Pierwszy diesel kilka pytań
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: Pierwszy diesel kilka pytań
Normalnie użytkuj, przecież wiesz kiedy silnik zaczyna się męczyć jak są niskie obroty, ja nie patrzę się na te podpowiedzi na liczniku, też mam 1,6 tdi i naprawdę według mnie super silnik mimo że nie każdy chwali, mam już go rok i nie narzekam , zazwyczaj staram się żeby na danym biegu nie spadły obroty poniżej 2000 tyś ,jak spadną to zmieniam bieg, ja osobiście dużo hamuje silnikiem
wystukane w garażu z kluczem w ręku
wystukane w garażu z kluczem w ręku
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
- TOMASZ PLUTA
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 00:08
- Auto:: Touran 1.6 tdi 2015
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: IRLANDIA
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Pierwszy diesel kilka pytań
Jeszcze raz napisze. Na pierwszym biegu nie zniszczysz dwumasy nawet jakbys jezdzil z 1100 obrotami pod gore. Na 2 i 3 biegu to tak okolo 2000 obr to najnizsze obroty na jakich nalezy smigac. 4 bieg i wyzsze to najlepiej ze 2400 najmniej. Na szostym biegu to lepiej nie ganiaj nic nizej jak 2500-2600. Paniał? Jak zdupczysz dwumas to wstaw jednomas i po temacie bedzie ale mimo wszystko i tak sie niegania nawet na jednomasie na niskich biegach bo szkoda panewek na wale i korbach.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- TOMASZ PLUTA
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 00:08
- Auto:: Touran 1.6 tdi 2015
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: IRLANDIA
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Re: Pierwszy diesel kilka pytań
Paniał paniał
I takiej odpowiedzi oczekiwałem
Dziekuje
A co do dwumasy to jeszcze chyba czas dopiero 50tkm prędzej bym się obawiał filtra pdf
I takiej odpowiedzi oczekiwałem
Dziekuje
A co do dwumasy to jeszcze chyba czas dopiero 50tkm prędzej bym się obawiał filtra pdf
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Pierwszy diesel kilka pytań
Wysypac sie moze i po 5 tys km i jedno i drugie. Wszystko zalezy od tego co sie dzoeje z tymi elementami. Jesli wtrysk bedzie podlewal albo turbo przepuszczac to dpf zabijesz duzo szybciej niz myslisz. Czemu ci ludzie caly czas mysla ze mam auto 2 letnie i 30 tys km to nie oze sie nic popsuc. Psuje sie tak samo jak w takim 10 letnim. Ja mam 11 letniego i mimo ze na szafie 280 tys km to dpf fabrycznie neidotykany nic dziala poprawnie i wypalanie co 320 km ktorego nawet nie wyczuwam a dwumas wytrzymal 220 tys i od tego czasu juz siedzi jednomas. Czasem sie trafi ze jade spokojnie to i na 5 biegu mam na obrotku z 1600-1700 obrotow silnika ale to nie katowanie bo nie przyspieszam z sandalem w podlodze. Ilosc wcisnietego pedalu gazu decyduje o tym jak duza szile tloki przekazuja poprzez korby na wal i dalej poprzez sprzeglo i skrzynie na asfalt. A moze sie tak trafic ze bedziesz jechal z kempingiem pod gore na 4 biegu z sandalem w podlodze ze wal i korby beda napiete jak bycze jaja ze tylko patrzec jak cos wystrzeli bokiem.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- TOMASZ PLUTA
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 00:08
- Auto:: Touran 1.6 tdi 2015
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: IRLANDIA
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Re: Pierwszy diesel kilka pytań
To jak już weszliśmy na temat wypalania pdf to mam jeszcze jedno pytanie
Czy wypalanie pdf odbywa się zawsze po przejechaniu ileś tam km jak filtr jest juz prawie zapchany czy powiedzmy zrobiłem 100 km po miescie potem wyruszam w dłuższą trasę komputer widzi że są warunki do wypalania i przelała to trochę co się zgromadziło czy zawsze musi filtr mocno zapchany by uruchomiła się procedura
Przykład
Ty piszesz że masz wypalanie co 320 km jeździsz 100 km po mieście potem trasa 220 mija te 320 ty wracasz do miasta A tu zaczęła się procedura wypalania i co trzeba dokończyć procedurę i wrócić na trasę czy komputer widząc odpowiednie warunki do wypalania uruchamia procedurę wcześniej i nie czeka aż filtr się więcej zapcha
Czy wypalanie pdf odbywa się zawsze po przejechaniu ileś tam km jak filtr jest juz prawie zapchany czy powiedzmy zrobiłem 100 km po miescie potem wyruszam w dłuższą trasę komputer widzi że są warunki do wypalania i przelała to trochę co się zgromadziło czy zawsze musi filtr mocno zapchany by uruchomiła się procedura
Przykład
Ty piszesz że masz wypalanie co 320 km jeździsz 100 km po mieście potem trasa 220 mija te 320 ty wracasz do miasta A tu zaczęła się procedura wypalania i co trzeba dokończyć procedurę i wrócić na trasę czy komputer widząc odpowiednie warunki do wypalania uruchamia procedurę wcześniej i nie czeka aż filtr się więcej zapcha
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Pierwszy diesel kilka pytań
Ecm steruje procesem dynamicznie. Nie mamy na to wpływu. Jeśli przerwie aż proces to silnik nie wybuchnie, spokojnie gdyby to aż tak mega istotne było to by zrobili komunikaty i wszelkie systemy blokujące przerwania procesu. Spokojnie nie jesteś więźniem swojego auta. To ono jest dla ciebie a nie ty dla niego.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: Pierwszy diesel kilka pytań
Sprawdź kolego po nr vin w ASO czy masz dwumase, bo w tych silnikach wychodziło sprzęgło na jednomasie i dwumasie fabrycznie, u mnie niestety albo i statystycznych jest dwumas
wystukane w garażu z kluczem w ręku
wystukane w garażu z kluczem w ręku
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
- Piter7707
- Specjalista
- Posty: 560
- Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
- Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Pierwszy diesel kilka pytań
Co do dpf to zakupiłem elm 327 i program vag dpf łączny koszt 80 zł i na telefonie widzę kiedy się zapełnia dpf i wypala było o tym na forum
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Pierwszy diesel kilka pytań
Tak ale to nie jest tak istotne kiedy się zapełnia i kiedy się wypala. Ważne że procesy przebiegają prawidłowo. Czyli ważne są temperatury i czy proces nie jest zaklucany przez np nieszczelności, gubienie oleju przez turbo itp sprawy jeśli będzie się wypalać co 100 km czy temperatury będą przed DPF cały czas wysokie to już znak że jest źle.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC