Błąd P0299

VWariaT
Zaawansowany
Posty: 354
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
Auto:: 1T2 2.0TDI
Imię:: VWariaT
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: Błąd P0299

Post autor: VWariaT »

Dzisiaj ponownie zdemontowałem rury, ale dodatkowo wyciągnąłem tą długą rurę co idzie do IC. No i winowajca znaleziony:

Obrazek

Oderwało się mocowanie którym dokręca się rurę do silnika. Doraźnie przytopiłem plastik lutownicą na łączeniach i zalała klejem. Trzeba po świętach kupić używkę.
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
crix91
Posty: 4
Rejestracja: czw sie 13, 2015 18:03
Auto:: GOLF V 2008 1.9 BLS
Imię:: Patryk
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Błąd P0299

Post autor: crix91 »

Witam,
ten sam problem co wyżej samochod golf 1.9 BLS
P0299 - 000 control range not reached mil on
Freeze Frame:
RPM: 2142 /min
Speed: 76.0 km/h
Load 45.5 %
Absolute pres: 1570,8 mbar
Absolute Pres: 1071.0 mbar



Objawy samochód nie ma w ogolę mocy. Bez względu na to czy świeci się kontrolka świec żarowych i check, czy wszystko jest wykasowane. Bład wyskakuje przy obciążeniu, jazda pod górkę przy około 2000-2500 RMP. Mechanik stwierdził po przeprowadzeniu smoke testu ze do wymiany jest intercooler. Czy możne to być przyczyna ? Po przegladnieciu wątków i zainteresowaniu się tematem zrobiłem test zaworu n75 nie zmienia się o 80 bar, tak jak powinno być, jak to sprawdzić czy do wymiany jest zawór czy sam czujnik ?
Załączniki
n75.png
VWariaT
Zaawansowany
Posty: 354
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
Auto:: 1T2 2.0TDI
Imię:: VWariaT
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: Błąd P0299

Post autor: VWariaT »

Może być .... ale na początek posprawdzaj wszystkie przewody od powietrza. Czasami może to być pierdoła - np. rozpięta zapinka na łączeniu przewodów.
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
crix91
Posty: 4
Rejestracja: czw sie 13, 2015 18:03
Auto:: GOLF V 2008 1.9 BLS
Imię:: Patryk
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Błąd P0299

Post autor: crix91 »

Węże wyglądają w porządku nie słychać syczenia nigdzie. Czy ten czujnik (konwerter cisnienia n75) 1K0 906 627A może być uszkodzony ? Czy powodem może być gruszka turbiny ? jak sprawdzic? Jakie logi wykonać żeby było Wam łatwiej pomoc ?
Misiocyt
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: śr paź 04, 2017 07:29
Auto:: 1.9 TDI 77 kW BLS 1T
Imię:: Michał
Lokalizacja: Kraków

Re: Błąd P0299

Post autor: Misiocyt »

Witam

Miałem podobne objawy w moim Touranie (1.9 TDI 105 KM BlueMotion 2010r.), spadła moc, zaświeciła się kontrolka świec żarowych, potem ikona silnika i auto ledwie się toczyło. Osiągnięcie 100 kmh graniczyło z cudem i trwało wieczność. Podpięcie się przez interfejs diagnostyczny Vgate iCar PRO wykazało błąd P0299 - ciśnienie w układzie turbodoładowania. Potwierdziło się to również w serwisie.
W moim przypadku winnym okazał się zawór regulacyjny ciśnienia doładowania. Jego wymiana załatwiła sprawę i wszystko działa jak należy.
Koszt: 300 zł (robocizna + zawór)
ODPOWIEDZ