Jaki olej do TDI
-
- Posty: 1
- Rejestracja: śr wrz 12, 2018 12:06
- Auto:: TDI
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Jaki olej do TDI
Witam,
Jeśli chodzi o TDI to od powiedzmy roku 2005-2006 polecam stosowanie olejów w klasie lepkości 5W30.
Na pewno właściwe jest zalanie oleju ze specyfikacją VW 504.00/507.00 choć można w lekko leciwych konstrukcjach wlać olej 5W30 ze specyfikacją VW 502.00
Turbosprężarki i silniki ogólnie TDI najlepiej pracują na olejach klasy 5W30 choć w przypadkach starsych jednostek opartych na pompowtryskiwaczach można i włąściwym jest zalanie oleju VW 505.01
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
Jeśli chodzi o TDI to od powiedzmy roku 2005-2006 polecam stosowanie olejów w klasie lepkości 5W30.
Na pewno właściwe jest zalanie oleju ze specyfikacją VW 504.00/507.00 choć można w lekko leciwych konstrukcjach wlać olej 5W30 ze specyfikacją VW 502.00
Turbosprężarki i silniki ogólnie TDI najlepiej pracują na olejach klasy 5W30 choć w przypadkach starsych jednostek opartych na pompowtryskiwaczach można i włąściwym jest zalanie oleju VW 505.01
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
-
- Specjalista
- Posty: 558
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
- Auto:: Touran '03 AZV
- Imię:: Damian
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: Jaki olej do TDI
O kurlaaaa już myślałem, że w tym temacie zostało wszystko powiedziane ale teraz dochodzę do wniosku, że lejąc Penrite'a to mój Touran to po prostu arystokrata




- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 581
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Jaki olej do TDI
Po pierwsze trzeba sprawdzić czy silnik posiada walor QG1,czyli tzw. Wartungsintervallverlängerung (Wydłużone okresy serwisowe) jeżeli posiada, to nie można stosować olejów 505.01 w tych silnikach PD z walorem QG1 - są to silniki o wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju [czyli przystosowanych do LL].W tym przypadku olejem właściwym jest 504.00,507.00 czyli jak posiadamy QG1 to lejemy powyższe normy.W silniku PD,QG1 występuje więcej elementów niż same pompowryskiwacze.A wszystko też zostało "spasowane" właśnie pod 507.00 i stosując jaki kolwiek olej poniżej tej normy można powiedzieć że nic się nie zatrze ale pożyje krócej np. turbo,zwróćmy uwage na lości siarczanów,fosforu,popiołów siarczanowych bo one się do tego przyczyniają.
Walor QG1 sprawdzany na wlepce w bagażniku lub w książce serwisowej.


Olej silnikowy SAE 5W-30 VW 505 01 Wszystkie temperatury
Olej silnikowy SAE 5W-40 VW 505 01 Wszystkie temperatury
Te w. wym. normy powinny spełniać olej do silnika VW 1,9 TDI/PD bez waloru QG1.
A jeśli posiadamy walor QG1 lejemy te normy.
Olej silnikowy SAE 5W-30 VW 504.00,507.00
Olej silnikowy SAE 5W-40 VW 504.00,507.00
Np.
XXXXX 5W30 SPECIFIC 504.00 507.00 olej spełniający silnikową normę Euro IV, wykonywany w technologii "LOW SAPS". Wydłuża okresy pomiędzy wymianami.
Walor QG1 sprawdzany na wlepce w bagażniku lub w książce serwisowej.


Olej silnikowy SAE 5W-30 VW 505 01 Wszystkie temperatury
Olej silnikowy SAE 5W-40 VW 505 01 Wszystkie temperatury
Te w. wym. normy powinny spełniać olej do silnika VW 1,9 TDI/PD bez waloru QG1.
A jeśli posiadamy walor QG1 lejemy te normy.
Olej silnikowy SAE 5W-30 VW 504.00,507.00
Olej silnikowy SAE 5W-40 VW 504.00,507.00
Np.
