 64 razy
- Otrzymał podziękowań: 108 razy
Re: Zaślepienie EGR, spadek mocy, błąd 16683
Kolego czy Ty czytasz to co piszesz i o co pytasz?MadReaper pisze:Wojtek i o taką informację mi chodziło.
Wymienię i tarcze i klocki. Tylko czy mogę wyjąc na miejscu tylko ten klocek zamontować zacisk ( bez dokręcania tłoczka ) i przejechać do warsztatu, bo pod blokiem to raczej słabo takie akcje robić.
Chodzi mi o to czy nic się nie stanie z tłoczkiem czy czymś innym.
Chcesz wyciągnąć klocek i jechać bez niego?
To może jedź bez założonego koła.
-
MadReaper
- Użytkownik
- Posty: 165
- Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
- Auto:: 1,9 105KM
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Zaślepienie EGR, spadek mocy, błąd 16683
Tak wiem co piszę i dlatego pytam, dystans to 3-4km, nie jadę do Chorwacji
a pod blokiem gdy pogoda deszczowa to tylko to mogę zrobić.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Zaślepienie EGR, spadek mocy, błąd 16683
Kiedys taka akcje awaryjna robilem i po odkreceniu przewodu hamulcowego po cofnieciu tloczka zapodalem pod przewod kulke z lozyska. Tym sposobem odcialem hamowanie na to kolo. To wyjscie awaryjne i raczej ostateczne dla ludzi rozumnych.
A jak 3 km to bym moze nawet tylko ta tarcze i klocek przesmarowal smarem i sie pomalu doczlapal do mechanika.
A jak 3 km to bym moze nawet tylko ta tarcze i klocek przesmarowal smarem i sie pomalu doczlapal do mechanika.
Ostatnio zmieniony ndz lis 12, 2017 10:48 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC