maliniak93 pisze:Bp i orlen tu tankowałem. Temperatura była u mnie też obniżana i nic. Później reduktor był nowy nowy bo stary padł. Co do fachowców nie mogę powiedzieć nic złego. Szwagier auto w gazie do tej pory lata. Gaz ma ok 11 lat. Części mieliśmy te same i silniki również bo ten sam model aut. Nawet jak temp mieliśmy ustawione takie same i on po ichwili miaal juz lpg a ja musiałem jechać dalej.Wyraziłem tylko swoje zdanie na temat lpg.
Mogłeś mieć zupełnie inaczej podpięty reduktor do układu ogrzewania i to wystarczy by tobie w innym czasie przełączył na gaz . Ale każdy sam sie czy chce gaz czy nie ja miałem i mam zagazowane wszystkie auta i jak na razie jestem zadowolony .
Witam
U mnie jest LPG przejechane około 30tyś na gazie, normalnie pb pali jak smok dlatego lpg rekompensuje. Temperatura ustawiona całorocznie na 30, choć latem zalecają 35. W upalne dni potrafił przełączyć się od razu na lpg i trochę go dławiło, ale to chwilowa reakcja.
Rogerunio pisze: W upalne dni potrafił przełączyć się od razu na lpg i trochę go dławiło, ale to chwilowa reakcja
Dokładnie tak jak piszesz ,że w upalne dni na gazie wariuje bo od razu odpala z gazu i zalewa wtryski płynnym gazem , tego lata w turasie musiałem przestawić temperaturę na 40 stopni , i tak przełączał po chwili .
Aby wyeliminować poszarpywanie w zime zaraz po przeliczeniu na lpg zanim silnik osiągnie około 40C wystarczy ustawienie w sterowniku lpg .... zuborzenie na zimnym.... i korektę po pemp gazu.
Zapewnienie nikt tego nie ma bo gazownik nie ma ns to czasu aby to ustawić.
Na to potrzeba kilka dni.
U mnie w lato odpala na lpg i nic mu sie nie dzieje.
Na to teraz potrzeba zrobic ustawienia lpg pod korekty ecu.
witam nie mam problemów z szarpaniem dobry gazownik z wiedza odpowiednia i doświadczeniem i auto chodzi bez problemów w moim jest ustawiony na 37 stopni
przełączenie jest tak delikatne że czasami głupieje czy jadę na gazie czy bp
bossfarba pisze:witam nie mam problemów z szarpaniem dobry gazownik z wiedza odpowiednia i doświadczeniem i auto chodzi bez problemów w moim jest ustawiony na 37 stopni
własnie dlatego latem nie głupieje bo masz ustawione n 37 stopni , ja miałem na lato 25 i jak zrobiło sie gorąco głupiał , z tego co mi mówili gazownicy to ustawiają standardowo 35 stopni i jest ok .
Moge potwierdzic, dobry fachowiec+przyzwoita instalacja i auto musi chodzic. Aktualny przebieg 411000km, LPG montowane przy 175000km. Instalacja Lovato,parownik chodzi od poczatku,temperatura ustawiona dosc nisko (jesli dobrze pamietam na 18stp). Moment przelaczania na LPG - niewyczuwalny.Problemow z silnikiem i instalacja: BRAK
Witam wszystkich.
Dziękuję za poświęcony czas ta informacje na temat.
Przejechałem Polskę wzdłuż ta w poprzek.
Wszystkie auta sprowadzone z Niemiec wyglądają ma foto jak nówka - stan faktyczny - masakra.
Kupiłem auto ze Szwecji od właściciela.
s silnikiem - 2.0 EcoFuel 109 KM CNG
2008r z dość dobrym wyposażeniem
-------
wyniki spalania - rewelacyjne 16 zł/100 km (z Poznania do Krakowa na jednym tankowaniu)
100 km/h 3000 rpm (max) powyżej tej prędkości robi się strasznie głośno.
Największym problemem jest teraz ubezpieczenie - bo żaden ubezpieczyciel nie ma tego modelu z takim silnikiem u siebie w bazie. Caddy jak najbardziej są natomiast turana - niema...
CNG jest ok, tylko że nie wszędzie jest możliwość tankowania, przepaść w porównaniu do LPG.
Dla porównania mój 1.6 z LPG - 9-9,5 w trasie 12-13 miasto, akutualnie po 2,15zł/litr.
Witam wszystkich.
Jednak kupiłem 2.0 z CNG. Z 1.6 nie znalazłem nic a w stronę FSI nie patrzyłem, Diesel też nie wchodził w grę.
Od stycznia przejechałem zaledwie 8000 km. Odczuwany jest brak stacji do tankowania i trzeba dokładniej planować dalsze wyjazdy ale ogólnie jest OK. Z minusów to zbiornik na benzynę tylko 10L ta dość droga rejestracja pod względem legalizacji butli CNG w IDT (120zł na każdą) W przypadku jeśli VW wystawi pismo informacyjne że butle zostały wymienione. (W moim przypadku butle CNG zostały wymienione na nowe w ramkach gwarancji i ASO to potwierdził). Jeśli tego niema to butle trzeba demontować i testować cisnieniowo - a to już zupełnie inne koszty. I było ciężko z OC bo tego silnika nie ma w bazie. (Caddy są a Turana - nie ma). Koszty rejestracji, napraw ta koszty paliwa podaję w załączniku.
nie wiem jaki tam masz przebieg, ale ja po 324000 rozsypałem silnik (wyleciała korba)
pierwszy objaw jaki zlekceważyłem to ledwo zauważalny spadek mocy, ale zwaliłem to na rozcieńczony cng, już nieraz taki objaw zaliczałem po tankowaniu w Polsce.
Przy najbliższej wymianie oleju odkręć miskę i sprawdź panewki,
Te skrzynki też padają, w historii mojego mam wymianę na nową przy 220.000 a przy 310.000 ukruszył się frez na mieszaczu biegów. Na szczęście serwis vw zrobił wymianę tylko za 600 zł.
Nie zdecydowałem się na zakup kolejnego gówna o kodzie bsx, obecnie zaczynam rozbiórkę auta, bo nawet ukraińcy nie chcą tego dziadostwa.
hwd marce vw (oglądałem kilka dni temu na netflixie dieselgate i jestem na nich cięty)
życzę powodzenia w eksploatacji ecofuel-a, samo bycie ekologicznym chyba nie wystarczy