Wentylatory chłodnicy cały czas pracują.

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica
Mieszko
Początkujący
Posty: 33
Rejestracja: wt maja 22, 2012 22:09
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Wentylatory chłodnicy cały czas pracują.

Post autor: Mieszko »

VW Touran benzyna 1.6 FSI 2003r.
Zaczyna dokuczać mu usterka jak w temacie: po wyłączeniu silnika 'wentylatory na chłodnicy cały czas pracują'.
Co doprowadziło już do wyczerpania akumulatora, - wróciłem rano z pracy, stając na światłach sadziłem że to spowodowało załączenie wentylatora chłodnicy, 6 godzin później sąsiad mi mówi że coś szumi w naszym aucie :-(
Naładowałem akumulator i dalej się kręcił, uruchomiłem silnik, włączałem i wyłączyłem klimatyzację, lecz cały czas się kręci, lecz chyba wolniej jak przy pełnych obrotach chłodzenia.
Wyłączyłem klimę i przejechałem się trochę, następnie jak już silnik był dobrze rozgrzany to nagle wentylator uruchomił się na full i gdy schłodził układ wyłączył się.
Wentylator przy załączaniu i wyłączaniu klimatyzacji działał już OK.!
Usterka co jakiś czas się powtarza, serwisant mówi że winny jest duży wentylator.
I mam pytanie czy ktoś się orientuje jakie jest oznaczenie wentylatorów (obydwa 11 łopatek), i czy w tym modelu wymienny jest 'moduł sterujący' czy jest zespolony ??
Pytam gdyż pogubili się nawet w sklepie i raz mówią że muszę kupić komplet czyli dwa wentylatory, potem że jeden a cena waha się od 280, 450 i wyżej.
Awatar użytkownika
przemo86m
____________________
____________________
Posty: 343
Rejestracja: sob gru 13, 2014 20:57
Auto:: AZV, 2.0 TDI 136 KM, 2004
Imię:: Przemek
Lokalizacja: Polkowice
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Wentylatory chłodnicy cały czas pracują.

Post autor: przemo86m »

Witam, kolego ja mam tak samo jak opisujesz i jeżdżę bez klimy, a nawet jak jest upał kolo 30stopni to i tak się włącza sam bez klimy. Są 2 warianty dlaczego tak się dzieje, 1 podzespoły elektryczne do wymiany na wiatraku ( tranzystorki ) oraz czyszczenie lub wymiana szczotek.
Ja od miesiąca szukam takiego magika co by to zrobił, ale nie mogę znaleźć w okolicy, a wiem że jest taka osoba w Lublinie. Ostatecznie do wymiany cały moduł ( 2 wiatraki ) używka lub nowy.
_____________________________
LALA BY przemo86m - zobacz
_____________________________
PPD/ZWzPD

Obrazek
Mieszko
Początkujący
Posty: 33
Rejestracja: wt maja 22, 2012 22:09
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wentylatory chłodnicy cały czas pracują.

Post autor: Mieszko »

Moduł jest zalany żywicą i z upływem lat (+ praca w okolicy wysokiej temperatury) pęka i dostaje się do płytki elektroniki wilgoć, co powoduje błędne wysterowanie i załączenie modułu.
Są dostępne w sprzedaży 'moduły sterujące' aukcja np. na Allegro nr.:
- MODUŁ WENTYLATORA PASSAT B6 JETTA TOURAN SUPERB (5494752526) 149 zł.
- MODUŁ WENTYLATORA VW GOLF V VI PASSAT B6 TOURAN (5509899565) 165 zł.
- MODUŁ WENTYLATORA VW TOURAN TIGUAN (GATE-TEMIC) (5536093972) 165 zł.
- NOWY MODUŁ WENTYLATOR VW TOURAN 1K0 TEMIC GATE (5493038286) 299 zł.
tylko pytanie czy w tej wersji i roczniku jest wymienny, czy dopiero w nowszych ?
U mnie widoczny jest tylko nr 1K0 121 251 P lecz wyszukiwarka mówi o chłodnicy.
Serwisant nie ma czasu na demontaż i sprawdzanie czy jest wymienny, czy nie wymienny,
każe przyjechać z nowym i to najlepiej 11 łopatkowym których, nie maja w sklepie.
Zdecydowanie odradził używany, gdyż po kilku latach jest to zbyt dolegliwa i znana przypadłość w VW.
Sklep, - najlepiej jakbym go zdemontował i znalazł numer :-(
Auto ciągle w ruchu, w poniedziałek jadę do innego magika.

================================================================================
Mechanik zdemontował wentylator, podjechał do sklepu i zamówił, jest to wersja nie rozbieralna zaprasowana,
tak też nie ma możliwości bezproblemowej wymiany modułu sterującego.
Sklep dostarczył nowy wentylator, lecz nie pasuje w otwory obudowy wentylatora :-( (wentylatory oryginalne 11 łopatek)
Zmierzyłem obudowę wentylatorów, rozstawy otworów i zadzwoniłem do gościa który sprzedaje je na aukcjach,
znalazł w katalogu wersję dla benzyny, podał rozmiar dokładnie jak u mnie i główne błędy które popełniają sprzedawcy w sklepie.
Dla benzyny wersja GATE-TEMIC lub SIEMENS bez problemu skomunikuje się z siecią i komputerem,
zaś dla Diesla trzeba podać nr. wentylatora celem jego konfiguracji, aby bez kluczyka się nie kręcił i rozładowywał akumulatora.
Wymiary, rozstaw otworów mocujących poziom 705 mm , pion 250 mm , obudowa wymiar poziom 680 mm , pion 420 mm.
Nowe wentylatory posiadają już wymienny moduł sterujący.

====================================================
Dla zainteresowanych kupiłem po rozmowie telefonicznej w sklepie u tego Gościa,
" MC-CAR " https://allegro.pl/uzytkownik/6517977/oceny
podałem vin a Gość szybko dopasował prawidłowy wentylator.
pitt55
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: śr wrz 26, 2018 20:58
Auto:: VW 1,6 MPI
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Gliwice
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Wentylatory chłodnicy cały czas pracują.

Post autor: pitt55 »

Może tutaj poruszę problem. Chodzi o Tourana I z silnikiem 1,6 BGU. Chodzi o chłodzenie silnika. Nie wiem dlaczego, ale jak tylko temperatura osiągnie 90 stopni włączają się oba wentylatory. Sprawdzałem temperaturę VCDS-em i wskaźnik temperatury na liczniku działa dobrze. Nie ma też żadnych błędów. Trochę jest to dziwne bo u mnie w golfie muszę dobrze pogrzać i to w upale, a nie w takich jak teraz temperaturach powietrza, żeby wentyle się uruchomiły. Ostatnio wymieniany był płyn chłodzący i rozrząd, ale nie wiem jak było przed tą czynnością bo auto dopiero kupione. Ktoś coś?
Aha dodam, że płynu nie wypluwa, ani nie połyka i nie ma żadnych wycieków. Silnik jest po prostu gorący.
ODPOWIEDZ