BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?

Rytel
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: wt mar 20, 2018 18:55
Auto:: Leon 1P 170km BMN 2007
Imię:: Michal
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Rytel »

/quote][/u]Ustaw poprawnie rozrząd czyt. (Początek wtrysku), a smród zmaleje o dobre 60%./quote][/u]


Czyli jak mam w 4 grupie w 4 oknie 0.73 to mam ustawic np na -3? Jest szansa ze poprawi sie odpalanie z rana?
Fastener
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
Auto:: a3
Imię:: Paweł
Lokalizacja: PL

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Fastener »

JacaTouran pisze:Otóż problem leży w 99% przypadków we wtryskach. Nie wiem skąd masz wiedzę, że nie we wtryskach
Jak i na oryginalnych tak i na nowych palił tak samo, także nie opowiadaj bajek. Poza tym tak duża różnica w odpalaniu silnika już przy -2 a przy +4 nie ma związku z wtryskami.
Mało tego rozmawiałem i wymieniałem wiedzę z wieloma użytkownikami tych samochodów z różnym przebiegiem i ten silnik potrafi normalnie odpalać nawet przy -20 z fabrycznymi PD-kami.

Rytel może najpierw spróbuj na 0 lub -0,5
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: JacaTouran »

Co Ty chlopaku mi pitolisz.... wkladales nowe wtryski??? Pisze o nowych... Nie o tym szajsie co serwis nazywa nowymi...

Ogarnij się.
Jakaś taki cwaniak i bardzo bronisz swoich mitów to daj mi auto na 3 dni. Doprowadze to do ideału na Twoich wtryskach.
Kiedy będziesz?
Tylko za picowanie i wstawianie bajek żeby obronić swoje ja płacisz jak za nowe.
Pasuje?

-- 21 mar 2018, o 22:57 --
Rytel pisze:/quote][/u]Ustaw poprawnie rozrząd czyt. (Początek wtrysku), a smród zmaleje o dobre 60%./quote][/u]


Czyli jak mam w 4 grupie w 4 oknie 0.73 to mam ustawic np na -3? Jest szansa ze poprawi sie odpalanie z rana?
Nie ma szansy, jedynie smród zmaleje
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
PanBambaryla
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
Auto:: VW Touran, BMN, 2008
Imię:: PanBambaryla
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: PanBambaryla »

JacaTouran pisze:Co Ty chlopaku mi pitolisz.... wkladales nowe wtryski??? Pisze o nowych... Nie o tym szajsie co serwis nazywa nowymi...

Ogarnij się.
Jakaś taki cwaniak i bardzo bronisz swoich mitów to daj mi auto na 3 dni. Doprowadze to do ideału na Twoich wtryskach.
Kiedy będziesz?
Tylko za picowanie i wstawianie bajek żeby obronić swoje ja płacisz jak za nowe.
Pasuje?

-- 21 mar 2018, o 22:57 --
Rytel pisze:/quote][/u]Ustaw poprawnie rozrząd czyt. (Początek wtrysku), a smród zmaleje o dobre 60%./quote][/u]


Czyli jak mam w 4 grupie w 4 oknie 0.73 to mam ustawic np na -3? Jest szansa ze poprawi sie odpalanie z rana?
Nie ma szansy, jedynie smród zmaleje
Jaca, uspkój się. To, że jesteś ekspertem, nie oznacza, że musisz zachowywać się jak buc. Wtrysków z BMNa nie zregenerujesz - przypomnę, że są sterowane piezoelektrycznie. Trzeba wsadzić nowe oraz pewnie wykonać inne czynności, które potrafisz zrobić - tylko nie każdy na tym forum Cię zna i próbuje dyskutować, co ewidentnie wyprowadza Cię z równowagi. Jeśli chcesz się dzielić wiedzą, to super - ale na spokojnie...

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
Pzdr, Bam
Obrazek
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: JacaTouran »

Piezoelektryki się robi, oczywiście nie wszystkie usterki 100/100 , ale akurat problem zimnego startu na 100% Tak.
Nie wiem gdzie "zabucowalem" .... najzwyczajniej w świecie irytuje mnie to , co tu jest pisane przez ludzi, którzy za wszelką cenę uzasadniają swoją wiedzę zaczytana z Internetu, a nie zaczerpnięta z praktyki.

Uwagi przyjąłem i nie pozostaje nic tylko przyglądać się temu jak drazycie temat na około będąc daleko od rozwiązania problemu.

Widać nie ma co za wszelką cenę udowadniać faktów bo i tak mentalność ludzka zrobi swoje. Heh od x lat mam styczność z raka klientela i uwierz nie da się na to uodpornic.

-- 22 mar 2018, o 03:17 --
Fastener pisze:Jak i na oryginalnych tak i na nowych palił tak samo
Piszesz dyskutować... Jak tu dyskutować z takimi stwierdzeniami. Nowy fabrycznie piezoelektryki do danego modelu jest 100/100 idealnie sparametryzowany i nie ma szans jego złej pracy, a problem tkwi w zużyciu materiału i odpowiedniej regulacji cyklu dawek względem temp otoczenia które w piezoelektryku są podzielone o 50% częściej jak w Pd co skutkuje mega precyzyjna ilością podawania paliwa - służy to mniejszemu spalaniu i ekonomice. Jednak nie służy już w momencie gdy wtryskiwacz przestaje precyzyjnie to czynić.

Że swojej strony zamykam temat bo jest nie do przebicia.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Wino102
Przeglądacz
Posty: 103
Rejestracja: ndz sty 31, 2016 07:49
Auto:: Touran 2.0 TDI 170KM 2007
Imię:: Krystian
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 14 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Wino102 »

Ja nie ma takich dużych problemów z odpaleniem jak koledzy wyżej, ale jakiś małe są i może przy rozwiązaniu tego coś innego się naprawi, mianowicie:

Samochód zawsze odpali 0+ od strzała, -5 zakręci raz może dwa i odpala. Problem jest gdy odpali to wtedy spadają mu odrazu obrotu i gaśnie. Zdarza mu się to tylko na minusowych temp. I musze go odpalić z 3 razy żeby załapał. A jak jest -15 to z 5 razy. Zazwyczaj problem znika jak przy odpaleniu mam wciśnięty gaz do dechy. W ten sposób po odpaleniu obroty spadają do 600 ale potem wzrastają szybko w górę. Oczywiście gaz puszcze gdy jest 1500 obrt i już normalnie chodzi.

Synchronizacja, dawkowanie czy standardowa odpowiedz Mechaników w mojej okolicy silnik jest stary ten typ tak ma;)?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
konradkry
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
Auto:: Toledo 1,9 BXE-
Imię:: Konrad
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: konradkry »

Koledzy gdybyście czytali ze zrozumieniem to dawno byście problem ograneli.

Wpis w którym Jaca podsuwa pomysł ze sprawdzeniem odpalania na zaciśniętym powrocie daje duuużo do myślenia.

Dodatkowo powyżej opisuje mechanizm zależności temperatury od dawek.

W zasadzie jest to do ogarnięcia, potrzeba TYLKO, maszyny do ustawiania wtrysków, podejrzewam ze będzie nieznaczna korekta na sofcie w przypadku gdy nie da rady mechanicznie skorygować, do tego WinOlsa Damosa pod BMN-a, i WIEDZY.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: JacaTouran »

Jeden z nielicznych zrozumiał...
Konrad damosa mam w głowie po tylu bmnach ;). Ale korekty w sofcie w tym konkretnym przypadku nie trzeba robić.

Tak jak napisałeś ustawienie każdego szczegółu na stole probierczym, ale nie wg książki tylko według doświadczenia ;).

Przywróciłes mi wiarę w czytających ze zrozumieniem.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
konradkry
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
Auto:: Toledo 1,9 BXE-
Imię:: Konrad
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: konradkry »

Trochę się w takim układzie zagalopowałem z tym Damosem.
Nie mniej jednak po tym jak zglebiłem trochę temat edycji ECU to, diagnostyka i interpretacja logów nabrała innego znaczenia.
Awatar użytkownika
JEDARO
Expert
Posty: 1505
Rejestracja: pt maja 31, 2013 17:01
Auto:: Touran 1.9 TDI BLS
Imię:: Darek
Lokalizacja: Działdowo
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 518 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: JEDARO »

Niezła telenowela jak dla mnie...
Jacek rozwiązanie było już na samym początku na pierwszych stronach...
ale cóż to tak to już jest... lepiej coś popisać tak jak wątkach od ogrzewania postojowego elaborat już powstał...
chciałbym dodać ze swojej strony od razu że nie we wszystkich autach będzie to samo tylko trzeba diagnostyki odp.
Touran By JEDARO
Caddy By JEDARO
Jest i Tiguan :)
[you] Jeśli pomogłem kliknij na podziękowanie
Mam wyłączone PW wiadomości kierować na maila
Fastener
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
Auto:: a3
Imię:: Paweł
Lokalizacja: PL

