Zgrzywanie na 5 biegu manual

Problemy dotyczące manualnych skrzyń biegów, a także DSG.
MichałMichał
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: ndz maja 07, 2017 12:34
Auto:: 1T,TDI,1.9,2008, BXF
Imię:: Karol
Lokalizacja: Trójmiasto/Suwałki
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Zgrzywanie na 5 biegu manual

Post autor: MichałMichał »

Cześć, czołem!!

Od paru tysięcy km(tak zwlekałem z tym...) mam problem w 6 stopniowej skrzyni z 5 biegiem, o ile z 4 na 5 bieg wchodzi w miarę dobrze (trzeba mocno docinąć drążek i trzymać go do konca odpuszczenia sprzęgła...czasem czuć 2 stopniowe przeskakiwanie drążka), to z 6 na 5 bieg z większej prędkości (100-120km/h) jest DUŻO gorzej, przy odpuszczeniu sprzęgła jest zgrzyt i wyskoczenie biegu, praktycznie zawsze, zmiana trwa długo i problemowo

W PONIEDZIAŁEK AUTO IDZIE NA WARSZAT, ALE może ktoś spotkał się z takim czymś i poradziłby radą by mechanika nie poniosła fantazja?

Osobiście obstawiam na synchronizator, czy w takim przypadku do wymiany idzie cała skrzynia?
Przy okazji planowo zmiena oleju w skrzyni - czy po takim zabiegu czuć jakąś kolwiek zmianę kultury pracy???

1,9tdi, 2008 po lifcie, 90koniuchów, dodam, że auto ma 133tyś km, także dziecko...


Kiedyś w fordzie MK1 focusie przy 3 biegu padły wodziki i biegu trzeba było delikatnie "szukać" drążkiem na boki, ale to jest zupełenie inna historia i tą wadę bym odrzucił...
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: Zgrzywanie na 5 biegu manual

Post autor: marcyb3 »

Miałem coś takiego z 3biegiem.jak coś pisz.na.pw to podaj ci nr i wyjaśnię co trzeba zrobić

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
MichałMichał
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: ndz maja 07, 2017 12:34
Auto:: 1T,TDI,1.9,2008, BXF
Imię:: Karol
Lokalizacja: Trójmiasto/Suwałki
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Zgrzywanie na 5 biegu manual

Post autor: MichałMichał »

Dalszy rozwój sytuacji...
po telefonie od marcyb3 i głębszym przestudiowaniu tematu miałem kupować wspomnianą wczesniej na forum podkładkę WHT001976 by zniwelować luz na wałku 5-6biegu, udałem się do ASO aczkolwiek wyszło po VIN, ze mam skrzynie JYK i ta akcja serwisowa nie dotyczy tego modelu.......
Miał ktoś problemy z wyżej wymienioną JYK??
galdas1
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pt lip 10, 2015 11:00
Auto:: Touran 2008 1.9TDI 105KM
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Zgrzywanie na 5 biegu manual

Post autor: galdas1 »

Dzień Dobry.
Czy można się dowiedzieć jak dalej potoczyła się sprawa. Ja mam podobny problem z moim Tourankiem 1.9tdi 105 KM, 197 000 rok 2008. Od pewnego czasu mam problemy z wrzuceniem 5 biegu. Zauwazyłęm ze dzieje sie to przeważnie w dłuższych trasach jak silnik jest juz mocno zagrzany.

Objaw: przy wrzucaniu piatki i puszczeniu sprzęgła bieg nie wchodzi do konca i slysze zgrzytania, wysprzeglenie i docisniecie drazka i bieg wskakuje. Czasem wciskam sprzegło wracam z drazkiem poprawiam i ok. Inne biegi zadnych problemów.

Z góry dzieki za pomoc.

-- Wt lip 24, 2018 11:53 --

Witam. Chciałbym napisać jak zakończyła się (mam nadzieje :-) ) moja historia z problemem 5 biegu w skrzyni JYK. Po odkręceniu dekla tak jak mi na forum sugerowano, okazało się, że do wymiany są tzw. widełki przełączania 5 i 6 biegu. Widać to ładnie na tym rysunku: http://pl.realoem.me/Volkswagen/RDW/TOU ... 311/311091 (nr 16). Te jarzemka nr 17 strasznie były poluzowane. Koszt nowej części to około 150 zł. Może można by tylko wymieniać te jarzemka ale czy warto nie wiem. Przy okazji z mechanikiem odkręcono śruby wałków które podobno potrafią się luzować (znaczy na pewno potrafią bo takie przypadki są na forum) i dokręcono odpowiednim momentem, ale dodając pastę (specjalny klej), tak w razie W. Przy okazji wymieniono olej w skrzyni - weszło około 2,3 litra. Póki co to nie ta skrzynia, biegi wskakują same leciutko cichutko (oczywiście w porównaniu z przed wymianą ). Zrobiłem jeszcze nie wiele jak na taką naprawę ale jechałem kilkadziesiąt kilometrów jak połamany haha w sensie z 4 na 5 na 6 potem na 5 i tak ile wlezie. Wszystko spoko i na mocno rozgrzanym też. Oczywiście wymiana bez ściągania skrzyni. Piszę o tym bo wiele osób z forum mi pomogło więc może komuś się także przyda. Pzdr
ODPOWIEDZ