
2,0TDI - który wybrać?
- yogicc
- Użytkownik
- Posty: 244
- Rejestracja: ndz lis 22, 2015 17:07
- Auto:: Touran 1,9TDI AVQ 2003r
- Imię:: Daniel
- Lokalizacja: Malbork
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
2,0TDI - który wybrać?
Do znawców tematu silnik grupy VAG 2,0TDI w internetach można znaleźć wiele niepochlebnej opinii na temat tego silnika. Odmian 2,0TDI jest kilka a może nawet i kilkanaście, zamierzam zmienić auto na nowsze i dużo jest w ofercie właśnie tego słynnego już 2,0TDI. Jak to w końcu z nim jest, warto się w niego pakować? Może których modeli 2,0TDI unikać, a które są godne uwagi, albo od którego roku. PD nie jest mi straszne ale CR też może być ciekawym rozwiązaniem. Zapraszam do dyskusji. 

Halooooo Straż pożarna??? Ukradli mi rower!! Zróbcie coś !!!
Było: Maluch '87, Cinquecento 700 '97, Corsa 1,2 '97, Passat 1,9TDI '99, Jest: Touran 1,9TDI '03, Audi A3 1,9TDI '00, Komar 232 '68, Romet 50T1 '81,
Było: Maluch '87, Cinquecento 700 '97, Corsa 1,2 '97, Passat 1,9TDI '99, Jest: Touran 1,9TDI '03, Audi A3 1,9TDI '00, Komar 232 '68, Romet 50T1 '81,
- PTAK
- Przeglądacz
- Posty: 89
- Rejestracja: pn cze 02, 2014 23:52
- Auto:: 1T0 2.0Tdi Bkd 06r DSG
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
- Kontakt:
Re: 2,0TDI - który wybrać?
Ja osobiście polecił bym 2.0Tdi BKD mam dwa auta z tymi silnikami na naprawdę złego słowa powiedzieć nie mogę jeden ma prawie 700tys nalotu drugi dopiero 290tys km.
Było :
Bmw E36 x 9-od 1.6 do 2,8
e34 x 7 w tym Alpina M62
e32 5.0 V12 M70B50
Opel Corsa 1.2 i 1.4 x2
Cinquecento x 2 hehe
Nissan Sunny 2.0Td
Seat Ibiza Evo2 1.9TDI 150KM
Audi A6 c5 2.5TdI V6 150KM
Skoda Octavia x3 i 4x4
Vw Sharan 2004r (2) 1.9TDI 150KM

Teraz jest w końcu Auto Rodzinne
Vw Touran 2.0Tdi Dsg 06r 7-Os.viewtopic.php?f=9&t=9616:)
Jak pomogłem KLIKNIJ "
" ------->>>
Bmw E36 x 9-od 1.6 do 2,8
e34 x 7 w tym Alpina M62
e32 5.0 V12 M70B50
Opel Corsa 1.2 i 1.4 x2
Cinquecento x 2 hehe
Nissan Sunny 2.0Td
Seat Ibiza Evo2 1.9TDI 150KM
Audi A6 c5 2.5TdI V6 150KM
Skoda Octavia x3 i 4x4
Vw Sharan 2004r (2) 1.9TDI 150KM

Teraz jest w końcu Auto Rodzinne
Vw Touran 2.0Tdi Dsg 06r 7-Os.viewtopic.php?f=9&t=9616:)

Jak pomogłem KLIKNIJ "

- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3421
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
- Johny7205
- ____________________
- Posty: 623
- Rejestracja: pt lis 16, 2012 22:29
- Auto:: 1T2T21 1.9TDI Trendline+
- Imię:: Janek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 69 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: 2,0TDI - który wybrać?
Dokładnie. Idź w CR.
Pierwszym jakim jeździłem to był CBAB 170KM z 2009 - prawie 300 tys bez żadnych problemów, dalej jeździ. Z kolejnymi też żadnych problemów. Poza tym tak jak pisze Spacewalker to już inna kultura pracy. Gładka praca, mniej wibracji, no i cichy nawet jak zimny. Mój rozgrzany Touran w PD chodzi dwa razy głośniej niż kompletnie zimny Passat w CR.
Oktavie III z 2.0 TDI CR 140 KM spalaja 5.6 litra przy całkiem dynamicznej jeździe. Trzeba dobrze poganiać żeby spalałały ponad 6.0 litra.
Pierwszym jakim jeździłem to był CBAB 170KM z 2009 - prawie 300 tys bez żadnych problemów, dalej jeździ. Z kolejnymi też żadnych problemów. Poza tym tak jak pisze Spacewalker to już inna kultura pracy. Gładka praca, mniej wibracji, no i cichy nawet jak zimny. Mój rozgrzany Touran w PD chodzi dwa razy głośniej niż kompletnie zimny Passat w CR.
Oktavie III z 2.0 TDI CR 140 KM spalaja 5.6 litra przy całkiem dynamicznej jeździe. Trzeba dobrze poganiać żeby spalałały ponad 6.0 litra.