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Fastener »

JacaTouran pisze:Piszesz dyskutować... Jak tu dyskutować z takimi stwierdzeniami. Nowy fabrycznie piezoelektryki do danego modelu jest 100/100 idealnie sparametryzowany i nie ma szans jego złej pracy, a problem tkwi w zużyciu materiału i odpowiedniej regulacji cyklu dawek względem temp otoczenia które w piezoelektryku są podzielone o 50% częściej jak w Pd co skutkuje mega precyzyjna ilością podawania paliwa - służy to mniejszemu spalaniu i ekonomice. Jednak nie służy już w momencie gdy wtryskiwacz przestaje precyzyjnie to czynić.
Zatem jak wytłumaczysz fakt, że w tym silniku z realnym przebiegiem 250 tys. km on normalnie zapala na nieruszanych wtryskach ? Poza tym tak jak już mówiłem ludzie wymieniali wtryski na nowe i problem jak był tak jest. Jeśli masz choć jeden potwierdzony przypadek o którym mówisz to daj znać. Ja swoje zregenerowałem i mają wskazania nowych dostałem na to papier a po wymianie jak ciężko palił tak dalej pali. Stąd brak mojej aprobaty na twoją hipotezę.
A tak nawiasem to za bardzo się uruchamiasz chłopie.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: JacaTouran »

:piwo: napój się a będzie Ci lepiej hipotezy czytać. Daj auto, wyjmę wtryski , przy Tobie ustawie je na stole i włoze do auta i cudownie zacznie odpalac.
Przy okazji powiem Ci jaki masz realny przebieg ...

Wydruki każdy może da i pokazać.
Najważniejszy po naprawie jest menzurkowy test dawek i przelewu. To jest istotny parametr pracy wtrysku.

Ale... miałem skończyć to kończę.
Trzymaj się i jak coś to tel. masz w podpisie, a uruchomiony jestem zazwyczaj 100 na 100 i mam alergię na "banialuki" może dlatego ciągle tu pisze.

Pozdr
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Zimny Chirurg
Przeglądacz
Posty: 139
Rejestracja: ndz gru 25, 2016 01:29
Auto:: Touran 2,0TDI BKD 2007r
Imię:: Domin
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Zimny Chirurg »

Widzicie panowie problem z odpalaniam w BMN nie tylko leży we wtryskach. Kolega miał identyczny problem. Wymienił wtryski na 4 nowe. Nic to nie dało. Problemem była głowica. Tez nie mógł po nocy odpalić. Problem tak jak by sie zapowietrzał. Po wymianie głowicy wsio pięknie. Podmieniał wsio 2 razy. Nic. Dopiero jak wymienił głowice jest ok. Moze to tylko był jednostkowy przypadek ale teraz jest wsio ok.
Jedyne co mu powiedzieli to to ze miał uwaloną magistrale paliwową w głowicy.

Pozdro
Rytel
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: wt mar 20, 2018 18:55
Auto:: Leon 1P 170km BMN 2007
Imię:: Michal
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Rytel »

U mnie przy prozach slabo pali do tego mocne kopcenie I nierowna praca, jak jest cieplej np +6 to nawet juz dobrze pali, praktycznie od razu rowno pracuje. Nagralem filmik jak zachowuja sie wtryski przy pierwszym odpaleniu po nocy, tylko ze stal w garazu.

pierwsze poranne odpalenie w garażu
https://photos.app.goo.gl/BcwfagBOTxfO3wcn2

po około 1-2min

https://photos.app.goo.gl/T3IJBd4iBQiG5oQH3
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: wesol »

Pompka nr dwa kuleje.
Jak domniemana Jacek podbija nieco ciśnienia na pompkach. Nieco większe ciśnienie otwarcia to przy tym samym czasie otwarcia daje większą dawkę. Ale przede wszystkim wtryski muszą być równe między sobą. Co z tego że tu u kolegi po 2 minutach są równe ale to i tak na jałowych obrotach co jest totalna głupota takie sprawdzanie. Za to pierwszy rozruch to bardzo lichy wydatek paliwowy pompki nr dwa.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