Oderwało się mocowanie którym dokręca się rurę do silnika. Doraźnie przytopiłem plastik lutownicą na łączeniach i zalała klejem. Trzeba po świętach kupić używkę.
Błąd P0299
-
VWariaT
- Zaawansowany
- Posty: 354
- Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
- Auto:: 1T2 2.0TDI
- Imię:: VWariaT
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 55 razy
Re: Błąd P0299
Dzisiaj ponownie zdemontowałem rury, ale dodatkowo wyciągnąłem tą długą rurę co idzie do IC. No i winowajca znaleziony:

Oderwało się mocowanie którym dokręca się rurę do silnika. Doraźnie przytopiłem plastik lutownicą na łączeniach i zalała klejem. Trzeba po świętach kupić używkę.
Oderwało się mocowanie którym dokręca się rurę do silnika. Doraźnie przytopiłem plastik lutownicą na łączeniach i zalała klejem. Trzeba po świętach kupić używkę.
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
-
crix91
- Posty: 4
- Rejestracja: czw sie 13, 2015 18:03
- Auto:: GOLF V 2008 1.9 BLS
- Imię:: Patryk
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Błąd P0299
Witam,
ten sam problem co wyżej samochod golf 1.9 BLS
P0299 - 000 control range not reached mil on
Freeze Frame:
RPM: 2142 /min
Speed: 76.0 km/h
Load 45.5 %
Absolute pres: 1570,8 mbar
Absolute Pres: 1071.0 mbar
Objawy samochód nie ma w ogolę mocy. Bez względu na to czy świeci się kontrolka świec żarowych i check, czy wszystko jest wykasowane. Bład wyskakuje przy obciążeniu, jazda pod górkę przy około 2000-2500 RMP. Mechanik stwierdził po przeprowadzeniu smoke testu ze do wymiany jest intercooler. Czy możne to być przyczyna ? Po przegladnieciu wątków i zainteresowaniu się tematem zrobiłem test zaworu n75 nie zmienia się o 80 bar, tak jak powinno być, jak to sprawdzić czy do wymiany jest zawór czy sam czujnik ?
ten sam problem co wyżej samochod golf 1.9 BLS
P0299 - 000 control range not reached mil on
Freeze Frame:
RPM: 2142 /min
Speed: 76.0 km/h
Load 45.5 %
Absolute pres: 1570,8 mbar
Absolute Pres: 1071.0 mbar
Objawy samochód nie ma w ogolę mocy. Bez względu na to czy świeci się kontrolka świec żarowych i check, czy wszystko jest wykasowane. Bład wyskakuje przy obciążeniu, jazda pod górkę przy około 2000-2500 RMP. Mechanik stwierdził po przeprowadzeniu smoke testu ze do wymiany jest intercooler. Czy możne to być przyczyna ? Po przegladnieciu wątków i zainteresowaniu się tematem zrobiłem test zaworu n75 nie zmienia się o 80 bar, tak jak powinno być, jak to sprawdzić czy do wymiany jest zawór czy sam czujnik ?
-
VWariaT
- Zaawansowany
- Posty: 354
- Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
- Auto:: 1T2 2.0TDI
- Imię:: VWariaT
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 55 razy
Re: Błąd P0299
Może być .... ale na początek posprawdzaj wszystkie przewody od powietrza. Czasami może to być pierdoła - np. rozpięta zapinka na łączeniu przewodów.
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
-
crix91
- Posty: 4
- Rejestracja: czw sie 13, 2015 18:03
- Auto:: GOLF V 2008 1.9 BLS
- Imię:: Patryk
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Błąd P0299
Węże wyglądają w porządku nie słychać syczenia nigdzie. Czy ten czujnik (konwerter cisnienia n75) 1K0 906 627A może być uszkodzony ? Czy powodem może być gruszka turbiny ? jak sprawdzic? Jakie logi wykonać żeby było Wam łatwiej pomoc ?
-
Misiocyt
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: śr paź 04, 2017 07:29
- Auto:: 1.9 TDI 77 kW BLS 1T
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Kraków
Re: Błąd P0299
Witam
Miałem podobne objawy w moim Touranie (1.9 TDI 105 KM BlueMotion 2010r.), spadła moc, zaświeciła się kontrolka świec żarowych, potem ikona silnika i auto ledwie się toczyło. Osiągnięcie 100 kmh graniczyło z cudem i trwało wieczność. Podpięcie się przez interfejs diagnostyczny Vgate iCar PRO wykazało błąd P0299 - ciśnienie w układzie turbodoładowania. Potwierdziło się to również w serwisie.
W moim przypadku winnym okazał się zawór regulacyjny ciśnienia doładowania. Jego wymiana załatwiła sprawę i wszystko działa jak należy.
Koszt: 300 zł (robocizna + zawór)
Miałem podobne objawy w moim Touranie (1.9 TDI 105 KM BlueMotion 2010r.), spadła moc, zaświeciła się kontrolka świec żarowych, potem ikona silnika i auto ledwie się toczyło. Osiągnięcie 100 kmh graniczyło z cudem i trwało wieczność. Podpięcie się przez interfejs diagnostyczny Vgate iCar PRO wykazało błąd P0299 - ciśnienie w układzie turbodoładowania. Potwierdziło się to również w serwisie.
W moim przypadku winnym okazał się zawór regulacyjny ciśnienia doładowania. Jego wymiana załatwiła sprawę i wszystko działa jak należy.
Koszt: 300 zł (robocizna + zawór)