XXXXX 5W30 SPECIFIC 504.00 507.00 olej spełniający silnikową normę Euro IV, wykonywany w technologii "LOW SAPS". Wydłuża okresy pomiędzy wymianami.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Jaki olej do TDI
Akurat LL to się zmienia ustawienia w kompie i tyle to informacja dla właściciela auta i tyle. Nie ma nic wspólnego z tym jaki masz silnik, wtryski czy turbo. W oplu to bardzo ładnie widać bo auto kupujesz i pierwszy przegląd i się to ustawiało techem2 lub MDI. A który olej jest do silników PD to śmiało można dzwonić do pro choice to powiedzą że 505.01 też do tych z DPF. Czemu? Bo mają w papierach wpisane że są mid saps a te właśnie są pod DPF.
Co do ilości siarki itp pierwiastków to są to pierwiastki które właśnie wydłużają życie elementów silnika. Utwardzają powierzchnię tracę. Tylko niekorzystnie wpływają na DPF. Tak więc albo jedno albo drugie. Ja zachowuje równowagę i leje z MID saps.
Co do ilości siarki itp pierwiastków to są to pierwiastki które właśnie wydłużają życie elementów silnika. Utwardzają powierzchnię tracę. Tylko niekorzystnie wpływają na DPF. Tak więc albo jedno albo drugie. Ja zachowuje równowagę i leje z MID saps.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- Maciej_F
- Expert
- Posty: 1161
- Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
- Auto:: Alhambra 7N
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Podziękował: 49 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Jaki olej do TDI
Witam takie sobie zapytanie :
Jeżdzę cały czas na Castrolu EDGE 5W30 5L FST 504.00 507.00
https://allegro.pl/castrol-edge-5w30-5l ... 52740.html
a tu mi sie pojawił taki oryginał :
Olej VW LLIII 5w30 G052195M4 5L Audi Skoda 507 504
https://allegro.pl/olej-vw-lliii-5w30-g ... 37019.html
A nawet tańszy
Powiadają , że oryginał VW to też Castrol
Przy podmiance na tzw oryginała bawić się w płukanki czy cóś .
Czy na pewno oryginał jest lepszy ??
Jeżdzę cały czas na Castrolu EDGE 5W30 5L FST 504.00 507.00
https://allegro.pl/castrol-edge-5w30-5l ... 52740.html
a tu mi sie pojawił taki oryginał :
Olej VW LLIII 5w30 G052195M4 5L Audi Skoda 507 504
https://allegro.pl/olej-vw-lliii-5w30-g ... 37019.html
A nawet tańszy
Powiadają , że oryginał VW to też Castrol
Przy podmiance na tzw oryginała bawić się w płukanki czy cóś .
Czy na pewno oryginał jest lepszy ??
- wujo_sam
- Specjalista
- Posty: 547
- Rejestracja: śr kwie 02, 2014 22:48
- Auto:: Touran 2.0
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: to tu to tam :)
- Podziękował: 68 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
Re: Jaki olej do TDI
Ja jeżdżę na tym oleum w swoim seacie. Przeszedłem z Quantuma który w UK jest dedykowany do grupy VAG. Co do Castrol w UK to jest bardzo duża różnica cenowa i jakosciowa pomiędzy tym co kupujemy u dealerów a w sklepie czy na ebayu ze względu na dużą ilość podróbek. Co do płukanek to zawsze przy wymianie je stosuje nizaleznie jaki olej był zalany. W Pl do Turlaka stosuje Penrite od dłuższego czasu i nie narzekam.
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
- dr.mic
- Początkujący
- Posty: 34
- Rejestracja: śr gru 30, 2015 22:20
- Auto:: VW Touran 2.0TDI 2006
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Pionki
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Jaki olej do TDI
Witam ponownie po 15kkm na Liqui Moly 5w30 Top Tec 4600. Cóż tu dużo pisać, zmieniłem Castrola na Liqui Moly żeby nie dolewać oleju. Niestety nic się nie zmieniło,BKD jak łykał Castrol to tak samo jest na Liqui Moly, od wymiany do wymiany dolałem ok 1,5l. Jeżdżąc na LM nie odniosłem wrażenia, żeby silnik byl cichszy itp. Dlatego tym razem postanowiłem zalać 5w40 Motul X-clean, mam nadzieję, że uda mi się w jakimś stopniu ograniczyć dolewania oleju między wymianami.
- marlej
- Przeglądacz
- Posty: 113
- Rejestracja: czw lis 05, 2015 21:00
- Auto:: 1T3 TDI 1,6
- Imię:: Asott
- Lokalizacja: WEJHEROWO
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Jaki olej do TDI
No i jak po zmianie na Motul ? Własnie się zastanawiam nad Motul X-clean , MOTUL SPECIFIC , Liqui Moly, wszystkie 5w40 nie mam bpd (wywalony)..dr.mic pisze:Witam ponownie po 15kkm na Liqui Moly 5w30 Top Tec 4600. Cóż tu dużo pisać, zmieniłem Castrola na Liqui Moly żeby nie dolewać oleju. Niestety nic się nie zmieniło,BKD jak łykał Castrol to tak samo jest na Liqui Moly, od wymiany do wymiany dolałem ok 1,5l. Jeżdżąc na LM nie odniosłem wrażenia, żeby silnik byl cichszy itp. Dlatego tym razem postanowiłem zalać 5w40 Motul X-clean, mam nadzieję, że uda mi się w jakimś stopniu ograniczyć dolewania oleju między wymianami.
No i oleje z allegro ? Zna ktoś uczciwego sprzedawcę ? taki który sprzedaje org.
Rożnicę w cenie są ogromne , między allegro a sklepem motoryzacyjnym.
- gordon
- ____________________
- Posty: 746
- Rejestracja: sob mar 26, 2011 14:25
- Auto:: Touran 1.9 TDI BKC '05
- Imię:: Ireneusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 188 razy
Re: Jaki olej do TDI
www.czarnepaliwo.plmarlej pisze:No i jak po zmianie na Motul ? Własnie się zastanawiam nad Motul X-clean , MOTUL SPECIFIC , Liqui Moly, wszystkie 5w40 nie mam bpd (wywalony)..dr.mic pisze:Witam ponownie po 15kkm na Liqui Moly 5w30 Top Tec 4600. Cóż tu dużo pisać, zmieniłem Castrola na Liqui Moly żeby nie dolewać oleju. Niestety nic się nie zmieniło,BKD jak łykał Castrol to tak samo jest na Liqui Moly, od wymiany do wymiany dolałem ok 1,5l. Jeżdżąc na LM nie odniosłem wrażenia, żeby silnik byl cichszy itp. Dlatego tym razem postanowiłem zalać 5w40 Motul X-clean, mam nadzieję, że uda mi się w jakimś stopniu ograniczyć dolewania oleju między wymianami.
No i oleje z allegro ? Zna ktoś uczciwego sprzedawcę ? taki który sprzedaje org.
Rożnicę w cenie są ogromne , między allegro a sklepem motoryzacyjnym.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Jaki olej do TDI
Szkoda, że tak późno tu wpadłemDziadek13 pisze:Po pierwsze trzeba sprawdzić czy silnik posiada walor QG1,czyli tzw. Wartungsintervallverlängerung (Wydłużone okresy serwisowe) jeżeli posiada, to nie można stosować olejów 505.01 w tych silnikach PD z walorem QG1 - są to silniki o wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju [czyli przystosowanych do LL].W tym przypadku olejem właściwym jest 504.00,507.00 czyli jak posiadamy QG1 to lejemy powyższe normy.W silniku PD,QG1 występuje więcej elementów niż same pompowryskiwacze.A wszystko też zostało "spasowane" właśnie pod 507.00 i stosując jaki kolwiek olej poniżej tej normy można powiedzieć że nic się nie zatrze ale pożyje krócej np. turbo,zwróćmy uwage na lości siarczanów,fosforu,popiołów siarczanowych bo one się do tego przyczyniają.
Walor QG1 sprawdzany na wlepce w bagażniku lub w książce serwisowej.
Olej silnikowy SAE 5W-30 VW 505 01 Wszystkie temperatury
Olej silnikowy SAE 5W-40 VW 505 01 Wszystkie temperatury
Te w. wym. normy powinny spełniać olej do silnika VW 1,9 TDI/PD bez waloru QG1.
A jeśli posiadamy walor QG1 lejemy te normy.
Olej silnikowy SAE 5W-30 VW 504.00,507.00
Olej silnikowy SAE 5W-40 VW 504.00,507.00
Np.
XXXXX 5W30 SPECIFIC 504.00 507.00 olej spełniający silnikową normę Euro IV, wykonywany w technologii "LOW SAPS". Wydłuża okresy pomiędzy wymianami.

Proszę, jak nie masz konkretnej potwierdzonej wiedzy, nie szerzyć na forum takich teorii.
Każdy silnik z fabryki wychodzi taki sam.
Zmiana oleju co 15kkm czy 30kkm,to tylko kwestia ustawienia w kompie i zalania oleju teoretycznie LL. No i oczywiście kwestie gwarancyjne, ale to pomijam.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- piotrekfire
- Użytkownik
- Posty: 216
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
- Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Jaki olej do TDI
Wszystko Ok. ale tej normy nie ma VW 504.00,507.00 w tej specyfikacji SAE 5W-40 Nikt nie produkuje takiego olejuDziadek13 pisze:Po pierwsze trzeba sprawdzić czy silnik posiada walor QG1,czyli tzw. Wartungsintervallverlängerung (Wydłużone okresy serwisowe) jeżeli posiada, to nie można stosować olejów 505.01 w tych silnikach PD z walorem QG1 - są to silniki o wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju [czyli przystosowanych do LL].W tym przypadku olejem właściwym jest 504.00,507.00 czyli jak posiadamy QG1 to lejemy powyższe normy.W silniku PD,QG1 występuje więcej elementów niż same pompowryskiwacze.A wszystko też zostało "spasowane" właśnie pod 507.00 i stosując jaki kolwiek olej poniżej tej normy można powiedzieć że nic się nie zatrze ale pożyje krócej np. turbo,zwróćmy uwage na lości siarczanów,fosforu,popiołów siarczanowych bo one się do tego przyczyniają.
Walor QG1 sprawdzany na wlepce w bagażniku lub w książce serwisowej.
Olej silnikowy SAE 5W-30 VW 505 01 Wszystkie temperatury
Olej silnikowy SAE 5W-40 VW 505 01 Wszystkie temperatury
Te w. wym. normy powinny spełniać olej do silnika VW 1,9 TDI/PD bez waloru QG1.
A jeśli posiadamy walor QG1 lejemy te normy.
Olej silnikowy SAE 5W-30 VW 504.00,507.00
Olej silnikowy SAE 5W-40 VW 504.00,507.00
Np.
XXXXX 5W30 SPECIFIC 504.00 507.00 olej spełniający silnikową normę Euro IV, wykonywany w technologii "LOW SAPS". Wydłuża okresy pomiędzy wymianami.
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 581
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Jaki olej do TDI
Ja zalałem MILLERS OILS XF LONGLIFE 5W30 5L VW 504.00/507.00 ten wyżej opis zaczerpnąłem z jakiejś strony chyba od golfa jak potrzebowałem wymienić olej bo w temacie oleju do silników PD górował tylko castrol fabrycznie właśnie LL w tej normie z resztą mam ori nalepkę z tym olejem a do castrola mam uprzedzenia.Następnym razem zmienie na MOTUL SPECIFIC 504.00/507.00 5W30 .
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Jaki olej do TDI
Te oznaczenia nie mają nic do rzeczy. Jedna marka wykupi taką aprobatę inna nie. Do stosowania oleju low saps przyczynia się to że nasz silnik ma DPF. Taki olej wcale nie jest jakiś super. To tylko olej nie dobijający nasz DPF.
LL to też obłuda. Syf który dostaje się do silnika po spaleniu ropy tak czy siak ląduje w oleju więc po to nasz olej wymieniamy. I tu żadne magie w olejach nie zmienia faktu że olej po przelocie 30 tys km na tego syfu więcej jak w takim co ma przelot 15 tys km.
LL to też obłuda. Syf który dostaje się do silnika po spaleniu ropy tak czy siak ląduje w oleju więc po to nasz olej wymieniamy. I tu żadne magie w olejach nie zmienia faktu że olej po przelocie 30 tys km na tego syfu więcej jak w takim co ma przelot 15 tys km.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- piotrekfire
- Użytkownik
- Posty: 216
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
- Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy