Obroty jałowe, DSG

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
Awatar użytkownika
Grzesiekx
Posty: 3
Rejestracja: sob kwie 18, 2015 11:08
Auto:: SE+, 2.0 TDI (140), 2012
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: United Kingdom
Podziękował: 3 razy

Obroty jałowe, DSG

Post autor: Grzesiekx »

Witam.
Touran 2012 2.0 TDI CR CFHC, DSG 6 biegowy, przebieg 52kkm. Serwis olejowy z wymianą wszystkich filtrów był miesiąc temu, serwis skrzyni olej filtr rok temu.

Od około 2 tygodni mam wrażenie, ze auto jest jakby głośniejsze na wolnych obrotach i bardziej wibruje.
Kolejna sprawa to dsg czasami jakby za wcześnie zmieni bieg i czuć delikatne wibracje przez sekundę zanim obroty wzrosną. Czasami w korku podczas bardzo wolnego toczenia nie zrzuci jeszcze na 1 i rusza z 2 i czuć wibracje które pewnie strasznie wykańczają dwumase :)
Na VCDS brak błędów ale obroty jałowe wahały się pomiędzy 775-785.
Zwiększyłem je o 20 i są w okolicach 800. Od razu lepiej zaczął pracować na biegu jałowym i wibracje ustały. Nie miałem jeszcze okazji jechać w korku żeby sprawdzić czy jest lepiej ze zmianą biegów.
Moje pytanie to jakie dokładnie powinny być obroty biegu jałowego oraz czy da się w VCDS zmienić przełożenia DSG żeby odrobinę póżniej zmieniał biegi ?

Pozdrawiam.
VW Touran 1T3 2.0TDI 2012 DSG
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4946
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Obroty jałowe, DSG

Post autor: wesol »

Przełożenie nie ruszysz ale obroty niekiedy można dygnac. Ja podnosiłem kuzynowi do 860 bo wtedy nawet dwumas tak nie odzywa sie
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
żółwik
Użytkownik
Posty: 187
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 14:01
Auto:: turek na YETI 4x4
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Radziejów
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Obroty jałowe, DSG

Post autor: żółwik »

z 9 letniej eksploatacji DSG mogę Ci podpowiedzieć , zalecić wizytę u Tunera z prośbą o zmianę map a konkretnie o moment, [ przy okazji możesz dołożyć kM i Nm ] tak aby skrzynia zrzucała bieg na niższy w okolicach 1450-1500 obr-min nie niżej odczujesz dużą różnicę w pracy skrzyni i dynamiki auta.Fabrycznie potrafi zejść do 1100 obr-min i jest koszmarnie tak jeżdzić nie mówiąc co się dzieje z 2-masą .
Dla mnie Jaca zrobił taki myk plus chip i auto nie to , 2-mas odżył i elastyczność wzrosła , przyjemność z jazdy nie oceniona .
pozdr
ODPOWIEDZ