Ujemne bipy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
ab124
Posty: 3
Rejestracja: śr gru 12, 2018 20:25
Auto:: Touran 2008r bxe
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Lubin

Ujemne bipy

Post autor: ab124 »

Witam wszystkich forumowiczów.
Temat dotyczy tourana z silnikiem bxe rocznik 2008.
W przeciągu 4 miesięcy przytrafiło się jeden raz ze zaraz po uruchomieniu silnik zgasł , ponowne uruchomienie bylo z trudem, gdyż musiałem kręcić trzy razy rozrusznikiem, efekt taki jakby się zapowietrzyl, myślę sobie gumki na pompkach siadly. Codzienny rozruch odbywa sie bez problemu. Nie chcialbym wpakować się w koszty . Filtr paliwa przy wymianie był czarny . Na kompie korekcje w okolicach zera, kąt-0,5, bipy w okolicach - 70 średnio na wszystkich pompkach na biegu jalowym, natomiast w czasie mocnego przyspieszania na 2 i 3 pompce bipy wskoczył na - 100 . Dodam jeszcze ze czasami na wolnych obrotach czuć lekką wibracje i nie jest sprzęgło. Czy po tych moich spostrzeniach brać się za wymianę uszczelnień na pd? Czy moze tylko instalacja elektryczna do pd do przejrzenia?
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4946
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Ujemne bipy

Post autor: wesol »

Brak paliwa. Sprawdź ciśnienie na tandemowej, wymień filtr paliwa.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ab124
Posty: 3
Rejestracja: śr gru 12, 2018 20:25
Auto:: Touran 2008r bxe
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Lubin

Re: Ujemne bipy

Post autor: ab124 »

Przy wymianie filtra paliwa , podczas czyszczenia obudowy znalazłem opiłki metalu. Skąd we filtrze paliwa mogą być te opiłki??? Dodam jeszcze że gr .18 po puszczeniu gazu zamiast 4 wskazuje 128
szczyku
____________________
____________________
Posty: 812
Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
Imię:: Marcin
Lokalizacja: FZ
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Ujemne bipy

Post autor: szczyku »

Z tego co kojarzę opiłki metalu są spowodowane padaniem pompy paliwa, cos tam się wyciera i opiłki idą w układ, zapychają wtryski i zaczynają się schody. Pompa do wymiany, wtryski do regeneracji, układ paliwowy do czyszczenia razem z bakiem paliwa. Ta przypadłość występuje także w silnikach CR. A co dokładnie to już odsyłam do internetu.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4946
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Ujemne bipy

Post autor: wesol »

No nie w pd. CR to całkiem inna bajka.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
szczyku
____________________
____________________
Posty: 812
Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
Imię:: Marcin
Lokalizacja: FZ
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Ujemne bipy

Post autor: szczyku »

To w PD skad opiłki metalu w filtrze paliwa?
ab124
Posty: 3
Rejestracja: śr gru 12, 2018 20:25
Auto:: Touran 2008r bxe
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Lubin

Re: Ujemne bipy

Post autor: ab124 »

No właśnie , skąd te opiłki? Czy pompa tandemowa przy tloczeniu paliwa kieruje jego nadmiar na przelew ? Jeżeli tak to bylo by to mozliwe , jak nie to jedyne opiłki mogą być z wycierajacych się gniazd wtryskiwaczy. Nie wiem czy dobrze kombinuję?
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4946
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Ujemne bipy

Post autor: wesol »

Pompuje w głowice ale w głowicy jest powrót który idzie ponownie do filtra lub baku. Tyle że tandem to pompa która nie jest ani skomplikowana ani też nie bije jakiegoś dużego ciśnienia. To nie CR. A rozebrać na części pierwsze tandem pompę to ani nic trudnego ani tez nie jakiś proces czasochłonny.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