- MajKu
- Początkujący
- Posty: 32
- Rejestracja: pn lis 24, 2014 21:30
- Auto:: 5T 2.0 TDI DSG
- Imię:: MAjCin
- Lokalizacja: Wlkp
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: 2,0TDI - który wybrać?
Ogólnie BKD ma słaba reputacje bo ma 16 zaworów i 16 dźwigienek w głowicy które przy złej eksploatacji mogą się psuć. Ja osobiście mam 520 tys. na BKD i wymieniłem dwie dźwigienki przy nie całych 400 tys. km. w ASO 160 zł sztuka.
Np. BMM ma jeden wałek "znawcy" mówią ze lepszy niż BKD bo nie ma w nim tych "felernych dźwigienek". Lepiej kup takiego który ma mniej niż 500 tys. udokumentowanego przebiegu niż takiego który ma 198 nie udokumentowanego.
Np. BMM ma jeden wałek "znawcy" mówią ze lepszy niż BKD bo nie ma w nim tych "felernych dźwigienek". Lepiej kup takiego który ma mniej niż 500 tys. udokumentowanego przebiegu niż takiego który ma 198 nie udokumentowanego.
- yogicc
- Użytkownik
- Posty: 244
- Rejestracja: ndz lis 22, 2015 17:07
- Auto:: Touran 1,9TDI AVQ 2003r
- Imię:: Daniel
- Lokalizacja: Malbork
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: 2,0TDI - który wybrać?
Macie listę (symbole) silników z CR? 2,0 są montowane od bodajże 2008 roku. 25kzł pozwala na zakup czegoś właśnie początku produkcji CR.
Halooooo Straż pożarna??? Ukradli mi rower!! Zróbcie coś !!!
Było: Maluch '87, Cinquecento 700 '97, Corsa 1,2 '97, Passat 1,9TDI '99, Jest: Touran 1,9TDI '03, Audi A3 1,9TDI '00, Komar 232 '68, Romet 50T1 '81,
Było: Maluch '87, Cinquecento 700 '97, Corsa 1,2 '97, Passat 1,9TDI '99, Jest: Touran 1,9TDI '03, Audi A3 1,9TDI '00, Komar 232 '68, Romet 50T1 '81,
-
- Przeglądacz
- Posty: 139
- Rejestracja: ndz gru 25, 2016 01:29
- Auto:: Touran 2,0TDI BKD 2007r
- Imię:: Domin
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: 2,0TDI - który wybrać?
Ni wiem jak jest z tymi dokładnie CeRami ale ponoć problem z pompą oleju nie rozwiązany do konca 2009r. Dopiero od 2010 zrobili imbus 100mm. Co tez nie daje gwarancji ze sie nie obróci.
A teraz do znawców tematu w BKD, BMM, BMN vag podarował nam bezproblemową pome oleju. Czy w CR tez były silniki bez tych nieszczesnych imbusów czy juz w CRach szło 100%? Pytam o 2.0 i 1.6 bo tez sie czaje na CeRa i z tego co wyczytałem juz dopiero od 2010 szlo z dłuższym imbusem.
A kolejne pytanie czy w Touranach po 1 lifcie jechali z PD do 2 liftu czy po 2008r wkładali juz CR?
Moze ktoś coś wie na ten temat?
Pozdro
A teraz do znawców tematu w BKD, BMM, BMN vag podarował nam bezproblemową pome oleju. Czy w CR tez były silniki bez tych nieszczesnych imbusów czy juz w CRach szło 100%? Pytam o 2.0 i 1.6 bo tez sie czaje na CeRa i z tego co wyczytałem juz dopiero od 2010 szlo z dłuższym imbusem.
A kolejne pytanie czy w Touranach po 1 lifcie jechali z PD do 2 liftu czy po 2008r wkładali juz CR?
Moze ktoś coś wie na ten temat?
Pozdro
- bartez55
- ____________________
- Posty: 538
- Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
- Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
- Imię:: Bartek
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 102 razy
Re: 2,0TDI - który wybrać?
Cr są dopiero od modelu 1t3. Wcześniej tylko PD.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- karolek_ust
- Specjalista
- Posty: 517
- Rejestracja: pn kwie 29, 2013 19:27
- Auto:: Jetta A2
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: Sweden/PUCK
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Re: 2,0TDI - który wybrać?
Pompę oleju można zmienić na taka z 1.9 TDI i po problemie .
Vento - Golf III - Astra G - Toledo 1M - Passat B5FL - Touran 1T1 - Jetta A2 - Touran 1T3 - A4 B8 -
-
- Zaawansowany
- Posty: 354
- Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
- Auto:: 1T2 2.0TDI
- Imię:: VWariaT
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 55 razy
Re: 2,0TDI - który wybrać?
Bierz BMM, skręć go na 170ps i będziesz zadowolony.
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
-
- Przeglądacz
- Posty: 139
- Rejestracja: ndz gru 25, 2016 01:29
- Auto:: Touran 2,0TDI BKD 2007r
- Imię:: Domin
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: 2,0TDI - który wybrać?
No to po 2 lifcie a to wyjasnia problem z pompą. Bo pod koniec 2009 zrobili imbusa na 100mm. ponoć wytrzymuje znacznie dłużej. Czyli bedą wersje ze zmodernizowanym imbusem. A czy kazdy CR miał takie rozwiązanie? W 1.6 tez tak jest?bartez55 pisze:Cr są dopiero od modelu 1t3. Wcześniej tylko PD.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- greg0216
- ____________________
- Posty: 202
- Rejestracja: ndz maja 31, 2015 12:01
- Auto:: Passat B7
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Opolskie
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: 2,0TDI - który wybrać?
Ilu użytkowników tyle opinii ja mam BKD z niby poprawioną głowicą bo po 2007 roku i w grudniu niestety wymieniłem na nową pękła w dwóch miejscach niestety koszty
Grzegorz
-
- Początkujący
- Posty: 11
- Rejestracja: pn lut 05, 2018 21:08
- Auto:: Touran
- Imię:: Domino
- Lokalizacja: Żary
- Podziękował: 3 razy
- m0nter
- ____________________
- Posty: 239
- Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
- Auto:: Touran BMN 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
Re: 2,0TDI - który wybrać?
Zależy czego szukasz, a raczej oczekujesz od auta...
Mam bmn i jestem zadowolony, ale akceptuje wysokie spalanie w mieście zwłaszcza zimą na krótkich trasach. Dokładając webasto codziennie rano średnia wychodzi blisko 10 litrów.
To silnik idealny w trasy
mocny, elastyczny i fajnie współpracuje z dsg.
Żona twierdzi natomiast , że jest idealny do miasta w połączeniu z dsg
P. S. Sprawdź koniecznie czy dany egzemplarz jest po akcji serwisowej na pompki.
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
Mam bmn i jestem zadowolony, ale akceptuje wysokie spalanie w mieście zwłaszcza zimą na krótkich trasach. Dokładając webasto codziennie rano średnia wychodzi blisko 10 litrów.
To silnik idealny w trasy

Żona twierdzi natomiast , że jest idealny do miasta w połączeniu z dsg

P. S. Sprawdź koniecznie czy dany egzemplarz jest po akcji serwisowej na pompki.
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka